olenko ärsyttävä äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiä

Vieras
poika 6v meni nukkumaan... ja jotain kiukutteli...meillä oli kaveri käymässä ja sano sitä enen mulle että olen ärsyttävä äiti kun en anna lapsen edes lukea sängyssä. noh, meillä ei tuo onnistu kun se sit haluaa myös muuta ja valvoo pitkälle iltaan. hänen poikansa saman ikäinen saa kyllä katsella kirjoja sängyssä yms... meillä kirjat luetaan ennen sänkyyn menoa ja sitten nukkumaan. sanokohan se vitsillä sen että oon ärsyttävä vai tarkottikohan en tiiä...muutenkin pahoitan mieleni kun raskaana olen ja hormoonit hyrrää:D. annatteko te lukea kirjaa yms sängyssä kun on nukkumaan meno aika? tietytsti joskus anna mut en jaksa kun sit valvoo puoliyötä...

on sovittu lasten kans että puoli tuntia saa lukea, sitten sammuu valot.
kun olivat eskari-ikäisiä, näytin missä ison viisarin tarvii olla että lukuaika loppuu. toimii. eikä mene koko yötä kun ite on johdonmukainen ja pitää rajat kaikessa muussakin.

No et ole ärsyttävä, ärsyttävää on kun tuommoista väitetään.

Meillä tosin lapset saa selailla vähän aikaa lehteä kirjaa kun ovat menneet sänkyyn. Ei se uni kuitenkaan aina ihan heti tule.
Tosin, nyt kun ei ole enää valoista se on lähes mahdotonta, yövaloja kun lapsilla ei ole.

Mutta kyllähän silläkin selailulla on "oma aikansa" eli ei järjettömän pitkään saa lukea. Sama kai kuluttavatko sen ajan selailemalla kirjaa/lehteä tai höpöttämällä unileluille. Näistä kahdesta kun pitää valita niin mielummin se hiljaa lukeminen.

Meillä luetaan iltasatu ja joskus viikonloppuisin (jos itse hoksaa pyytää) saa "lukea" sarjakuvia sängyssä. Tyttö 5v. Lopettaa kyllä heti kun käyn sanomassa että riittää, yleensä sanon myös jonkun ajan (10-15min.) kuinka kauan saa lukea ja varoittelen välillä, että niin ja niin kauan aikaa jäljellä.

niin...joskus annan mutta nyt en sit antanu uhallakaan kun vielä kaveri sano että oon ärsyttävä. ja mua väsyttää niin että itekki meen nyt tästä nukkuun en jaksa käydä sit vahtaamassa että nukkuuko se vai ei ja sammutteleen valoja..

Minusta lukeminen ja lukutaidottomalle kirjojen selaaminen sängyssä on mukavan rauhoittavaa iltapuuhaa.

Teillä on kuitenkin teidän säännöt ja oli asiatonta kaveriltasi arvostella sinua noin hölmöin sanoin.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Meillä luetaan 6-vuotiaalle iltasatu ja sen jälkeen valot sammuu. Tyttö voi kyllä iltaisin ennen sitä iltasatua lueskella kirjoja sängyssä, jos haluaa, mutta valvominen päättyy siis siihen iltasatuun.

mikä toimii toisella, ei ole hyvä juttu kaikille. Et siis ole mitenkään ärsyttävä äiti, tapasi toimii teidän perheessä. Meillä on tapana lukea iltasatu yhdessä sängyssä ja sitten unille, mutta kuten sanoin tapoja on monia ja kaikki yhtä oikeita.

Olen aika varma että on sanonut tuon jutun tarkoittaen sinun olevan ärsyttävä kuusivuotiaasi mielestä. Ja todella ärsyttävä oletkin kun siltä kantilta katsotaan :D