Poika ja baletti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oon täs 2 viikko miettinyt minkälaiska ois harrastaa balettia oon kiinostunut ja haluttais kokeille mutta huom! [mutta] ei tohi kysyy vanhenmilta että saisinko kokeilla kyl ne antais mut ei sitä viitti kysyy =( miten saisin sen ilmaistua niin että ne eivät oo silmät pyöreenä =O noin ?? apua =)

jospa puhuisit ensin ihan tanssista vanhemmillesi ja kertoisit sitten että Balettissahan on monia eri tyylejä joita voisi kokeilla siitä saisi hyvän pohjan jos kiinnostuu jostain toisenlaisesta tanssista

..mut kun ei viitti... kysyy =B ei sitä viitti jotenki ne luulis et musta tulis joku jalkkis urheilija tai joku eikä nee ees koksaa ois uskonut et musta tulis tanssijaa.... =@

mitä jos siinä käy niin et ei ees koko jutuu tapahdu ?? siis mitä jos sen antaa olla mut knu haluttaiis =) ei haluttais panna mielest pois tai ei saa pois mielest koko ajan aivot ajaa rallia harrasta tanssia!!! ei voi (unetki outoja)

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Just joo... Ja kaikki tytöt, jotka haluavat pelata lätkää tai futista päätyvät rekkalesboiksi... |O

On muuten kummallista, että tyttö joka harrastaa poikien lajia on vaan reipas ja tasa-arvoinen, mutta poika joka harrastaa jotain ei niin yleisesti poikien suosiossa olevaa on jotenkin outo. Mites toi nyt on tasa-arvoista, että tytöillä on isompi vapaus tehdä poikien juttuja kun pojila tyttöjen juttuja :o ??

Ihan samaa olen miettinyt. Meillä tyttö harrastaa mäkihyppyä ja joka paikassa toitotetaan, että onpas reipas ja rohkea tyttö ja kehutaan maasta taivaisiin.

Sitten jos poika harrastaa balettia, niin jo on toinen ääni kellossa.

Itse pidän rohkeampana poikaa, joka lähtee balettiin, kuin tyttöä, joka lähtee mäkihyppyyn. Poikien rajat ovat paljon ahtaammat kuin tyttöjen.

Miksi muuten pitää olla rohkea tyttö, että voi harrastaa mäkihyppyä, mutta ei tarvitse olla rohkea poika?

Upean ja raskaan harrastuksen on poikasi valinnut....tue ja ole ylpeä hänestä....Oma poikani sambaa ja on haka myös budo-lajeissa....on muuten sellainen juttu, että tanssi on oiva apu noissa lajeissa myös....vinkkinä: Maailman vahvin mies Ilkka Nummisto myös tanssahteli, että saisi enemmän ketteryyttä.

yläasteella ja lukiossa mun luokalla oli yksi poika joka tanssi ja tanssii edelleen balettia. Nykyisin arvostettu koreografi. Eipä tuota pahemmin koulussa kiusattu. Joku joskus heitti jonkun tyhmän vitsin, johon kaikki, kyseinen poika mukaan lukien, suhtautu huumorilla. Kaikille oli luonnollista että xxxxxxx tanssii. Ainoa mikä meikä muita kismitti oli, kun poika sai "lintsata" harrastuksensa varjolla eli oli välillä treeneissä koulupäivän aikana :D

Alkuperäinen kirjoittaja Henna:
Hmm, pistää kyllä miettimän suuresti jos poika haluaa harrastaa balettia. Suurin osa maailman balettianssijamiehistä on homoseksuaaleja. Jos minulla olisi poika niin en päästäisi balettiin.

Näytäpä tilastoa tähän väliin, kun noin rajuja heität?
Tällaiset ihmiset on niitä suvaitsemattomia mulukkuja, joiden takia maailma on niin surkea paikka kuin se on. Ketään tai mitään erilaista ei voi hyväksyä, eikä vallankaan, jos kyseessä on oma lapsi. Kannattaa varmaan ruveta säästämään terapiarahjoa pojalle. :kieh:

Mä ainakin antaisin poikani tuhat kertaa mieluummin balettitunnille, kuin junttien sekaan jalkapallo- tai jääkiekkojunnuihin. Molemmat oppivat vartalonhallintaa, saavat liikuntaa ja voimaa, sekä sosiaalisen harrastuksen. Jälkimmäiset tappelee aikuisena nakkikioskilla, balettipojille kasvaa käsitys kauneudesta, he saavat harrastuksensa ohessa sivistystä ja upeen kropan. :D Mä en ainakaan tiedä mitään niin hottista kuin tanssijat.

Siis nyt eletään jo 2000-lukua mutta ihan oikeestiko täältä löytyy noin ahdasmielistä porukkaa. En yhtään ihmettele jos lasten/nuorten mielenterveysongelmat lisääntyvät jos vanhempien asenne on tuo et "isä häpeää kun poika harrastaa balettia jne...." Eikö se ole tärkeintä et lapsella on harrastus josta hän itse on aidosti kiinnostunut kuin se et ei harrastusta lainkaan tai että harrastaa vain siksi kun vanhemmat pakottavat. Tai toteuttaa harrastuksessaan "vanhempien unelmaa". Ap:lle, pojallasi on hieno harrastus, turha välittää näistä täälläkin esiintyneistä ahdasmielisistä kommenteista.
vain murto osa näist

ä homottelikommenteista on vain mahtailua. Minusta balettia harrastava mies osoittaa olevansa taidokas ja uskaltaa toteuttaa harrastustaan homotteluista huolimatta. Tämä on ihailtavaa.

Yhteistyössä