Pömppömahaiset plussaajat!!

Haave tervetuloa, isoja :hug: .
En jaksanut eilen kirjoitella kun tein puheitani ja ryökäleet ootte saanu taas aikaan paljon tekstiä. Vaikka olikin niin monenlaista, mun täytyy sanoa että mä nautin kun saan lukea niitä. Täällä kun mulla ei ole oikein kunnon ystävää, jolle puhua, unkariksi ei vielä voi oikein ihan vakavista asioista puhua kun ei ole niita sanoja vielä sanavarastossa. Ihanaa kun edes näin voi jakaa elämäänsä muiden kanssaihmisten kanssa. Te tuotte valoa! =)
Mä sitten testasi nyt aamulla ja nega oli. Tällä kertaa en ostanut kaikkein herkinta testiä kun oli kamalaa ensin saada haamuja ja viikon jälkeen negaa. Mä en ole pettynyt, hassua :D. Jotenkin se auttaa kun tietää, etta nyt mennään kohti tositoimia. Ja olen hiukan helpottunut, kun nyt varmuudella voi varustautua tädin tuloon. Kun ei ole varastossa hänelle yhtään tyynyä :LOL:. Ja toisaalta nyt mä voin huoletta otta mun hirmuisia migreenilääkkeitä, ettei tartte kesken puherumbaa olla kuin zombi pää oksennusämpärissä :LOL:. Miltähän se oikeasti näyttäis?
Tosta anopista, mä olen aika onnellinen kun mun anoppi on hyvä. Appi taas saattas viedä mun hermot jos liian lähellä asuttas. Joten sitä ei ikinä tehdä. Toisaalta olisi kamalaa ollu asua ulkomailla jos anoppi olis ollu kuin mun isoäiti mun äidille. Mun äiti ei ollu ikinä minkään arvoinen, sai aina pienimmät annokset ruokaa, ja ei osannut hoitaa miestään jne. Sitten yksi päivä kun olin pikkunen tuli mummi kylään, äiti töissä ja isukkilla vapaa päivä sairaalasta. Mummi sitten tarkasti koko huushollin ja mikään ei ollu niinkuin pitäs ja lapsikaan ei ollut hoidettu niinkuin pitäis. No isäni siihen, että pakkaas laukkus ja lähdetään takas juna-asemalle. Jos jatkat tälläistä käytöstä ja syyttelyä niin et ole tervetullut käymään ja ei mekään tuoda lastenlasta vierailulle. Siihen loppu motkotukset, ja äiti oli ihan kummissaan että mistä nyt tuulee kun tuli töistä. Eli rajojen asettaminen on ihan sallittua tavalla ja toisella, ja musta tuntuu kun sen tekee oma lapsi, niin se toimii paremmin. Tietysti mähän olen todella ylpeä isukistani, joka seiso oman vaimonsa puolella.
 
ahaaa... tuokin siis pitää ottaa puheeksi. Voi lääkäriparka kun kyselykone taas seuraavaksi pääsee vauhtiin listoineen. :kieh:
Kiva, että olet Hobe toiveikkaalla mielellä kohti tositoimia menossa. Mennään ilmeisesti parin viikon erolla, mutta kivaa, että on ystäviä, joiden kanssa käydä prosessia läpi. Eihän tämä ystävyys vaadi tosiaan sitä lähellä asumista. Ja kieliongelmakaan ei tule vastaan kun käytetään täällä tätä meidän ihan omaa hysteeristen hormonipeikkojen (hhp) murretta. :LOL:
 
:hug: Hobe! Mulla on sama fiilis, että täältä saa valoa ja energiaa. Yksin oman pään sisällä keskustelut olis aika samaa, negatiiviset ajatukset vaan poukkoilis seinästä seinään.

Pohdiskelin paljonko suoraan euroina vois säästää uudella raskaustestillä... ja mitenkä sitä vois soveltaa ovulaation bongaamiseen..? Mulla on ainakin ovistesteihin mennyt ihan turhaan rahnaa. Että jos siihenkin joku luomukikka? :D

Meillä tehtiin miehestä vasta-aine ja kromosomi tutkimukset sekä vasta-aineet testattiin. Mulle ei tehty vasta-aine testejä, mullahan on kaksi lasta. Mutta, kun lääkäri näitä ehdotti, oltiin ehdottomasti samaa mieltä. Parempi ottaa etukäteen selville, kuin parin hoidon jälkeen...

Mulla ei tosiaan Synarela vaikuta mielestäni mitenkään... Apuva! Jos se ei sit tehoakaan tähän akkaan? Toisaalta mä oon niin tasainen luonne aina muutenkin (=aina yhtä kiukkuinen). No ei... ;) Tai jos tää hiipivä ihmetys onkin oire?
 
krisseli ja mmm, voimia odotteluun eikä sitten enää mitään peukaloita takaraivoon, eihän? ;) Testiin luotamme vasta testipäivänä, ja kaikki tuntemukset ennen sitä voivat tarkoittaa mitä vain. Joten koittakaa vielä jaksaa uskoa plussaan naiset! :flower:

Stella, tosi kiva kun päivität kuulumiset myös tänne. =) Iso onnenrutistus :hug: vielä kyytiläisille! Onneksi sulla on oikea asenne, raskaana ollan kunnes toisin todistetaan (eikä muuten todisteta!). Nauti hyvästä olosta sekä kaikista niistä ihanista tulevaisuuteen liittyvistä ajatuksista. Anna masua kutitttaa ja suupielten kääntyä hymyyn. =)

nippe, seesteellisyys on viisautta ja hyvä merkki. =)

Haave, sydämellisesti tervetuloa mukaan! :flower: Hurjan paljon olet joutunut käymään läpi - ehkä nyt on sitten aika kaiken positiivisen. :heart:

Miru, sain ajatuksesta kiinni. Kerrankin. :LOL: Puhelimessa ei analysoitu mitään vaan se oli just pelkkä ajanvaraussoitto. Sen verran sain ohjeita, että nyt välikierrolla ei edes ovista saa pongailla, vaan nyt vaan ollaan. Kiinni veti, tämä nainen suostui siihen heti. :p Ihanaa vaan olla, eikä tarvitse jännittää tulevansa raskaaksi yhtään.... :LOL: :LOL: Sori, tosi huono juttu, anteeksi. Mutta siis Miru-rakas, ethän sinä mitenkään lisää mun pelkoja yhtään - niitä on katsos yllin kyllin omastakin takaa. ;) Aion kyllä vaatia lääkäriltä hänen selityksen asialle, ja sitten tarjoan esille kaikki omat villit spekulaatiot niin vasta-aineista kuin tarpeesta alkionkuoren avaukseen jne. Tosin aika usein näitä "pelkoja" lietsoessani olen saanut vastauksen, että koska hedelmöittyminen ja kiinnittyminen on inssilläkin onnistunut, niin vikaa siinä suhteessa ei ole. Ja kuten lääkäri jo ennen ivf:ää sanoi, ettei tosiaan usko meidän soluissa olevan vikaa, niin pakko myöntää, että oikeassahan hän oli. Katsotaan nyt sitten että vieläkö tosiaan kohdalle osui ikävä tilastotappio...

Hobsku, :hug: . Voimia negan kanssa ja ainakin toistaiseksi näytät suhtautuvan tilanteeseen kadehdittavan kypsästi ja rauhallisesti. =) :flower: Nyt ehkä sitten voit keskittyä työn vaatimuksiin hetkeksi täysillä - on varmasti hyvää vastapainoa, etenkin ilman oksuämpäriä... ;)

Nami, kiitos tuesta anopin suhteen. Koitan ratkaista tilanteen jotenkin. Ja se on just niin, että sukua ei voi valita (etenkään puolison sukua....), joten täytyy vaan löytää joku tapa pysyä itse järjissään ja olla kuitenkin jossain väleissä.

Mukavaa keskiviikkoa ja ihan kuin täällä jo tuntuisi sitä PeePeen mahtavaa plussapuhuria.... =) Kuka se teistä on joka sen tielle ekana sattuukaan.... :heart:
 
mmm
Hobelix :hug: :hug: Tuo sun asenne kohdallaan, eteenpäin kohti uusia taistoja ja voittohan tulee väkisinkin jossain vaiheessa :heart:

Tervetuloa Haave

ON: Tää ei enää aivan heti testaa, ei huvita sitä negaa nähdä, EI! Joten parempi, että odottelen tätiä kaikessa rauhassa. Olin sen näkevinäni tos bussipysäkillä odottelemassa kyytiä, joten poltetun luudan jälkeen taitaa olla joku"fani" puhkonut nyt mönkijän renkaat :LOL: Mutta kyllä se taitaa meille tulla, tavalla tai toisella.

Krisseli mikä on tilanne?

Mites muilla piinailijoilla, onko oireita?

Täällä kanssa laitetaan kyllä lääkäri koville noiden lisätutkimusten suhteen, jos ei ala onnistua. Mut en tiedä noista vasta-aine asioista, joku mainitsi, et ei testattu koska oli jo lapsia. Eli jos meillä on jo yhteinen lapsi, niin voiko sitä vasta-aine ongelmaa kehittyäkkään? (jos joku uskomattoman viisas ihminen osaisi tohon vastata)

Tänään on keskiviikko ja tulee unelmien poikamies :ashamed: ja Greyn anatomia :)

mmm
 
Täällä eilen alkanut vuoto voimistuu, on ihan veristä :'( . Seurailen tilannetta, mutta normaalit menkkakivut ja kaikki. Että eiköhän tämä ollut tässä. Seuraava IVF on sitten joskus...En ole edes klinikalle vielä soitellut, mutta heti kun mahdollista niin uuteen kierrokseen. Taitaa olla se kaksi kiertoa sääntö :eek: .

Pistäkäähän vaan lääkärit koville noilla kysymyksillä, kaikki oljenkorret on sallittu!

Työasioita pähkäileville paljon jaksuja, ehkä on hyvä tarttua uusiin haasteisiin niin saa muutakin ajateltavaa, vaikka mielessähän tämä koko ajan on.

Testailen varmaan silloin su, ehkä...pitää seurailla tilannetta mutta ei tämä kyllä vuoto toivoa anna!
Kuopusta odottaessa mulla kyllä tuli kyllä muutaman päivän menkat kun olin jo raskautunut, vasta seuraavien pois jäädessä tajusin odottavani. Tuolla se pallero 1v3kk nyt viilettää. Mutta mutta...tilanne oli silloin ihan eri :headwall: .
 
Mun oli pakko tulla purkaan pelkotilaani tänne..
Mulla tuli taas su-ma verensekasta vuotoa. kävin ma verikokeessa, hcg oli vaan 45. Tänään kävin uudestaan verikokeessa ja huomenna tietään onko arvo noussut vai laskenut. tänään alkoi taas vuotamaan.. On tää yhtä kidutusta.

Hobelix, olen itseäni lohduttanut sun kirjoituksella kullan valamisesta säröihin. Toivottavasti saat siitä myös itsellesi myös lohtua. :hug:

Nami, Sulla meni loistavasti se keskustelu. Yksi huolenaihe toivottavasti vähemmän.

Rakkaat terveiset kaikille muillekin 'tutuille' :heart:
 
Ulpulle voimia :hug: Kyllä olisit jo ansainnut hieman helpotusta tuohon piinailuun. En itse ymmärrä mitään noista arvoista enkä vielä haluakaan ymmärtää, mutta mitä sulle sanottiin tuosta arvosta 45? Voi miten kovasti toivon, että huominen tulos olisi toivottu ja lupaisi hyvää!!

Krisseli, yritäthän pitää lipun korkealla vielä. Jos olet kerran onnistunut vaikka vuotoa oli silloinkin, älä vielä luovuta. Onnea siitä pallerostasi siellä - toivotaan, että kaveri hänelle pian voidaan luvata :heart:

mmm, kyllä on maailman kirjat sekaisin ton tädin oikkujen kanssa. Onko ne päättäneet oikein joukolla tehdä meille jonkun pääsiäiskepposen? Virvon varvon vaan. Mulla on nimittäin tänään kp15 (PeePeen tavoin, en ole ollenkaan laskenut noita päiviä tällä välikierrolla :whistle: ) ja mulla on tänään tullut tuhrua, jota normaalitilanteessa tulee tuollaiset pari päivää ennen menkkoja. Sinällään ehkä voisi mennä, jos se oviskin oli jo kp9, mutta kyllä saisi täältä pysytellä toi pirun noita-akka vielä poissa. Muutenhan meillä ajoitukset menee pahasti päin pääsiäistä! Minne ihmeen Kyöpelinvuorelle noista tädeistä voi reklamoida?? :eek:

Kurre :hug: olet kyllä oikeassa, kyllä meidän lääkäri on osaava - ihmeitähän ei keneltäkään voi vaatia.

Miru - ilmeisesti täysin hormonit sekaisin :/
 
Voisi vissiin vähitellen käydä juttelemassa unilääkereseptistä... Mutta sillä välin hyödynnän tämän ylimääräisen ajan ja ilahdutan teitä välähdyksellä netin nerokkuudesta:

Kävin viikonloppuna isovanhempieni haudalla viemässä kukkia, juttelemassa, muistelemassa viime aikoja ja aikoja ennen vanhaan. Etsiskelin samalla sopivaa paikkaa sytyttää kynttilä syntymättömille lapsilleni, mutta paremman puutteessa tuo lepattava tuikku päätyi sitten satunnaisesti kauniin luonnonkiven juurelle. Tuollaisia syntymättömien muistelulehtojakin jossain hautausmailla on ja nyt ajattelin aikani kuluksi katsastaa netistä, että missä. Googlessa haku sanoilla "syntymättömien lasten muistelualue" tuotti avuliaan vastauksen: "Tarkoititko: syntymättömien lasten uistelualue". Niin kertakaikkisen absurdia, ettei voi muuta kuin kyyneleet silmissä hohottaa! Viime yönä katselin YouTubesta filmejä laparoskopioista sekä amerikkalaisista naisista, jotka esittelevät videolla hormonipiikkiarsenaalejaan ivf:ää varten. (En suosittele kyseisiä pätkiä - menee popcornit helposti väärään kurkkuun.)

Ulpulle kovasti onnea - toivottavasti labrassa selviää hyviä asioita huomenna. Voin vain kuvitella miten hermojaraastavaa tuollainen on. Krisselle samoin, voi kun olisi kyse vain tuollaisesta alkuraskauden vuodosta. Miru, toivottavasti megapitkä Monika ei ole nyt vain tarttunut sinuun. :/ Kaikille muille ihanille ihmisille myös halauksia! Iines, moi! :wave:
 
Sahrami apua, mitä me keksitän sun unettomuuteen!! Enpä usko että lääkkeenä toimii ainakaan netissä surffailu, jos tuollaisia kauhukuvia sieltä verkkokalvoille tallentuu. Soo soo!! Uisteluahan me emme ole vielä ottaneet käyttöön, eiköhän lähdetä uisteluhommiin, jos viljelykset ei tuota tulosta :LOL:

MÄ täällä jännityksellä odotan miten käy meidän ajoituksen. Klinikalta sanottiin, että soita huomenna uudelleen, niin katsotaan ajoitusta tarkemmin... miks mun kroppa toimii aina näin omapäisesti!! :headwall:
 
Ymmärtääkseni ihmiskunnan historiassa keräily&metsästys&kalastus tuli ennen maanviljelystä, mutta eiköhän me voida täällä myös toisin päin tehdä siirtymiä, kun muutenkin tuntuu enemmän menevän taantuman suuntaan hommat (tai jutut?). :LOL: Jos jollain on muuten tarve oikein kunnolla rypeä (tai uistella sitä sun tätä ), niin Loirin kohtuu-uudet levyt Inari ja Ivalo tarjoaa aika hyvää taustamaisemaa. Melankoliaa suoraan suoneen. (Nimimerkillä testattu on ja aah mikä olo!) :xmas:

Niin ja anteeksi, kynttilä oli siis toistaiseksi syntymättömille.

Miru, tuntuuko, että nyt on oikeasti Monika koputtelemassa ovella vai voisiko olla vain jotain välisellaistatiputtelua?
 
Uistelualue. :LOL:

Tänne paukkaa viestejä hurjalla vauhdilla - kiva niin. :hug: Lohdutus ikäviä uutisia saaneille. :hug:

Meillähän ei vielä tässä kierrossa ole oikein jännäämistä. Inssi on sitten ensi kierrosta. Niin monen yrityskuukauden jälkeen tämä on ollut sellainen lomakierto... Eli ei oikeastaan ole ollut edes luomuyritystä. Toisaalta tosi mukavaa piiiiiitkästä aikaa, ettei tarvi jännittää yhtään, vaikka ei sitä kovin toiveikas ole viime aikoina muutenkaan ollut. Mutta kuitenkin. Nyt ei ainakaan ole mitään mahiksia.

Kaunista torstai-päivää (jesjesjes-tänään alkaa Lost!) kaikille!
 
krisseli ja Ulpu, jaksamista teille molemmille. :hug:

soleil, täällä aivan sama fiilis, eli ihanaa kun ei tarvi jännätä eikä toivoa mitään, eikä edes miettiä oviksia taikka mitään sen suuntaista. Aika rentouttava tunne loppujen lopuksi. :D Kunhan nää aika runsaat menkat tästä nyt kokonaan loppuu, niin aion olla vaan ihan nainen enkä siis raskaaksi neuroottisesti havitteleva hormonipirkko, ja piristää myös miestä olemalla ehkä edes hieman rennompi ja vapautuneempi. :p

Miru, onko siellä nyt sitten kuitenkin kyseessä joku pääsiäisnoita, eli siis kuka sulle nyt tähän väliin virpoi menkat?! :headwall: Uskomatonta omapäisyyttä siltä joltakin. Törkeä temppu jälleen kerran.

Nami, voi sinua. :hug: Toi unettomuus on tuttua täälläkin, eli en ole koskaan ollut hyvä nukkuja, vaan heräilen aina öisin ja sitten enempi stressaantuneena en ees nukahda vaan menee ihan valvomiseksi. Eikä se puuttuva uni edes väsytä, eli siis jaksan päivät olla kuten ennenkin, vaikka yöllä ei juurikaan nukkuis. Mua vaan ainakin ahdistaa se unen odottelu aika tavalla. Ootkos sisko oikeesti harkinnut unilääkkeitä? Ja onko tää unettomuus nyt tilapäistä vai kärsitkö siitä usein? Ehkä me voitais sopia yövuorot tänne pinoon, eli ainakin ois kirjotteluseuraa.. :LOL: Sanotaanko vaikka ens yönä tossa klo 1:40 alkaen... ;)
 
Miru Kyllä oma kroppa sit joskus osaa olla ärsyttävä. Täytyy sit joka tilanteessa vähän edes tehdä kiusaa. Koita kestää ja kiitti myötäelämisestä.
Sahramille Sun tarvii pikaisesti hankkia joku rentoutus cd, jossa tasainen puhe toistelee 'jalkasi tuntuvat painavilta ja ovat täysin rennot..' tai sitten hokea omassa mielessä samanlaista mantraa, niin jospa se uni tulisi. En muuten tajua, miten jaksat noin pienillä yöunilla. Mä en onnistuisi.
Uistelu tänä talvena on ollut tosi vaarallista ja lähes mahdotonta. Onkohan se syynä kun hommat ei oikein toimi? :LOL:
 
mmm
Ulpu :hug: toivottavasti saat hyviä uutisia ja arvot roimasti nousseet :heart: Voihan se vuoto olla harmitontakin. Tuuthan kertomaan kuulumisia?

Krisseli muistathan, että niin kauan on toivoa kunnes toisin todistetaan( siksi täällä ei uskalleta testata, vaikkakaan toivo ei ole kovin korkeella :| ) Ja tuo aikaisempi esimerkki "harmittomasta" vuodostahan antaa todellakin toivoa :)

Miru mietin kuule ihan samaa reklamaatio-juttua, voiskohan sitä jotenkin soveltaa vaikka kuluttajansuojalakiin(vai mikä se oli), katos melkein kaikkihan voi palauttaa 14vrk sisällä ellei ole tyytyväinen :LOL: Mites se muuten sinne etelään ehti, se täti meinaan, kun eilenhän se oli tännepäin tulossa, lentokoneella varmaan ;)

Sahrami voi sua unetonta pientä raukkaa :hug: Nää asiat kyllä pyörii aina mielessä, eipä silloin ole ihme että, unirytmi kärsii. Meillä mies huono nukkuja ja se oli luontaistuotekaupasta hankkinut Unihiekka-nimistä tuotetta, joka auttaa unettomuuteen(sisältää valeriana-uutetta). No tiettyhän se autto, luulen kyllä et päätä siinä vaan "huijattiin". Mutta niinhän tuo nukkuu paljon paremmin ja kun unirytmi palautui, niin nukkuuhan sitä. Tosin kerkesin siitäkin paniikit repiä ja miestäkin pelotella, tyyliin mitenkä tuo aine vaikuttaa siittiöiden tuotantoon. Luontaistuotteita kun ei läheskään kaikkia testata ja tutkita(tää vannoo lääketieteen nimeen ;) ). Mies-rukka sitten panikoi ihan kunnolla ja minä syyttävänä tietty(hulluko oon). No onnellinen loppu sinänsä, siittiöiden määrä ei kärsinyt, mutta ei ole mies tuotetta enää käytellyt :ashamed: Kyllä unettomuuteen kannattaa suhtautua vakavasti, nimittäin kroppa ja pää tarvitsee lepoa ja jossei ne sitä saa niin h**vetti on irti. Tiedän sen omasta kokemuksesta. Sairastuin nimittäin erääntyyppiseen nivelvaivaan, kun tytön kanssa tuli valvottua melkein kaksi vuotta ja siinä "sivussa" olin vielä vuorotöissä. Oli tosi rankkaa aikaa ja onneksi takanapäin. Nivelvaiva iskee heti, jos alkaa olemaan univajetta. Nykyään onneksi saa nukuttua hyvin, mitä nyt pakolliset wc-reissut teen(juon nimittäin vettä päivän aikana reippaanlaisesti). Joten Sahrami lyhytaikainen unilääkkeen käyttö ei varmastikkaan ole pahasta :)

Stressitöntä jatkoa teille lomakiertoa pitäville ;)

).( Täällä sitä tätiä ei ole vielä näkynyt, mutta tunne että joku vaanii on tosi todentuntoinen ja uskon tietäväni kuka se vaanija on :LOL: Yritän juosta sitä karkuun aina tonne lauantaille asti, nimittäin silloin voitas neljäs inssi tehdä heti seuraavaan kiertoon, eikä tää pääsiäinen pääsis sotkeen suunnitelmia. Alaselkää juilii ikävästi, ihan menkkamaisesti, joten en tiedä pääsenkö enää pakoon vaanijaa. Etovaa oloa on aina silloin tällöin, rinnat ei juuri kipeät eikä mitenkään turvonneetkaan, joten eipä kyllä raskausoireita ilmassa. Se nega-testikin kyllä kertoo jotain, luin jostain muusta pinosta et ivf:n jälkeen plussannut pp9, mut en tiedä voiko inssin jälkeen plussata noin pian.

Turhaapa sitä antaa vihalle valtaa, joten ihanaa ja keväistä päivän jatkoa kaikille

mmm
 
Torstai 13.3.

mmm.........................3.inssi/clomit/puregon..........kp/28-29/pp14
Krisseli79...................ivf........................................kp/-/pp14
Milja71.......................icsi.......................................kp/-/pp9
Stella.....................................................................kp/-/pp8
Nippe81.....................inssi.....................................kp/-/pp7
Inkaliini......................2.ivf.....................................kp/-/pp6
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................kp24/30-35/pp
Miruliini......................1. ivf.....................................kp16/-/pp
PeePee77..................pas......................................kp14/29- 31/pp
Sahrami73.................odottaa laparoskopiaa........kp14/26-28/pp
Minea81.....................inssi....................................kp14/-/pp
Kurreliini....................Pupuilua...............................kp8/-/ pp
Ukkovalta..................Pupuilua/clomit.....................kp5/-/pp
Taivaansilpoja............pas......................................kp/-/pp
Auringokukka.............odottelee viljelyhommia.......kp/-/pp
Simmu.......................2. inssi..................................kp/-/pp
Iines75......................3.ivf......................................kp/-/pp
EllaElias.....................1.ivf......................................kp/-/pp
Haave........................pupuilua...............................kp/-/pp

Plussanneet :heart:
Ulpu78


Tulevaisuuden Pömpöttäjät: :hug: :flower: :hug:
Hobelix (ivf-huhti)
 
Ulpis ja Krisseliini halit teille :hug:

Mitenkäs tämä nyt sitten meneekään.... Eli nyt on tää kevään kenraaliharjoitus = viljelyhommat, kesällä välinäytös = uistelua ja sit syksyllä ensi-ilta = kypsien marjojen poiminta.

Sahraminamimami ei tosiaan ihme, ettet nuku... Mun oli pakko YouTubessa käydä, että onko siellä tosiaan tuollaisia pätkiä. Olin jo varma, että sä olet nähnyt unta ;) Mutta tosiaan, voi hyvänen aika, niin vaan naiset piikittivät itseään täysillä :x Kaikkee sitä...? Mutta tiedän tuon unettomuustunteen. Mä oon samanlainen, sitä on ollut aina. Varsinkin silloin, kun on elämässä jotain "extraa" ja jännää, töistä stressiä jne, silloin on uni niin pinnallista ja vähäistä että. Mä otan silti siitä hyödyn. Suunnittelen asioita pötkölläni tai siivoilen joskus kaappeja, kun ei jaksa sängyssäkään maata. Huomaan silti, että näin keski-iän kynnyksellä ei tahdo enää kestää ja jaksaa unettomuusjaksoja samalla tavalla. Alkaa nimittäin parissa viikossa väsyttämään. Kumma homma... Sit mulla on vielä sellainen työ, että säännöllisen epäsäännöllisesti matkustan junalla Helsinkiin kukonlaulun aikaa - se ei ainakaan ole helpottanut uniongelmiin. Taas huomenna pitää lähteä - ah mikä ihanuus |O

 
EIEIEIEI!!!!!! Ulpu, valtavat :hug: !! :'( :'( :'(

Hei, nyt lähti kyllä positiivisuus taas hetkeksi romukoppaan niin että rysähti, sillä miten tää voi olla näin vaikeeta ja julmaa! :headwall: :kieh: Ihan oikeesti, ensinnäkin tähän pinoon ei olla saatu plussan plussaa koko vuonna, ja nyt sitten kun Ulpu toi meille valoa elämään, niin sitten käy jotain noin julmaa... :'( Jaksamista sinulle ihana nainen!

TÄÄ ON NIIIIIIIIN VÄÄRIN!
 
Hih, Aukki, sait täällä virnistyksen aikaan tuolla mamittelullasi! :D Tunnustan, että joskus tulee laitettua vähän ylimääräistä maustetta (Sahramia ;)) tarinan joukkoon, mutta YouTube homma on kyllä täysin tosi juuri noin! Siellä vedetään progesteronitkin ilmeisesti piikillä pakaraan.

Kiitos kovasti kaikista univinkeistä, ystävät. Olette ihania! Varmaan tämä on sellainen piina, jonka kanssa moni ajoittain painii. Itsellä ihan varmasti vain sitä, että on tapahtunut paljon lyhyellä ajalla ja pyörittelee asioita päässään. Päiväsaikaankin tuntuu, että on ylikierroksilla, voisin kuvitella että liiasta kofeiinista tulee tällainen reaktio: ruokaa ei oikeen saa alas, vapisuttaa, ADHD-tyyppistä hommaa... Ulpun ehdottama rentoutusharjoitus varmasti hyvä ajatus ja mmm, jotain yrttiteetä voisi ainakin harkita. Muuten vähän sama kuin sulla, että luontaistuotteiden suhteen on aina pieni epäilys. Ja olen ihan rehellisesti unilääkkeistä puhumistakin harkinnut. Tällaista varten ne on, hyvät naiset, kehitetty, eikö vaan? Mutta yöchatti kuulostaa myös hyvältä, Kurre... :D

Tsemppiä kaikille päivään!! :flower:
 
Hei taas rakkaat kannssasisaret!

Voimia teille kaikille. Ihanaa että jaksatte vääntää huumoria tästä kaikesta.

Unettomuus on itselleni tullut muös tutuksi, etenkin lapsettomuusstressin myöta.

Melatoniini on elimistön oma hormoni mikä säätelee uni-valverytmiä ja todella toimii. Suomessa reseptilääke vaikka esim usassa myydään marketeissa vapaasti. Suosittelen. Samoin unilääke ajoittain on parempi kuin jatkuva valvominen. Lisäksi se unilääke yöpöydälla auttaa vaikkei ottaisikaan. Vähentää stressin aiheuttamaa unettomuutta kun tietää että apu on lähellä.

Haleja ja voimia kaikille.

Miten te muuten uskallatte tehdä raskaustestin? Kaikkien näiden negojen jälkeen teksi mieli napsia zumenoneja pokkana ikuisesti ja kuvitella olevana raskaana...
 

Yhteistyössä