Olen raskaana ja haluttaa tupakkaa

  • Viestiketjun aloittaja Miina
  • Ensimmäinen viesti
Miina
Olen 23 viikolla raskaana.. tupakoinnin lopetin RV 6 ja yhden olen sen jälkeen polttanut joskus RV 15.. Nyt tekis aivan älyttömästi taas mieli tupakkaa.
Onko siitä paljon haittaa lapselle??
 
Minä täällä vaan huutelen
Noita tulee aina välillä. Yritä keksiä jotain muuta tekemistä, niin ei tee niin kovasti mieli. Kun nyt pääset yli himosta, menee taas pitkä aika ennen seuraavaa himoo. Ainakin mulla kävi niin. Nyt oon ollu polttamatta reilu kaks vuotta ja edelleen tulee aina joskus semmonen olo, että nyt maistuis rööki, mutta menee nykyään jo tosi helpolla onneksi ohi. Lopetin aikoinaan esikoista odottamaan alkaessani.
 
Miina
Minäkin olen polttanut 11vuotta.. pisin lakko joku 3päivää aiemin,nyt kun raskauduin niin olen ollut sellaset 3,5kk polttamatta.. ja siis nyt aivan kauheat himarit tuli.


Mitään nikotiinivalmisteita en ole apuna käyttäny ku mun mielestä ne on yhtä haitaksi.

Toivottavasti menee ohi.. pitää ottaa vissiin joku kynä käteen,mennä partsille ja kuvitella polttavan sitä.. apua.

Tottakai ajattelen mun lasta, mutta piti kysyä kun himarit niin valtavat.
 
Maamikki
Jos poltat, se on sama kun laittaisit tyynyn vastasyntyneen vauvasi naamalle ja et antaisi sen hengitttää. Et mieti siitä onko paha. Tupakoinnin aikana häkä sitoutuu vereen hapen sijasta ja vauva ei saa happea.
 
Savuton
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Koitappa vaikka ihan googlen kautta kattoo mitä se tupakki saattaa aiheuttaa.
Niin SAATTAA! Entä ne jotka tuolla puhuu että jouluna juovat ison lasin punaviiniä vaikka ovat raskaana.. mitä he SAATTAVAT aiheuttaa lapselle.. siitä ei kukaan valita.

Entä jos se yks ei riitä sulle ja huomenna tulee uuestaan himarit?? Yritä olla kokonaan ilman.

 
äippä 78
Mä kyllä poltin molempien aikana vähän ja ei oo ton kummosempia tullu =) en mitenkään puolustele mutta.. Kaverini poltti koko rakauksien ajan ja on 5 tervettä normaaliaikaista lasta synnyttänyt ja isojakin olivat :) että aika turvassa se sikiö/ vauva siellä on!!
 
Tiu
Jos ihan kauheet himot on niin terveellisempää sikiölle on se yks polttaa kun stressata päiviä tupakanhimon kourissa. Ja tää on ihan fakta.

En siis kannusta polttamaan mut kerroin nyt kuitenki....
 
Maamikki
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 78:
Mä kyllä poltin molempien aikana vähän ja ei oo ton kummosempia tullu =) en mitenkään puolustele mutta.. Kaverini poltti koko rakauksien ajan ja on 5 tervettä normaaliaikaista lasta synnyttänyt ja isojakin olivat :) että aika turvassa se sikiö/ vauva siellä on!!
Onko teidän lapset jo aikuisia? Tupakan vaiktukset voivat ilmetä vasta koulu- ja aikuisiässä esim. levottomuutena, oppimisvaikeuksina, hedelmättömyytenä. Että se jos vauva on ekan vuoden terve ja painaa syntyessään 4kiloa ei todista yhtään mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 78:
Mä kyllä poltin molempien aikana vähän ja ei oo ton kummosempia tullu =) en mitenkään puolustele mutta.. Kaverini poltti koko rakauksien ajan ja on 5 tervettä normaaliaikaista lasta synnyttänyt ja isojakin olivat :) että aika turvassa se sikiö/ vauva siellä on!!
Joo, mutta kun se koko ei oo se ainut juttu. On monia juttuja mitkä saattaa vasta aikuisiällä iskeä sen takia. Esim. miesten siittiöiden määrä ja laatu. Niihinkin jopa vaikuttaa se, onko äiti polttanu vai ei.
 
saahan sitä näin uskoo jos tyhmä on
Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Jos ihan kauheet himot on niin terveellisempää sikiölle on se yks polttaa kun stressata päiviä tupakanhimon kourissa. Ja tää on ihan fakta.

En siis kannusta polttamaan mut kerroin nyt kuitenki....
Ja taas tulee tätä paskaa:D

Ihan oikeesti normi stressaus ei haittaa sikiön elmää mitenkään.Jos se on joka päivästä ja aivan kaameaa,niin sit ehkä.

Entäs sit ku sellanen ihminen stressaa joka ei oo ikinä polttanut.Miten sit neuvot..ota savut se on parempi paha?
 
kysyy
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 78:
Mä kyllä poltin molempien aikana vähän ja ei oo ton kummosempia tullu =) en mitenkään puolustele mutta.. Kaverini poltti koko rakauksien ajan ja on 5 tervettä normaaliaikaista lasta synnyttänyt ja isojakin olivat :) että aika turvassa se sikiö/ vauva siellä on!!
Niin turvassa miltä? :eek:
 
pöö
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 78:
Mä kyllä poltin molempien aikana vähän ja ei oo ton kummosempia tullu =) en mitenkään puolustele mutta.. Kaverini poltti koko rakauksien ajan ja on 5 tervettä normaaliaikaista lasta synnyttänyt ja isojakin olivat :) että aika turvassa se sikiö/ vauva siellä on!!
Onko teidän lapset jo aikuisia? Tupakan vaiktukset voivat ilmetä vasta koulu- ja aikuisiässä esim. levottomuutena, oppimisvaikeuksina, hedelmättömyytenä. Että se jos vauva on ekan vuoden terve ja painaa syntyessään 4kiloa ei todista yhtään mitään.
On jo koululaisia ja sillä 5 lapsen äidillä myös! Eipä ainakaan ole tavallista levottomampia ollu saati kipeitä! Veikkaan että eipä se määrä mitä mä vedin vaikuta ton pojan siittiöihin
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 78:
Mä kyllä poltin molempien aikana vähän ja ei oo ton kummosempia tullu =) en mitenkään puolustele mutta.. Kaverini poltti koko rakauksien ajan ja on 5 tervettä normaaliaikaista lasta synnyttänyt ja isojakin olivat :) että aika turvassa se sikiö/ vauva siellä on!!
Ehkä ulkoisilta kolhuilta mut kaikki mitä suun kauttaa menee alas niin se menee vauvallekin :/
 
Tiu
Alkuperäinen kirjoittaja saahan sitä näin uskoo jos tyhmä on:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Jos ihan kauheet himot on niin terveellisempää sikiölle on se yks polttaa kun stressata päiviä tupakanhimon kourissa. Ja tää on ihan fakta.

En siis kannusta polttamaan mut kerroin nyt kuitenki....
Ja taas tulee tätä paskaa:D

Ihan oikeesti normi stressaus ei haittaa sikiön elmää mitenkään.Jos se on joka päivästä ja aivan kaameaa,niin sit ehkä.

Entäs sit ku sellanen ihminen stressaa joka ei oo ikinä polttanut.Miten sit neuvot..ota savut se on parempi paha?

no siitä tupakanhimosta voi tulla aivan kaamea stressi :D ja siinä tapauksessa se on pienempi paha....
 
SocialButterfly
Alkuperäinen kirjoittaja saahan sitä näin uskoo jos tyhmä on:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Jos ihan kauheet himot on niin terveellisempää sikiölle on se yks polttaa kun stressata päiviä tupakanhimon kourissa. Ja tää on ihan fakta.

En siis kannusta polttamaan mut kerroin nyt kuitenki....
Ja taas tulee tätä paskaa:D

Ihan oikeesti normi stressaus ei haittaa sikiön elmää mitenkään.Jos se on joka päivästä ja aivan kaameaa,niin sit ehkä.

Entäs sit ku sellanen ihminen stressaa joka ei oo ikinä polttanut.Miten sit neuvot..ota savut se on parempi paha?
sama juttu..toi stressaus lässytys on vaan syy tupakoitsijale jatkaa tupakointia.." mielummin poltan kun stressaan" ei helkkari..se parin päivän stressaus ei haittaa mitään kyllä ne tupakantuskant häviää..itse lopetin samantien kun plussasin.ja ei ees ollut tuskia kun ajattelin mikä sisällä kasvaa enemminkin ällötti jos oisin polttanut ja ajatella et se kaikki paska menee istukasta siihen lapseen..!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Savuton:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Koitappa vaikka ihan googlen kautta kattoo mitä se tupakki saattaa aiheuttaa.
Niin SAATTAA! Entä ne jotka tuolla puhuu että jouluna juovat ison lasin punaviiniä vaikka ovat raskaana.. mitä he SAATTAVAT aiheuttaa lapselle.. siitä ei kukaan valita.

Entä jos se yks ei riitä sulle ja huomenna tulee uuestaan himarit?? Yritä olla kokonaan ilman.
Kyllä noita punaviinin juojiakin kauhistellaan ja syystä!
 

Yhteistyössä