Poika ei edes yrittänyt pelastautua :(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KoleaQ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi kamala!Onneksi ei käynyt mitään :hug: :hug: :hug:

Kahden vauvauimarin äitinä täytyy myöntää etten minäkään tätä tiennyt!!!Meille ei tuommosesta ole koskaan mainittu.. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Voi kamala!Onneksi ei käynyt mitään :hug: :hug: :hug:

Kahden vauvauimarin äitinä täytyy myöntää etten minäkään tätä tiennyt!!!Meille ei tuommosesta ole koskaan mainittu.. :|

Herää kysymys, että mitäköhän kaikkea muuta onkaan, mitä me ei tiedetä... Tässähän tulee ihan hysteeriseksi ja vainoharhaiseksi pikkuhiljaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo. Alle 3v "jähmettyy" naaman joutuessa veden alle, eikä ymmärrä nousta siitä ylös. SIksi pieni lapsi hukkuu ihan helposti vaikka pesuvatiin naamalleen, tai omaan kylpyammeeseen vähäänkin veteen.

No tämä nyt ei tosiaan pidä paikkaansa! Uskon itskein, että ap:n poika meni paniikkiin mutta pitkän vauvauintikokemukseni perusteella voin kertoa, että jo ihan pieni vauva potkii itseään eteenpäin sukeltaessa ja pyrkii pintaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Voi kamala!Onneksi ei käynyt mitään :hug: :hug: :hug:

Kahden vauvauimarin äitinä täytyy myöntää etten minäkään tätä tiennyt!!!Meille ei tuommosesta ole koskaan mainittu.. :|

Meillä on kans vauvauimareita. Ei meillekään kukaan ole tuosta kertonut. :o Enkä muista meillä tuommoista tilannetta koskaan. Taatusti on säikäyttänyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Mitenkähän tuota asiaa voisi opettaa? Koetin jo uimahallissa puhua pojalle, ettei veden alle saa mennä, koska silloin tulee "iso pipi". Ei se tuntunu kuitenkaan auttavan, kun kohta oli taas menossa istumaan sille samalle portaalle, jossa aiemmin olisi voinut käydä huonosti.

Toisaalta ihan hyvä että lapselle ei vissiin jäänyt mitään kammoa tai traumaa tapahtuneesta. Itse olen vielä aikuisenakin vesipelkoinen kun kuulemma ihan pikkulapsena olin kompuroinut rantavedessä ja pelästynyt kun joku mummo oli alkanut huutamaan hysteerisenä että "nyt se lapsi hukkuu". Vaikka tajuan järjellä ettei vedessä ole mitään pelättävää niin en IKINÄ mene yksin uimaan tai porukallakaan ensimmäisten joukossa, joku järjetön kammo jäänyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo. Alle 3v "jähmettyy" naaman joutuessa veden alle, eikä ymmärrä nousta siitä ylös. SIksi pieni lapsi hukkuu ihan helposti vaikka pesuvatiin naamalleen, tai omaan kylpyammeeseen vähäänkin veteen.

No tämä nyt ei tosiaan pidä paikkaansa! Uskon itskein, että ap:n poika meni paniikkiin mutta pitkän vauvauintikokemukseni perusteella voin kertoa, että jo ihan pieni vauva potkii itseään eteenpäin sukeltaessa ja pyrkii pintaan.

Mulla on sama käsitys. Semmonen just kävelevä pyrkii nousemaan, jos kaatuu altaassa. Mutta oisko tässä sen sukellusrefleksin kans jotain tekemistä. Tai että sitä paniikkia ei tule, kun vesi kasvoilla on tuttu juttu. En tiiä. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Muistaakseni alle puolivuotiaalla vauvalla on olemassa sellainen refleksi, että hän pidättää hengitystä joutuessaan veden alle (tai esim. peiton alle).

Mitä?! Onko se sitten peiton allakin hengittämättä hamaan loppuun saakka???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo. Alle 3v "jähmettyy" naaman joutuessa veden alle, eikä ymmärrä nousta siitä ylös. SIksi pieni lapsi hukkuu ihan helposti vaikka pesuvatiin naamalleen, tai omaan kylpyammeeseen vähäänkin veteen.

No tämä nyt ei tosiaan pidä paikkaansa! Uskon itskein, että ap:n poika meni paniikkiin mutta pitkän vauvauintikokemukseni perusteella voin kertoa, että jo ihan pieni vauva potkii itseään eteenpäin sukeltaessa ja pyrkii pintaan.

Mulla on sama käsitys. Semmonen just kävelevä pyrkii nousemaan, jos kaatuu altaassa. Mutta oisko tässä sen sukellusrefleksin kans jotain tekemistä. Tai että sitä paniikkia ei tule, kun vesi kasvoilla on tuttu juttu. En tiiä. :/

Meillä on käyty vauvauinnissa yli 2 vuotiaaksi ja sukelletettu. Samoin lapset sukeltavat edelleen ja pyrkivät kyllä pintaan ja pääsevätkin. Ikää isommilla 5v ja 3v, nuorin vasta aloittanut uinnit. Sukellusrefleksi katoaa joskus noin 8kk tienoilla, mutta vauvauimareilla se taito on sitten jo hanskassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Muistaakseni alle puolivuotiaalla vauvalla on olemassa sellainen refleksi, että hän pidättää hengitystä joutuessaan veden alle (tai esim. peiton alle).

Mitä?! Onko se sitten peiton allakin hengittämättä hamaan loppuun saakka???

No ei tod.

Onko sulla vauvaa? Puhalla napakasti vauvan kasvoihin niin voit nähdä sen kun vauva sulkee sen hengityksen ja jatkaa välittömästi perään sitä hengittämistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo. Alle 3v "jähmettyy" naaman joutuessa veden alle, eikä ymmärrä nousta siitä ylös. SIksi pieni lapsi hukkuu ihan helposti vaikka pesuvatiin naamalleen, tai omaan kylpyammeeseen vähäänkin veteen.

No tämä nyt ei tosiaan pidä paikkaansa! Uskon itskein, että ap:n poika meni paniikkiin mutta pitkän vauvauintikokemukseni perusteella voin kertoa, että jo ihan pieni vauva potkii itseään eteenpäin sukeltaessa ja pyrkii pintaan.

Mulla on sama käsitys. Semmonen just kävelevä pyrkii nousemaan, jos kaatuu altaassa. Mutta oisko tässä sen sukellusrefleksin kans jotain tekemistä. Tai että sitä paniikkia ei tule, kun vesi kasvoilla on tuttu juttu. En tiiä. :/

Meillä on käyty vauvauinnissa yli 2 vuotiaaksi ja sukelletettu. Samoin lapset sukeltavat edelleen ja pyrkivät kyllä pintaan ja pääsevätkin. Ikää isommilla 5v ja 3v, nuorin vasta aloittanut uinnit. Sukellusrefleksi katoaa joskus noin 8kk tienoilla, mutta vauvauimareilla se taito on sitten jo hanskassa.

Juu meillä 3-v ui pinnan alla sujuvasti joitain metrejä. Eskarilainen ui jo altaamittoja. Kaikille on tullut vesi tutuksi ja uimataito sivutuotteena. yli 7 vuotta kuljettiin noissa hommissa. :D Ihana harrastus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvauimareiden äiti:
Onko sulla vauvaa? Puhalla napakasti vauvan kasvoihin niin voit nähdä sen kun vauva sulkee sen hengityksen ja jatkaa välittömästi perään sitä hengittämistä.

On mulla vauva :D Saman reaktion oon huomannut suihkussa, kun vie vauvan suihkun alle niin sille tulee semmonen keskittynyt ilme ja ilmeisesti sulkee silloin hengityksensä. Jaa että se jatkaa hengittämistä kuitenkin heti..

Olitkos se sä joka kirjoitit tos ennemmin että 8kk iässä sukellusrefleksi poistuu. Tätä ennenkö sitten kannattais aloittaa vauvauinti että oppisi olemaan panikoimatta vedessä?
 

Similar threads

Yhteistyössä