Pömppömahaiset plussaajat!!

Soroya arvasit ihan oikein ton lääkärin suhteen. Että ketutti tollaset kommentit, kun muut lääkärit ovat olleet niin positiivisia ja luoneet uskoa tulevaan. Nyt vaan peukut pystyyn, että Taysista ei huomenna soiteta.. :)

Peepee aivan loistavia uutisia! =) Kyllä mun mielestä Taysissa ainakin joutuu jonottaan uuteen IVF:ään. Ekaan IVF:ään pääsin melkein heti viime joulukuussa, kun tamperelaisia ei otettu enää punktioon 2007 vuoden puolella. Toiseen IVF:ään jono ois ollu noin kolme kuukautta. Tosin se viivästy kaikenmaailman lisätestejen takia. Jonot kyllä musta ihan inhimilliset verrattuna esim. pääkaupunkiseudun tilanteeseen.

Auris ottikin sitten pienet päiväkännit. :) Mulla oli punktio kivuliaampi kuin viime kerralla. Lääkärikin oli ihme tökkijä. Onnee teidän alkioille jakautumiseen!
 
Voi vitsi Hanneli! Jopas sulla oli tökerö lääkäri! Ymmärrän, ettet huuruissa osannut antaa palautetta, mutta kyllä tuosta ikävästä kohtelusta pitää palaute antaa. Ei tuo ole inhimillistä ja ystävällistä kohtelua, ei varsinkaan lapsettomuushoidoissa saa noin toimia! Päästelisiköhän samainen lääkäri syöpähoidoissa vastaavia suustaan? Älytöntä joutua pitämään puoliaan, kun on täysi työ pitää itsensä koossa...

Kuulin juuri, että viidestä solusta oli ollut neljä kypsää ja näistä oli kaksi saatu icsillä hedelmöitettyä. Olivat kuulemma molemmat kauniita (tulevat äitiinsä jo nyt :D ). Molemmat siirretään huomenna, JOS vain ovat vielä jatkaneet hommaansa. Nyt Herra Toivo kehiin...! No, aamupäivällä sitten kuullaan se paikan päällä. Meillä kun näitä soluja saadaan niin vähän, ei ole toivoakaan pitkästä viljelystä. Tää vuosihan on vähämustikkainen ja sikakalliita marjoja ne ovat tänä vuonna, ihan niinkuin meidän pikkuiset alkuvauvat.
 
Hellurei.

Peepee: vitsi miten kiva kuulla, että sun verikoetulokset oli normaalit! Iso huojennus. Mä eilen jotenkin jäin sit miettimään, että se nyt tästä sitten enää puuttuisikin, että joku meistä (tai kestä vaan, joka tätä rumbaa elää ) sairastuisi kesken kaiken johonkin oikeesti vakavaan ja pahimmilaan johonkin sellaiseen "hormonaaliseen" tai naiseuteen liittyvään, joka taatusti pistäisi väkisinkin miettimmän, mikä vaikutus näillä ylistimuloiduilla hormonikierroksilla on kroppaan ollut. Mäkin muuten olen ollut mammografiassa ja syy oli ihan klassinen pieni "lump" toisessa rinnassa. Lopputulema oli silloin, että ei siinä mitään ollut, ihan vaan joku luonnollinen väliaikainen pikkunysty.

Auris : Ihanaa, kaksi pientä mittaamattoman arvokasta ihmisalkua tekee siis parhaillaan duunia päästäkseen äitin sylkkyyn! :heart: :heart: Huomista odotellessa - mieti, sä olet ihan kohta KTT!!!!!!

Hanneli: Kyllä 13 solusta päästään pitkään viljelyyn! Mähän menin siihen reippaasti 3 (kyllä, siis ilman 1:stä edessä ) alkiolla, joista siis 2 eteni kauniisti blastovaiheeseen. Pidän peukkuja!!!!!! Todella inhottava kuitenkin toi sun lääkärikokemus! Tommoisesta tekisi melkein mieli valittaa. Ja ihan sama tuli mieleen kuin Aurikselle - mitäs tollainen tyyppi sanoisi syöpäpotilaalle: "tässä on nyt 5% mahdollisuus että hoito auttaa, suurimmalle osalle tämä ei tuota kuin ylimääräistä kipua ja tuskaa...niin ja vaikka hoito auttaisikin, niin se on 3% pysyvää, sillä lähes kaikissa tapauksissa tilanne uusii aiempaa pahempana, mihin ei sitten olekaan enää hoitokeinoja...minä lähden nyt pas%alle, hyvää päivänjatkoa." Eihän sitä nyt tarvitse väkisin vakuuttaa, että ai että miten tosi hyvä tilanne ja että varmati nyt tärppää (tosin itselle on aina hymyssä suin ja vakuuttavan oloisesti niin sanottu ja siitä on tullut tosi hyvä mieli, mikä on ollut tärkeetä henkisesti ) mutta kyllä toi vaihe on jo liian myöhäinen esittää varaumia sen suhteen, " ettei potilaalle vaan olisi luvattu liikoja". Kyllä ne asiat käydään tai pitäisi käydä läpi jo suunnittelukäynneillä niin että kun on tositoimet käsillä niin ei enää tarvitse muistuttaa kaikista paholaisskenaarioista. Huhhhuh. Ihan hikeennyin tosta. Mitäs tämä tyyppi sanoo ihmisille siirroissa: "jos tämä nyt jostakin syystä kiinnittyisi niin se ei tarkoita sitä, että raskaus sujuisi ongelmitta tai että alkiossa olis kaikki kromosomit paikoillaan". AAAAAARGH mikä lääkäri ja millä alalla |O


Ella Ymmärrän hyvin ton sun inssimietteen - itsekin vähän mietin, että pitäiskö vielä inssissä käydä ennen IVF:ää, ihan vaan harjoittelumielessä - ja siksikin, että se olisi fyysisesti kevyempi rasitus. Mä kun olen toistaiseksi tässä kulutusjuhla-vaiheessa yksityisellä ja näppituntumalta sanoisin, että eihän se inssi hirveen paljon maksa, tai siis ainakaan verrattuna IVF/ICSIIn. Varsinkin jos sä ovuloit suht luotettavasti luomuna ja uskaltaisit tehdä luomuinssin? Sillon se olis käsittääkseni jotain reilun satasen luokkaa? Mutta toki, pitäishän teidän käydä sitten kaikissa ennakoivissa verikokeissa yms...Kantsii varmaan tsekata netistä noita eri paikkojen hinnastoja ja sitten ihan vaan soittaa reilusti ja kysyä. Kyllä noi kaikki yksityiset klinikat on täysin tottuneita siihen, että ihmisillä tulee taloudelliset kysymykset vastaan tosi nopeasti ja osaavat kyllä antaa hyvän arvion kustannuksista kaikkine pakollisine kuluineen.

Kurre : Mullekin tuli jo vähän sellainen olo näistä Auriksen ja Hannelin tositoimista, että ei muuta kuin toimintaa vaan, siis omalla kohdalla! Huvittavaa, miten tunteet heittelee tän suhteen - välillä kammottaa ja välillä sitä on ihan että tuokaa niitä piikkejä niin aletaan pistämään! Nyt on kuitenkin vielä edessä yksi piinallinen viikko ennen kuin siihen junaan joutuu hyppäämään. Tänään siis 8 päivää ovulaatiosta, vasta. Eikun 9....Voi niitä aikoja kun vielä pari vuotta sitten harjoitin luomuviljelyä täysin toiveikkaasti ja jännitin näitä "dpo"-päiviä. Ristiriitaisin tuntein tätä tulevaa viikkoa miettii: on sellainen olo, että hei, kun se kuitenkin on nega, niin enkö voisi saada tietää sitä jo niin voisin olla yhteydessä Niklakseen ja sopia piikityksen aloittamisesta ja hoidon aikataulusta. Ajattelin kyllä, että olen varmuudeksi yhteydessä jo ihan alkuviikosta reippaan asiallisesti, siis ennen kuin täti tulee. Ei tule sitten kirjoitettua mitään surkean verevää viestiä loppuviikosta. Niitä on tullut jo läheteltyä ihan tarpeeksi :ashamed: Joka tapauksessa: meistä tulee käsittääkseni piinakavereita aika lähekkäin, jos sulle osuu ovis elokuun vikalle viikolle?

Kamilla: Mun piti vielä sulle sanoa, että joo, itsekuria kyllä entiseltä anorektikolta (teini-ikä ) löytyy - että ei kannata sinänsä kadehtia mun fanaattisuutta näiden ruoka-asioiden suhteen. Mutta jos sitä tahdonvoimaa saisit jotenkin siitä ammennettua omaan projektiisi, että kyllä kai fakta on, että munasarjat toimivat paremmin, mitä kevyempi se kroppa on (alipainoa ei toki saa olla, mutta siis jos puhutaan munasarjojen toiminnasta verrattuna ylipainoon). Rankat laihdutuskuurit eivät kuitenkaan sovi lastenhankintaprojektiin hirveän hyvin, koska dieetti vaikuttaa hormonitasapainoon. Mä nyt vaan olen omalla kohdalla onnistunut ajattelemaan sen niin, että kun tämä raskautuminen nyt näyttää olevan niin hemmetin vaikeaa ja jotain tuntematonta (eli "selittämätöntä" ) vikaa meissä ja erityisesti ehkä mussa on (sellainen olo mulla on koska alkiot ovat olleet niin hyviä mutta ei vaan silti ole onnistunut) niin JOS voin jotakin vielä tehdä esim. ruokavalion kautta, niin sehän tehdään.

(.) Eipä mitään. Selvitellään kotona tuntojamme pikkuhiljaa - kovasti rakastetaan. Kyllä mun käy mun miestä sääliksi. Se on oikeasti niin ihana ihminen ja mä olen ollut jo pitkään aika vaikea elinkumppani, pursuavine ajatuksineni ja suurine tuntoineni. Vähän kyllä naurattaa kun miettii, että mä jotenkin kai sisimmässäni olen ajatellut, että JOS vaan tulisin raskaaksi niin sitten kaikki olisi ihan toisin ja mä olisin taas oma aurinkoinen itseni kuin taikaiskusta ja kaikki sujuisi kuin tanssi. Itse asiassa mä kyllä tavallaan uskon tohon edelleen...mutta eihän elämä niin saa mennä. Tai ei saisi! Että kaikki, mukaan lukien normaali parisuhde-elämä, on ikään kuin odotustilassa kunnes se kaikkein eniten toivottu asia tapahtuu.

Tällaisia nyt tällä kertaa. Menossa siis dpo 9 tai pp 6. Jotenkin en pysty sanomaan että ktt, koska tässä tapauksessa ei kyllä mitenkään voi tietää onko siellä tapahtunut luomutreffien päätteeksi yhtymistä, jonka tuloksena olisi kaunis lapsen alku. Yhtään mitään oireita ei kyllä ole. Tai no jaa, miten olisi tällainen: eilen illalla yhtäkkiä huomasin, että mun posket ja koko kasvot jotenkin hehkui ihan punaisina. Jaa että pitäis kyllä ennemminkin olla vilunväreitä eikä mitään kuumia aaltoja. Huihai. Toivo aina mukana.

Stella

 
PeePee, mahtavia uutisia! =) :hug:

Hanneli ja Auris, ihanaa, onnea hienoista suorituksista! :D Kaikista törppötohtoreista huolimatta, jätetään ne omaan arvoonsa! :kieh:

Ella, me ollaan just menossa julkiselle inssiin, eli siellä nimenomaan lääkäri halus tehdä ensin inssin ja sitten vasta laittaa meidät ivf-jonoon. Yksityisellä inssit on makseneet muistaakseni noin 150 euroa per laaki, riippuen ultrien määristä ja siitä, että onko lääkekatto ollut täynnä.

Stella, sinusta saankin siten mitä parhaimman piinakaverin. :flower: =) Tosin mulla ei siis tehdä inssiä vielä ensi kiertoon, kun ei julkisella nyt ihan niin pian edetä. Tai riippuu milloin tää seuraava vuoto nyt tulee, taitaa tulla taas ekstrapitkä kierto... Lääkäri soittaa ensi viikolla verikokeen ja papan tulokset ja sitten saan reseptit ja seuraavasta vuodosta sitten alkaa piikitys. Joten tietty jos täti päättää elää omaa elämäänsä ja olla kadoksissa vaikak vielä viikon, niin ken tietää vaikka jo seuraava kierto olisikin hoitokierto. ;) Hui! :wave:
 
Torstai 7.8 :wave:


Kurreliini....................pupuilua.............................kp33/-/k tt
Merikeiju....................PAS....................................kp30/29 /elo
Ulpu78.......................3.IVF..................................kp30/-/ tammi
Auringokukka.............2.ICSI (pitkä )...................kp23/-/punktio 6.8
Stella08.....................pupuilua.............................kp19/27/ktt
mmm.........................1.IVF...................................kp14/27 -31/syys
Hobelix......................1.IVF (lyhyt)........................kp14/30-32/syys
Kamilla.......................Clomhexal..........................kp12/29-31 /ktt
PeePee77..................pupuilua.............................kp9/29-31/kt t
Hanneli-78.................2.ICSI (lyhyt).....................kp/-/punktio 6.8
Haave........................IVF......................................kp/-/ vko33
Taivaansilpoja...........ICSI....................................kp/-/syys
EllaElias.....................PAS.....................................kp/-/ syys
Adeliini.......................pupuilua.............................kp/-/kt t
Hannele.....................PAS....................................kp/-/ktt

Testailijat :p

Haamuillut :attn:

Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Marli + Super-Maukka & Ihme-Maukka km rv 13 :'(
Retuli82 km rv 8 :'(
 
Olipas Hannelilla tosiaan tympee lääkäri :kieh: Aivan niinkuin tällaisessa tilanteessa tollaisista pessimistisistä kommenteista olis jotain apua :eek: Noh, kannattaa jättää omaan arvoonsa. Jännät päivät käsillä, toivotaan että pitkä viljely onnistuu ja saatte monta blastoa!! :heart:

PeePee:llä helpottavia uutisia verikokeista =) Kaikki on varmasti kunnossa tiistaina ja voit rauhallisin mielin jatkaa lomailua :hug:

Stella, sehän tässä ottaakin niin päähän ku ei meinaa näin tärkeän asian takia saada otettua itseään niskasta kiinni ja pudotettua painoa :kieh: :kieh: Oon niin kiukus itselleni siitä... Paatunut syöppö kun oon, niin ei oo helppoo.. Tosin v.2000-2003 pudotin n.35kg, joista 23kg on "hiipiny" takaisin, 12kg on sentään pysynyt poissa. Mut pakko vaan luottaa, että kun kerran oon onnistunut, niin onnistun uudelleenkin :)

Hienoa Kurre, että pääset insseilemään eikä tarvi vaan jonotella ilman hoitoa! Onko julkiselta kerrottu, että koska siellä tehtäis sit IVF, onko pitkä jono?

Aurikselle oikein paljon onnea huomiseen siirtoon!!! :heart: Oot kyllä niin oikeassa siinä, että pikku alkiot ovat kultaakin kalliimpia. Sama tunne mullakin tuli viime ICSI:ssä kun loppupeleissä jäi ne kaksi alkiota, että "sinnitelkää nyt vielä hetki niin mami tulee hakemaan teidät kyyttiin" :D

(.) Ultra-käynti takana ja ihan hyvältä näytti. Kaksi munista siellä köllötteli, toinen 20x17mm ja toinen 16x11m. Et en tiedä kerkeekö toi pienempi mukaan. Limis oli yllättävänkin paksu, 12mm. Lääkäri kehoitti pistämään Pregnylin samantien ja niinhän mä sit tein vähä ennen puolta päivää. Huomenillalla sit peitot heiluu meilläpäin :whistle: Kysyin lääkäriltä samalla, et voisko Metuista olla mulle apua ja meinas että kyllä voi ku on monirakkulaisuutta&ylipainoa. Hainkin ne apteekista samantien, toivotaan että ne tois lisäpontta/apua laihdutukseen =)
 
Hyvältä kuulostaa Kamilla, eli nyt vaan iloisin mielin vällyjen väliin oman kullan kanssa! :D Meillä tulee nyt tää yks inssi ja sitten ivf-jonoon, ja jono on kuulemma puoli vuotta. Ei se nyt mahoton oo, mutta voipi olla, että hermo menee sitä odotellessa ja saatetaan pistäytyä vielä yksityisellä taas vaihteeksi.... vaikkei kuulemma sais, kun se on epäreilu.... Ihan en oo samaa mieltä, sillä itsehän me siitä maksetaan eikä kenenkään muun paikkaa viedä. Mutta siis kaikkea ei tarvitse kertoa aina, ja toki ilmoittaudun pois jonosta, jos vaikka ihme tapahtuisi ja tulisinkin raskaaksi. Sehän nyt on selvä. :wave: Jaahas, nyt alkaa taas aikamoinen reissuputki ja kommentoimaan taidan päästä vasta reilun viikon kuluttua... :headwall: Täytyy kyllä yrittää lukea Haaveen hääkuulumiset sekä piinailijoiden fiilikset jossakin välissä. :p
 
Hei!

Pikaiset ultrakuulumiset. Vasemmalla puolella 11 rakkulaa joista yhdeksän oli 11 mm ja oikealla neljä jotka 6 - 10 mm väliltä. Tämä siis jo tiistaina. Huomenna menen uudestaan katsomaan, että pistetäänkö pregnyl sitten jo romanttisesti häiden tuoksinnassa lauantaina... Ja jos pistetään niin meillä ei sitten hääyönä ole äännyyytä ku se pidättäytymisaikahan oli sen kolme päivää minimissään... Voi olla että häiden jälkeen on niin poikki että esim. vaahtokylpy rakkaan kanssa on ihan kiva sekin. (vaikkei sitä itse asiaa korvaakkaan.) Eli näillä näkymin punktio on maanantaina ja mahdollinen siirto keskiviikkona, mutta sehän siis varmistuu huomenna.

Terkuin Haavis joka on ottanut tänään ruiskurusketusta pintaan ja ihan ihka uudet rakenne kynnet!
 
Ihan ensimmäkseksi suuren suuret onnittelut Haave ja kaikkea hyvää huomiseen juhlapäivään. Nauttikaa päivästä täysillä! :heart: :heart: Ja hyvältähän ultrassakin näytti.

PeePee: Hienoa että tulokset olivat hyvät. Nautiha nyt ystäväiseni rauhassa loppulomastasi ja yritä unohtaa viime viikon piinat!

Kamilla: Teillä siis luvassa mukava vkloppu. Ei muuta kuin hyviä hetkiä peiton alla!

Meille ei inssiä julkisella luvattu - ainakaan tässä vaiheessa - kuulemma pakkanen pitää ensin tyhjentää. Eli odottelua luvassa, koska labraremppa siellä vaiheessa ja tositoimiin päästään ilmeisemmin vasta syys-lokakuun vaihteessa ja kun kiertoni otetaan huomioon niin vasta lokakuun puolessa välin. Vähän kyllä harmittaa! Vaikka toisaalta - no jaa - enpä sanokaan että aika menee nopeasti, koska tiedän, että reilu kaksi kuukauttakin odottamista tuntuu ajoittain paljolta!

Stella: Vielä en ole luuriin tarttunut hintoja kyselläkseni, mutta uskon, että senkin jossain kohtaan teen, jotta olen päätökseeni, oli se sitten odottaminen tai yksityiselle ryntääminen, tarpeeksi tyytyväinen.

Mukavaa vkloppua teille kaikille. Toivottavasti jossakin suunnalla se aurinkokin paistelisi ja erityisesti huomenna Haaveelle! B)
 
Mahtavia uutisia PeePee!

Jihuu, ehkei minussa sittenkään olekaan vikaa, kun en pitänyt tuosta samaisesta Taysin lääkäristä?!? Ekassa inssissähän (reilu vuosi sitten) kävi niin, että hän ei esittäytynyt (edellisellä eli ekalla käyntikerralla oli eri lääkäri) saati kätellyt, vaan tokaisi ensimmäisiksi sanoikseen, että laitetaan nämä (simpat) nyt, kun kerta olet tänne tullut, vaikka nämä ovatkin niin huonoja, ettei näillä voida saada mitään aikaiseksi. Hormoonihuuruissa siinä sitten vuodatin pari kyyneltä ja kyselin, että mitä asialle voisi tehdä. Kylmämästi tuli vastaus, että ei mitään. Hän myös uhkasi ottaa meidät pois IVF-jonosta, kun kyselin, että mitä jos menemme jonotusaikana yhteen hoitoon yksityiselle. Kerrassaan kauhea kokemus tuo koko käynti. Annoin asiasta palautetta sekä kirjallisesti että suullisesti. Tämän jälkeen yhtä poikkeustilannetta lukuun ottamatta minun ei tarvinnut asioida ko. lääkärin kanssa. Muut lääkärit ja hoitajat olivat todella mukavia. Annoinkin heille positiivista palautetta, kun lopetimme hoidot.
 
[/b]Haave aivan loistavia häitä sulle ja tulevalle aviomiehelles! :heart: :flower: Omien häitteni jälkeen olin ainakin niin poikki, ettei ollu juuri romanttisia ajatuksia mielessä. Kyllä te sitten vuosien varrella ehditte pitään toisianne hyvänä. :) Hienosti sulakin punktio lähenee ja follit vaikuttais olevan hyvässä vauhdissa. Nauti huomisesta päivästäsi täysillä. Olet varmasti upea morsian. :heart:

Kiitos kaikille tsemppauksista! Oon onneks jo kokolailla unohtanut töykeän lääkäri. Ei tarvinnu sitten tänään lähtee vielä siirtoon vaan alkiot saa vielä muhia viikonlopun yli. Toivottavsti eivät tilttaa.. Kai tässä vielä kaikki on mahdollista.. :whistle:

Ihanaa viikonloppua sateesta huolimatta! :)
 
PeePee Kuulostaapa hyvältä tuo yhteispiinailu, saadaan sitten taas kerran panikoida/jännittää kimpassa. Ja olet tosi oikeassa, tulevalla kerralla huolehditaan (ihan kuin siihen itse voisi vaikuttaa) paremmasta lopputuloksesta. Mulla työt alkavat maanantaina. Uusi työpaikka vaikuttaa todella mukavalta, mutta jännittävää kyllä silti on.

Vaikka periaatteessa harmittaa kovastikin kun ei hoitoa nyt elo/syyskuussa vielä tehdäkään, niin kaipa tämä hoidottomuus on tuon uuden työpaikan suhteen ihan hyvä vaihtoehto. Ei sitten tarvitse ihan ensimmäisellä viikolla heti kaikkia omia ongelmia/menoja vielä tuoda esille. Pari päivää tässä ihan tosissani ajattelin, että yksityisellä käytäisiin passiin pääsyyn odotellessa yhdessä inssissä, hintoja ja aikatauluakin tuli kysyttyä, ja olisi vielä tähän kiertoon ehtinytkin, mutta uskonpa että koitan taas hillitä itseni ja tyytyä nyt tähän aikatauluun ihan tuon uuden työpaikankin vuoksi, sillä olisi tosii ikävää heti toisella työviikolla alkaa hyppäämään hoidoissa ja tietenkin keskellä päivää. Pitäisikö taas ottaa etäisyyttä koko asiaan ainakin kuukaudeksi. Julkiselle pitää soittaa siis seuraavan kierron alussa, mutta pahasti pelkään, että silloinkaan ei vielä aloiteta, vaan vasta lokakuussa.

Eli jos joku listaa päivittää niin mun kohdalle voi laittaa kp2, pas syys/loka
Tällaisilla mietteillä siis täällä tätä vkloppua aloitellaan ja työhön paluuta valmistellaan.

Sateisesta ilmasta huolimatta valoisaa vkloppua teille kaikille.
 
Eilen oli niin paljon kaikkea, etten ehtinyt/päässyt teitä infoamaan. Mm. äiti ja hänen miehensä tulivat jo puolen päivän jälkeen ja lähtivät vasta ilta yhdeltätoista... siinä ei muuten minnekään kirjoitella, äidiltä ei pysty mitään "salassa" tekemään.

Mustikat on mukana! Lohdutuksena kaikille vähien solujen kasvattajille, muutamallakin voi saada ktt-päiviä =) Viidestä punktioidusta solusta neljä oli kypsiä, näistä kaksi oli hedelmöittynyt (icsi). Molemmat olivat eilen aikataulussa (hih, onkohan niillä oma kellokortti?). Toinen oli ollut torstaina vähän jäljessä, mutta eilen aamupäivällä oli jo ottanut kiinni kaverinsa. Molemmat pienet siirrettiin lämpimiin oloihin, joten raskaana ollaan, sisko ja sen veli Mustikka toivottavasti viihtyvät :heart:

Hanneli pidän tiukasti peukkuja sun pienten solusten puolesta!

PeePee sulla oli hyviä uutisia! Hyvä, että sun lääkäri ottaa sun hoidon kuitenkin tosissaan asiakseen.

Onnea Ella uuden työn alkuun! Ihan varmasti se tekee hyvää ja virkistää! Eiköhän 'mennäkö vaiko eikö mennä inssiin odotusvälissä' ratkea sekin itsestään. Asioilla kun on tapana ratketa monesti kuin itsestään.

:heart: Haave nautinnollista hääpäivää ja romanttista yötä joka tapauksessa! :heart: Parhaat läheisyyden hetket ei aina edes vaadi "sitä" ;) Viettäkää ikimuistoinen päivä! Takuulla muistatte aina myös sen, että pienet soluset odottavat samalla omaa romanttista hetkeään! Hieno määräkin on tulossa!
 
Heips kaikille! Nopsaan vaan tilannekatsaus: Keskiviikkona eli kp 29 tuli täti, ihan ajallaan. Torstaina aloitin zumenonit. En perjantaina kp 10 ultra ja määrätään pas aikataulu. Niin ja vasta-ainetestien tulokset tullu. Kaikki lukemat oli normaalit, eli ei häikkää ainakaan sillä suunnalla. Oikeesti ihan toivoin, että sieltä löytyis jotain, ois ollu selkeä kortisonilääkitys hoito, joilla ne vasta-aineet ois saatu "lyötyä" alas. Noh, taas siis ollaan samassa pisteessä. Eipä löydy paljoa nyt luottoa koko passiin, saa nähdä päässääkö edes siirtoon. Lähetteet meillä on jo kromosomitesteihin, jotka tehdään sit ku/jos pas epäonnistuu.

Auringokukka Tsemppiä piinailuun!
 
Tuntuu että olen ihan pudonnut kyydistä missä mennään. Ivf:t ja Pas:it ovat jo usealla työn alla ja enteilee taas uutta plussa-satoa. Toivottavasti loppukesän mustikkasatokin olisi hyvin positiivinen. =)

Täällä olen iloinen siitä, että tänään kp2. Uskaltaisikohan jo luottaa, että tätä hauskuutta olisi jatkossakin säännöllisesti. Nyt nimittäin ilman lääkkeitä tullut kahdet menkat!
Olen ollut koko loman täysin stressaamatta lapsettomuudesta ja keskittynyt ainoastaan kaikkeen mikä saa hyvälle mielelle (joo, en ole sylkenyt lasiinkaan). Ma alkaa työt mullakin...

Romantiikkaa kaikille ihaniin pimeneviin iltoihin, kynttilän ja toivon valoa!
 
Sunnuntai 10.8 :wave:


Auringokukka.............2.ICSI (pitkä )....................kp26/-/ktt2
Stella08.....................pupuilua.............................kp22/27/ktt
mmm.........................1.IVF...................................kp17/27-31/syys
Hobelix......................1.IVF (lyhyt)........................kp17/30-32/syys
Kamilla.......................Clomhexal.........................kp15/29-31/dpo2
PeePee77..................pupuilua............................kp12/29-31/ktt
Merikeiju....................PAS....................................kp5/29/elo
EllaElias.....................PAS....................................kp4/-/syys/loka
Kurreliini....................pupuilua.............................kp3/-/ktt
Ulpu78.......................3.IVF..................................kp3/-/tammi
Hanneli-78.................2.ICSI (lyhyt).....................kp/-/siirto 11.8
Haave........................IVF......................................kp/-/vko33
Taivaansilpoja...........ICSI....................................kp/-/syys
Adeliini.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
Hannele.....................PAS....................................kp/-/ktt

Testailijat :p

Auringokukka 22.8
Hanneli-78 25.8

Haamuillut :attn:

Plussanneet :heart: :flower:

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Marli + Super-Maukka & Ihme-Maukka km rv 13 :'(
Retuli82 km rv 8 :'(
 
Aurikselle onnea hyvistä kyytiläisistä!! :heart: :flower: Tuli mieleen kirjoituksestasi, että mikseiköhän ne kaksi muuta solua hedelmöittyneet? Kun kuitenkin icsattiin. Oon ollut siinä luulossa että icsi:llä hedelmöittyy varmasti :eek:

Merikeijulla kans hyviä uutisia, hienoa että kaikki on kunnossa vasta-aineissa! =)

Päivittelin listaa, voisko Hanneli-78, Haave, Ade ja Hannele ilmoitella kp:t, niin päivitän ne ajan tasalle! =)

(.) Laitoinpa huvin vuoksi itselleni dpo-päivät listaan, kun kerran ovis todistetusti tapahtui perjantaina. Ahkerasti pupuiltiin, voi kun se ihme tapahtuisi........ Hullu kun oon, niin pieni toivo jaksaa elää :whistle:
 
Heippatirallaa.

Mäkin kirjoitan muutaman sanasen Kamillan esimerkkiä seuratakseni, vaikkei mitään varsinaista asiaa olekaan. Paitsi tietysti Aurikselle onnitteluja pikkuisista!!! Aivan mahtavia uutisia! Nyt vaan tanakasti oireiden kyttäysasentoon... :saint:

Merikeiju : Noh, on tietysti lohdullista ettei vasta-ainepuolella ollut häikkää mutta ymmärrän sua kyllä täysin siinä, että tavallaan olis halunnut sieltä jonkun syyn, jota olisi voinut alkaa lääkitsemään. Mähän olen saamassa nyt seuraavaan koitokseen käsittääkseni kortisoniavun ihan vaan jo tuon mun keväällä yllärinä löydetyn endon takia, mutta en ole tästä nyt ihan varma kun en vielä ole saanut lääkäriltäni Niklakselta vastausta perjantaina lähettämääni emailiin sen suhteen, että milläs coctaililla lähdetään kolmanteen yrityskertaan... Vasta-ainekokeita ei ole otettu eikä niitä nyt enää ehdikään, kun mun piikkirumba alkaa varmaan about viikon sisällä/kuluttua.

Joo, mitäs muuta. Ainiin, no huomiselle on ainakin jännitettävää kun saadaan kuulla miten Hannelin pikkuiset blastot voi ja montako menee kyytiin ja montako pakkaseen! Jännää! :heart: :heart:

(.) Noooo, eipä mitään. Tai no sellasta ihan perinteistä. Googlailua epätoivoisesti ympäri nettiä muutamalla eri kielellä, että "menkkaoireita vai raskausoireita". Eli näin se vaan menee, Toivo kutittelee jalkapohjia vaikka mieli kyllä oikeestaan, tai siis ihan oikeesti tietää, että menkat sieltä tulee. Ihan samalla setillä mennään kuin aina ennenkin - vilunväreitä, huimausta, väsymystä, päänsärkyä, nenän tukkoisuutta, ihan kuin olis pientä flunssaa, nälkä, pientä menkkamaista juilintaa (tosin vaan perjantaina), oikean munasarjan juilintaa (erityisesti iltasin, tai ainakin eilen illlalla) ja pieniä säteilykipuja tisseissä, mm. nännien alueella mutta myös muutoin. Unohdinkohan jonkun...Ainiin, sen yhden illan (suunnilleen "kiinnittymisen" aikoihin ois voinu olla) jollon mä hehkuin ihan punasena illalla hetken, eli mulla oli siis eka ns. "kuuma aalto". Hehe. Eli ihan näitä samoja oireita, mitä nyt on kyllä nähty nyt aika moneen kertaan. Paitsi okei kuumaa aaltoa ei ole ollut ennen. Ja sillon ekan IVF:n raskautumiskerralla ei ollut kyllä mitään muita oireita kuin tissien turpoaminen. Enää en kyllä edes muista, että juiliko mulla muniksia normikierroissa just ennen menkkoja...kaipa juili.

Joka tapauksessa, menkkoja odotellaan, varmaan alkaa parin päivän päästä (kun ovis oli niin aikasin) ja sitten alkaa piikit laulamaan.

Kohti uutta viikkoa - niin ja joo, kohti 3.IVF:ää. Ehkä se nyt sitten "toden sanoo". =)

Stella
 
Heippa urheat pömppökullat !!

Luin vain pikaisesti viimeisen sivun kuulumiset täällä loman tiimellyksissä ja sainkin erityisesti kaipaamani eli Auriksen siirtokuulumiset. Onnea pikkuisille pesänrakentajille! Ettepä olisi mustikka-mussukat parempaan maaperään voineet päästä elämäänne rakentamaan kuin Auringokukan rakkautta ja lämpöä hehkuvaan positiivisuuteen. Meidän kaikkien peukut on taas pystyssä bd bd bd ja papulla ja nupulla on pystyssä milloin mikäkin muu raaja ainakin kun tätä massun aaltoilua seurailee =)
 
Moikka ihanaiset! :flower:

Hanneli, kaikki on ehdottomasti mahdollista!!! Ja siis mahtavaa, sä saat huomenna kyytiin täydelliset blastokystat, siirretäänkö muuten kaksi vai yksi? =) Ihana juttu!

Ella
, tsemppiä uuteen työhön huomenna! Se pakottaa kyllä ajatukset hetkeksi muualle, ja syys-lokakuun vaihde tulee nopeammin kuin uskotkaan. Itsellä kun tässä noin kuukausi sitten oli ihan sama tilanne, niin tavallaan kyllä on hyvä, jos ekat viikot saa olla vaan siellä töissä eikä tarvitse lisäksi järkkäillä mitään ultra-aikoja ja muita useamman kerran viikossa. Ja jotenkin itsestä tuntuu siltä, etten oikeen kehtaisi heti ennen koeajan loppua ilmoittaa, että olenkin raskaana... siis sehän tässä onkin se valtaisi uhka, joka vaanii minkä tahansa kulman takana ja koskaan ei tiedä milloin taas pamahtaa paksuksi... :LOL: :LOL: Sallinette toivottavasti tämän sarkasmin. Mutta siis tarkoitus oli sanoa, että työn kimppuun käyminen vie ajatukset hoidoista hetkeksi muualle, mutta se ei kestä kauaa... täällä siis jo nyt ajatukset aika lailla tulevassa ja Toivokin nähty nurkissa hiiviskelemässä... ;)

Auris, onnittelut mustikoista rakas pömppis!! :heart: :heart: Mahtavaa! :D Ja hei, torilla on ainakin mustikkasato ollut mitä parhain ja pensasmustikat siis superhyviä ja isokokoisia, joten varauduhan myllerrykseen siellä kohdun uumenissa lähiviikkoina!

Merikeiju, voin kuvitella sun fiilikset kun vasta-aineita ei löytynytkään. Mutta asialla on myös kääntöpuolensa, eli ainakaan ne ei ole estämässä onnistumista. Uskoa ei multakaan viimeksi passiin löytynyt tipan vertaa ja halusin sinne vaan, että saadaan pakkanen tyhjäksi ja homma hoidettua. Ja kun lääkäri ei vielä edes suostunut kortisonia kirjoittamaan, niin homma oli mielestäni siinä. Usko onnistumiseen ei lisääntynyt ktt-päivien aikana, päinvastoin, mutta silti se kiinnittymisyritys tapahtui ja hetken olinkin heikosti positiivinen. Näin jälkikäteen ajateltuna miksi olisinkaan jaksanut uskoa onnistumiseen, sillä 6 täydellistä priima-alkiota eikä siltikään yhtään mitään tulosta, niin eipä siinä oikeen jaksa olla positiivinen ja uskoa kaiken pahan olleen vaan huonoa tuuria. Nyt tietysti tämä kiinnittymisyritys oli sellainen henkireikä ja sen vuoksi taas jaksan takoa päätä seinään ja ajatella, että vielä vaan ei palaset ole osuneet kohdilleen ja ehkä se kerta meillekin tulee. Toivottavasti sinäkin murunen jaksat!

Ulpis, ihanaa kuulla susta! :D Ja siis aivan loistavaa, sullahan on luomumenkat. Toi voi enteillä vaan yhtä asiaa, ja se on sellanen pieni ihme, joka yllättää äidin ja isän. :heart: Ihan totta! Jotenkin musta vaan tuntuu siltä... :heart:

Kamilla, et sitten muuten oo tippakaan hullu! Juuri noin pitääkin ajatella, sillä kaikki on mahdollista, aina. :flower: Ei me niihin ihmeisiin jakseta koko aikaa uskoa ja omalla kohdalla jostain syystä todella harvoin, mutta kun ei näitä asioita ratkota aina edes klinikoilla eikä lääketieteenkään taidoilla, vaan suurin tekijä taitaa olla sellainen, mitä ei vaan näe eikä kuule, vaan se sitten ilmoittaa tulostaan ja tahdostaan, kun sen aika on. Nyt sitten jännäillään, että miten teillä hedelmöittymiset on sujuneet! :p

Stella, ihanaa lukea sun fiiliksistä, tuntemuksista ja ajatuksistasi. =) Jatka vaan samaan tahtiin ja katsotaan mihin oireilut kehittyy. ;) Älä karkota sitä Toivoa minnee, vaan anna sen pyöriä jaloissa. Sitkeästi! Ja mikäli nyt ei asiat kehity jostain syystä kuten toivomme, niin täällä ollaan valmiita tsemppaamaan sua piikittelyn ja ivf:n suhteen. Hienoa, kun asiat etenee.

Mirun masuasukeille terkut, että älkää potkiko äitiä ihan mustelmille kuitenkaan! :wave:
 
(.) Omaa napaa vähäsen lisäksi, eli täällä menossa vuosisadan menkat! Täti tuli kyllä ajallaan ja siis siirsi hoitoja kuukaudella, mutta ei se nyt ole ihan maailmanloppu. Pääsee koittamaan yhden kerran vielä luomunakin... ;) Ei se nyt juurikaan kannata, mutta ei sen väliä, koitetaan kumminkin. Kp 3 menossa ja vuotoa tulee niin paljon, että epäilen, ettei se kohtu tyhjentynyt viimeksi sen hcg:n nousun jälkeen kokonaan, sillä silloin pääsin selkeästi vähemmällä, kun nyt taas buranapurkki on rapissut pelottavaan tahtiin ja varmaan hemoglobiini romahtanut tän pyttyyn suoritetun verenluovutuksen jälkeen.. Mutta silti tuntuu hyvältä, kun kierto jokseenkin normaali ja nyt alkanut jo toinen kuukausi ilman mitään lääkkeitä, uskomatonta. ;) Kroppa siis toimii, vaikkei se raskaus nyt taida itekseen alkaakaan, niin silti ei siis koko elimistöä ole sekoitettu syksyn ja kevään hormonikuureilla. Kamilla-muru, vaihdatko kiertopäiväksi kp3, kun jaksat? Kiitos.
 
Kamilla mulla ei oo oikeestaan kiertopäivista tietookaan, kun omat menkat ovat olleet lomalla ties kuinka kauan. Toivottavasti sulhaset ovat löytäneet perille ja teille ois luvassa luomuylläri.

Auris oikein plussapallon pyöreetä mustikkasatoa sulle. Perästä tullaan. =)

Tänään pitäis mennä hakeen yks toivottavasti oikein täydellinen alkio mukaan. Eli vaan yks siirretään, jos alkio on hyvälaatunen. Luget on armahtaneet vielä mut liiemmiltä sivuoireilta ummetusta lukuunottamatta. Säästän teidät likaisilta yksityiskohdilta... Kyselisin vaan, onko muilla ollu vastaavaa.

Stella toi oireiden kyttäily on niiiin tuttua. Kyllä meidän tilanteessa täytyy vielä olla lupa toivoa ihmeitä. Toivo olkoon kanssasi. :hug:

Merikeiju tuntuu varmasti todella vaikeelta lähtee tas tähän hoitorumbaan mukaan, kun edellisestä pettymyksestä on niin vähän aikaa. Toivottavasti nyt ois teidän vuoronne! :hug:

palailen astialle kun Taysista palajan...
 

Yhteistyössä