M
Mitä v..
Vieras
Allekirjoitettu.
Et osannut edes nimeä oikein kirjoittaa, olet sä epätoivoinen tapaus
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Allekirjoitettu.
Alkuperäinen kirjoittaja ikävää;30742052:Mistä sun pahaolo oikein johtuu?
Miten ulkomaalaisia tänne roudataan?![]()
Pitääkö olla hiace?
Kaikki mun tuntemat on kyllä tulleet itse. Eikä kavereistani löydy edes raiskaajia tai muutenkaan rikollisia, voi sentään.
Mun täytyy kyllä sanoa että jos työpaikallani ei olis kuin sellasia "kantasuomalaisia persuja", niin lopettaisin työt just eikä melkein. Ainoat valopilkut on juuri muualta tulleita siellä.
Suomalaisten seura imee kyllä mehut pitkässä juoksussa, tänne kaivataan ehdottomasti iloisempia tuulia.
Alkuperäinen kirjoittaja vetovoimatekijä?;30742117:Jos Suomi on sun mielestä persläpi niin miksi mamut kuitenkin haluavat Suomeen: hyvä ilmasto, mukavat ihmiset, vai mikä on vetovoimatekijänä?
Uskot varmaan joulupukkiinkin?++++
joo..Meno jatkuu näköjään samanlaisena vuosikymmenet. Länsirannikollahan sitä evakoitakin "innokkaimmin" otettiin vastaan.
Po
Miten siitä suomenkielinen tulisi, kun väestöstä suurin osa (paikoin yli 90%) on ruotsinkielistä?
Siis rantaruåttalaisten pelkona on että suomenkielisten osuus nousee yli 8% jolloin kunnasta tulee kaksikielinen.
Miksi se olisi pelko?
Päinvastoin miltei väkisin esim. Vöyrilläkin ylläpidetään suomenkielistä koulua, vaikka oppilaita joudutaan lainaamaan naapurikunnista, kun omalla paikkakunnalla ei suomenkielisiä riitä.
Tämä siksi, että suomenkielisten olisi halutessaan helpompi sinne muttaa ja kotiutua.
Miksi se olisi pelko?
Päinvastoin miltei väkisin esim. Vöyrilläkin ylläpidetään suomenkielistä koulua, vaikka oppilaita joudutaan lainaamaan naapurikunnista, kun omalla paikkakunnalla ei suomenkielisiä riitä.
Tämä siksi, että suomenkielisten olisi halutessaan helpompi sinne muttaa ja kotiutua.