A
aave
Vieras
Onneksi olitte lähellä. En ole koskaan tiennyt että lapset reagoi noin, mutta nyt muutama tapaus saa selityksen. Aika karmaisevaa kuinka noin onkin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:Voi kamala!Onneksi ei käynyt mitään :hug: :hug: :hug:
Kahden vauvauimarin äitinä täytyy myöntää etten minäkään tätä tiennyt!!!Meille ei tuommosesta ole koskaan mainittu.. :|
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo. Alle 3v "jähmettyy" naaman joutuessa veden alle, eikä ymmärrä nousta siitä ylös. SIksi pieni lapsi hukkuu ihan helposti vaikka pesuvatiin naamalleen, tai omaan kylpyammeeseen vähäänkin veteen.
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:Voi kamala!Onneksi ei käynyt mitään :hug: :hug: :hug:
Kahden vauvauimarin äitinä täytyy myöntää etten minäkään tätä tiennyt!!!Meille ei tuommosesta ole koskaan mainittu.. :|
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:Mitenkähän tuota asiaa voisi opettaa? Koetin jo uimahallissa puhua pojalle, ettei veden alle saa mennä, koska silloin tulee "iso pipi". Ei se tuntunu kuitenkaan auttavan, kun kohta oli taas menossa istumaan sille samalle portaalle, jossa aiemmin olisi voinut käydä huonosti.
Alkuperäinen kirjoittaja viera:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo. Alle 3v "jähmettyy" naaman joutuessa veden alle, eikä ymmärrä nousta siitä ylös. SIksi pieni lapsi hukkuu ihan helposti vaikka pesuvatiin naamalleen, tai omaan kylpyammeeseen vähäänkin veteen.
No tämä nyt ei tosiaan pidä paikkaansa! Uskon itskein, että ap:n poika meni paniikkiin mutta pitkän vauvauintikokemukseni perusteella voin kertoa, että jo ihan pieni vauva potkii itseään eteenpäin sukeltaessa ja pyrkii pintaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:Muistaakseni alle puolivuotiaalla vauvalla on olemassa sellainen refleksi, että hän pidättää hengitystä joutuessaan veden alle (tai esim. peiton alle).
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Alkuperäinen kirjoittaja viera:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo. Alle 3v "jähmettyy" naaman joutuessa veden alle, eikä ymmärrä nousta siitä ylös. SIksi pieni lapsi hukkuu ihan helposti vaikka pesuvatiin naamalleen, tai omaan kylpyammeeseen vähäänkin veteen.
No tämä nyt ei tosiaan pidä paikkaansa! Uskon itskein, että ap:n poika meni paniikkiin mutta pitkän vauvauintikokemukseni perusteella voin kertoa, että jo ihan pieni vauva potkii itseään eteenpäin sukeltaessa ja pyrkii pintaan.
Mulla on sama käsitys. Semmonen just kävelevä pyrkii nousemaan, jos kaatuu altaassa. Mutta oisko tässä sen sukellusrefleksin kans jotain tekemistä. Tai että sitä paniikkia ei tule, kun vesi kasvoilla on tuttu juttu. En tiiä. :/
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:Muistaakseni alle puolivuotiaalla vauvalla on olemassa sellainen refleksi, että hän pidättää hengitystä joutuessaan veden alle (tai esim. peiton alle).
Mitä?! Onko se sitten peiton allakin hengittämättä hamaan loppuun saakka???
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Alkuperäinen kirjoittaja viera:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo. Alle 3v "jähmettyy" naaman joutuessa veden alle, eikä ymmärrä nousta siitä ylös. SIksi pieni lapsi hukkuu ihan helposti vaikka pesuvatiin naamalleen, tai omaan kylpyammeeseen vähäänkin veteen.
No tämä nyt ei tosiaan pidä paikkaansa! Uskon itskein, että ap:n poika meni paniikkiin mutta pitkän vauvauintikokemukseni perusteella voin kertoa, että jo ihan pieni vauva potkii itseään eteenpäin sukeltaessa ja pyrkii pintaan.
Mulla on sama käsitys. Semmonen just kävelevä pyrkii nousemaan, jos kaatuu altaassa. Mutta oisko tässä sen sukellusrefleksin kans jotain tekemistä. Tai että sitä paniikkia ei tule, kun vesi kasvoilla on tuttu juttu. En tiiä. :/
Meillä on käyty vauvauinnissa yli 2 vuotiaaksi ja sukelletettu. Samoin lapset sukeltavat edelleen ja pyrkivät kyllä pintaan ja pääsevätkin. Ikää isommilla 5v ja 3v, nuorin vasta aloittanut uinnit. Sukellusrefleksi katoaa joskus noin 8kk tienoilla, mutta vauvauimareilla se taito on sitten jo hanskassa.
Alkuperäinen kirjoittaja vauvauimareiden äiti:Onko sulla vauvaa? Puhalla napakasti vauvan kasvoihin niin voit nähdä sen kun vauva sulkee sen hengityksen ja jatkaa välittömästi perään sitä hengittämistä.