Pohjanmaa ei ota mamuja riesaksi! Hienoa, vähemmän rikoksia ja raiskauksia!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viaraas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";30741689]Miten sokea oikein olet? Selvästi vaaleaihoinen kun tuollaiseen päätelmään on tullut. Olisit edes syyttänyt vaikka virolaisia.

Sama kuin sanoisi tummaihoisesta rikollisesta että ties vaikka se olisi suomalaistaustainen joka on vain ottanut liikaa solariumia.[/QUOTE]

Niin, siis se mikä hämää minua, on se, että uhri on kertonut poliisille tekijän olevan suomalainen. Mistä uhri tietää sen?
Yleensä tekijä kuvaillaan vaikka vaaleaihoiseksi tai tummaihoiseksi tai aasialaiseksi, eikö? Esim. suomalaista ja virolaista saattaa olla vaikea erottaa ulkonäkönsä perusteella? Poikkeuksena tässä on se, että somaleilla on usein erityiset piirteet ulkonäössä, jotka ovat melko tunnistettavia.
Miten uhri voi siis kertoa kuskin olevan suomalainen, kun hän ei ole keskustellut kyseisen henkilön kanssa? Hän ei muista rekisterinumeroa eikä mitään muutakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tällaista;30741693:
Tulihan se sieltä :D

Suomalaisia rikoksentekijöitä ei saa arvostella joidenkin mielestä.. Hys hys, ollaan ihan hiljaa vaan!

Kukaan "suvis" ei hyväksy kenenkään tekemiä rikoksia, mutta tämähän ei mene jakeluun palstapersuille, jotka eivät näe asiakseen tuomita suomalaisten tekemiä rikoksia, olkoon sitten miten kamalia tahansa.

Ette ole terveitä.

Suvikset jotka roudaavaat Suomeen joukkoraiskaajia ovat mielestäsi tervepäistä porukkaa?

[QUOTE="ounou";30741719]Suvikset jotka roudaavaat Suomeen joukkoraiskaajia ovat mielestäsi tervepäistä porukkaa?[/QUOTE]

Eivät sellaiset ihmiset varmastikaan olisi tervepäisiä, mutta en ole koskaan kuullut kenenkään ehdoin tahdoin "roudaavan Suomeen joukkoraiskaajia".

Jos sinä niin pikku päässäsi kuvittelet, niin sille en mahda mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tällaista;30741735:
Eivät sellaiset ihmiset varmastikaan olisi tervepäisiä, mutta en ole koskaan kuullut kenenkään ehdoin tahdoin "roudaavan Suomeen joukkoraiskaajia".

Jos sinä niin pikku päässäsi kuvittelet, niin sille en mahda mitään.

Suvikset eivät siis tiedä sitä, että heidän Kultamunansa Afrikasta ja Lähi-idästä ovat raiskaustilastojen kärjessä...

[QUOTE="ounou";30741742]Suvikset eivät siis tiedä sitä, että heidän Kultamunansa Afrikasta ja Lähi-idästä ovat raiskaustilastojen kärjessä...[/QUOTE]

saisikos lukumääriä näistä tilastoista? ei prosentteja, vaan lukuja, kiitos.

[QUOTE="ounou";30741755]Suvikset ovat paniikissa. :D[/QUOTE]

No niin ja taas täällä kutsutaan palstalaisia suviksiksi, vaikka kukaan palstalainen ei edes tunne tällaista raiskaajien roudaajia. Eli onko niitä suviksia palstalaiset vai ne, jotka roudaavat Suomeen rikollisia? Voisitko jo pikkuhiljaa täsmentää tätä ajatustasi? Miksi syytät palstalaisia tästä roudaamisesta? Etkö osaa lukea, vai etkö ymmärrä lukemaasi?

Tiesitkö muuten, että tästäkin aiheesta on tehty tutkimus. Mitä korkeammin koulutettu, sitä todennäköisemmin on "rasistinen" tai kriittisesti suhtautuva. Korkeasti koulutetut vain piilottavat ennakkoluulonsa paremmin.

Tämä minun on ihan helppo uskoa. Erona näihin vihapuheisiin on kuitenkin se, että koulutetummat osaavat puhua asioista niiden oikeilla nimillä ja perustella kantansa.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30741790:
Tämä minun on ihan helppo uskoa. Erona näihin vihapuheisiin on kuitenkin se, että koulutetummat osaavat puhua asioista niiden oikeilla nimillä ja perustella kantansa.

Missä menee koulutetumman ja vähemmän koulutetumman ero?

[QUOTE="hmm";30741745]saisikos lukumääriä näistä tilastoista? ei prosentteja, vaan lukuja, kiitos.[/QUOTE]

Luvuthan ei kerro sulle mitään, vaan ne prosentit, joiden avulla kykenet ymmärtämään sen raiskausten todellisen määrän, kun se suhteutetaan kansalaisuuteen ja populaation määrään. Kyllä tän verran pitäis ymmärtää matikkaa jo ihan ala- asteen oppimäärällä.
Tietenkään otantaa ei voi tehdä, jos kyseinen populaatio on liian pieni, mutta tuollainen 20 000 henkilön joukko on jo aivan riittävä, jotta voidaan tehdä prosentuaalisia päätelmiä.
Perusmatikkaa.

[QUOTE="...";30741867]Rasistin mielestä mamu on rikollinen vaikka olisi uhri ja mamun päälle käyvä on aina sankari.

Harva haluaa myöntää kuuluvansa kumpaakaan ryhmään vaikka muut näkisivät sen selvästi. Osa taas kantaa avoimesti natsitunnuksia.[/QUOTE]

Suvikset ovat tämän päivän natseja.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30741927:
Miten niin? Koulutetummalla on enemmän koulutusta kuin vähemmän koulutetulla. Mikäs tässä on vaikeaa?

AivanSamahan viittasi tehtyyn tutkimukseen. Nehän eivät tunnetusti päde ihan jokaiseen vastaantulevaan, vaan kertovat yleisestä korrelaatiosta.

No siten niin ja sinä sen varmaan parhaiten tiedät miksi on niin vaikea vastata asiallisesti asialliseen kysymykseen.;)

Luvuthan ei kerro sulle mitään, vaan ne prosentit, joiden avulla kykenet ymmärtämään sen raiskausten todellisen määrän, kun se suhteutetaan kansalaisuuteen ja populaation määrään. Kyllä tän verran pitäis ymmärtää matikkaa jo ihan ala- asteen oppimäärällä.
Tietenkään otantaa ei voi tehdä, jos kyseinen populaatio on liian pieni, mutta tuollainen 20 000 henkilön joukko on jo aivan riittävä, jotta voidaan tehdä prosentuaalisia päätelmiä.
Perusmatikkaa.

mä tiedän luvut, olen ottanut selvää..haluaisin vaan tietää ymmärtävätkö kaikki missä mittakaavassa nyt puhutaan..prostentti on iso, sitä en ole koskaan kieltänyt, mut tuntuu et kaikki ei ymmärrä a) mistä luvuista tuo prosentti on laskettu b) yleensäkkään kuinka monesta tapauksesta on kyse-ja perusteena näille on se et puhutaan täälläkin päivittäisistä uutisista ja siitä kuinka julmettu määrä näitä somaliraiskareita tms on.

[QUOTE="hmm";30741933]mä tiedän luvut, olen ottanut selvää..haluaisin vaan tietää ymmärtävätkö kaikki missä mittakaavassa nyt puhutaan..prostentti on iso, sitä en ole koskaan kieltänyt, mut tuntuu et kaikki ei ymmärrä a) mistä luvuista tuo prosentti on laskettu b) yleensäkkään kuinka monesta tapauksesta on kyse-ja perusteena näille on se et puhutaan täälläkin päivittäisistä uutisista ja siitä kuinka julmettu määrä näitä somaliraiskareita tms on.[/QUOTE]

Suhteessa väkilukuun somaliraiskaajia on todella paljon. Se, monestako tapauksesta on kyse, on oikeastaan aika mitätön tieto silloin, kun populaatiota on riittävästi kattavaan otantaan.

Se, mikä minua kiinnostaa on se, että onko tilastoissa mukana koko väestön määrä vai ainoastaan miesten määrä. Mikäli tilastoissa suhdelukua/prosentteja laskettaessa on mukana myös naiset ja lapset (naisetkin raiskaavat, vaikka ilmeisesti harvemmin), niin nuo ulkomaalaistaustaisten tilastot ovat entistäkin karummat. Heillä on lapsia paljon ja vähintään yksi vaimo jolloin miehiä näissä populaatioissa on huomattavasti suhteessa vähemmän, kuin suomalaisessa populaatiossa.

No siten niin ja sinä sen varmaan parhaiten tiedät miksi on niin vaikea vastata asiallisesti asialliseen kysymykseen.;)

Nyt kyllä putosin. Vastasinko nyt jotenkin hölmösti kysymykseen, mikä ero on koulutetummalla ja vähemmän koulutetulla henkilöllä. Mielestäni vastasin jo kahdellakin eri tavalla: "Erona näihin vihapuheisiin on kuitenkin se, että koulutetummat osaavat puhua asioista niiden oikeilla nimillä ja perustella kantansa" ja "koulutetummalla on enemmän koulutusta kuin vähemmän koulutetulla."

Vai tarkoititko, missä menee näiden raja (kysymyksessä käytit sanaa ero)? Niitähän minä en sen kummemmin voi määritellä kun puhutaan vain yleisellä tasolla.

Suhteessa väkilukuun somaliraiskaajia on todella paljon. Se, monestako tapauksesta on kyse, on oikeastaan aika mitätön tieto silloin, kun populaatiota on riittävästi kattavaan otantaan.

Se, mikä minua kiinnostaa on se, että onko tilastoissa mukana koko väestön määrä vai ainoastaan miesten määrä. Mikäli tilastoissa suhdelukua/prosentteja laskettaessa on mukana myös naiset ja lapset (naisetkin raiskaavat, vaikka ilmeisesti harvemmin), niin nuo ulkomaalaistaustaisten tilastot ovat entistäkin karummat. Heillä on lapsia paljon ja vähintään yksi vaimo jolloin miehiä näissä populaatioissa on huomattavasti suhteessa vähemmän, kuin suomalaisessa populaatiossa.

vuonna 2013 tuomittiin 35 ulkomaalaista raiskaajaa, heistä osa on turisteja,osa vakituisesti maassa asuvia.
(olikohan luvut 22 täällä asuvaa, 13 muuta ulkomaalaista )

tuo prosenttiluku on siis laskettu reilusta 100 tuomiosta, vaikka raiskauksia tehdään kymmen kertainen määrä (tai siis ilmoitetaan poliisille, tekoja varmasti vielä paljon enemmän ) vuodessa.

lukuja tietysti vääristää vielä se, että kansalaisuuden saaneet luetaan suomalaisiksi.

ja viittasit noihin miesmääriin, niin ei suomalaisiakaan voi kovin helposti laskea, koska tällähetkellä suomessa asuu suhteessa paljon vanhuksia, ja lapsia, todennäköisten raiskaajien määrä (ne 16-60v) suhteessa paljon pienempi.

noista tilasoista ei muuten käy ilmi kuinka moni raiskaaja esim tuomitaan useammin kuin kerran, sekä ulkomaalaisten että suomalaisten kohdalla se myös sotkee prosentteja.

tästä asiasta siis pitäisi mun mielestä (huom, mun mielestä ) keskustella muillakin näkökulmilla kuin vain sillä prosenttiluvulla, mikä kuulostaa kaikkein pahimmalta.

Yhteistyössä