No mielestäni ns. muukalaisviha on aika sivistymätöntä (synonyymi mun mielestä juntille). Ihan gallup täytyy heittää tähän väliin; kuinka monta somaliperhettä tai muuta maahanmuuttajaperhettä täällä kirjoittajat tuntee? Siis ihan oikeasti henk.koht? Semmoinen jännä juttu joka selvisi eräässä suomalaisessa dokumentissa että eniten maahanmuuttajia vastustavat ihmiset joilla ei ole minkäänlaista kytköstä mamuihin? He eivät välttämättä edes asu kaupungissa jossa olisi yhtäkään maahanmuuttajaa, ovat vaan saaneet käsityksensä lehtien otsikoista tms.
Oon itse paljasjalkainen espoolainen. Olen perheestä joka asui ollessani lapsi ns. hyvällä asuinalueella ja koulussamme inhosin sitä meininkiä kun nenää nyrpisteltiin kaikelle erilaisuudelle. Piti olla laiha, nätti ja vaalea niin oli suosittu. No olin noita kaikkea mutta pitkin hampain. Sitten järkytin vanhempiani ja tuttujani kun ilmoitin että muutan Suvelaan. Kaikki katsoi mua suu levällään että et voi olla tosissas! Ja tosissani minä todellakin olin. (jokainen joka ei tiedä millainen alue on Espoon Suvela voi googlettaa, varmasti löytyy jotain urbaanilegendoja) Ja voin sanoa että ne vuodet jotka asuin Suvelassa olivat rikkaimpia vuosia ennen lapsien saamista. Välillä haluan vieläkin ajaa Suvelan läpi ja lapsillenikin olen esitellyt talon jossa silloin asuin ennenkuin lapsia oli. Käymme lasten kanssa joskus Suvelan avoimessa päiväkodissa ja Espoon keskuksessa jossa muuten pk-seudun paras kirjasto, siellä satutunneilla. Juttelen paljon maahanmuuttajien kanssa jotka ovat joko kirjastossa töissä tai muuten viettävät siellä aikaa. He ovat aivan ihania ihmisiä.
Minusta on suomalaisena äärettömän noloa että ihmiset, joilla ei ole oikeasti minkäänlaista henk.kohtaista kokemusta, menevät äänestämään vaaleissa jotain muutospuoluetta jossa on ehdokkaina vaan ihmisiä joilla on niin paha olla että uhoavat ja tartuttava muihin helposti mukaan lähteviin samanlaisen uhon. Viha ei kasvata kuin vihaa. Ja jos tämä tekee minusta kukkahatun tai minkä tahansa, niin sitten olen semmoinen. Mieluummin kannan kukallista hattua kuin sivistymätöntä vihaa tuntematonta kohtaan!