poika on jo noin iso (2v3kk) eikä sano äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
näin kauhisteli mun äiti ja sai mulle semmosen olon että oon huono äiti kun poika ei sano äiti. pojalla ei muutenkaan kauheesti tuu sanoja, iskä kyllä tulee. poika sanoi äiti 1v mut sit se jäi kuten kaikki muutkin opitut sanat kun lähti kävelemään. ei mua kauhstuta, kyllä se äiti sieltä sit tulee kun on tullakseen mut mua ärsyttää oman äidin sanominen ja se sai mulle tosi pahan mielen.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Olet vissiin töissäkäyvä?
Yleensä kotiäitien lapset sanoo useemmin sanan äiti.

Höpöhöpö! Minä menin töihin kun lapsi oli vähän päälle 1-v. Äiti oli kyllä aika myöhään hänen sanavarastossa, mutta kun sen oppi,niin se tulee kyllä sieltä.

Ja eikäse mitään,ettei osaa sitä sanoa, kunhan tietää mitä/ketä kys. sana tarkoittaa. =)

no ehkä ihan hitusen outoa on. Meillä kolme lasta ja jokaisen eka sana on ollut äiti vaikka isä onkin papa, eli paljon helpompi sanoa. Kuopusta isänsä hoiti kotona 10kk alkaen ja minä töissä mutta siltikin eka sana oli äiti.

Meidän poju sanoi ekan kerran äiti vasta 2v5kk ja ihan kotiäiti olen. Alkoi muutenkin puhumaan tosi myöhään.
Älä huoli kyllä se sieltä tulee ja varmasti ihan pian. =)

Eikä meidän pojalla ole mitään kehityshäiriötä. Heti kun alkoi puhumaan niin juttua todella riittää ja puhe kehittyi todella nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Meidän poju sanoi ekan kerran äiti vasta 2v5kk ja ihan kotiäiti olen. Alkoi muutenkin puhumaan tosi myöhään.

Niin ja mieti, että mun poika sanoi äiti jo alle vuoden ikäisenä, vaikka menin heti vanhempainvapaan jälkeen töihin ja poika hoitoon :D.

Eikä meidän pojalla ole mitään kehityshäiriötä. Heti kun alkoi puhumaan niin juttua todella riittää ja puhe kehittyi todella nopeasti.

kiva kuulla et joitain muutakin löytyy :) poika tosiaan sanoi 1v selkeäti äiti mut sit kaikki siihen mennessä opitutu anat unohtu tyystin kun lähti kävelemään eikä niistä ole oikeastaan mikään vielä tullut takaisin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kiva kuulla et joitain muutakin löytyy :) poika tosiaan sanoi 1v selkeäti äiti mut sit kaikki siihen mennessä opitutu anat unohtu tyystin kun lähti kävelemään eikä niistä ole oikeastaan mikään vielä tullut takaisin..

Niin meilläkin kävi, muutamia sanoja tuli 1v synttäreiden aikoihin, esim. äiti, täti, iti mutta hukkuivat sitten jonnekin ja poika mölisi kauan ihan omaa kieltä. Nyt poika on 2v9kk ja pölisee minkä kerkiää.
Tätini on todella loistava puheterapeutti ja hänen mielestä ei ollut mitään hätää asian kanssa ja sanoi että kyllä se puhe sieltä pian tulee ja niin tulikin.

Yhteistyössä