voivoi,tupakkalakkoni petti rv 6+3 vaikka olen raskaana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
En tiedä, mutta jos et nyt lopeta, toivon ettet saa vauvaa syliin asti.

Toivot siis oikeastaan mun lapsen kuolemaa? Vittu mikä ämmä. Jäi vaivaamaan tämä aika pahasti, miten paskamainen joku toinen äiti voi olla. Ja muka mun alkion parasta ajattelet, hah.

Haluan kertoa oman tarinani tähän. Eli mulla on täysin terve 3- vuotinen poika. Poltin n. askin päivässä, ennen kuin tiesin olevani raskaana. Testin tein ja ajattelin heti, että nyt yks tupakka ja se on sit siinä. No sellaisen kuukauden verran poltin aina joskus mieheltä tupakasta vähäisen aina joskus, kun tuntui vaikealta päästä kerralla siintä tupakista eroon. Viimeinen pisara oli, kun suutuin miehelleni, lähdin kävelemään ( otin häneltä yhden kokonaisen tupakan ) ja poltin sitä kävelessä ja samalla mietin, että ei tämä auta mihinkään ja vauva on kuitenkin masussa tulossa. Heitin puolet tupakasta pois ja se loppui siihen. Koko raskauden ajan olin polttamatta ja imetyksen myös. Ei todellakaan sun pienelle mitään taphdu, kun repsahdit :) Onhan noita ihmisiä, jotka polttaa ihan normaalisti koko raskauden ajan. Tiedä en kyllä, että onko heidän lapsillä sitten tullut jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lähinnä mä mietin, mikä riski on epämuodostumiin. Kai tätä on pakko kysyä lääkäriltä.
en usko, todella pieni mahdollisuus epämuodostumiseen!!
yritä nyt kuitenkin että et repsahda enää :)
itse en polttanut ekasta, toisesta repsahdin kuukauden parin lakon jälkeen... :(
mutta terve lapsi syntyi ja on nytkin terve 4vuotias..
kolmannesta en repsahtanut..
että zemppiä sulle :)

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lähinnä mä mietin, mikä riski on epämuodostumiin. Kai tätä on pakko kysyä lääkäriltä.
en usko, todella pieni mahdollisuus epämuodostumiseen!!
yritä nyt kuitenkin että et repsahda enää :)
itse en polttanut ekasta, toisesta repsahdin kuukauden parin lakon jälkeen... :(
mutta terve lapsi syntyi ja on nytkin terve 4vuotias..
kolmannesta en repsahtanut..
että zemppiä sulle :)

en aio repsahtaa, tuli ihan kamalat tunnontuskat ja päälle vielä pelko siitä mitä aiheutui.

YKSI repsahdus ei hyvin isolla todennäköisyydellä aiheuta vauvalle yhtään mitään. Ei ole syytä olla huolissaan ja todellakin, kun et enää polta niin ei tarvitse murehtia. Uskon, että pystyt lopettamaan, koska motivaatiosi on korkea.Tsemppiä loppuraskauteen :)

Kyllä sä pystyt lopettamaan, mutta tarkista motivaatiosi!!! Nyt sulla on sitä. Mieti sitä _vauvaa_ AINA kun tekee mieli polttaa. Mä en koskaan mieti mitään epämuodostumia, ne on jotenkin liian kaukaisia. Mulle riittää se mitä vauva tuntisi NYT jos polttaisin. Syke nousee, liikkeet vähenee... Uskon, että vauvalla olisi epämukava olo. Ja sitä en halua!
Olen polttanut 16 vuotta ennen raskautta.

Hei, pakko tulla tähän keskusteluun mukaan :D Olen polttanut monta vuotta ja kunnes tulin raskaaksi. Mulle kerrottiin neuvolassa, tupakoinnista siinä.. Neuvolatäti sanoi; jos on heti vaikea päästä irti tupakasta niin ei kannata ottaa siitä hirveää stressiä.. Enemmän se stressi vahingoittaa lasta kuin se että polttaa yhden tupakan esim. päivässä. Sitä jos on ; hirveää tahdon tupakkaa, mutten voi polttaa koska olen raskaana. " Kyllä se stressi enemmän vaan vahingoittaa kuin se tupakka. Lopettaminen on hyvin vaikeaa monelle varmasti raskauden aikana, kun sitä hormoonit muutenkin jyllää kaikki on peestä jne.. Joten lopettaminen kannattaa tehdä pikkuhiljaa :) Eikä ottaa hirveää stressiä :) Tsemppiä kaikille lopettajille ;)
Tänään itse tein positiivisen tuloksen ! <3 Ja iloinen kuin mikä :) Ja en ala ottamaan kyllä stressiä tuosta tupakkahommasta, ja pikkuhiljaa lopettaen :)

Yhteistyössä