voivoi,tupakkalakkoni petti rv 6+3 vaikka olen raskaana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja vittumikäääliö!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja memorymain:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ööppeli:
Uskomattoman itsekästä, "äiti" :(

sanoo ihminen joka ei ole koskaan ollut nikotiinin orja.

kyllä vaan olen ollut MUTTA lopetin heti plussattuani. Kaikilta ei näemmä löydy sen vertaa järkeä päästä.

mitä vittua? mä olin kuule plussasta asti 2 vkoa polttamatta. sitten repsahdin. Ja tästä asti aion olla savuttomana, enkä aio enää repsahtaa.

No mitä vittua vaan ittelles. Mä en repsahtanut. Kiitos ja kuuulemiin.

Ai niin, TSEMPPIÄ vittu!

peeeeesi. sä oot raskaana etkö sitä tajua, ei sillon polteta yhtään ainutta tupakkaa. hyvä että on paha mieli.
mulla on paha mieli sun vauvan puolesta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onko susta alkio, noin sentin mittainen ruskuaispussin varassa oleva eliö VAUVA?

no voi herranjestas.. sehän oikeuttaaki polttamaan vielä, kun ei ole vielä niin pitkällä. järki käteen

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Ingalsin Laura:
tiedän ettet tule lopettamaan

mistä sä sen tiedät? ai koska säkään et pystynyt vai?

mä en oo koskaan kuule polttanutkaan =)
mut jos sä nyt pystyit vetää sen kaks röökiä, miks et vois jatkossaki vetää?
hei haloo

koska haluan irti röökistä lopullisesti.

aina sitä haluta saa... se että vahingoitat omaa vauvaas ei estäny sua polttamasta, miks se estäs jatkossakaan.
mut toivon kuitenki et pystyt siihen, tsemppiä!

Niin joo , ei estäkään. MEnenpä vetämään kännit ja polttamaan askin röökiä. Ei helvetti mitä porukkaa täällä.

onko ap:lla hieman pipo kireellä ? :D

ehkä sinuakin harmittaisi saada tällaista kommenttia, kun toivot vinkkejä ja tsemppausta tupakanpolton lopettamiseen. Ap sentään yrittää ja haluaa lopettaa, toisin kuin he, joita ei edes kiinnosta.

no voi herranjumala, sanoinpa vaan mielipiteeni!!
en usko ap:n onnistumiseen lopettamisessa, koska on jo polttanut kaksi tupakkaa vauvastaan välittämättä.
toivotin kyllä tsemppiä ap:lle silti ja toivon että onnistuu!!
saa täällä nyt mielipiteen sanoa.

Saat sanoa, kuten minäkin saan yhtä lailla sanoa, mitä tuli mieleen sinun kommentistasi. Jos et usko ap:n lopettavan, saat toki senkin sanoa koska tämä on vapaa keskustelupalsta, mutta se tuskin ainakaan kannustaa häntä yrittämään. Eli mielipiteeni on se, että jos sinä välität aidosti ap:n vauvasta, jätä tuollaiset kommentit väliin ja yrität keksiä jotain kannustavaa sanottavaa. :)

no ap:tako pitäs nyt sääliä ja sanoa voivoi, ei se mitään..
mä en vaan kestä ihmisiä jotka polttaa raskausaikana. toivotin silti tsemppiä ja sydämmessäni toivon että hän onnistuu.

Puhuin kannustamisesta, en säälistä. Niin, toivottavasti ap onnistuu. :)

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
En tiedä, mutta jos et nyt lopeta, toivon ettet saa vauvaa syliin asti.

Hyi kauhee...

Lueppas tarkemmin, sanoin jo, etten oikeasti toivo, vaan ap:lle järkeä päähän!!

Luin ja ymmärsin:). Ymmärrän kyllä, että oli pikanen harkitsematon näpyttely aidosta huolesta vauvaa kohtaan. Niinhän se on kaikilla. Sairashan se olis, joka ei lapsen terveyttä laita etusijalle ja huomasin, että olit myös korjannut sanomaa.

Kunpa joskus ihmisille kehittyis anturi tms.mikä estäis kaikkien päihteiden käytön raskausaikana ja lapsi sais 18-v itse päättää millä alkais kehoonsa turmella.

Mutta silti, uskon AP:n tahdonvoimaan ilman anturoita:)

Taisipa olla paha virhe kirjoittaa tänne yhtään mitään. Aika pahasti on sanottu monessa viestissä, kiitos kuitenkin teille muutamalle, jotka kannustitte. Mulla on jo valmiiksi huono olo, siksihän mä tänne kirjoitinkin. Mutta nuo ilkeät kommentit eivät kyllä auta yhtään, haluatte siis että tunnen oloni oikein paskaksi ja mitättömäksi?? Luuletteko et semmoinen olo auttaa jotenkin savuttomuutta??

Tänne ei kannattas tulla tälläsistä kertomaan kun ei täällä saa kannustusta vaan hermot kireelle kaikista ilkeistä kommenteista.
Soita vaikka kaverille tai äidille tai jotain kun/jos tekee tupakkaa mieli, juttele pitkään, syö porkkanaa tms.
En sano että tupakoitsijoita pitäis päähän taputtaa muttei tarvis sanallisesti piestäkään.
Tsemppiä lopetukseen, se onnistuu kyllä.

Tästä tulee takuulla taas monen sivun tappeluvertailuminäolenparempiihminenlyttäys-ketju..

Taisipa olla paha virhe kirjoittaa tänne yhtään mitään. Aika pahasti on sanottu monessa viestissä, kiitos kuitenkin teille muutamalle, jotka kannustitte. Mulla on jo valmiiksi huono olo, siksihän mä tänne kirjoitinkin. Mutta nuo ilkeät kommentit eivät kyllä auta yhtään, haluatte siis että tunnen oloni oikein paskaksi ja mitättömäksi?? Luuletteko et semmoinen olo auttaa jotenkin savuttomuutta??

Kuules ap. Jos oot täällä yhtään liikkunut, tiedät minkälainen tämä palsta on.
Sinä, ja vain sinä voit siihen vaikuttaa poltatko tupakan vai et. oli millainen olo tahansa.

En nyt edes jaksa lukea kaikkea paskaa, mitä tänne on kirjoitettu. Mutta: Ap, hienoa, että yrität lopettaa. Se, että eilen poltit pari, ei maailmaa kaada. Jokainen tupakka vähemmän on tulevan lapsen kannalta hieno juttu. En oo koskaan polttanut, mutta voin kuvitella, että lopettaminen on tosi vaikeaa, vaikka kuinka haluaisi lapsen parasta jne. Kovasti tsemppiä ja älä lannistu, vaikka toistekin "lankeaisit", jatka vaan sitkeästi eteenpäin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kuules ap. Jos oot täällä yhtään liikkunut, tiedät minkälainen tämä palsta on.
Sinä, ja vain sinä voit siihen vaikuttaa poltatko tupakan vai et. oli millainen olo tahansa.

No enpä ole vastaavaan törmännyt tällä palstalla, että joku yrittää lopettaa, on repsahtanut ja saa todella ilkeitä viestejä osakseen, vaikka haluaa lopettaa. Tästä sai vaan helvetin paskan mielen. Ja tästä lähtien pidän ihan omana tietona vaikka tekisin mitä. Miestä mulla ei ole, joten sellaisen kanssa en voi asioita jakaa.

Mä kyllä oikeasti haluaisin vastauksen näiltä ilkeiltä ihmisiltä: Luuletteko, että itsensä mitättömäksi, pahaksi äidiksi tunteminen AUTTAA tupakoinnin lopettamisessa? Luuletteko, että lyttäys auttaa?

Ap, etsi netistä se videolinkki, missä on ultralla kuvattu kohdussa olevaa vauvaa kun äiti polttaa tupakkaa. Itse en ole koskaan uskaltanut sitä katsoa mutta kuulemma vauva sätkii ja kouristelee monta tuntia. :( Itse en tuollaisen jälkeen pystyisi enää polttamaan yhtään!

Tsemppiä lopetukseen, kyllä se siitä, ei yksi repsahdus varmaan tee vahinkoa... kunhan ei tule tavaksi! Älä ajattele että olet tupakkalakossa, ajattele että tästä edespäin olet savuton!

Tsemppiä ap:lle. Itsekin lopetin seinään kun plussasin. Samaan aikaan alkoi myös (eri syystä) kriisi miehen kanssa ja kyllä olis tupakkaa tehnyt mieli. Päätin kuitenkin etten polta yhtä ainuttakaan (vaikka se ei olisi silloin vielä vauvaan vaikuttanutkaan), koska tunnen itseni ja tiedän että MINULLA yksi repsahtaminen "oikeuttaa" toiseen. Toivon, että sinä ap jaksat tsempata itseäsi, mieti pientä vauvanalkua masussasi :)

Hyvä niin. kaikella kunnioituksella bud, mutta olen havainnut sulta usein näitä tosi ikäviä heittoja... Ehkä joskus olisi syytä vähän harkita, mitä kirjoittaa, varinkin jos oikeasti haluaa jotakuta auttaa.

:D Lässynlää, ei voi muuta sanoa. Naurettavaa, miten aikuiset neuvoo aikuisia miten pitäisi käyttäytyä. "Tsot bud, ei näitä ikäviä heittoja enää tai et saa vanukasta välipalaksi".

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
tiedän ettet tule lopettamaan

mistä sä sen tiedät? ai koska säkään et pystynyt vai?

Tähän lähes satavarma keino, jos siis haluaa lopettaa, on lukea päivittäin sikiön kehityksestä kaikkina aikoina. Niitä ku on tosi tarkkoja. Ja pitää omaa päiväkirjaa odotuksesta. Siinä, vaikkei mitään vielä näy/tunnu, ni jotenki tulee aidompi olo lapsesta ku tietää mitä kulloinki tapahtuu. Harva siinä enää kehtaa imeä käärulettä:)

Ei auta mulla ja mä olen raskausviikolla28. Olen käyny kiinni mieheeni melkeen ja rikkonut ja paiskonut ovia rikki nyrkillä ja nyrkilläkin seinään..tää siis pelkkiä vierotusoireita kun yritin lopettaa..

no mulla ei auttanu yhtään..ainoa keino jolla pääsin eroon monenvuoden tupakoinnista oli et luin stumppaa tähän kirjan!!

Mä kyllä oikeasti haluaisin vastauksen näiltä ilkeiltä ihmisiltä: Luuletteko, että itsensä mitättömäksi, pahaksi äidiksi tunteminen AUTTAA tupakoinnin lopettamisessa? Luuletteko, että lyttäys auttaa?

Joo mä tiedän, että sua vituttaa kun ei saa mennä röökille, tuollainen perseeseen ammuttu oli myös isäni kun 40 vuoden sauhuttelun jälkeen lopetti. Niin ja sua pelottaa vauvasi puolesta kun poltit joo. Mutta lähde tästä ketjusta pois, niin mieli voi helpottaa. Toisaalta tässähän sun aika menee lätistessä niin ehkä se rööki ei tule mieleen.

Jos sä olet pystynyt olemaan kaksi viikkoa ilman tupakkaa, sä todennäköisesti pystyt lopettamaan tai ainakin pitämään sen tupakoinnin sellaisissa mittasuhteissa, ettei sillä ole juurikaan väliä.
Ainoo huono puoli on siinä, että useat repsahdukset syö sitä taistelutahtoa ja kohta se lopettaminen ei enää tunnukaan niin tärkeältä. Motivaatio katoaa, mutta lykkyä pyttyyn.

Voi kun heidät saisi ymmärtämään tämän... jotenkin todella nurinkurista, että haukutaan tyhmäksi yhden ainoan tupakan polttamisesta, vaikka juuri tuollaisetn kamalien kommenttien kirjoittaminen on tyhmää jos mikä, suorastaan lapsellista. Tai on ainakin naurettavan tyhmää luulla, että ne auttavat jotakuta lopettamaan. Uskomattoman tekopyhää sitten kirjoitttaa loppuun, että sääliksi käy vauvaasi tms. Jos heitä oikeasti kiinnostaisi ts olisivat niin empaattisia ja hyväsydämisiä ihmisiä, että jaksavat huolehtia jonkun tunemattoman ihmisen mahassa olevasta alkiosta, eivät he noin kirjoittaisi. Kyse on vaan siitä, että halutaan jotain tyydytystä siitä, että nostetaan oma itse toisen yläpuolelle. Tai sitten ei olla ihan kasvettu aikuiseksi.

Tsemppiä sulle ap lopettamiseen, MINÄ ainakin uskon että lopetat! Tuu sitten kertomaan tänne, kun olet onnistunut, ja kerro samalla, kummat kommentit auttoi, ikävät vai kannustavat ;)

Ikävää, että olet saanut näin ikäviä kommentteja. Unohda ne kaksi savuketta ja pidä vain huoli, että ne olivatkin ne viimeiset savukkeet mitä raskausaikana poltit. Pystyt varmasti siihen! Keksi tupakkahimon iskiessä itsellesi jotain muuta ajateltavaa ja tekemistä, se ei varmasti ole helppoa, mutta kun alun olet päässyt, niin uskoisin että se helpottaa.

Ihan palstalla yleisesti, jos tämä retkahdus olisi ollut laihduttajan herkkuretkahdus, olisi vastaukset olleet ihan erilaisia. Toista olisi tsempattu ja sanottu, että ei se suklaapatukka laihdutuskuuria kaada. Anna itsellesi anteeksi jne.

Siispä, unohda se retkahdus, ne kaksi savuketta eivät sinun savutonta raskauttasi kaada :)

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Hyvä niin. kaikella kunnioituksella bud, mutta olen havainnut sulta usein näitä tosi ikäviä heittoja... Ehkä joskus olisi syytä vähän harkita, mitä kirjoittaa, varinkin jos oikeasti haluaa jotakuta auttaa.

:D Lässynlää, ei voi muuta sanoa. Naurettavaa, miten aikuiset neuvoo aikuisia miten pitäisi käyttäytyä. "Tsot bud, ei näitä ikäviä heittoja enää tai et saa vanukasta välipalaksi".

Niin.. joskus tosiaan jotkut "aikuiset" tuntuvat tarvitsevan vähän neuvoja, tai ainakin muistutuksen siitä, miten kanssaihmistä kohdellaan. Jos se on mielestäsi lässytystä, niin ehkä sinunkin olisi hyvä avata joskus se käytöksen kulatinen kirja.

Muoks. Vai olisiko minun pitänyt vastata budille palstamaiseen tyyliin "vittu sä olet ääliö kun tällasia heität". Valitsen kuitenkin mieluummin sellaisen tyylin kirjoittaa, jota itsekin haluaisin lukea. Kukin tyylillään, minun tyylini on tämä, en puhu loukkavasti, vaan asiallisesti. Olkoonkin se tosiaan jonkun mielestä lässytystä.

on kova.Itse en ole (vielä) raskaana,mutta poltan. Työpaikallani tupakointi on kiellettyä,joten monta röökiä jää polttamatta. Olisihan sitä voinu lopettaa kokonaan,kun kielto tuli,mutta hermo soikeena kuitenkin töissä töihin liittyvistä asioista,joten kun päivä pulkassa mikä sen mukavampaa kuin vetäistä sauhut! Mutta siis pointti tässä,että entä jos ap imeskelet aina tupakin tuskan yllättäessä jotain namua,mulla auttaa. Pastilli suuhun vaan,joku väkevä mynthon tms.? Tosin niilläkin sivuvaikutuksia. Äitini poltti silloin tällöin mua odottaessaan,mutta olin terve syntyessäni..Nyt nikotiinin orja..Eli tuskin 2 tupakista vaurioo tuli,mutta koetat varmasti välttää jatkossa.

Onnea raskauteen ja tupakimattomuuteen!Pystyt varmasti lopettamaan :)

Mä poltin kun en tiennyt olevani raskaana, enkä pystynyt ihan kokonaan plussaamisenkaan jälkeen lopettamaan. Mulla oli tosi paha psyykkinen riippuvuus tupakkaan, vaikka en edes pitänyt tupakan mausta. Positiivisen raskaustestin jälkeen halusin toki heti lopettaa, mutta kun tuntui liian vaikealta, menin miehen mukaan tupakalle ja imaisin sen savukkeesta kerran-pari (pari kertaa päivässä). Lisäksi hamstrasin kaupasta kaikkea korviketta, mm. hedelmäpilttejä, pastilleja ja tuoremehuja, joilla korvasin savukkeet ja jotka ei olleet epäterveellisiä (esim. karkilla tai sipsillä ei kannata korvata tupakkaa).

Nyt rv 17 ja en edes muista enää viimeistä kertaa kun maistoin tupakkaa, ei tee ollenkaan mieli ja miehn sauhuttelu haisee niin pahalla että en halua olla lähelläkään. Alku oli hankalaa, mutta viikon-parin jälkeen pystyi jo olemaan kokonaan ilman.

Tsemppiä lopettamiseen, kyllä sä siihen pystyt, ja noin pieni altistuminen tuskin on haitallista sikiölle. Mä en ymmärrä sitä jos ei edes yritetä lopettaa polttamista, mutta pienestä repsahduksesta syyttäminen on musta ihan typerää, ei siitä ainakaan apua ole. Lisäksi moni odottava nainen varmasti käyttää mm. haitallisia aineita sisältävää kosmetiikkaa koko raskauden ajan, syö lisäaineilla terästettyä (tietysti lannoitteiden ja torjunta-aineiden voimalla kasvatettua) ruokaa joka päivä, on ylipainoinen jne... Monilla asioilla on vaikutuksia lapsen kehitykseen ja terveyteen, typerää tuomita yhden pienen repsahduksen perusteella ketään.

Täytyy hankkia tuo kirja.

Mulla on ultra-aika parin vkon kuluttua, mutta mietin, viitsinkö kysyä lääkäriltä, mitä vaurioita tästä on voinut tulla. Enhän voi tekemääni enää peruuttaa, vaikka lääkäri sanoisi mitä. Mielessä on jopa käynyt, että pilasinko nyt sikiön kokonaan.

Täytyy hankkia tuo kirja.

Mulla on ultra-aika parin vkon kuluttua, mutta mietin, viitsinkö kysyä lääkäriltä, mitä vaurioita tästä on voinut tulla. Enhän voi tekemääni enää peruuttaa, vaikka lääkäri sanoisi mitä. Mielessä on jopa käynyt, että pilasinko nyt sikiön kokonaan.

Lopeta nyt hyvä nainen jo. Moni ei tossa vaiheessa edes tiedä odottavansa.

Yhteistyössä