Pömppömahaiset plussaajat!!

Sunnuntai 27.7 :wave:

PeePee77..................pupuilua.............................kp29/29-31/ktt
mmm.........................1.IVF...................................kp28/27-31/syys
Kurreliini....................pupuilua.............................kp22/-/ktt
Merikeiju....................PAS....................................kp19/29/elo
Ulpu78.......................3.IVF..................................kp19/-/tammi
Auringokukka.............2.ICSI (pitkä )....................kp12/-/ktt
Kamilla.......................Clomhexal..........................kp1/29-31/ktt
Hanneli-78.................2.ICSI (lyhyt).....................kp/-/vko32
Stella08.....................pupuilua.............................kp/27/ktt
Hobelix......................1.IVF (lyhyt)........................kp/30-32/syys
Haave........................IVF......................................kp/-/vko33
Taivaansilpoja...........ICSI....................................kp/-/syys
EllaElias.....................PAS.....................................kp/-/syys
Adeliini.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
Hannele.....................PAS....................................kp/-/ktt

Testailijat :p

Haamuillut :attn:

Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Marli + Super-Maukka & Ihme-Maukka km rv 13 :'(
Retuli82 km rv 8 :'( [/quote]

 
:hug: Retuli :hug: Surullinen uutinen. Mulle tuli itku silmään, kun luin viestisi... PeePee kirjoitti kauniisti, siellä pienet suojelusenkelit yhdessä varjelevat tulevia sisaruksiaan.

Merikeiju voi, kun haluaisin lohduttaa sinua. Uskon kyllä vahvasti, että teillekin vielä ikioma nyytti suodaan. Kivisiä polkuja kuljetaan kaikki, joillakin on enemmän, joillakin vähemmän kiviä matkalla... Yksi kerrallaan vajotaan epätoivoon välillä. Se on yksi osa tätä meidän "koettelemusta", joka joillakin kestää pidempään kuin toisilla. Eikä me siihen itse voida vaikuttaa. (Sehän se "koettelemus" onkin.) Vappis pohti oliko hänen vuoronsa. Lohduttaisin, että vuoroista ei tässä leikissä ole kyse. Järjestys päätetään ihan jossain muualla, epäilen ettei sillä ole mitään tekemistä ajan tai henkilön tai juuri minkään muunkaan kanssa. Toy Storyn sanoin voisin todeta, että 'Koura päättää'... Mutta siis, kenenkään ei pidä potea syyllisyyttä ihanasta onnesta: raskautumisesta. Kuka vaan meistä on ansainnut sen. (Ja sit jännitetäänkin taas seuraavia askelia.)

Kurre nauti työstä ja Suomen kesästä siinä samalla! :D

Hanneli, perässä siis tulet ;) Taisin viikko sitten kirjoitella, että aloitan pistokset tiistaina. Hih, lomalainen ei ollut ihan päivämäärissä ajan tasalla silloin. Mutta pistokset aloitin siis keskiviikkona 23.7. Viides pistospäivä tänään. Eli kyseessä 2. icsi, pitkä kaava (Synarela + Puregon). Kynä on ihan yksinkertainen juttu, mulle ei vaan sovi laskemiset paljonko olen käyttänyt ja paljonko jäljellä, yäh, mutta eipä sitä nyt niin montaa päivää tarvitse tehdä ;) Joku olikin jo aiemmin näillä sivuilla manannut kynän piikin olevan paksuhko, kyllä - yhdyn lausantoon. Olen onnistunut saamaan joka päivä mustelman pistoskohtaan - onneksi ei ole tiedossa bikineissä liikuskelua :LOL: Huomenna on ultra, saas nähdä onko mitä toimintaa. Tälläkään kertaa en tunne mitään oikealla puolella, liekö tehdas taas kiinni... Muuten ei mitään kummallisia vaikutuksia, kuten ei viimeksikään (kait olen niin outo tyyppi muutenkin). Ainoastaan taasen parina yönä pari pientä hikikohtausta siinä vaiheessa, kun synarela annos puolittui. Mutta näillä helteillä sitä ei huomaa...

Me muuten tavattiin Hobelixin kanssa! Kiitos Hobe, oli todellakin enemmän kuin mukava nähdä ja jutella, hyvä kun saatiin puheet poikki! Sun loma vielä jatkuu Suomessa ja luet tämän varmaankin palattuasi Pustan helteisiin.

Vieraita on tulossa meille lettukesteille, joten nyt lautasia hakemaan sisältä.
:wave:
 
Kiitos kaikille rakkaille pömppiksille myötäelämisestä ja lohduttavista sanoista! Kyllä se elämä tästä voittaa, pikkuhiljaa paluuta arkeen... Jotenkin tuntuu, että ei kannata liikaa tätä asiaa pähkäillä pienessä päässään tai miettiä syitä tähän epäonneen. Täytyy saada jotain muutakin ajateltavaa tai oikeesti pää leviää! Meille nyt vain kävi näin paskamaisesti, mutta tulevaisuus uuden raskauden kannalta näyttää kuitenkin valoisalta. Pidetään siitä oljenkorresta kiinni ja kovaa :heart: Ajattelin elellä tällä "väliajalla" terveellisemmin ja kevyemmin, jos sais pudotettua muutaman kilon.
En nyt jaksanut lueskella sen tarkemmin teidän kirjoituksia, omaa napaa vain, mutta aurinkoisen positiivista viikonalkua teille ihanat =)
 
Takaisin Pömppismaailmassa!

Voi mitä uutisten tulvaa! Näin työpäivän keskellä (varsinkin uudessa työhuoneessa jonka ohi KAIKKI tuntuvat kävelevän tiuhaan, joten kirjoittelua pitää ehkä vähän hillitä jatkossa - KÄÄK) kaikkien kommentonti tuntuu ihan mahdottomalta asianmukaisella empatialla, mutta VOI IHANUUTTA VAPPIS! Olen niin niin iloinen uutisistasi! Toivottavasti et kuitenkaan ikuna häviä tästä pinosta vaan noudatat Mirun ja muiden hyvin viitoittamaa esimerkkiä :) Me muut kun tarvitsemme vielä kalevalaista tähtitaivasta ja runomittaa, jotta onnistumme seuraamaan teitä odottajien puolelle...

Kurre, Retuli - voi teitä. Voi surku.

Apua, nyt pitää jo mennä! Jatkan.

HALAAAAAN
Stella (kp oisko joku 9? Ja ihan luomuna mennään)
 
Maanantai 28.7 :wave:

PeePee77..................pupuilua.............................kp30/29-31/ktt
mmm.........................1.IVF...................................kp29/27-31/syys
Kurreliini....................pupuilua.............................kp23/-/ktt
Merikeiju....................PAS....................................kp20/29/elo
Ulpu78.......................3.IVF..................................kp20/-/tammi
Auringokukka.............2.ICSI (pitkä )....................kp13/-/ktt
Stella08.....................pupuilua.............................kp9/27/ktt
Kamilla.......................Clomhexal..........................kp2/29-31/ktt
Hanneli-78.................2.ICSI (lyhyt).....................kp/-/vko32
Hobelix......................1.IVF (lyhyt)........................kp/30-32/syys
Haave........................IVF......................................kp/-/vko33
Taivaansilpoja...........ICSI....................................kp/-/syys
EllaElias.....................PAS.....................................kp/-/syys
Adeliini.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
Hannele.....................PAS....................................kp/-/ktt

Testailijat :p

Haamuillut :attn:

Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Marli + Super-Maukka & Ihme-Maukka km rv 13 :'(
Retuli82 km rv 8 :'(
 
Noniin.

Hyvinhän sitä pystyy kirjoittamaan vähän pidemmänkin tekstin jos kirjoittaa wordissa ja sitten vain nopsaan copypastella tänne.

Voi kamala miten tuo edellinen viesti loppui noin tökerösti. Toisaalta, tiedätte kyllä itsekin tunteen, joskus tuntuu ettei mikään kirjain eikä sanayhdistelmä maailmassa voi riittää pahoittelemaan surullisia uutisia. Joka tapauksessa, olen kovasti pahoillani Retuli ja Kurre - te yhtäaikaa plussanneet - uutisistanne. Joskus kesäloman aikana tulitte mieleeni ja mietin, monennellako viikolla jo olitte ja olitteko olleet jo ultrissa jne. Mutta näin sitten kävi, kuitenkin. Syvä huokaus. Vähän on kirjoitusvauhti ruosteessa ja ajatukset tyhjät. Mutta sanon silti: nyt teidän täytyy molempien keskittyä siihen positiiviseen ajatukseen, että tiedätte faktana, että raskaus ihan totta on teidän kehossanne mahdollinen. Tiedän monia lähipiirin luomuilijoita, jotka ovat saaneet muutamia keskenmenoja (yrityksen alussa ja lasten välissä) mutta raskautuneet sitten kuitenkin. Ei se täydellisesti lohduta, mutta vähän silti. Itsehän olen tunnustanutkin, että ripustaudun tällä hetkellä nopeasti keskenmenneisiin (monikko ?-merkillä, tuo kesäkuinen luomuyrityksen mahdollinen km 5+ viikolla on itselleni mysteeri 50-60% kun ihan kunnolla positiivista testiä en koskaan tehnyt) raskauksiini suurella Toivolla - jos kiinnittymistä on edes joskus tapahtunut, edes ihan vähäsen, niin mun täytyy uskoa, että vielä löytyy se alkio, joka jaksaa loppuun asti.

Nitro Vieläkö olet linjoilla? Kurkkua kuristi kun luin viestisi, toki viikkoja sen kirjoittamisen jälkeen. Uskon täysin, että tiesit kun heräsit. On huikeaa, miten suuri herkkyys meissä tulevissa äideissä joskus on. Mutta mitäpä siitä herkkyydestä on iloa silloin, kun suru on suurin. En tiedä. Itsekin kuulun siihen herkempään rotuun. Katselen juuri nyt työhuoneeni ikkunasta hopeapajua ja lurauttelen mielikuvituspillilläni sinulle lohdun säveliä. Eihän se auta, ei, mutta ehkä muistuttaa siitä, että me olemme kaikkialla ja me kaikki tiedämme mitä on suru. Jotenkin se auttaa, minua ainakin, kun tajuan, että en ole yksin ja että vaikka en olekaan teistä ketään kasvokkain tavannut, niin ehkä olenkin. Mehän tulemme toisiamme vastaan suojateillä, jonotamme peräkkäin liikennevaloissa ja valintamyymälän ruuhkissa, uimahallien saunoissa saatamme hipaista toisiamme.

Marli Sinun kohdallasi en kerta kaikkiaan tiedä enää mitä sanoisin. "Kaikille annetaan vain sen suuruinen taakka kuin he jaksavat kantaa". Enpä tiedä. En todellakaan tiedä. Kuka sen päättää, kuka sen muka tietää, entä jos joskus tulee liikaa? Ja tuleekin liikaa - tuo on liikaa. Ja jokainen, joka on joutunut saattelemaan pienet varpaat ja sormet liian aikaisin pois äidin lämmöstä, saa liikaa taakkaa kantaakseen! Ai että "tasan ei käy onnen lahjat". No ei todellakaan. Kyllä tuntuisi kohtuulliselta, että jos lapseton nainen tulee lopulta raskaaksi, hän saisi myös vauvansa loppuun asti kantaa. Ja kyllä tuntuisi kohtuulliselta, että jokainen luomusti raskautunut nainen (jolla tärppäsi "ensimmäisen kanssa heti ekasta kierrosta pillereiden jälkeen ja toisen kanssa toisesta kierrosta - nyt sitten tiededetään että kolmatta joutuu odottamaan kolme kiertoa") joutuisi vaikka sitten erään "Pömppömahaiset plussaajat" -pinon lukemisen kautta lapsettomuuden tuskan kanssa kasvokkain ennen kuin käy kritisoimaan lapsettomuushoitoja (kuten minun eräs ystäväni kliseisesti lausui, minun tilanteestani täysin tietämättä, "ehkä joidenkin ihmisten ei vain ole tarkoitus saada lapsia - onhan se luonnotonta, että lääketieteellä aikaansaadaan lapsia niille, joille niitä ei tule". Lausahdus on tietysti täysin käsittämätön, suorastaan virheellinen ("aikaansaadaan lapsia" my ass!!!!! Jepjep, niitähän onkin aikaansaatu esim. tälle porukalle ihan solkenaan ja hyvin on mennyt! Voi vattu!!!!) täysin typerä ja suurensuuresti naivi, mutta se siitä. Piti kuitenkin varsinaisesti sanomani, että erityisen surulliseksi tilanteen teki se, että samalla kun hän noiden sanojen jälkeen meni hellästi peittelemään pikkuisiaan nukkumaan, että me naiset saisimme sen jälkeen juoda hiukan kuohuviiniä ja "juhlia kesää", minä kävin tiuhaan vessassa ja vuosin siellä hiljaa sekä kyyneleitä että teurastusvuotoa (se kesäkuun mahdollinen km 5+0/2). Se oli silloin mielestäni huutava vääryys ja *epäreilua * mutta ei se tietysti ollut mitään verrattuna siihen, että miten Marli sinun tarinassasi kävi. Me tiedämme, että sinä olet sisukas nainen ja sinä kannoit pientä ihme- ja super-Maukkaa hellästi ja hyvin, vaikka he tekivätkin parhaansa pitääkseen sinut varpaillasi ja sydän huolesta sykkyrällään päivä päivästä toiseen. Tulee uusi aika ja uusi raskaus. Ja lapsi. Ja sinusta äiti.

(.) Loma meni hyvin. Olen antanut auringon valaa itseeni ja säröihin kultaa siinä määrin, että jouduin turvautumaan loman viime päivinä vahvimpaan apteekista saatavaan hydrokortisoniin (Kurre - mahtaakohan kortisoni toimia näin ulkoisesti.??? ) ja olen levitellyt sitä ahkerasti paksuja kerroksia herttaisesti keitetyn ravun väriselle hipiälleni aamuin illoin. Mahdollista kemiallista raskautumista seurannut kierto jäi lyhyeksi (25 päivää!) ja tuhrutin kevyesti myös oviksen aikoihin (joka tapahtui aivan selkeästi päivänä 14, ilman tikkua bongattuna) . Totta kai lomalla sitten höönittiin niihin aikoihin mutta progesteronirumbaan en jaksanut lähteä, eli ihan luomuna sitten toivottiin ja toivottiin. Mutta kuten sanottu, sieltä se Monique saapui sitten kuitenkin ja toi tuliaisina sitten itkua ja hammastenkiristystä syksyn lähestymisestä ja hoitojen jatkamisesta jne. Tiedätte stoorin, joten en turhaan väsytä detaljeilla tuskani sisällöstä. Detaljeja kuitenkin sen verran, että Monique oli kesän kunniaksi liikenteessä käsipakaasilla, eli vuoto kesti kunnolla 1 päivän (???) ja sen jälkeen tuhrutippaa 4 päivää. Että oli ainakin aikasmoisen outo kierto meikäläiselle. Puhuisi ehkä sen puolesta, että edellisessä kierrossa tosiaan olisi tapahtunut jotain yritystä. Nojoo. Nyt siis taas uusi kierto käynnissä ja ovista bongaillaan varmaan aika luomusti. Ja progeja en taida ottaa vieläkään. Jotenkin ei halua. Saisi kroppa olla rauhassa ennen kuin sitten seuraavassa kierrossa taas rysähtää IVF no 3 päälle. Eli elo-heinäkuun taitteeseen, about vko 35 ajoittuu punktio, varmaankin. Vähän kyllä tällä hetkellä emmin, että pitäisikö heittää siihen harjoitusmielessä ihan vaan luomuinssi vielä ennen tositoimia, mutta katsotaan nyt miten mieli kypsyy. Vastahan tässä on lomalta tultu takaisin, ehkä pitää antaa itselle hetki aikaa hengähtää ja tehdä päätöksiä sitten kun on jotenkin oikeasti palannut arkeen. Eli tyyliin ensi viikolla. Tai sitten vasta kun uusi kierto alkaa. Katsotaan nyt. Mun omat herkkyyssensorit sanoo tällä hetkellä, että ainakaan tässä kierrossa mun kroppa ei olisi ollut valmis IVF:ään, joten olen ihan tyytyväinen, että en ole siihen vielä menossa. Hassua, jotenkin mun sisällä on välillä lomalla ollut sellainen tunne, että ne on jotain pahaa unta, taaksejäänyttä elämää. Valitettavasti lukuisista loman haikarahavainnoista huolimatta toistaiseksi kyllä näyttää siltä, että kyllä ne myös mun tulevaisuuteen kuuluu. Ehkä tää vastahankaisuus on vain jotakin aiempien pettymysten aiheuttamaa pelkoa. Tai jotain sellaista, että kun on kerran (siis 2) polttanut näppinsä, on vain luontevaa, että pelkää vähän koskettaa uunia uudestaan. Nojoo.

Vielä pieni lomatarina.

Käytiin tuossa viime viikolla vielä mummon luona. Siinä kahvipöydässä ensimmäisenä iltana mieheni kysyi mummoltani, että missäs se asuu se Onni, joka vei *Stellan* talvella autolla bussiasemalle, kun kuulemma pyrytti niin kovasti lunta ettei tämä voinut jalan kulkea. Minä selventämään (sydän jyskyttäen, koska mieleeni palasi, kuinka olin silloin jotain pp6 tai pp7 ensimmäisen IVF:n jälkeen ja pikkuinen oli juuri kiinnittynyt vaikken sitä silloin vielä varmaksi tiennytkään, toivoin ja uskoin vain), että muistatkos, silloin helmikuun alussa, kun minun piti ehtiä bussille, joka veisi kaupunkiin ja juna-asemalle. Mummo herkesi nauramaan: "No muistanhan minä mutta eihän se mikään Onni ollut, vaan Toivo." "Jaa Toivo, ei siis Onni", minun mieheni naureskeli ja kiusoitteli huonoa muistiani. Minä vain hymyilin hämmentyneenä. Mielessä pyöri, että ei niin, ei se Onni ollut, vielä. Se oli Toivo vaan.

Samana iltana kävimme lavatansseissa ja mieli oli keveä valssien jälkeen. Kun palasimme jalan mummon asunnolle, pihalla minua tervehti tuttu mies. Toivo. Se tuntui hyvältä merkiltä, kotiin lähdon aattoiltana.

Toiveikkaana
Stella
 
Ihana kuulla susta Stella pitkästä aikaa! :heart: :hug: Niin paljon samanlaisia ajatuksia sulla, osaat niin hienosti pukea ne sanoiksi..!!
Samalla lailla mua pelottaa loppusyksyn 3.ICSI, mitä jos ei tälläkään kertaa tapahdu yhtään mitään, kuinka pettynyt sitä sit on ku 2.ICSI:n jälkimainingitkin meinas aivan viedä masennukseen.

Jostain se toivo kuitenkin aina löytyy, huomenna alkaa clomhexalit. Aivan tulee "vanhat hyvät ajat" :D mieleen kun ei vielä ollut takana inssi- ja ICSI-pettymyksiä. Siitä on nyt aikalailla tasan vuosi aikaa ku aloitettiin hoidot clomeilla. Voi voi kun olis silloin tiennyt mitä on edessä, niin varmana tärpistä oltiin kun ei miehen simppojakaan oltu vielä tutkittu.

Stellan kirjoituksesta tulikin mieleen et montakohan tietävää katsetta/hymyä olisin saanut jos olisin väsännyt paitaan "2+ Kamilla" kun viikko sitten olin PK-seudulla kyläilemässä ja kierreltiin mm. Ikeassa ja Itäkeskuksessa. Mistäs sitä tietää ketä kaikkia palstatuttuja vastaan tuli :) :wave:
 
Auringokukka Kiitos että yritit piristää. olo on vieläkin ihan maassa, mutta kiitos kauniista sanoistasi.
Retuli82 :snotty: En oikein osaa lohduttaa mitenkään. Väärin, tää on niin väärin.
Stella Toi sun kertomasi juttu ystäväsi lausahduksesta oli kuin minun kirjoittamaani. Mieheni siskohan kertoi minulle toisesta raskaudestaan tilanteessa, jossa olin menossa viimeiseen inseminaatioon enne ivf hoitojen alkua. Kerroin hänelle tilanteestamme ja olin aika rikki. Hän tuttuun tapaan ei sitten edes kuunnellut mitä olin puhunut vaan keskeytti minut sanoen:"Voisin itseasiassa sulle nyt kertoa, ettet kuule muualta että meille tulee toinen vauva elokuun alussa". No minähän siihen täysin yllättyneenä siitä, missä tilanteessa hän mulle asiasta kertoi, sain sanottua vaan että:"Aha.". No mitä neiti sitten siihen, no "Tasan ei käy onnen lahjat". Silloin meinasin oikeesti romahtaa, ei kukaan voi toiselle tällasessa tilanteessa olevalle noin sanoa!!Nieleskelin kyyneleitäni hetken ja poistuin lääkärille jalkoja levittämään. Miks helvetissä ihmiset on noin tyhmiä ja ajattelemattomia?Nyt kun se kyseinen vauva on syntynyt, en ole pystynyt sitä mennä katsomaan, enkä aiokaan ennen kuin oikeasti uskon kestäväni tilanteen. Sieltä kun voi tulla taas ihan mitä tahansa kommenttia... :(
KamillaSulla ihan samanlaisia ajatuksia rakas pömppis! En minäkään kuule usko seuraavan kerran tuovan yhtään erilaisempaa tulosta kuin aiemmatkaan. Uskotaan, että se toivo tulee kuitenkin hiljaa hiipien silloin kuin sitä tarvitaan :hug:

(.)Mun pitäis ens viikolla saada tuloksia niistä vasta-ainetesteistä. Ellei tarvii aiemmin mennä antaa lisää verta. Lupasivat nimittäin soitella jos ne mitä otettiin ei riitäkkään...
Onko muuten teillä muilla tietoa siitä, että miksi siirron jälkeen lugestronin ohelle kolmen päivän välein otetaan pregnyl pistettäväksi pienillä annosmäärillä? Mulla oli yks kerta inseminaation jälkeen helmikuussa muistaakseni, ja nyt lääkäri sanoi et seuraavaan passiin otetaan se taas lugen rinnalle...Jotain tekemistä limiksen kanssa?
 
Voi älkää ihanat pömppikset vaipuko epätoivoon. Ihana lomatarina Stellallla.
Stella, Kamilla ja Merikeiju, voiskos sitä laittaa edes johonkin korvan taakse semmosen pienen pienen toivonpalasen, et "kolmas kerta toden sanoo". Aika tekee tehtävänsä ja korjaa niitä "palovammoja". Häntä pystyyn naiset, kukas koiran hännän nostaa, ellei koira itse...?
On teillä ollut ihme laulaisuja kavereiden taholta. Mullekin yksi kaveri joskus pari vuotta sitten sanoi (tietämättä meen hankaluudesta saada lasta) kun katseltiin pinnasänkyjä, mun todettua stokken kohdalla haluavani joskus sellaisen, et "juu ruvetkaa vaan tekemään lasta ja jos onnistutte ensimmäisen parin kuukauden aikana, ni mä oon todella katkera". Siis heillä ei kans mahista saada yhteistä lasta ilman ivf/icsi-hoitoa, mut eivät halua siihen lähteä kun se on niin rankkaa.
Mutta tuo kyseinen ystäväni tietää kyllä että mä en ole elämässäni "mitään saanu ilmaiseksi" ja oon muutenkin aika kovia kokenut (molemmat vanhemmat kuolleet, samoin lähes kaikki muut sukulaiset, myös miehen vanhemmat, pari vakavaa sairautta takana, ja muuta "mukavaa" ). Että se loukkasi niin pirusti, kun ei sit edes sitä lasta olis hänen mielestä saanu helposti tulla. Ja eihän se ole ainakaan kovin helposti alkuaan saanut.

Ja mun sisko-hyväkäs on laukonu mulle jo jos sun jotakin juttuja. Kun sen 13-vuotias poika ei tiedä mikä on leivinuuni (siis on niin laiska, ettei viitsi tietää ) tai puhumattakaan pyykkikoppa, ni mun "valistaessa" sitä sanoo mulle et "tee ny se yks eka, ni katotaan sit millai sen kans käy". Juu, juu, teko on ollu päällä useamman vuoden, kiitos vaan kehoituksesta. Jaksaa se aina mainostaa sitäkin, et kuinka niiden poika sai alkunsa ihan puheesta(ja sen kyllä huomaa). Ja sit se on kieltäny multa yhden tyttölapsen nimen käytön, vaikka hän on lapsensa jo tehnyt. Ja melkein määrännyt kaksi muuta nimeä mun tyttölapselle. :headwall:
Mutta antakaa anteeksi, tänään neuvolassa kuului jo jumputukset masun päältä, vaikka mennään vasta rv 9+5.

:heart: :llä Finttu
 
Huihai, epätoivosta ei tietoakaan, Groove FM:kin oli mun mielestä vaihtanut uuden 500 biisin listan repeatille.

Finttu : Kiitoskiitos kannustuksesta ja omien kokemustesi vielä kerran kertaamisesta. Ihan helpolla et ole tosiaan elämästä selvinnyt. IHANAA että kuulit jo sydänäänet massun päältä...Voi hurja. Meinasin kirjoittaa, että en pysty ajattelemaan miltä se tuntuu, mutta se ei ole ihan totta. Mulla on Toivo ilmeisesti niin tiukasti taas mukana, että pystyn vahvasti kuvittelemaan sen tilanteen omalla kohdalla... En osaa selittää. Ehkä se on kuitenkin hyvä, että mielikuvitusta piisaa, pitääpähän iloisella päällä edes tämän oviksen aikaan :D

Merikeiju, Kamilla : En kommentoinutkaan eilen teidän aiempia viestejänne - olisi pitänyt. Niinpäniin, epätoivon hetket on mulle kovin tuttuja, varsinkin viime huhti-toukokuulta kun 2.IVF täydellisine blastokysteineen meni persiilleen ja sitten menin heti sitten siihen laparoskopiaan "yllätys"endoni poistamaan, mikä oli vähän rankkaa sekin, siihen suurimman masennuksen päälle. Jotenkin sitä kuitenkin aina nousee siitä suosta - vähäistä enemmän ravistelua se kyllä vaatii. Sen verran surullisia ja lamauttavia juttuja nämä hoitojen epäonnistumiset (naisena - näin ei saisi ajatella, mutta siltä silti tuntuu) ovat.

Itseni sain sieltä keväisestä suosta ylös pikkuhiljaa mutta tavallaan sitten kuitenkin tajusin olevani kuivalla maalla ihan yhtäkkiä, jonakin aamuna. Sitä ennen ja sen jälkeen lueskelin paljon erilaisia "self-help" opuksia ja hyvinvoinnin filosofiaa ihan yksittäisten lauseidenkin tasolla (siis aika kevyttä kamaa, naistenlehdistä mm) ja loppujen lopuksi siinä on kyllä täysi järki, että tässä ollaan juuri nyt eikä tätä hetkeä saa koskaan takaisin. Kävi mitä kävi, jokaisen meistä olisi syytä yrittää tehdä joka päivästä niin hyvä kuin mahdollista, koska vaikka välillä ( = usein) tuntuukin siltä, että tätä epätoivoa ei voi mikään murhe ylittää, niin kyllä sekin on valitettavasti mahdollista. Yleensä meillä kaikilla on kuitenkin pitkän listan verran asioita myös aidosti hyvin ja kauniisti - vaikka tämä yksi asia puuttuu ja tekee aivan hel*etin kipeää. Mun on kyllä' ollut vaikea päästä järkiperäisesti itseni kanssa sopuun siitä, että "pitäisi olla murehtimatta koska murehtien kulutetut päivät menevät hukkaan". No menevät menevät. Ja eikä vaan päivät, vaan vuodet! Mutta sitten: kyllä näitä hoitoja on aika vaikea tehdä, jos ei saisi murehtia. Jos murehtia ei saa, niin sittenhään hoidot pitäisi sivuuttaa kokonaan... Jos nyt jotain positiivista, niin oppiihan tästä murheesta ja murehtimisesta aika paljon, jollakin kummallisella tavalla tämä aika on ollut myös arvokasta itsensä tuntemisen, elämän totuuksien, ystävyyden (netti- ja live) ja parisuhteen heikkouksien ja vahvuuksien ymmärtämisen kautta. Pieni totuus tuossa murehtien kulutettujen päivien hukkaan menemisestä tieysti silti piilee - jossainhan se raja tulee sitten varmaan vastaan, jolloin täytyy luovuttaa. Etteivät tämän ainutlaatuisen ihmiselämän vuodet menisi vain tätä asiaa murehtiessa. Mutta koska tämä on plussaajien pino, siihen pohdintaan ei meidän tarvitse ryhtyä...!

Alkavan uuden harrastuskauden kunniaksi mä olen itse päättänyt yrittää itsesuggestiolla olla tämän syksyn niin toiveikas ja positiivinen kuin mahdollista. Isoin asia on, että aion keskittyä hellimään itseäni sen minkä voin. Olen mm. muuttanut ruokavaliota (painoakin on pudonnut kun jätti tylysti sokerin ja vehnäjauhon pois, vinkkivitonen - ei ihan helppoa, mutta erittäin terveellistä ja täysin mahdollista) ja urheilen vähän enemmän (hmm, kyseenalaista tietysti, lasketaanko tämä "hellimiseksi" perinteisessä mielessä), yritän käydä vyöhyketerapiassa säännöllisesti ja aion yrittää käydä myös jossain välissä ihan tavallisessa hieronnassa - jotenkin rakastaakseni kehoani enemmän kuin ennen. Tuntuu, että olen suorastaan pahoinpidellyt kroppaani tämän vuoden alun, ensinnäkin henkisesti mutta myös fyysisesti: urheilu on ollut käytännössä olematonta (koska aina oli joku hoito mukamasten estämässä :ashamed: ja olen jatkuvasti syönyt lohduksi kaikenlaista pas*aa! Onhan se kuitenkin niin, että me olemme mitä syömme - ja tämä koskee tietysti myös (muna)soluja, joita tuotamme. Olen googlaillut tätä aihetta aika paljon, ja löytänyt paljonkin tekstiä siitä, että jos munasoluissa/kropassa kaikki ei näytä olevan kunnossa (jos siis IVF:t eivät ota onnistuakseen jne) niin ruokavaliolla pystyisi ainakin jonkin verran vaikuttamaan esim. munasolujen määrään ja laatuun. Noh, nähtäväksi jää onko näin, mutta omalla kohdallani ainakin yritän nyt sitten vähän tsempata. Tosin, määrällisesti ja laadullisesti (erityisesti jälkimmäistä ) meillä oli tilanne aina noissa kevään yrityksissä hyvä (huolimatta jätskistä, suklaasta, pastasta, pizzasta ja erityisesti lukuisista Carrolls-aterioista...) mutta yrittänyttä ei laiteta, eikös niin. Ja tässä luomuillessa tästä terveellisestä elämäntyylistä ei nyt ainakaan haittaa ole.

Merikeijulle vielä : Pregnyl piiskaa munasarjoja tuottamaan itse sitä progesteronia. Tai siis aktivoi keltarauhasta. (Luomusti raskautuneilla luomuhcg saa aikaan progesteronituotannon jatkumisen). Eli sun lääkäri yrittää saada Pregnylillä aikaan sen, että tuottaisit itse sitä progea (sen lisäksi, että varmistat sen riittämisen kapseleilla).Varsin paljon siis tekemistä limiksen kanssa :p

Pömppäilemisiin,
S.
 
Retuli, :hug: :hug: :'( . Olen niin kovin pahoillani puolestanne. :hug: Toivottavasti voit fyysisesti jollakin tapaa siedettävästi, henkinen puoli vie aikansa. Mutta sekin helpottaa, uskallan luvata.

Voi, olisipa aikaa kirjoittaa, sillä teitä on jo niin kova ikävä ja Stella-ystäväkin on palannut positiivisen energian kanssa eetteriin. :D Pakko kommentoida kirjoituksistanne sitä lausahdusta, että "saamme kannettavaksi sen verran kuin jaksamme kantaa". Vaikka se kuulostaakin irvikuvalta silloin, kun suuren suuri ja täysin selittämätön menetys on kohdalla (kuten vaikka Marlilla), niin mulle toi ajatus on se, jonka avulla mennään eteenpäin. Ja kuten Stellakin totesit, niin aina sieltä syvältä vaan noustaan ja tulee se aamu, kun pystyy katsomaan eteenpäin ja ennen kaikkea Toivo löytyy jostakin sieltä sisältä jälleen. Siksi siis väitän, että jaksamme kantaa sen mitä saamme kannettavaksi. Ja olipa todella ihana juttu Stella se Toivo sieltä mummolasta. :heart: Juuri noin pitääkin ajatella!

Puhisen täällä noista kaikista "läheisten" kommenteista ja röyhkeistä töksäytyksistä! Voi kun voisi joskus antaa kyseisille ihmisille samalla mitalla takaisin! Jotta ne tietäisivät, miltä ne laukaisut tuntuu. :headwall: Tärkeintä rakkaat pömppikset on meidän kuitenkin suojella itseämme, joten välttäkäämme töksäyttelijöiden seuraa ensimmäisenä ja pitäkäämme myös puolemme. Merikeiju, menet sitten katsomaan vauvaa kun tunnet siihen pystyväsi. Et yhtään ennemmin etkä missään nimessä kenenkään pakottamana.

Voi rakkaat pömppikset, voikaamme hyvin ja antakaamme itsemme nauttia elämästä niillä sektoreilla, joilla siltä tuntuu. :flower: B) En aio edes yrittää vähätellä tämän lapsettomuustuskan merkitystä, sillä en siihen millään edes kykene kyynelten noustessa silmiin jo siitä ajatuksesta, että kuulisin joskus sydänäänet ja näkisin pienen tykytyksen ruudulla... :heart: Mutta silti meillä on varmasti kaikilla muita asioita elämässä, joista voimme hakea voimaa, elämäniloa ja energiaa tähän lapsettomuustaistoon. Käytetään ne hyödyksemme! Olette ihania ihmisiä ja täysin valmiita kokemaan äitiys, teillä olisi niin paljon annettavaa sille pienelle ihmiselle - vuoromme tulee vielä! :heart:

 
Tiistai 29.7 :wave:

PeePee77..................pupuilua.............................kp31/29-31/ktt
mmm.........................1.IVF...................................kp30/27-31/syys
Kurreliini....................pupuilua.............................kp24/-/ktt
Merikeiju....................PAS....................................kp21/29/elo
Ulpu78.......................3.IVF..................................kp21/-/tammi
Auringokukka.............2.ICSI (pitkä )....................kp14/-/ktt
Stella08.....................pupuilua.............................kp10/27/ktt
Kamilla.......................Clomhexal..........................kp3/29-31/ktt
Hanneli-78.................2.ICSI (lyhyt).....................kp/-/vko32
Hobelix......................1.IVF (lyhyt)........................kp/30-32/syys
Haave........................IVF......................................kp/-/vko33
Taivaansilpoja...........ICSI....................................kp/-/syys
EllaElias.....................PAS.....................................kp/-/syys
Adeliini.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
Hannele.....................PAS....................................kp/-/ktt

Testailijat :p

Haamuillut :attn:

Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Marli + Super-Maukka & Ihme-Maukka km rv 13 :'(
Retuli82 km rv 8 :'(
[/quote]

 
Kiitti Stella ja Merikeiju, samassa veneessä tosiaan keikutaan :| Ja pakkohan täs on uskoa että kyllä se meidänkin plussapäivä vielä koittaa!! Äitini tokaisi että mahtaa se sit olla melkoinen junttapulla kun on antanut itseään odotuttaa näin kauan :D Mumma varmaan hemmottelee pikkuisen sit piloille :whistle:

Fintulle kans kiitokset tsempeistä! Varmasti mahtava tunne kuulla sydänäänet :heart:

Noitten typerien kommenttien viljelijöille (jotka lähes poikkeuksetta on saaneet lapsensa muutaman kuukauden "yrittämisen" jälkeen) tekis mieli joskus sanoa L.Tähkän sanoin: "Vielä se päivä sulle etehen tuloo joka silimihin sua kattoo!!" Kaikilla kun on omat juttunsa, harva pääsee vaikeuksitta elämän läpi kulkemaan.
 
Voi rakkaat pömppikset Mulle tuli taas ihan itku ku luin teidän kirjotuksianne. Voi, että miten voittekin ymmärtää niin hyvin :hug:
Tuli kyllä niin hyvä mieli rankan työpäivän jälkeen ku pääs kattomaan mitä teillä on ollu sanottavaa...
Ja Kamilla Toi Lauri Tähkä-vertaus oli tosi osuva. Itse oon aina luottanut just siihen et kaikille sitä paskaa jossain elämän vaiheessa niskaan tulee. Kukaan ei voi elää elämäänsä täysin pumpulissa. Odottelen vaan innolla koska nuo kyseiset ihmiset sen kokee- ja voi varmasti sanoa, että multa ei silloin sympatiaa heille löydy. Sen ottaa, minkä antaa.

Mein äiti on tosi kovasti odotellut kans sitä lapsenlasta, ja onkin sanonut kuten Kamillan äitikin, että se on kyllä sit niin rakastettu pikku olento ku on odotettu iät ja ajat. Äiti on jopa kauhulla puhunut että en "muka" suostuis nyyttiä ikinä sille hoitoon antamaan, ku varjelisin sitä yö ja päivä enkä luottais muiden hoitotaitoihin...pah, tai no, saattaapi olla myös oikeassa. :kieh: Sit ku sen joskus vihdoin saa, ei uskalla silmistään päästää. :D
Stella Siinä pregnylissä vaan on se huono puoli, että siirtää kuukautisia viimeisen pistoksen jälkeen n. 5 päivää ja saattaa sit antaa väärän positiivisen tuloksenkin. Eiks se oo 10 päivää jonka sen vaikutus pysyy elimistössä? noh, saahan sitä kaikkea kokeilla... :whistle: eipä kyllä viimekskään auttanut, ja jos alkiot huonoja (tai niissä vaikka jotain vikaa) niin eihän se pregnyl siihen mitään auta...täällä taas pessimisti näyttää päätään... :/
 
Heips.

Kun nyt on tullut vellottua näissä tuskantunnoissa oikein olan takaa edellisissä viesteissä niin jotain iloistakin välillä. Täällä on ovis bongattu eilen illalla, Clearbluen digi näytti valtavaa mustaa sarvea pienellä munarakkulan kuvalla varustettuna. Ja ne limat, nam...Tosin jo kp 10...Hmm. Noh, ei murehdita. Tai en mä nyt tajua miten yksi pullea ovisplussa voi niin ilahduttaa (ottaen huomioon että mä oon siitä onnellinen, että mulla ei toi luomuovis nyt ole kyllä jättänyt tulematta käsittääkseni vielä koskaan :ashamed: ) , mutta näin se nyt vaan on, että ilahduin aivan sikana. Mä on varmaan "vähän" traumatisoitunut kun tällaisesta riemuitsen. Ehkä se on se, että edes jotain pientä onnistuu! Kas vaan, tulipas muuten näköjään tunnustettua, että enpäs sitten jättänytkään ovistikkuja apteekkiin vaan kävin niitä eilisen aurinkopäivän kunniaksi hakemassa kuitenkin... Ja heti tärppäsi! Tuntuupas hienolta, kun voi kerrankin sanoa noin :LOL:

Jaa että tuliko harjoitettua "annyytä"? Yritin, mutta ei onnistunut eilen illalla eikä tänä aamuna, sovittiin treffit heti duunin jälkeen, niin aikaisin kuin kehtaa...Toivottavasti ei myöhästytä :wave:

Niin että lintubongareille tiedoksi että täällä olisi taas yksi toiveikas, joka ilahtuisi kovasti haikarahavainnoista...

Kaikille mukavaa päivää, tulkaahan linjoille kun kerkiätte ja kertoilkaa missä mennään.

Stella
 
mmm
Piipahdin lukemassa kuulumisia eka kertaa loman aikana, vai oliko se toka.. ;) Viimeistä viikkoa lomaa mennään ja takana on kaason urakka, kesäloma reissu jne. Nyt siis viimeinen viikko löhöillään ja levähdellään B)

Retuli voi ei! Se on niin väärin, niin väärin :'( Jaksuja teille molemmille :hug:

:hug: myös muille kovia kokeneille

Miru ihanaa kesälomaa ja ihana kuulla hyviä kuulumisia. Älä nyt ratkea liitoksistasi pienten kasvun myötä :LOL:

Kurrelle onnea uuteen työhön ja uusiin suunnitelmiin :heart:

Stellalle onnea oviksen johdosta ja nyt vaan töpinäksi ja suunta kohti luomuplussaa

Pikaisesti vielä listan päivittäjälle: täällä kp 7 :/

Ei kai tässä muuta kuin hyvää kesän jatkoa kaikille :wave:

mmm
 
Retulille voimahaleja tästäkin suunnasta - täällä sydän löi tyhjää kun luin viestisi. Sanaton suru ja pettymys, että näin kävi. Tottakai me tiedetään, että alussa keskenmenoja sattuu, mutta tekis mieli huutaa kun se sattuu hoidoilla alkaneissa raskauksissa. Sen epäreiluutta on vaikea mitata! Tietysti voi ajatella että ehkä jotain oli pielessä sillä alkiolla ja luonto hoiti homman, mutta...

Elän itse vieläkin tuossa epävarmuudessa että homma voi mennä kesken ja se estää ainakin mua tempautumasta mukaan tähän odotukseen. Koko ajan varpaillaan. Kai mulla kohta alkaa puoli jalkapohjaa koskettaa maata...olis syytä, tiedän.

Mutta se on varmaa, että hoidon positiivinen tulos, vaikka vain hetkellinenkin, antaa toivoa - kuten Retulikin totesi ja kuten muutkin joilla on ollut kiinnittymistä - se antaa toivoa seuraavaan kierrokseen.

Noi tarinat ystävien ja muiden läheisten kommenteista on karua luettavaa... Mitä ihmettä sen ihmisen päässä liikkuu? Mä uskon, että ainut tapa muuttaa tätä on puuttua siihen ja huomauttaa toiselle, herättää se kerrankin näkemään ja tajuamaan (jos tajuaa) mitä se kommenteillaan aiheuttaa... Vaatii vaan itteltä hetken (sen hetken ennen kuin alkaa itkemään). Mulla on täti kerran saanut kuulla kunniansa kun aina joka pirun sukujuhlissa uteli, että joko teille tulee, niin viime kesänä sain raivoltani sihistyä hampaiden välistä että "miten sä kehtaat", ja että "aina olet utelemassa vaikka tiedät ittekin millaista se on ja sulla on ollut samoja ongelmia" Sit häivyin, en voinut nähdä sitä ihmistä enää silmissäni ja menin muualle itkemään. Mun äiti oli siinä ja se kertoi jälkikäteen että tätini oli tajunnut miten asiatonta sen käytös oli ollut ja pyytänyt anteeksi eikä enää ikinä tulis tolleen utelemaan. Hyvä. Mikä silti risoo on, että samainen ihminen on aina "inhonnut" lapsia (siis kun olin itse pieni) ja syynä oli se ettei se voinut tulla raskaaksi. Sitten se hoitojen avulla tulikin. Miten ihminen voi unohtaa mitä tää lapsettomuustuska ja hoidot meinaa??!

Mutta, hyvä että Stella ja muutkin aina muistuttavat että tämä on positiivisen energian pino eli loppuun totean, että ajatukset aurinkoon ja mulla että on hyvä tutina plussaruksien ja pömppisten suhteen, taikauskoisena en uskalla enempiä vihjauksia heitellä ilmaan, mutta suotuisat tuulet taitaa puhaltaa tähän pinoon. Näin se on. Merikeijulle vielä extravoimia - jos munasolut huonoja ja sitä myöten alkioiden luokitus silkkaa sutta, niin toivoa tosiaan on, ainakin tässä mahassa toistaiseksi vielä köllii se huonolaatuinen alkio, jonka kaverit meni roskiin kun eivät olisi kestäneet edes pakastusta...sitkeä sissi.
 
Torstai 31.7 :wave:


Kurreliini....................pupuilua.............................kp26/-/ktt
Merikeiju....................PAS....................................kp23/29/elo
Ulpu78.......................3.IVF..................................kp23/-/tammi
Auringokukka.............2.ICSI (pitkä )....................kp16/-/ktt
Stella08.....................pupuilua.............................kp12/27/ktt
mmm.........................1.IVF...................................kp7/27-31/syys
Kamilla.......................Clomhexal..........................kp5/29-31/ktt
PeePee77..................pupuilua.............................kp2/29-31/ktt
Hanneli-78.................2.ICSI (lyhyt).....................kp/-/vko32
Hobelix......................1.IVF (lyhyt)........................kp/30-32/syys
Haave........................IVF......................................kp/-/vko33
Taivaansilpoja...........ICSI....................................kp/-/syys
EllaElias.....................PAS.....................................kp/-/syys
Adeliini.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
Hannele.....................PAS....................................kp/-/ktt

Testailijat :p

Haamuillut :attn:

Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Marli + Super-Maukka & Ihme-Maukka km rv 13 :'(
Retuli82 km rv 8 :'(
[/quote]
 
Huh, hellettä ja sitä vaan edelleen piisaa! En pistä pahakseni, ei lämpö luita riko ja munat hautuu parhaiten näitä ilmoja pidellessä. Tai niin ainakin toivon ;) Sitä paitsi taas kohta taas tuulee ja tuiskaa, on pimeää kuin pussissa ja sisällä saa köllötellä viltin alla. Mutta niitä kelejä ei nyt manata vielä. Haudonta etenee täällä 'hiljaa hyvää tulee' -vauhdilla. Noin seitsemän solua on tuloillaan. Ja arvatkaa, jopa oikeanpuoleinen munistehdas on aloittanut tuotannon: yksi on tulossa sieltä :D ! Keskiviikkona on punktio ja perjantaina siirto (siihen luotetaan).

Ihanaa kuulla sinustakin taas Stella! Ajatella, että sinä olet meistä ainoa, joka on nähnyt Herra Toivon livenä!

Nyt pitää mennä ulos nauttimaan kesästä ja samalla hääräilemään jotain pihassa. Se on maailman parasta terapiaa. Liikuntapuolikin tulee samalla hoidettua, kun lapioi ja kärrää hiekkaa pisteestä A pisteeseen B. Venytykset hoituu rikkaruohoja kitkiessä. =)

Lämpimät aurinkoiset pikaterkut KAIKILLE!
Hymyilkää, nauttikaa elämästä, se on just tänään tässä hetkessä! Vaikka välillä sataisi mustasta pilvestä, aurinko paistaa sen jälkeen!

Auris
 
Moikkarallaa ystäväiset! B)

Täällä on etäyhteydet saatu pelittämään, joten pääsee edes hieman kirjoittelemaan ja lukemaan teidän kuulumisista. Konetta avatessani mietin, että eikös Auriksella ala olemaan kohta h-hetki ja sitten päästäänkin sun kanssa piinailemaan. :p Ja onneksi olitkin jo mahtavan positiiviseen tyyliisi päivittänyt tilannetta. :D Ja jotta molemmilla puolilla on tehdas käynnissä, johtuisko tosiaan näistä haudontalämmöistä... mahtava juttu! Ens viikolla sitten pienet matkustajat äidin kyytiin. :heart:

Olikos meillä tällä hetkellä muita, joilla on hoito menossa täydellä tohinalla? Aika moni muistaakseni tarttuu härkää sarvista syksyllä eli siis tositosi pian, sillä tänään on elokuu jo.

(.) Omassa navassa ei mitään raportoitavaa, sillä työreissujen vuoksi tää luomuyrityskin jäi tekemättä, tosin suuri menetys se ei ollut, kun en mä luomuiluun jaksa uskoa ollenkaan. Vähän jännityksellä odotan ensi viikolla tulevia ristiäisiä, sillä pieni kummipoikamme kastetaan ja vaikka musta ei olekaan tuntunut yhtään pahalta toistaiseksi hänen syntymä eikä ystäväni loppuodotuskaan, niin jotenkin vaan osaan odottaa jotain tunnemyrskyä tulevaksi.... Tulimme siis viime syksynä yhtä aikaa raskaiksi hyvän ystäväni kanssa (hän siis luomusti ja helposti) ja meillä oli sama laskettu aika, mutta se raskaus meni sitten meillä kesken. Mietin hetken, että onko minusta tämän lapsen kummiksi, sillä en todellakaan halua, että tämä pieni ihminen jotenkin kärsisi siitä, että tilanne olisi minulle vaikea. Jotenkin vaan halusin sitä ja koska tiedän, kuinka tärkeää se on ystävälleni, niin haluttiin mieheni kanssa ottaa kunniatehtävä vastaan.

Kuinkas meidän raskaana olevat jakselevat näillä helteillä? =) Tulkaahan raportoimaan kuulumisianne pian.

Nyt iltapalan pariin - ostin torilta mustikkaa, mansikkaa ja hernettä ja ne on vaan niiiiiin hyviä!!!! :D Nauttikaa olostanne pömppikset!
 
Auringokukka hienosti on munistehdas käynnistynyt! Ollaankin sitten samana päivänä punktiossa. Mulla ois näillä näkymin n. 20 kultamunaa tulossa. Toivottavasti laatukin ois priimaa.

Kurre taitaakin olla oikea teräsorava. Sulla on mitä ilmeisemmin suuri sydän ja paljon annettavaa tulevalle kummilapselle. Oikein paljon voimia kummin tehtävväsi. :heart: :hug:

Merikeiju hyvä, että kaikki mhdolliset ja mahdottomat syyt kartotetaan. Voit sitten taas lähteä varmempana kohti uusia hoitoja.

Stellalla on ollut täällä aivan upeita ja sydäntä lämmittäviä sekä riipaisevia kirjoituksia. Osaat todella hienosti pukea ajatuksesi sanoiksi. Kiitos, että annat meille kaikille ajattelemisen aihetta. :heart: :hug:

Keskiviikkona sitten kohti punktiota. Jos hyvin käy niin siirto pitkänviljelyn jälkeen vasta ma 1.8. Riippuen tietenkin alkioiden laadusta.
 
Sunnuntai 3.8 :wave:


Kurreliini....................pupuilua.............................kp29/-/ktt
Merikeiju....................PAS....................................kp26/29/elo
Ulpu78.......................3.IVF..................................kp26/-/tammi
Auringokukka.............2.ICSI (pitkä )...................kp19/-/punktio 6.8
Stella08.....................pupuilua.............................kp15/27/ktt
mmm.........................1.IVF...................................kp10/27-31/syys
Kamilla.......................Clomhexal..........................kp8/29-31/ktt
PeePee77..................pupuilua.............................kp5/29-31/ktt
Hanneli-78.................2.ICSI (lyhyt).....................kp/-/punktio 6.8
Hobelix......................1.IVF (lyhyt)........................kp/30-32/syys
Haave........................IVF......................................kp/-/vko33
Taivaansilpoja...........ICSI....................................kp/-/syys
EllaElias.....................PAS.....................................kp/-/syys
Adeliini.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
Hannele.....................PAS....................................kp/-/ktt

Testailijat :p

Haamuillut :attn:

Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Marli + Super-Maukka & Ihme-Maukka km rv 13 :'(
Retuli82 km rv 8 :'(
 
Hello!

Täällä yksi munisten kasvattelija! Itselläni on vasta viides pistelypäivä menossa, mutta mahassa tuntuu, että jotain on tapahtunut. Seuraava ultra on tiistaina ja sekin jo jänskättää mitä sieltä mahasta löytyy! Uusi puoli itsestä paljastui myös, nimittäin en pystynytkään pistää itseäni! Oli jo tukeva ote vatsa röllykästä ja piikki siinä vatsan vierellä mutta en sitten kumminkaan pystynyt... Mies sitten riensi apuun ja hoiti homman kotiin.

Häät lähetyy uhkaavasti, enää viikko. Pottareistakin selvisin hengissä vaikka sitä jo siinä tuoksinnassa kerkesin pelätä... Pieni stressin poikanen meinaa hiipiä selkää pitkin, mutta toistaiseksi olen saanut sen karkotettua. Puku valmistuu huomiseksi ja siitä tuli todella kaunis! En ole mikään prinsessa hörhötyksen kannattaja, mutta sen verran tyttö kuitenkin että ajatus kauniista puvusta kruunaa koko päivän. (puhumattakaan kauniista kampauksesta ja nätistä meikistä...) Huomenna alkaa se tohinaviikko ja kalenteri on täynnä pieniä merkintöjä mitä pitää tehdä ja minne milloinkin mennä...

Hirveästi terkkuja kaikille pömppiksille, en ole valitettavasti ehtinyt paljoa perehtyä Teidän kuulumisiin, mutta palaan asiaan häiden jälkeen enemmän, lupaan sen!
 
Kiitos halauksistanne, ja osanottonne ilmauksista. huilun sävelitkin tulivat perille... on mieltä lämmittävää, että ihmiset välittävät toisistaan näin "etänäkin". Tunnen teitä kaikkia kohtaan lämpimiä ajatuksia...
Myönnettäköön, että olen aina välillä käynyt kurkkimassa palstan tapahtumia, ja tulen varmasti jatkossakin välillä vilkaisemaan. En vain ole osannut sanoittaa sanottavaani.

Retulille suuret pahoitteluni - otan osaa menetykseenne.
Marlin menetys aiemmin sai minut sanattomaksi. Otan osaa menetykseenne.

Vappuviuhka ja Soraya ovat muuttumassa plussapalloiksi. Onnitteluni! Onnittelut myös muille palstan palloille.

Hannelille ja Auringokukalle pidän peukut ja varpaat pystyssä, että punktiot ovat menestys. Ja sitäkin enemmän toivon, että lopputulos on vahva +.

Haavekin on jo ottaa pistoja vastaan täydellä tohinalla. Onnea tulevalle rouvalle ja puolisolle Kahlil Gibranin sanoin.

Rakastakaa toinen toistanne,
mutta älkää tehkö rakkaudesta kahletta.
Olkoon rakkaus mieluummin aaltoileva meri
teidän sielujenne rantojen välillä.
Täyttäkää toistenne juomaastiat,
mutta älkää juoko vain yhdestä astiasta.
Jakakaa leipänne, mutta älkää syökö vain yhtä leipää.
Laulakaa ja tanssikaa yhdessä ja olkaa iloiset,
mutta olkoon kukin teistä yksin
juuri niin kuin luutun kielet ovat yksin,
vaikka ne värisevät samaa sävelmää.

Antakaa sydämenne toisillenne, mutta älkää omistako,
sillä vain Elämä voi sulkea sydämen käteensä.
Ja seiskää yhdessä, mutta älkää liian lähekkäin,
sillä temppelin pylväät seisovat etäällä toisistaan
eivätkä tammi ja sypressi kasva toistensa varjossa.

Samoin toivotan onnea kaikille muille, joilla hoidot pyörähtävät taas käyntiin. Kuten myös heille, jotka luomuilevat. Plussasäteitä taivaan täydeltä, ja jos sataa - satakoon plussapisaroita!!

Oman navan ympärystä on tasaantunut. Tänään pissin tikkuun, kun en jaksa lähteä TA:lle jonottamaan. Testiruutu jäi tyhjäksi. Tästä olen erittäin onnellinen, sillä v. 2006 päädyin neljän viikon vuodon jälkeen vielä kaavintaan. Nyt siis näyttäisi menevän helpommalla?!

Itkupotkuraivarit eivät koskaan tulleet. Sen sijaan huomasin yllättäen, että olen päättänyt alkaa elää. Huomasin etten enää jaksakaan piehtaroida surussa, vaan haluan todella elää. Johan tässä on kohta parikymmentä vuotta vierähtänyt velloessa erinäisissäkin menetyksen ja luopumisen tuskissa. Noin 20 vuotta sitten sain ensi oireet sairaudestani, jonka perusteella lapsen saaminen asetettiin kyseenalaiseksi. Sitä surutyötä tuli tehtyä reilu 10 vuotta, kunnes lapsemme syntyi.

Olin aina ajatellut, että jos edes yhden lapsen saisin, olisin tyytyväinen. Mutta mutta. tämä pieni ihminen olisi halunnut sitten useammankin - sisaruksen tai enemmänkin. Ja kun olisin ollut valmis luovuttamaan, alkoi pieni ihmisemme kyselemään sisaruksia. Voi miten olisinkaan halunnut niitä hänelle antaa. Päätin vielä jaksaa/jatkaa. Viimeksi tänä kesänä poikamme kysyi minulta, miksi jotkut saavat kaksikin lasta kerralla ja toiset eivät yhtään. Tapasimme naapurustosta rouvan, joka odottaa luomukaksosia. Äidillä ei ollut antaa tähän vastausta.

"Pikkuveljen" menetys lähes kaksi vuotta sitten suisti minut raiteiltaan - nyt voin sen myöntää. En kyennyt suremaan viime syksynkään menetystä, sillä en ollut selvinnyt vielä vuoden takaisestakaan. Lähes kaksi vuotta olen siis haudannut itseäni ja sirotellut tuhkaa päälleni. Tämä on kieltämättä vaikuttanut aika moneen asiaan. Olen ollut täysin fiksoitunut siihen, että haluan raskaaksi ja vauvan. Nyt vain riitti!!

Olen itsekin ollut hieman häkeltynyt siitä kuinka syvälle pinnan alle olen ollut vajonneena, sillä en ollut sitä täysin tajunnut. Nyt huomaan muutoksen itsessäni, ja muutkin ovat sen huomanneet. Viime aikoina olen saanut osakseni ihmettelyä. Olen kuulemma energisempi, pirteämpi, raikkaampi ja iloisempi kuin vuosiin. Tottahan se on. Pitkästä aikaa olen onnellinen. Ja tasapainossa elämäni kanssa. Suru on minussa syvällä, mutta pystyn nyt katsomaan valoon, ja näkemään tulevaisuuden ilman uutta raskautta.
En aio enää yrittää raskautta. Minun on nyt aika luovuttaa. Olo on haikea, mutta helpottunut. Jään taustailemaan, ja ehkä välillä kommentoinkin jotain.

Sanotaan, että matkanteko on tärkeämpää kuin määränpää. Itse olen tehnyt pitkän matkan eikä pääteasema ollut ennalta odotettu, mutta tuntuu nyt kuitenkin oikealta. Tästä on hyvä jatkaa erilaista matkantekoa.
Ehkäpä olemme toisinaan matkalla jonnekin muualle, kuin mihin itse luulemme?! Hyvää matkaa teille kaikille, sitä toivon syvältä sydämestäni. Muistakaa nauttia matkastanne, ja armahtakaa itseänne - itse unohdin sen liian pitkäksi aikaa. Pitäkää huoli itsestänne ja lähimmäisistänne. :hug:
 
Nitro - mikä viesti ja mikä ajoitus viestilläsi. Luin sen heti kahteen kertaan, ahmien. Olen onnellinen puolestasi. Kuulostaa oudolta, mutta olen sittenkin. Olet löytänyt rohkeuden oivaltaa asian ytimen.

Nyt ihan hävettää: olin nimittäin tulossa tänne sadeillan innoittamana (=itkuisena) hakemaan sympatiaa sille, että miehen kanssa on ollut pitkästä aikaa vähän riitaisia ja alakuloinen viikonloppu. Ihan tästä aiheesta eli siitä itsestään. Tuntuu niin pelottavalta ajatus hoitojen aloittamisesta 2 viikon kuluttua - ja minä nyt kyllä olen siihen valmis (tai siis en ole, mutta sisulla mennään) mutta mieheni ei sen sijaan haluaisi niitä ollenkaan enää, ei sano suoraan mutta vaistoan sen kyllä.

Palataan huomenna. Sadetta katsellessa, kyyneleet kurkussa, onneksi sydänlääke rinnassa.

Stella
 

Yhteistyössä