Raskaus ja kännit:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt näin

Vieras
Sain kuulla olevani raskaana,rv on jo ainakin 17.
Ensi viikolla ultrataan tarkemmin.

Ongelma on se että olen juonut ainakin kahdet perskännit tuona aikana(ja polttanut enemmän ja vähemmän tupakkaa ) ,nyt pelottaa ja kovasti:(

Tiedättekö ketään kenellä olisi ollut joskus tällainen ongelma.Lapsella kaikki ok?

Voin laittaa jossain vaiheessa nikkini,jos joku haluaa laittaa yksäriä.

Mitä todennäköisimmin sun vaavilla on kaikki hyvin. Nuo masuihmeet on meidän onneksemme yleensä yllättävän vahvaa tekoa :heart: Yleensä ne pahasti vaurioituneet masukkaat menee alkuvaiheessa kesken, eli koita olla stressaamatta vaikka varmasti vaikeaa onkin. Onnea raskaudestasi ja tärkeintä on se että sait tietää raskaudestasi nyt ja voit ottaa sen jatkossa huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Sama tilanne ollut minulla, vauva syntyi terveenä onneksi. Ja on nyt terve 10 vuotias :)

Ihana kuulla:)

Oliko raskausaikana ylimääräisiä vuotoja tms?
Itse olen vuotanut verta n.3 viikon välein,ja luulinkin että ne ovat vain normaalia niukemmat kuukautiset.

Kyllä näin kävi, olin rv 12 kun sain tietää olevani raskaana ja sinä aikana juhlistettiin meidän kihlajaisia useampi päivä... :(
Lapsi on autistinen, olisi voinut kuulemma olla ilman juomistanikin. kukaan ei voi millään tavalla johtuiko autismi juomisestani, perinnöllisitä tekemisistä vai mistä, sen kanssa vaan eletään.
tippaakaan en olisi juonut jos olisin raskaudestani tiennyt, mutta mun menkat oli silloin semmoisia, että saattoi kestää 2-3 viikkoa ja sit olla 2-3kk tulematta joten en osannut edes epäillä olevani raskaana.
Haukut olen ekalta lapseni lääkäriltä saanut ja syyllisyydessä elänyt vuosia, mutta en enää.

mun tuttuni sai kuulla raskaudestaan vasta 6kk ja oli siis ehtinyt juoda ja polttaa useammankin kerran. lapsi kuitenkin onneksi syntyi normaali kokoisena ja on muutenkin täysin terve.

älä murehdi suotta, todennäköisyys että jotain olisi vialla on pieni ja yhtä todennäköisesti ns. normiraskaudessa voi sikiö olla "sairas".

Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:
Mitä todennäköisimmin sun vaavilla on kaikki hyvin. Nuo masuihmeet on meidän onneksemme yleensä yllättävän vahvaa tekoa :heart: Yleensä ne pahasti vaurioituneet masukkaat menee alkuvaiheessa kesken, eli koita olla stressaamatta vaikka varmasti vaikeaa onkin. Onnea raskaudestasi ja tärkeintä on se että sait tietää raskaudestasi nyt ja voit ottaa sen jatkossa huomioon.

Kiitos,jospa tämä syyllisyys tästä joskus hiipuupi pois.

Itse jännitän onko tääl kans kaikki hyvin. Sain tietää raskaudesta rv:llä 9 ja sitä ennen oli juu ehditty viettää uutta vuotta riemulla. Noh, raskausuutisen jälkeen mulla todettiin "keskenmeno", jota ei kukaan tk:ssa kuitenkaan nähnyt tarpeelliseksi varmistaa. Siispä vedin 1,5 viikkoa vahvoja särkylääkkeitä järjettömiin migreenikohtauksiin, minkä lisäksi olin myös tiputuksessa.
Eli tuohon ns. keskenmenoon asti oli epäsäännöllisen säännölliset menkat päällä lähes koko ajan. Synnärin erikoislääkäri kyllä lohdutti, että mitään hätää ei ole. Mutta silti mietityttää kans, jos kuitenkin jotain pielessä.

Tuttavan "teini" sai tietää olevansa raskaana vasta kun poltot alkoivat ja lähti synnyttämään :) Koko raskauden aikana poltteli tupakkaa ja kävi ravintolassa viikonloppuisin kun oli juuri täyttänyt 18 ja synnytti ihan terveen pojan... no myöhemminhän se vasta selviää onko tullut jotain keskittymis vaikeuksia tms... mutta nyt kaikki ok.

Alkuperäinen kirjoittaja df:
Tuttavan "teini" sai tietää olevansa raskaana vasta kun poltot alkoivat ja lähti synnyttämään :) Koko raskauden aikana poltteli tupakkaa ja kävi ravintolassa viikonloppuisin kun oli juuri täyttänyt 18 ja synnytti ihan terveen pojan... no myöhemminhän se vasta selviää onko tullut jotain keskittymis vaikeuksia tms... mutta nyt kaikki ok.

onkohan sama tuttu? :D Paitsi et mun tuttu oli kyl jo ainakin 19 tai 20 :D

Alkuperäinen kirjoittaja jk:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Mun tuttu ryyppäsi koko raskauden, hän sai tietää olevansa raskaana vasta synnyttäessään :whistle:

Täh! Kerro lisää, miten se oli mahdollista ettei aiemmin tiennyt?

No menkat oli tullu melkeen normaalisti ja tällä tytöllä kun oli vatsalihaksia kuitenkin niin mahasta tuli pieni eikä sen läpi tuntenu liikkeitä ja hän luuli sitä kaljamahaks. Sit hänel tuli maha kipeeks ja meni terveyskeskukseen niin lääkäri tilas ambulanssin ja selitti tilanteen :D Ihan täysaikainen poika syntyi.

Voipi olla... voi olla että tääkin oli 19v. Ei ollut vielä valmistunut parturi-kampaaja linjalta kun synnytti vauvan.

Voipi olla... voi olla että tääkin oli 19v. Ei ollut vielä valmistunut parturi-kampaaja linjalta kun synnytti vauvan.

Mun mielestä mun tuttu opiskeli ravintolalinjalla :D

Ei sit sama, mutta kyllähän näitä yllätysraskauksia aina on :)

Ei sit sama, mutta kyllähän näitä yllätysraskauksia aina on :)

Yhteistyössä