Pohjois-Karjalan odottajat

Kipinäkenkä: Ihana kuulla, että kaikki hyvin tässä vaiheessa. :heart: Tietysti toivon, että kaikki menee hyvin loppuun saakka. Onnea hirveesti ultraan ja neuvolaan!

Todellakin olisin jo valmis räjähdykseen...alkaa olla jo aika tukala olo...kaikki vaan "lohduttelee", että kyllä se sieltä kohta tulee, kun on jo noin iso maha....kiitos kiitos...vaan kun ei lohduta yhtään!

Rosetta: Meillä on just nuo emmaljungan classicit! Eihän se heittoaisa niin tärkee oo, mutta joskus olisin sitä kaivannu...onneks kuitenki kopan ja ratasosan saa käännettyä niin päin kun haluaa.
Ja todellakin 200 egee on iso raha jostain heittoaisasta...en itekkään maksais! Muutenki vauvoihin ja lapsiin saa laittaa rahaa pilvin pimein.

ON: Eilen juttelin kaverin kans, jolla toinen muksu on kohta vuoden...ja hän sit kysy, että "millon kävit viimeks ultrassa saikulla?" Mie sit vaan et rakenneultrassa joskus 20 viikon tienoilla....! No hän oli sit vähä ihmeissään, kun hän oli käyny joskus 37 viikoilla. No kieltämättä mielessäni on kyllä pyöriny kokoarvio tästä mukelosta, koska maha alkaa olla jo aika iso ja la vasta edessä, mutta en jostain syystä ole asiasta kysyny neuvolassa (luottaa neuvolaan...ehkä vähän liikaa) :headwall:
Nooh...tänään aion kysyä asiasta!

Mammu ja Pekka-vauva 39+5
 
JEE JEE...täällä vielä ollaan :headwall:

Rupee jo oikeesti väsyttämään tää olotila...oonkohan pikkusen kärsimätön...kenties!
Elikkäs, kävin siellä neuvolassa ja ei ole kun kaks ultraa saikulla, jos lääkäri täällä terkkarilla toteaa vauvan normaalikokoseks. Vähä itellä on inhottava olo, kun jotenki on luotto menny tän terkan lekureihin. Neuvolan täti veikkas nyt vauvan painoks max 3400-3600g! Ja siihen vielä tää yliajalle tuleva paino, niin lähemmän neljä kiloa tulee olemaan tään nappulan syntymäpaino. Eka poju paino 3885g ja hyvin tuntu mahtuvan tulemaan, vaikka melkein tunnin kesti ponnistusvaihe. Ja siihen melkein varma syy oli väärä tekniikka, mut nyt oon päättäny keskittyä siihen hommaan kunnolla ja saaha nappulan pihalle nopeemmin.

Nyt väsyttää jo niin paljon, et taidan houkutella tuon nappulan päiväunille, kun isäntä meni iltavuoroon, eikä sekään oo pitämässä seuraa..... hohhoijakkaa!

Nyt vaan odotellaan ensiviikon yliaikaisuustarkastusta ja sitä että synnytys käynnistetäään...siihen oon taas varautunu. Pieniä kiputuntemuksia alamahassa ja alapäässä on ollu jo viikon verran, mutta ei oo auttanu asiaa mitenkään...odotellaan!

Yliväsynyt Mammu rv 40+1
 
Nyt vaan omaa napaa, kun oon niin tohkeissani: Käytiin tänään siellä ultrassa ja huh kun vierähti kivi pois sydämeltä. Se kivenmöhkäle oli nimittäin vielä aika isokin, joten olo helpottui kummasti...

Pikkuinen oli nyt 2,16 cm pitkä ja vastasi laitteen mukaan 9+1. (Inssistä 8+5). Esa sanoi heti alkuun, että "Kyllähän täällä tulevaisuuden veronmaksaja on/Kyllähän tämä ihan tulevaisuuden veronmaksajalta näyttää!" ja käänsi sitten näytön, että saatiin ihastella. :heart: Ois tehny mieli halata Esaa, niin iloinen olin, mutta tyydyin vaan hymyilemään idioottimaisesti ja ottamaan onnittelut vastaan.

Huomenna ois neuvola ja siellä sitten np-ultran varaus. Ainakin oletan näin.
Olo on luottavaisempi kuin koskaan aiemmin, toivottavasti se kantaa pitkälle.

Tässä vielä kuva pikkusesta.

 
Kipinäkenkä: :heart: :heart: Onnea ihan tosi paljon!!!! Ihana juttu, että kaikki hyvin!!!
Nyt vaan täälläkin odotellaan sun np ultraa ja neuvolakuulumisia...!
Ihana tuo kuva...piti ihan omat ultrakuvat ottaa esiin :D

Itellä olo on aika tympääntyny...sais jo pikkuhiljaa ruveta vauveli tulemaan ulos. Ei enää jaksa tätä valtavaa vatsaa ja haluis jo päästä elämään normaalia elämää ja totuttamaan tuota poikaa vauvaan yms.
On se vaan kumma juttu, et vaikka tietää, että synnytys sattuu, niin hel******n paljon, niin siltikin sitä vaan odottaa...outoo. No tää oli taas näitä mun omia ajatuksia...
 
Kipinäkenkä: Ihanan kuuloinen ultrakäynti ollut :D :heart: . Onnea kovasti ja eihän siihen np-ultraankaan sitten enää pitkä aika ole :D. Hieno kuva pienestä!

mammulinos: Miekin oottelen jo syyskuuta kovasti :heart:. Itku meinaa tulla pelkästä ajatuksesta, että meillä kohta vauva sylissä. Muutenkin liikutun nykyisin aika helposti :)

Eilen 28+2 oli neuvola. Neiti istua napotti siellä, eli perätilassa ollaan niin kuin arvelinkin. Viikonloppuna varmaan kääntyi, kun potkut alkoi tuntumaan tosi alhaalla. No on tässä onneksi vielä noin 5 viikkoa aikaa kääntyä oikein päin. Hemppa oli 119 pitää nyt taas ahkerasti syödä raskausvitamiineja. Jäänyt vähän vähiin viime aikoina, kun oon unohtanut ostaa uuden paketin . sf mitta oli 27. Painoa on kertynyt raskauden aikana tähän mennessä melkein 10kg.

Saatiin viikonloppuna miehen mummolasta ristiäismekko jo mukaan ja muita retrojuttuja =).
mm. äippäpakkaukseen kangas joka on miehen pedissäkin ollut vauvana. Ristiäismekko on tosi vanha se on anopille ostettu joskus 55 vuotta sitten :D. Samalla utelin mummolta sen vanhempien nimet ja muitakin suvussa olleita nimiä. Mummon äidillä on ollut kaunis nimi, joka ollut yksi minun suosikeista jo aikaisemmin. Saa nähdä tuleeko siitä kutsumanimi vai vasta toinen nimi :D . Lopullisesti päätetään varmaan sitten, kun nähdään mikä nimi Lahjalle sopii.
 
Rosetta: Se ei oo teilläkään enää kovin pitkä aika vauvan syntymään. kesän saat hikoilla massun kanssa =)
Toivotaan, että kelit pysyy siedettävinä sun kannalta...ja itelleni toivon lämmintä ja ei itikoita/mäkäräisiä!
Meijän toinenki nappula kastetaan sukumekolla...miun mummo on ostanu sen kun mun isosisko syntyi ja sillä on kastettu monta lapsukaista.

Myöki ollaan vähä nimeä (ja kummeja) mietitty. Mulla on yks nimiyhdistelmä ollu mielessä, mutta katotaan minkä nimen näkönen jäbä sieltä tulee! Kolmen nimen yhdistelmä tulee varmasti, niinku tuolla esikollaki on.

Ja taas mennään...pikkuveli 5-v on hoidossa ja nyt kolmen tunnin tappelun jälkeen leikkivät sovussa ja kattovat puuha-peteä.
Pakko mennä hetkeks pitkälleen, kun vielä ovat sovussa...

Mammu ja yliaikanen massu 40+2
 
Lääh ja puuh!

Pakko tulla tänne kiukkuamaan, että ees johonki voi tätä ketutusta purkaa. Tänään siis neuvola oli ja viikkoja 40+6, torstaina aika äippäpolille, alustavasti siis ainakin tarkastukseen, mutta suattaahan se olla niinkin että sinne joutus jäämään! Toivottavasti saisin sinne jäähä ja alettas käynnistelemään, kun alkaa olemaan aikas tukala olo! 37 viikon ultrassa kun näytti jo, että kaverilla ois painoo 3300g niin mietin tossa vaan, että paljonkohan sillä mahtaa nyt kuukautta myöhemmin olla :O kai ne voi heittää siitä arviosta, mut silti...
Hermot tässä menee kun kaikki sukulaiset ja kaverit soittavat jokainen vähintään joka toinen päivä ja kyselevät kuulumisia eli "vieläkös sitä ollaan kasassa"...
Mitä pidemmälle tässä mennään, niin sen enempi se synnytys hermostuttaa ja alkaa olla vainoharhainen olo kun kuvittelee koko ajan, että jotain on pielessä. Pitäs vielä pari yötä yrittää jotenki nukkua...
Mutta mukavaa odotusta kaikille mammoille, tää haluis jo synnyttää... :D
 
Heippa pitkästä aikaa!

Mammuliinos Hui, jännät on siellä jo tilanteet! Ponnistusvinkkejä otetaan vastaan ilomielin! Jotain oon yrittänyt lueskella, mut ota noista nyt sitten selvää, kun yks sanoo toista ja toinen sanoo toista... Eli mitenkä se oikein kannattaa tehdä?? :LOL:

kipinäkenkä Ihanaa! Onnea ihan hirmuisen paljon. Voih, siellä se pieni kasvaa :heart:

Rosetta ja Mammuliinos Täällä myös nimipohdintaa on tehty ihan yötä myöten ja muutama suosikki meillä on. Mie vkonlopun aikana sain pakkomielteen yhteen nimeen ja olin ihan varma, että mies siitä innostuu. Mutta ei, tulee mieleen urheilija, josta mies ei tykkää. Se siitä sitten :D Mut ehkä se nimi sit tulee, kun sen pienokaisen viimein näkee.

alizahJa siellä samaten on jännät paikat jo! Supistustuulia toivotellen!

Täällä ois viikkoja nyt 36+3. Huomenna taas ultraan, kun viime viikolla katselivat, et on vähän pienenlainen Myttynen masussa, ainoarvio oli viime viikolla 2300 g. Mutta eipä mekään kyllä isokokoisia olla ja molemmat ollaan 10 päivää lasketun ajan jälkeen käynnistettynä painettu alle 3,5 kiloa. Mut kivahan tuo on päästä tarkistamaan tilanne :) Toiv. on viime viikosta vähän kasvanut.

Odotus on mennyt mukavasti, mut viime päivinä harjoitussupparit on voimistuneet ihan tosi paljon ja etenkin liikkuessa vetää vatsa ihan kireeksi. Kivuliaita supistuksia ei oo juurikaan ollut. Nyt tuoksuu siltä, että raparperipiirakka täytyy mennä pelastamaan uunista...

A + Mytty
 
Alizah:Tää on hyvä paikka avautuu...mie oon ainaki huomannu, et kotona ei kannata ruveta näitä juttuja miehen kans purkamaan...ei meillä ainakaan tajuu mitä ajattelen ja käyn läpi...

Mulla on kokemusta tästä yliajalle menosta. Mulla oli sillon esikoista odottaessa yliaikaistarkastus rv 41+3 ja laittovat sillon vielä kotiin ja parin päivän päästä takas ja sille reissulle sit jäin ja alettiin käynnistellä. Joten sen kokemuksen perusteella luulen, että laittavat siut vielä kotiin.
Sillon 41+3 käynnillä otti päähän, kun en saanu sinne jäähä, mut sit kun sanovat, että nyt aletaan käynnistellä, niin tuli pakokauhu..."ei hitto, nyt se alkaa" Kaikki kauhukuvat tuli heti päälle. Mutta sit kuitenki oli rauhallinen olo, kunnes supistukset alko. HUIIIJ!!! (En millään haluu pelotella)

Tridian: Tuosta ponnistamisesta...mulla oli ongelmana viimeks se, kun ponnistin tavallaan väärällä kehonosalla. Pitäis ottaa keuhkot ilmaa täyteen ja oikeesti niin ikään käpertyy rullalle (jos meinaa puoli-istuvassa tehä) , mut meikällä katkes päästä jokaikinen verisuoni ja kasvot sai uuden värin moneks päiväks. Tuohon asiaan aion tällä kertaa paneutuu paremmin. (vaikka siinä vaiheessa tuntuu, et on ihan sama kohan se vauva vaan tulee nopeella pihalle)

Itellä huomenna neuvola ja luulen, että saan ajan sinne saikulle ens viikolle ja sit juhannuksen makaan saikulla, mut ite olen juhannuslapsi ja oishan se mukava jos "perinne jatkuis" ja tulis juhannusvauva!
Mulla on tälle tulevalle naperolle jo paljon vaatteita, mut tein tänään kirpparikierroksen tässä meijän kylällä ja taas vaan yhet puolipotkarit löysin. 56 senttiset ihan uuden näköiset.
Mut nyt pittää rauhottaa tää shoppailu...kohta oon pulassa, kun vaatteet tulee kaapista itekseen ulos.

Mammu ja itsepäinen vauveli rv 40+3
 
Tää ilmottautuu jälleen....

Kylläpä ottaa päähän taas vaihteeks. En vielä saanu sitä saikkuaikaa...vielä neukuntäti sano että tule maanantaina, että sillon hän varaa keskiviikolle sen ajan. Vaikka meiltä on vain about 15 kilsaa neuvolaan matkaa, niin turhauttaa ajaa sinne ihan turhaan. Samat asiat tehdään kuitenki sairaalassa.(jos menee samalla kaavalla, kun esikon kans)!
Ja toinen juttu, mikä nyt rupes ottaa päähän, mies ei sit lähe keskiviikkona mukaan. (sillä ei oo vapaita käytettävissä) Mie jouvun yksin ajelee kaupunkiin (n. 70km) ja sit mie mietin, et jos ne hyvällä tuurilla ottasivat sisään, niin sit kuitenki miehen pitää tulla hakee auto poijes sieltä. Ja tää vauva kun on kerran tänne miun sisään juurrutettu, niin menee ainaki vuorokausi ennenkun on valmis tulemaan pihalle (jos käynnistävät)! Tosi selkeitä nää miun selostukset :D
Mutta vaikeeta tuntuu taas meikällä olevan... :LOL:

Jokos ALIZAH on päässy tositoimiin???????????

Tää oli tätä omanapaisuutta jälleen kerran, mutta oottelen teidän muiden kuulumisia innolla, et saa muutaki ajateltavaa kun tää oma ulospäin pullahtanu napa!

Terkuin Mammu rv 40+5
 
Nopeesti pitää tulla tänne sitten keulimaan, kun on hieman "omaa aikaa" eli pieni mies syntyi 16.6. klo 11.54. Toimitus kävi nopeammin ku osasin itse kuvitella, koska ensimmäiset supistukset, jotka tunsin oli muutama päivä ennen syntymää ja kivuliaita siis ekan kerran vasta tiistai-iltana, jolloin sitte saikulle lähettiinkin. Kaveri päätti sitten syntyä omatoimisesti heti ku alettiin uhkailemaan käynnistyksellä. Lauantaina pääsimme kotia, kun kaikki oli menny niin hienosti. Nyt sitte opetellaan tätä vauvaperheen arkea :) Poitsun mitat siis syntyessä 3910 g ja 50,5 cm.

Voimia kaikille mammoille ja ihanaa kesää :)
 
Alizah: Hurjasti onnea koko perheelle :heart:

Mammulinos: Sielläkin on varmaan jo pieni poika sylissä :D

Kipinäkenkä: Mitenkäs siellä menee?

Ultrassa käyty eilen ja siellähän Lahja köllötteli raivotarjonnassa tällä kertaa niin kuin arvelinkin, koska virtsarakko on saanut olla rauhassa mukiloinnilta jo hyvän aikaa . Napanuorakin lähtee kuulema selkästi istukasta ei ole kalvokiinnitteinen tms. joten ei kuulema tarvitse huolissaan olla. Lahja näytti edelleen tytöltä ei ollut onneksi kulkusia kasvattanut, koska kerkesin jo niitä vaaleanpunaisia vaatteitakin ostella. Ei vaan kyllä mulle kulkusetkin sopisi yhtä lailla . Hyvin oli neiti kasvanut keskikäyrällä mennään ja panoarvio on nyt 30+3 1600g . Kohdunsuun tilanteen katsoi myös ja sillä suunnallakin kaikki ok eli ei ole mitään tapahtunut, eipä ole kyllä supistuksiakaan ollut
=)
 
Meidän pojalta oli hävinny kulkuset synnytyksessä :LOL:
Elikkäs, Saimme tytön syliin Sunnuntaiaamuna. Painoa neitokaisella oli 4220g ja pituutta 52 cm. Oli kevyt yllätys, kun isi sanoi vauvan olevan tyttö.

Lauantaiaamuna alkoi pienesti supistella ja sitä kesti koko päivän. Yöllä soitin äidille,et tulee hoitamaan poikaa, kun taitaa tulla lähtö. Muutama tunti kerettiin olla synnärillä, kun tyttö tuli maailmaan. Amme, ilokaasu ja kohdunkaulanpuudute oli apuna ja hyvin selvittiin.
Sama lääkäri oli laittamassa puudutetta, mikä oli keskiviikkona siinä yliaikaistarkastuksessa. Kun hän tuli saliin, niin heti ekana sanoi vaan että, "Ei tarvinnu käynnistää synnytystä".

Pari yötä oltiin sairaalassa ja nyt arki kahden pienen lapsen kanssa on alkanu. Hyvin on menny...isoveli tulee heti aamulla kattomaan pikkusiskoa. Mustasukkaisuutta ei ole kuin isistä...jos vauva on isillä, niin poika menee kanssa ihan lähelle.
Sit kun rupeen imettää vauvaa, niin pojan on saatava kans jotain juotavaa.

Rosetta: Kíva että tyttönen on oikeinpäin ja kaikki on hyvin.
 
Paljon onnea Mammuliinokselle ja koko perheelle pienen prinsessan johdosta! :heart: on ollut neitokaisella kokoa ihan kivasti siis!

Täällä jatketaan edelleen perhe-elämän opettelua...nyt varsinkin vauvan kanssa kahden olemista kun isi palasi työelämään. Pikkuhiljaa alkaa jo sujua... :)
 
Heips vieläkö mahtuisi jutusteluun mukaan? Raskaus on nyt edennyt viikolle 16 ja inseminaatiolla saatu tämä aikaan. Kovasti liikkeitä oottelen vaikka voi vielä viikkojakin kestää kun eka raskaus on. Ja kovasti onnea pienestä neidistä :)
 
Moikka!
Täällä on kyllä hiljasta. Kaikki on varmaan nääntyneet kuumuuteen. Eipä käy kateeks ison mahan kans pyöriviä. Onneks omani sain pois ennen näitä helteitä.

Vieläkö Alizah lueskelee tätä palstaa??? Miten teillä on nyt menny?

Mitäs Kipinäkengälle kuuluu? Onko raskaus edenny toivotulla tavalla? ((Toivon koko sydämestäni, että massu kasvaa)

Rosetalla alkaa vaan H-hetki lähestyy koko ajan...ei oo enää kovin pitkä aika.

Lumi-81:llä on vielä jokunen viikko synnytykseen. Joko liikkeet tuntuu? Mie muistelen, että mie tunsin ekan muksun liikkeet vasta tosi myöhään...

Vähän tätä omaa elämää: Tyttö on nyt reilun kuukauden vanha. Kuumuus on ollu kauheaa niin pienelle. Sylissä pitäis pitää, mutta kaikki on hikisiä ja nihkeitä. Poika on ruvennu pissimään housuunsa taas. On vähä pakittanu oppimissaan asioissa, mutta se on onneks normaalia ja palaa takas "ruotuun" jonkin ajan kuluttua. Kiukkuakin on jonkin verran enemmän, kun aiemmin, mutta johtunee vaan huomion puutteesta. Onhan hän saanu ennen kaiken meidän huomion ja nyt sit joutuu jakamaan sen. Muuten on menny tosi hyvin...paino on noussu hyvin rintamaidolla...2-viikkosena neiti painoi 5 kiloa. Neuvolantäti sanoi, että ei tartte ihan heti tulla neuvolaan, kun näin hyvin kasvaa. Elokuussa on sit lääkärinneuvola.
Ristiäiset on parin viikon päästä..toivotaan että nää helteet on sillon ohi. Tulis aika tukalat bileet.

Mutta nyt on annettava poitsun kattoo tietokoneelta lemppariohjelmaa Ruohonjuuritasolla.

Kirjotelkaahan kuulumisia.
 
Hei vaan kaikille tasapuolisesti! Ei ole tullut kamalasti täällä nyt pyörittyä, mukamas ollu muita "kiireitä"... Kiireet taitaa tarkoittaa lepäämistä, lepäämistä ja vielä kerran lepäämistä. Nää helteet on kyllä vieny voimia ihan mielettömästi...Onneks nyt on jo viileempi päivä ja ilmeisesti luvassa vielä viileämpääkin. Ja siitä on meikäläinen innoissaan!

Mammua en oo vielä onnitellutkaan yllätystytöstä! =) :flower: Tosi paljon onnea! Toivottavasti ristiäisten aikaan on viileempää, juhliminen on helpompaa ja mukavampaa kun ei hiki valu ja vaatteet liimaudu nahkaan kiinni. ;)

Rosetalla on noin 35 viikkoa täynnä, laskinko edes sinne päin? Ei oo pitkä aika todellakaan enää...

Lumi-81: Mitäs sinne odotukseen kuuluu? Joko tunnet liikkeet?

ON: Meillä on tänään menossa 15+3 ja näillä näkymin kaikki ok. Ultrassa käytiin reilu kolme vkoa sitten ja kaikki oli kunnossa. Sitä ennen käytiin kuuntelemassa vauvan sydänäänia 11+5 ja siellähän se kovaa jumpsutti. :heart:
Neuvola oli viime viikon perjantaina ja siellä kaikki ok, tosin hb matala vaikka oon syöny rautaa jo yli kuukauden. Sekin varmaan väsyttää...

Paino ei oo noussu vielä yhtään, maha kyllä näkyy. :LOL: Ei tätä oikein enää peitellä ja ollaankin tultu kaapista ulos viikko sitten kun neuvolassa kaikki oli kunnossa ja sydänäänet kuului, edelleen.

Töihin oon palaamassa kahden vkon päästä. Se vähän jännittää kun sitten aikaa ei ole yhtä runsaasti seurailla sokereita päivällä mutta eiköhän se siitä. Vielä ei raskaus ole vaikuttanut insuliinintarpeeseen nostavasti, lääkäri epäili että muutaman vkon sisällä sitten viimeistään.

Tämmöistä tänne, mahan kasvatusta. ;)
 
Heippa vaan kaikille!
Nyt voi huokaista, ristiäiset pidetty! :) Pikku-ukko kasvaa kovasti, kun sain jo vaihtaa vaatevarastosta kaikki 56 cm vaatteet pois kun eivät enää mahdu päälle. Muutenkin poika on oikein rauhallinen tapaus, ollaan myös säästytty pahemmilta masuvaivoilta.

Ensimmäisen lapsen kanssa saa huomata ainakin, miten kärkkäästi sukulaistädit ja anoppi muistavat kertoa niitä lapsenhoito-ohjeita ja arvostella minun lapsen käsittelyä ja muita hoitotapoja. On joutunut puremaan useampaan otteeseen hammasta, ettei ole alkanut tiuskimaan mokomille kommentoijille :D . Ja koska joudun myös pojalle antamaan tuttelia, kun oma maito ei riitä herran kasvuvauhtiin, niin siitäkin on sitten saanut kuulla päivittelyä. Ihan niinkuin ei olisi jo valmiiksi huono omatunto, kun ei pystykään imettämään lastaan täysin, niinkuin olin suunnitellut...

Eipä käy kateeksi näillä helteillä odottavia mammoja :D tuntui jo pahalta tuon lapsen puolesta kun ei raukka osaa itseään helpottaa kuumuudessa. Mukavaa odotusta Kipinäkengälle, Lumi-81:lle sekä Rosettalle. Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin.

Mammuliinoksen
pikkunenkin kasvaa kovaa vauhtia! Onko kuinka isot ristiäiset tulossa?

Viileämpiä kelejä odotellessa!
Alizah ja karhunpoika
 
Mukava kuulla uulumisia ja tervetuloa Lumi :heart:

Alizah: Varmasti ottaa neuvojat pannuun :x

Täällä pitäs kuukausi vielä odotella. Ihan hyvin oon jaksellut helteistä huolimatta. Yli kolmenkympinkin kun menee niin sitten alkaa olla liiaan kuuma ja rupeaa iltaisin turvottamaankin kähinnä jalkateriä. Mutta aika helppo raskaus mulla kai on ollut tai sitten minut on vaan peloteltu tosi pahasti kesällä odottamisine ihanuudesta. Välillä on on ihan ärsyttänyt kun ihmiset päivittelee miten kamalaa on olla kesällä raskaana :x . Mie nyt kuitenkin olen hirmuisen onnellinen siitä että ylipäätänsä olen raskaana vaikka välillä on vähän kurja olo niin kyllä tämä viime kesän voittaa mennen tullon jolloin ei masussa asukkia ollut eikä edes tietoa siitä tuleeko ikinä. Välillä vieläkin nään unia että olen taas hoidoissa ja masu ei ole ketään. On muuten ollut ihana herätä sen jälkeen masun kanssa. :heart:

Juu mutta nyt pitää mennä :heart:
 
Nyt on taas hetki aikaa kirjottaa...isompi on vielä yöunillaan ja vauveli yrittää jo ummistaa silmiään päikkäreille.
Kiitos onnittelusta Kipinäkengälle!!!

Alizah: Meilläki neiti kasvaa kovaa vauhtia...alkaa jotkut 62cm bodyt olla pinkeenä (tosin "samankokosissa" vaatteissa on isojakin kokoeroja.)
Huomasin saman ilmiön sillon, kun poika oli vauva...tuntui että anoppi ja muut osaavat hoitaa meidän vauvan paremmin kun me itse. Taisinkin jopa joskus sanoa, että "eiköhän me nyt tää hoideta kun on kerran tehtykin".
Laskeskelin noita ristiäisvieraita...about 30 henkee. Ja meille tulee vaan molempien ( mun ja miehen) sisarukset perheineen,vanhemmat ja isovanhemmat + kummi, joka ei kuulu perheeseen.

Rosetta: Samaa mieltä oon kyllä tuosta, että sitä on kyllä äärettömän onnellinen siitä raskaudesta ja vauvasta...olipa raskaana kesällä tai talvella. Pääasia, että saa mahdollisuuden raskauteen ja lapseen.

Torstaina olis tytön lääkärineuvola...näin näppituntumalla muuta "sanomista" ei tuu, kun karsastava silmä. Toinen silmä kulkee vähän omia reittejään välillä (ihan kun mullaki)
Sit sais varmaan ajan jälkitarkastukseen...
Pitää lähteä siivoomaan...eilen kävi vierasta...ja jonkun verran sotkua tuli......
 
Moikka pitkästä aikaa nyt on kesälomat pidetty eli lähinnä tuulettimen alla makoiltu. Rakenne ultrassa käyty ja hienosti on vaaveli kasvanu liikkeitä on alkanut tuntua hennosti. Rakenne ultrassa veikattiin et tyttö tänne mahdollisesti kotiutuisi joulukuun tienoilla. Mie varsin itelle 4 d ultraan ajan onko muita meneviä tai jo käyneitä onko ns hintansa väärti?
 
Lumi: Onnittelut tyttö lupauksesta :flower: .
Me ei 4d:ssä käyty.


Lauantaina oltiin synnytys valmennuksessa. Meitä oli siellä kahdeksan pariskuntaa ja aluksi kätilö kertoi kaikkea kivunlievityksestä, synnytyksen vaiheista yms. Sitten käytiin tekemmässä kierros synnytysosastolla ja Siilä toisella osastolla minne mennään sitten kun vauva on syntynyt. Siellä nähtiinkin monta pientä vastasyntynyttä ja hirmuinen vauvankaipuu iski tietysti. Ei millään malttaisi odottaa enää että saa Lahjan syliin, vaikka eihän tässä ole enää kun maksimissaan se 5 viikkoa jäljellä. Toivottavasti nyt neiti kuitenkin syntyisi vähän aikaisemmin . Suurimmalla osalla oli muuten valmennuksessa isompi maha kun mulla, vaikka viikkoja varmasti vähemmän, kun meillä valmennus jäi vähän viime tippaan. Aika jännä miten voikin olla eri näköisiä mahoja ihmisillä, mulla on tämmöinen koripallo ja vähän tuntuu siltä että on jo pikkuisen laskeutunut

Olo on ollut ihan hyvä ja oikeastaan parempikin kun viimme viikkoina kun helteet loppui Eiliseen päivään . Huomenna ois taas kaupunkireissu edessä. Ois se synnytystapaarvio. Sitten pitäis Pari pitkähihaista imetyspaitaa ostaa ja 8-vuotta täyttävälle kummitytölle synttärilahja . Lahjalle on jo kaikki hankinnat tehty, vaippoja vaan pitäis enää ostaa. Pinnasänkykin saatiin eilen vihdoin kasattua ja tehtyä pesä pienelle valmiiksi .

Rosetta ja Lahja 37+2
 

Yhteistyössä