Pohjois-Karjalan odottajat

Huomenta!

Tervetuloa LillaMy83 ja tsempitykset loppusuoralle! Tervetuloa myös Laura-vm86, me mennäänkin melkeen samoilla viikoilla! Meillä ois muutto nyt su/ma. Muuttomatkaa on alle 100 metriä, mut onhan toi silti aina omanlaisensa rykäisy toi muutto! Onneks pääsee muuttaa jo nyt, eikä sit valtaisan masun kanssa.

soja: täällä on kans tää viikko ollu aivan kamalaa väsymystä! Pari viikkoa sitten raudat oli vielä ok, vaikkakin normaalia matalampi. Normisti huitelen tuolla 160:ssä...Rautainen mimmi, hih. :kieh: Verenpaineet mulla onkin sit noin 50/100 (vai kummin päin ne nyt ilmoitetaankaan..)ja pahimmillaan jopa alemmat ja se väsyttää aika lailla. Viime viikolla, kun oli aikaiset heräämiset, olin iltapäivällä ihan pyörryksissä ja juoksutin oppilaita open pöydän luokse, etten itse kupsahtaisi maahan. Ja jos (ja kun)oon äidin tyttö, paineet tulee menemään vielä alemmaksi.

Tosiaan me käytiin maanantaina ultrassa ja ensimmäistä kertaa mieskin oli mukana. Siellähän se Myttynen vilisteli kovasti. :heart: Aika lääketieteellinenhän tuo rakenneultra oli np-ultraan verrattuna: esim. kokonaiskuvaa nähtii vaan villaukselta ja lääkäri luetteli niin paljon faktoja, ettei me niistä oikeen ymmärretty.Mut sitä varten ne ultrat toki onkin, että nähdään, et kaikki on kehittynyt ja kunnossa... Mieleen jäi kuitenkin kommentti :"Oikein hyvältä näyttää" ja tämä kommentti riittää mulle. Viikkojakin vastasi aika tarkalleen. Suurin osa ultran ajasta meni siihen, kun lääkäri tutkaili sydäntä ja yritti ottaa siitä kuvaa. Itselläni ja äidilläni on ollut sydämessä synnynnäinen reikä, mistä johtuen Myttysen sydäntä tarkkaillaan näköjään nyt oikein mahottoman tarkasti. Hyvä näin! Minun aikanani reikä huomattiin kolme vuotiaana ihan vahingossa ja äitillä sama vaiva huomattiin vasta viisikymppisenä. Tuo tosi paljon turvallisuuden tunnetta, kun näkee, että asiaan suhtaudutaan tosissaan. Lääkäri vaan meinasi tuskastua, kun Neiti ei pysynyt hetkeäkään paikoillaan, mistä johtuen kunnon kuvaa sydämestä ei meinannut millään saada.

Mukaan saatiin yksi kasvokuva, missä Myttynen ihan niin kuin hymyilis, niin suloinen :heart:
Niin ja tosiaan, Neitiä veikattiin tulevaksi, mikä me kyllä jo tiedettiin etukäteen. Tai ainakin olisi ollut todella iso ylläri, tai tulee olemaan, jos siellä olisikin poika. On vaan niin tyttöolo ollut ihan alusta alkaen.

 
Soja, mihin suuntaan Joensuusta, jos saapi kysellä? Me ollaan 25km Joensuusta etelään täällä pikkukyläpahasessa B)

Ärsyttävää, eilisen lumityöt laukasi supistelut, tai siis noita harkkasuppareita tulee nytkin vähän väliä, mut onneks hyvin epäsäännöllisesti..

Tridian, tuttu tunne tuo ultran kliinisyys ja se miten yks lause voi tehdä hyvän mielen :heart:
 
Neuvolassa just käyty ja massu on liian iso. Käyrällä ylitti tietyn prosenttiosuuden, viikon päästä uudelleenmittaus ja sit siitä tuloksesta riippuu jatko.. Pikasokereissa ei oo mitään vikaa onneks. Kaikki muuten kunnossa. Niin tuo maaginen mitta siis 34cm :D
 
Varanikki: Joudut sie sit siihen sokerirasitukseen jos masu edelleen liian iso?

Soja: Kauniita unia :D

Mulle tuli torstai iltana oksennustauti/ripuli . Ensi luulin että on vaan normaalia pahoinvointia kun makaroonilaatikot tuli pihalle, osa jopa nenästä, tosi ällöttävää. Illalla ei pysynyt vesikään enää sisällä, joten ymmärsin että oksennustaudista on kysymys. Kehittelin itselleni sitten kunnon pelkokohtauksen sairastumisesta. Pellotti hirveästi että vauvalle sattuu jotain pahaa jos sairastun tai sen kehitys häiriintyy jotenkin. Tiedän kyllä että ihan järetöntä ajattelua mutta sillä hetkellä tuntui ihan todelliselta. Laitoin sitten kaverille viestiä, joka sai rauhoiteltua ja se meni sitten ohi.
Pelko liittyi jotenkin varmaan siihen, kun kävin siinä ultrassa justiinsa ja olin niin onnellinen. Jotenkin sitä varmaan edelleenkin ajattelee että jos erehtyy liikaa iloitsemaan niin tapahtuu jotain ikävää vaikka eihän se niin mene. Toinen juttu mikä tuli menneisyydestä mieleen oli mun äidin siskon vauva, jolla oli syntyessään sisäelimissä jotain pahaa vikaa, pojan piti elää vaan muutamia päiviä mutta eli sitten kuitenkin 1-vuotiaaksi. Muistin vaan miten äiti ja muut pohtivat joskus oliko äitin siskon sairastumisella raskauden aikana jotain vaikutusta tuohon kehityshäiriöön, ei varmaan ollut mutta jokatapauksessa tuli tuo keskustelu mieleen jostain. En edes sitä selvään muista kun itse olin silloin jotain 10-vuotias. Kaikella sitä pitää hermojansa raastaa, varmaan oli hormoneillakin osuutta asiaan ei mulla yleensä ole tapana panikoida.
Nyt kaikki hyvin ja aika nopeasti tuo oksennustauti onneksi meni ohi=)

Rosetta ja Lahja 13+2
 
Rosetta hyi hyi, oksu tauti on kyllä tosi kurja :x No, onneks se on ohi, ja pelotkin hävisi. Ymmärrän kyllä miten sitä helposti keksii vaikka mitä omassa päässään...

varanikki päinvastaseen suuntaan, eli tuonne länteen lähdetään meille =) varmasti on tuo mahan koko ihan normaalia vaihtelua, mutta hyvä kun selvitellään. Mie oon jo tottunu että meille ei ees oo mitään käyriä, kun tuplia ootellaan...


Oma Jäin nyt sitten sairaslomalle. Tämä viikko oli tarkotus olla töissä, mutta viime torstaina illalla alkoi järkyttävät nivuskivut, jotka säteili reisiin ja kylkiin ja selkään. Kirjaimellisesti seisaaltani pyörryin kesken sairaalaan soittamisen. Sitten ei enää kyselty että voidaanko tulla, vaan mies soitti että olemme tulossa! no, kaikki näytti vauvoilla olevan hyvin, omat paikat kunnossa, veri-ja pissakokeet ok, ja kipu laantui ihan panadolilla. Huh, vähän säikäytti ja etenkin mies säikähti ihan kauheesti tietysti. Mie vietin yön varuilta sairaalassa ja pe pääsin sitten kotiin. Koko episodista jäi vaan muistoksi väsymys, johon ei mikään uni määrä tunnu riittävän... mutta nythän miulla on aikaa nukkua :D

Torstaina on neuvola, toivottavasti ois hb noussu. viime viikol siellä sairaalassa oli 116 eli 3vkoa 2x100mg retaferia ei ollu paljon nostanu (112 edellinen mittaus) :|

Nyt siis kaikki hyvin, ja totuttelu kotioloon aluillaan. ja nyt sitten alkaa kodin valmistelu vauvoille

Soja + nappulat 25+5
 
Poika tuli :heart:
Elikkäs sunnuntaina sitten lopulta alkoikin tapahtua.. Ja tapahtuikin nopeasti! Melko kipeitä suppareita klo 9.30 alkaen tunnin verran 10min välein, sit nopeasti tiheni ja kipeentyi. 11.30 oltiin sairaalassa ja 12.44 oli poika sylissä Ei siinä paljoa ehtinyt ihmetellä! Kipeä olin, siis TODELLA kipeä sen viimeisen tunnin, kohdunkaulan puudute ei auttanut yhtään, ja sit ei epiduraalia ehtinytkään kun aukenin aika nopsaan.. Viimeiset 10min ennenkuin sain luvan ponnistaa menin ilokaasulla, ja se auttoi! Ponnistus kesti 5min. Poika sai pisteet 9-9-9! Revennyt en juurikaan, pinnallisia tikkejä kai 4 sinne tänne, lähinnä muodon vuoksi sanoi kätilö.

Nyt kotona ja onnellinen, lisää kuulumisia kunhan jaksan keskittyä palstailuun taas :D
 
Soja: Hui :eek: ei mikään ihme jos säikähtää. Toivottavasti ei vastaavaa uudestaan satu.
Miekin oottelen jo kovasti kesää, että pääsee kotiin vähäksi aikaa :D. Juhannukseen asti oon ainakin töissä, jos kaikki menee hyvin ja ehkä vielä heinäkuussakin viikon tai pari jos jaksan.

Selina: Mukavaa saada tänne joku muukin jolla raskaus suht alkuvaiheessa =)

Kalamama: Aika nopea synnytys ollut sinulla =) . Hurjasti Onnea koko perheelle :flower:

Tällä viikolla on ollut tosi hyvä olo, melkein kun ei ois raskaana ollenkaan, maha vaan pikkuisen pömpöttää =) . Nyt on tainnut se aamu yrjöily oikeasti loppua, pystyy taas amupalaakin paremmin syömään. Reilu pari viikkoa vielä seuraavaan neuvola aikaan. Aika pitkä väli on ekan ja tokan neuvolakäynnin välillä, kun eka on 9+viikolla ja toka vasta 16+ viikolla. Onneksi tuossa oli kuitenkin ultra välissä ja saatiin sydänääniäkin silloin kuunnella niin malttaa paremmin odotella =) . Huomenna on muuten tasan 6kk laskettuun aikaan :D
 
selina tervetuloa!

meillä on tänään neuvolapäivä.... tekis mieli kysellä voisko sitä seuraavaa (19.3.) olevaa polin aikaa aikastaa... kun vähän painaa mieltä onko kaikki ok tuolla alhaalla viime viikon jäljiltä.... Nappulat tuntuu ainakin olevan ok, melskaavat ihan hirveesti!

soja ja nappulat 26+1
 
Maha kasvaa, paino nousee, mutta niin pitääkin :D ja oli oikeesti tuo hb myös noussut kivasti, nyt 121, kun 4vkoa sitten 112 ja vko sitten sairaalassa 116. Eli ei tarttee nyt vaihtaa retaferia muuhun valmisteeseen, jatkan sen syöntiä.

Molempien vauvojen sydänäänet löytyi, taitaa olla istukat jotenkin siinä edessä, vähän piti tätin niitä etsiskellä, mutta löytyivät. A:n syke rauhallisempi kun B:n, mutta niin oli muistaakseni aeimmillakin kerroilla, molemmin puolin 130 olivat. Kai se on ok, kun ei se täti niitä sen kummemmin kommentoinut. Liikkeiden perusteellakin sanoisin, että B on tosiaan vahvempi kaveri, A:n liikkeet kevyempiä, eikä niitä ole niin paljon kun B melskaa jatkuvasti.

Kyselin vähän siitä seuraavasta äippäpolin kontrollista, neuvolassa olikin se viime viikon sairaalareissun teksti, ja sen perusteella terkkari oli sitä mieltä, että jos vointi on ok, eikä mitään erikoista ole, voin elellä sinne asti ihan normaalisti. Ja niinhän se varmasti on, mieli vaan huolehtii vähän enemmän kun olis tarpeen...

Kyllä on ollu oikea ratkaisu jäädä kotiin, tänäänkin heräsin klo 8, (nukuin 10h), käväsin työpaikalla parit paperit hakemassa, samalla reissulla nla ja sitten otinkin 1,5h päikkärit... ja äsken kävin noin 20min ulkoilee... tylsää kun ei anna toi massu oikeen kävellä.... no, ehkäpä tässä lähipäivinä pääsis uimaan tai salille, jotain tekis mieli tehdä kun kerran vielä pystyn. Mutta ei miusta ois missäään tapauksessa enää töihin ollut.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

soja ja nappulat 26+1
 
Kalamamalle isot onnitteluhalit pienen poikavauvan johdosta! :hug:

( . ) Joo elikkäs oli toi lääkärinneuvola viime viikolla. Lääkäri siellä ultras kovin taidokkaasti..(siis toisinsanoen en saanu siitä mitään irti) Jos lääkärin kommentit on "hups, kääntykö se jo??? Eikös sen pää ollu äsken tällä puolen kuvaruutua???" Niin ei hirveen luotettavaa kuvaa saa siitä ultrauksesta.
Muutenki on nyt vähä ruvennu tuo neuvolassa käynti tökkimään...omia asioita pitäis jollekki opiskelijalle kertoo ja mie en tykkää yhtään...eihän hän kuitenkaan tunne mua tai mun perhettä, niinku tää oikee neukun täti. Tää on kuitenki niin pieni paikkakunta, et varmasti neukuntädille jää jollaki tavalla mieleen nää äidit ja taustat.
Eilen kävin antamassa matalan hempan takia verta labrassa ja ens maanantaina sitten sokerirasitustestiin. Hemppa oli 96! et tosi matalaks on kyl menny..syön 2 kpl obsidania päivässä.
Onneks mies lähtee sinne sokerirasitustestiin mukaan..on se niin pitkä aika siellä yksin istuskella...
Olo alkaa olla kun valaalla...ja tympäsee. Mie oon ollu jo joulusta asti kotona, niin käy vähä aika pitkäks. Kyl mie aattelin, et jos täs joku päivä lähtisin kattelemaan Joensuuhun kirpputoreille vauvanvaatteita..jotain ihan pieniä pitäis ostaa. Ja sitten pitäis ne tuplarattaat ostaa...mie en pääse muuten oikein kesällä mihinkään näitten muksujen kanssa. Mulla oli tossa jo yks malli kiikarissa, mutta tuli 2010 vuoden mallit ja hinta vähä pompsahti...voi olla että neki jää haaveeks.
Joo-o, mutta kaikille oikein hyviä vointeja...mie olin niin omanapainen että ihan v*****aa!
Tänään on niin huono päivä...ottaa päähän ihan tosissaan......(ja nyt auttamaan tuota pientä polkupyöräilijää..on varmaan jääny olkkarin pöytään kiinni)

Mammu ja poikalupaus 26+3
 
Soja: Varmaan ihan hyvä oli jäädä jo pois töistä niin kerkiät ottaa rennosti ja lepäillä ennen vauvojen syntymää. Ja alkoi varmaan töissä käyminen olla jo aika rakastakin.

Mammulinos: Mukavampi tosiaan käydä omalla neuvolatädillä kuin jollain vieraalla. Kukahan täällä on neuvola lääkärinä? Mulla pieni aavistus voisi olla mutta en ole ihan varma. Tuo on kuitenkin positiivista että ylipäätään ultraavat, kun mie luulin että on vaan sisätutkimus silloin =). Kuulostat tosiaan vähän kireältä, yritähän rentoutua ja lepäillä siellä minkä pojan hoidolta pystyt :hug: . Teille onkin näköjään poika vahvistus tulossa, onnea :heart:

Mekin päätettiin viikonloppuna, että meille saa sukupuolen rakenne ultrassa kertoa, jos vaan näkyy. Mies oli enemmän tuolla kannalla, enkä minäkään vastaan pistä :D .
Mulla on aika vahva poika olo tällä hetkellä, mutta saas nähdä miten käy.
Muuten ei mitään ihmeempiä kuulu, liikkeitä kovasti odottelen.
Nyt on sentäs jotain tuntemusta alamasussa tuntumaan ei ne liikkeitä ole. Varmaan kohdun kasvamista tms. Tähän asti mulla ei ole ollut alamasussa yhtään mitään tuntemusta ja vähän ihmettelinkin kun ei tunnu missään.

Rosetta ja Lahja rv14+4
 
Olipa kiva lueskella teidän kuulumisia!

Mammu: Täällä on myö noita v..utus päiviä ja valasoloja ollut viime aikoina havaittavissa. Viime yön nukuin suosiolla kakkoshuoneen sängyssä, kun otti niin päähän ja olin kiukutellut pitkin päivää ja iltaa. Toki jotain pientä syyn poikastakin oli, mutta taisin taas tehdä kärpäsestä härkäsen :LOL:

Mulla oli tänään neuvola ja hg 119. Ennen raskautta se on tosiaan ollut 160 tienoilla, joten tuo lasku on jonkinmoinen ja puhuttiin, et voisin napsia rautaa nyt alkuun vaikka joka toinen päivä. En vaan tänään viitsinyt vielä aloittaa, kun vatsa on ollut herkillä ja närästystäkin aika lailla, niin jottei lisää ärsyyntyis mun yliherkkä vatsa uusista aineista :| Muuten neuvolassa kaikki ok. Ja painokin oli noussut neljän viikon aikana vaan 400 grammaa! Eli oli tasoittunut mukavasti.

Me ollaan tehty vauvahankintoja urakalla: pinnasänky ostettiin käytettynä, mutta uutta vastaavana, hoitopöytä samoin (11 euroa, eikä käytetty juuri ollenkaan!). äiti osti vitosella matkasängyn kirppikseltä ja isoimpana ostoksena oli Emmaljungan City Crossit, jotka lohkaskin vähän turhan ison osan budjetista :/ Kaiken rahan kulutuksen lisäksi shoppailureissu Ikeaan sai kyllä tuulen puhaltamaan lompakossa, ahdistus...Mutta kyl tää tästä, nyt on ne isoimmat ostoksetkin tehty.

Rosetta: Se on jännä, kun on se olo, et se on jompi kumpi. Itsestä on tuntunut heti alusta asti, et tyttönen se siellä kasvaa ja niin se lääkärikin veikkaili. Saa nähdä.Ai niin, en viimeksi maininnutkaan, että me saatiin rakenneultrasta Myttysestä 4d- kasvokuva! Tänään sitä neuvolassa ihmeteltiin ja ihasteltiin, kun siinä näkyy niin selvästi ne kasvonpiirteet...

Oli kumpi tahansa, niin pakko sanoa, että on aika huiken aktiivinen pikkuruinen tuolla mahassa. Jatkuvaa liikettä ja potkua =) Ja vajaa viikko sitten tuntui ekan kerran masun ulkopuolellakin sellanen napakka potku. Vielä ne tuntuu ihan mukavilta muljahteluilta, mut saa nähdä jonkun ajan päästä...

A + Myttynen 22+4
 
Tridian: Vauvan tarvikkeisiin saa kyllä rahaa helposti menemään =) . Mekin saadaan pinnasänky lainaksi kaverilta, hoitopöytää ei tarvitakaan, kun meillä on vessassa sopiva taso vaipanvaihtoa yms. varten. Vaunut on varmaan tosiaan isoin hankinta, vähän on suunnitelmissa että käytäis huhtikuussa rakenne ultran jälkeen vaunuja katsomassa.

Viikonloppu oltiin anoppilassa. Mukavaa oli päästä esittelemään ultrakuvia tulevalle ukille ja mummille. Anoppi oli nähnyt unta että meidän vauva on tyttö. Taitaa hälläkin olla vähän toiveajattelua, kun itsellään on 4 poikaa. Anoppi oli äidilleen kertonut raskaudesta ja se oli kans jo kaupoissa ihastellut pieniä vauvanmekkoja. Muille sukulaisille anoppi ei ole raskaudesta kertonut, mutta kysyi nyt että joko saa kertoa ja annoin luvan.

Lauantaina kävin veljen perheen luona ja kerroin heille myös vauvauutiset. Rasmunkin (meidän koira) otin mukaan saamaan vähän siedätys hoitoa perhe/vauva elämään . Hyvin poitsu osasi muksujen kanssa seurustella. Nuorinta neitiä 8kk Rasmu ei ollut vielä nähnytkään, korvaa kävi vähän lipaisemassa, mutta muuten ei ollut hirveästi kiinnostunut. Pikku neiti oli Rasmuksesta kovasti kiinnostunut ja seurasi tarkkaan sen touhuja. Onneksi Rasmus on paljon ollut lasten kanssa koko pienen ikänsä, kun kaveripiirissä on useampia lapsia. Niin ei tarvitse huolehtia miten tulee vauvan kanssa juttuun.
Sunnuntaina käytiin vielä minun äidin luona kylässä esittelemässä sielläkin ultrakuvia yms. Kovasti on kaikki isovanhemmat innoissaan tulevasta vauvasta ja veljen tytötkin saa ensimmäisen serkun, vielä eivät tainneet vauva uutista ymmärtää.
 
Hankinnoista...tosiaan vauvakamat on uutena tosi kalliita. ite on hyvä sanoo, kun on melkein kaiken saanu käytettynä ja halvalla. Meidän muksuilla pinnasänky on sellanen jossa mun äiti on kölliny vauvana. Vanhahan se on mutta äiti on maalannu sen ja on nyt kun uusi. Vaunutki sain poitsulle entiseltä työkaverilta halvalla..yhdellä lapsella olleet emmaljungat 160 euroo! Vaatteita kavereilta ja kirpparilta. Et todella oon kyllä kiitollinen kun ei oo tarvinnu ostaa paljon mitään...ja nyt jää leluja paljon "pieneks" mun pikkuveljeltä (5-v) jolla nyt sit meidän muksu leikkii. Nyt meillä on vaan se tuplarattaiden osto...ja kun ei olis sitä rahaa (ylimäärästä) et vois niinku vaan mennä ostaa. Mut onneks on vielä aikaa säästää.

ON: Tänään oli sit se sokerirasitustesti. Ei onneks tullu mitään pahaa oloa tms. Pitkäks vaan kävi aika siellä istuessa..onneks mies oli pitämässä mulle seuraa! Kovasti vaan teki mieli suolasta 12 tunnin paaston ja sen sokerilitkun jälkeen! Nyt oon sit syöny suolamakkaraa...on niin tuskainen olo sillä saralla. Piti ihan vahtia itteään ettei syö mitään huomaamattaan...miehen aamukahvikin tuoksu niin kielletyn hyvältä. Maanantaina kuullaan tulokset kaikista kokeista. Toivotaan ettei mitään hälyyttävää ilmaannu.

Tänään oli myös vähä surun päivä. :ashamed:
Miehen isoäiti oli kuollu aamulla! No vanhahan hän oli ja oli jo halunnut päästä pois, että siinä mielessä helpotus. Taustalla vaikee pitkäaikaissairaus, jotenka nyt kivut ja tuska poissa. Nyt vaan hautajaisvaateostoksille ja saattamaan mummo haudan lepoon.

Mutta nyt on lähdettävä ruoanlaittoon...poika tuossa jo pyysikin "Äiti, saisinko kuokaa?" Pakkohan se nyt on nostaa tää valaanruho tästä penkistä ja tehä lapselle kuokaa... :LOL:

palaillaan..... mammu ja pyöriäinen rv 27+1
 
oma tänään käyty ultrassa, molemmat vauvelit 1160gr ja A raivotarjonnassa ja B ylhäällä poikittain. Kohdunsuu oli nyt lyhentynyt 3vkon takaisesta 3,6cm nykyiseen 2,7cm eli aika paljon? ilmeisesti oli kuitenkin napakka ja hyvin kiinni. seuraava käynti 3vkon päästä. olisi ollut jo ehkä 2vkon päästä, mutta just ois ollu pitkäperjantai, joten siirrettiin sitten viikolla. Seksiä ei saa enää ilman kortsua harrastaa, joten voi nyt sit jäädä meiltä kokonaan, kun ei siitä oikeen tykätä.... muuten saa hissukseen liikkuilla, mutta kovisteluja tms. pitää nyt tarkkaan seurata ja levätä kun tuntuu. Niin olen kyllä tehnyt nytkin ja aion olla vielä tarkempi itseni kanssa jatkossa. Muuten oma olo ollut ok, ei mitään kipuja tms. toki kolottaa ja painaa ja ahistaa välillä, mutta ei mitään pahempaa. ja nappulatkin on ollu taas viime päivinä erinomaisen aktiivisia...

nyt pötkölleen, oli melkein liian pitkä päivä, kun kävin sairaalassa ja työpaikalla turisemassa sekä kaverin kanssa syömässä ja shoppailee... 5h reissun päällä.... mut meinaa hyytää.... ja tuskin tästä ihan kohta helpommaksi muuttuu...

soja ja nappulat 28+2
 
Soja: Hienoa, että vauvat kasvavat samaa tahtia. Ja ihanaa lukea sun juttuja täällä odottajien puolella, kun vähä tietää mitä taistelua teillä oli aiemmin. Olen aivan todella onnellinen teidän puolesta.
On varmaan raskasta kantaa kahta pientä siellä massussa...kun tuntuu että yksikin painaa jo joka paikkaa.
Otitteko äitiyspakkauksia? saatteko jo 2010 mallin?

OMA: Tällä viikolla sairasteltu kovasti. Ite sairastuin mahatautiin tiistai-iltana. Koko yö meni ravatessa vessassa ja molemmista päistä tuli kyllä niin kovaa että meinas itku päästä. Maha oli niin kipee, että ei mitään järkee. Hieman jo säikäytti, kun tuli sellasia kramppeja, et tästäkö tää nyt sit lähtee syntymään tää vauva, mutta rauhottui kummiski ana vessarumban jälkeen. aivan järjetön tauti. No, aamulla isäntä vaan makoili ja makoili...yhtä-äkkiä hän sit juoksi vessaan ja sama juttu. Siinä sitten vähillä voimillani yritin hoitaa tota meidän naperoa...(sai lapsi katsoa kerranki lastenohjelmia niin paljo kun jaksoi) !
Päivän kesti miehellä tauti. Perjantaina oltiin lähössä aamulla joensuuhun ostamaan hautajaisvaatteita...yllätys yllätys, poika alko oksentamaan! No mie sit jäin pojan kans kotia sairastamaan. Raukka oli ihan peloissaan, kun suusta tulee jotain...piti vaan käsiä suun edessä ja itki ja oksensi. Hirveetä katottavaa oli!
No mutta nyt on sit aika siivota ja karkottaa nää pöpöt pois tästä talosta.

Nyt imuri käteen ja pyykipesukone laulamaan.....
 
Soja: Sulla alkaa olla viikkoja jo mukavasti kasassa ja vauvatkin on jo hyvänkokoisia :D. Mie näin muuten pari yötä sitten unta että meille syntyi kaksostytöt :LOL:. Taisi ollakin ensimmäinen vauva-uni raskausaikana.

Mammulinos: Tuota mahatautia on paljon liikkellä. Mullakin oli jokunen viikko sitten, mutta ei ollut noin rajun kuuloinen kun teillä.

Mulla oli toka neuvola eilen. Sydänääniäkin kuuneltiin nyt ekaa kertaa neuvolassa ja siellähän se pieni sydän jumpsutti hurjaa vauhtia:heart:. Neuvolan tädin laskelmien mukaan syke oli 168.
Hemppa oli 128 eli ihan hyvä, vaikka olikin viime kerrasta vähän laskenut. Paino oli noussut 2kg mikä minusta on ihan ok. Kuukauden päästä oisi sitten jo rakenneultrakin :D.

Rosetta ja Lahja 16+3
 
mammuliinos siis ei oo ehkä mitään niin kurjaa kun mahatauti.... :headwall: onneks ootte siitä jo selvinny. Joo, tosiaan kyllähän tuo mahan kasvaminen tuntuu, mutta onneks en tiijä miltä tuntuu oottaa yhtä, joten näillä mennään :D joo, otettiin 2 äippäpakettia ja 3. rahana. Ja sitten saadaan siskolta periaatteessa 3. äippäpaketti, kun heidän vaavi on nyt 4kk, eli kaikki kerkee sopivasti jäädä pieneksi. Itse ei olekaan vielä ostettu kun 2 50cm vaatekertaa molemmille, ja aateltiin että ei enempää ostetakkan, pyydetään sit reiulusti mummoilta ja ystäviltä, kun kuitenkin haluuvat jotain tuoda. Voipahan kerrankin sanoa mitä tarvitaan. Kestovaippoja ja harsoja anoppi ompelee muutamia, ja muutamia saadaan lainakokeiluun kaverilta. Rattaat on ostettu, lainaan saadaan auton turvakaukalot ja pinnasängyt. Pikkutavaroistakin tein jo ostoslistan, mutta en vielä oo osannu niitä lähteä hankkimaan.... en ollenkaan vielä tajua että oikeesti ne vauvat meille kohta tulee. Tänään kyllä varasin jo ajan synnytysvalmennukseen, päästään sinne jo rv 31, tuplaodotuksen takia.

Rosetta Eikö olekin mieletöntä kuulla se pikku pumppu :heart: hemppahan on oikeen hyvä! samoin painoa on sulle tullu kyllä tosi vähän!

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille

soja ja nappulat 28+6
 

Yhteistyössä