Poltin tupakkaa, ja olen raskaana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EiEnääHenkostakaanKiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EiEnääHenkostakaanKiitos

Vieras
Olen polttanut n.8 vuotta. Kun tulin raskaaksi lopetin tupakan polton.
Nyt olen rv16 ja minun on tehnyt monta päivää aivan tajuttomasti mieli tupakkaa.
Nyt poltin muutaman imun tupakasta, siis n.7 henkosta.
Alkoi heikottaa ja ei ollu mikään makuelämys.

Minkälaisia vaikutuksia tämä aiheutti nyt sikiölle?
Tupakan haitoista puhutaan raskaana paljon, mutta entäs muutaman henkosen polttaminen?

En ole ylpeä teostani, mutta sain sen "pois itsestäni"...
Enää ei todellakaan tee mieli ja ihmettelen miten olen voinut vuosia kiskoa tommosta yökköttävää myrkkyä...
Tiedän nyt pystyväni täysin savuttomaan raskauteen ja toivottavasti koko loppu elämään.

En nyt ota kantaan yleisesti tupakointiin raskaana, kerron vaan oman kokemukseni asiasta...

Teinkö nyt vahinkoa sikiölle ja kuinka paljon?
Kiitos asiallisista kommenteista.

Alkuperäinen kirjoittaja Nooa:
En tiedä, et varmaan hirveästi. Minä olin 3v polttamatta kun sain kuulla olevani raskaana. Se himo voi palata pitkänkin ajan jälkeen. :(

Poltatko nyt vai oletko pystynyt olemaan savuton?
Itse pelkään, että alotan uudestaan kun lakkaan imettämästä...

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
tuskin teit vahinkoa, vaikka tyhmää olikin edes maistaa. Mutta tällä on hyvä opetus, että se on niin pahaa sit jo että antaa olla.

No niimpä! Tupakan polttaminen tuntu "ihanalta" koska sitä oli tavallaan kaivannu. Maku oli hirveä ja vatsaa ruoes jo polttamaan. Saleen saan jonku ripulin vielä tästä. :/

Se tupakointi vähentää sikiön hapensaantia, tuskin muutamasta henkosesta tulee mitään pysyvää haittaa, hetken on saattanut tuntea epämukavuutta. Jatkuva tupakointi aiheuttaa sitten jatkuvaa hapen- ja ravinnonpuutetta, ja sehän saattaa saada aikaan vaikka mitä.

Hyvä jos saat nyt lopetettua sen tupakoinnin kokonaan. Itse lopetin kun esikoista aloin odottamaan ja nyt on jo 4. vuosi menossa eikä tee edes tiukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
En tiedä, et varmaan hirveästi. Minä olin 3v polttamatta kun sain kuulla olevani raskaana. Se himo voi palata pitkänkin ajan jälkeen. :(

Poltan :(

välillä ollut joitakin viikkoja polttamatta mutta sitten taas alkaa.

Pysy vaan vahvana älä maista sitä enää sen jälkeen kun olet lopettanut!

No teeppä niin että jatka imettämistä edes osittain mahd kauan, saat syyn olla polttamatta.

Himo voi tosiaankin palata pitkänkin ajan jälkeen, itse lopetin heti, kun sain tietää olevani raskaana ja nyt 5kk jälkeen on ruvennut tekemään mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:

No teeppä niin että jatka imettämistä edes osittain mahd kauan, saat syyn olla polttamatta.

Kiitos! Tämähän on siis jossittelua, mutta toivoisin pystyväni imettämään.
Aijon nyt ottaa tiukan linjan ja poistaa tupakan elämästäni.
Mies polttaa vielä, vaikka on luvannut lopettaa.
Nyt tupakan himo yltyi jo ihan hirveeksi, kun hän on polttanu lähellä...
Tavallaan olen iloinen, että poltin, koska sain aikaan heti morkkiksen, vatsan väänteitä ja suuremman uskon siihen, että se on myrkkyä.
Uskon pystyväni nyt olemaan savuton.
Huomenna tuleekin jo 10 viikkoa ilman (jos nyt en laske tuota tämän päivästä...)

Nyt se mies lopettamaan heti eikä huomenna tai ensi viikolla. Minua henkkoht ärsyttää ihan vietävästi kun tupakanhimoisia äitejä aina syyllistetään ja ne miehet saa ihan rauhassa tuprutella vaikka ketjussa. Puolison polttaminen heikentää huomattavasti odottavan äidin mahdollisuutta onnistua lopettamisessa, luulisi miehenkin välittävän sen verran siitä lapsestaan. Ja kumpikin kun on polttamatta niin se halua aloittaa uudelleen on ihan minimissään.

Minäkin imetin 13kk ja ei kyllä käynyt mielessäkään aloittaa sen jälkeen uudestaan. Tuollaisen vauvan/taaperon hymyilevää naamaa kun katsoo niin suorastaan etoo ajatus että halailisin ja pussailisin lasta lemuten tupakalle. Ja jeesus että se lemu onkin kamala kunhan tottuu savuttomuuteen...

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Nyt se mies lopettamaan heti eikä huomenna tai ensi viikolla. Minua henkkoht ärsyttää ihan vietävästi kun tupakanhimoisia äitejä aina syyllistetään ja ne miehet saa ihan rauhassa tuprutella vaikka ketjussa. Puolison polttaminen heikentää huomattavasti odottavan äidin mahdollisuutta onnistua lopettamisessa, luulisi miehenkin välittävän sen verran siitä lapsestaan. Ja kumpikin kun on polttamatta niin se halua aloittaa uudelleen on ihan minimissään.

Minäkin imetin 13kk ja ei kyllä käynyt mielessäkään aloittaa sen jälkeen uudestaan. Tuollaisen vauvan/taaperon hymyilevää naamaa kun katsoo niin suorastaan etoo ajatus että halailisin ja pussailisin lasta lemuten tupakalle. Ja jeesus että se lemu onkin kamala kunhan tottuu savuttomuuteen...

Kiitos :) Olen tästä aika samaa mieltä, mutta en voi miestäni pakottaa.
Itsekkin lopetin omasta tahdosta ja päättäväisyydestä, samaa täytyy löytyä häneltä.
Toivon, että se tapahtuu pian :D
Sanoin hälle suoraan, että saatan hänen takii ratketa...
Toivottavasti tuottaisi tämä mun hairahdus nyt tuloksia tässäkin asiassa ;)

Kiitos viestistäs :)
Aijon nyt olla 100% savuton :)

Yhteistyössä