Poika 4,5v alkanut uudelleen pissaamaan sänkyynsä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "susanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"susanna"

Vieras
Yli vuos mennyt ilman yökastelua, mutta nyt parin viikon ajan pissat tullut yöllä 4 krt sänkyyn.
Ei juon illalla yhtään enempään kuin tavallisestikaan ja pissalla käy ennen nukkumaan menoa.
Ei edes herää yöllä kun pissaa vaan nukkuu märässä sängyssä aamuun asti.
Päivisin ei vahinkoja satu. Mistä ihmeestä vois johtua, pitäiskö ottaa vaipat takasin käyttöön vähäksi aikaa ja katsoa meneekö ohi?

Mun siskolla on 5v tyttö joka on pitkän ajan pissannu yöllä sänkyyn ja se on saanut siihen lääkityksen. Jos noin iso lapsi (4v) pissaa yöllä sänkyyn niin se johtuu siitä,että lapselta puuttuu joku mekanismi kehosta joka herättää yöllä pissa hätään. Et jos homma vaan jatkuu niin kannattaa käydä juttelemassa lääkärin kans asiasta.

Mun siskolla on 5v tyttö joka on pitkän ajan pissannu yöllä sänkyyn ja se on saanut siihen lääkityksen. Jos noin iso lapsi (4v) pissaa yöllä sänkyyn niin se johtuu siitä,että lapselta puuttuu joku mekanismi kehosta joka herättää yöllä pissa hätään. Et jos homma vaan jatkuu niin kannattaa käydä juttelemassa lääkärin kans asiasta.

Mutta on siis ollut jo yli vuoden täysin ilman pissavahinkoja, joten ton mekanismin pitäis kyllä toimia. Pitää varmaan viedä pissanäyte kuitenkin varuilta labraan, ettei olis tulehdusta.

Suuria muutoksia elämäntilanteessa? Itse aloitin yökastelun uudelleen 4v iässä avioeron myötä. Kastelin sänkyni 12v asti, koska asiaa ei koskaan hoidettu kunnolla (äiti oli vain vihainen ylimääräisestä vaivasta). Oli kamalaa ja noloa.

Mun siskon tyttö oli kans pissaamatta sänkyyn siihen 4 vuoden ikään asti kunnes alkoi kastelemaan öisin ja nyt sillä lääkityksellä homma on hoidossa. Sitä lääkitystä vähennetään pikkuhiljaa kunnes sen voi lopulta heittää kunnes tää "mekanismi" alkaa taas toimia itsestään.

Me muutettiin uuteen kotiin, niin poika kasteli sänkynsä. Herätin hänet yöllä pissalle ja uni jatkui aamuun. Tätä tein vajaa viikon jonka jälkeen ei ole pissannut sänkyyn.

Yhteistyössä