Pömppömahaiset plussaajat!!

MillaKamilla pistosonnea! =)

Hobeliinin kuulumisia anopin hellästä huomasta minäkin odottelen. Lämpimiä parantavia säteitä Unkarin suuntaan :hug:

Lähden näillä sekunneilla kohti Liittoa - arvatkaa, mua jännittää! Aamulla alkoi oikeesti tulla fiilis, et mitä jos se sintti on sittenkin selvinnyt viileistä oloista...! Mies on muuten ihan varma, että siirto tulee ("tottakai näin meidän synttäriviikolla" ), mä olen kallistunut ei-selviämiseen. Kohta kuullaan.
 
Voi vitsi, sinttitaimi oli selvinnyt nipinnapin! Siirtokelpoinen on kuulemma sellainen, josta on puolet elossa - ja semmoinenhan se meidän rääpäle olikin. Joten raskaana ollaan taas (ihanaa, ei imurointia, ikkunanpesua eikä lapiohommia pariin viikkoon ;) ) Koska siirto tehtiin nyt omaan luonnolliseen, tosin kummalliseen, kiertoon, ei tukilääkitystä tarvittaisi minulla välttämättä. Mutta otinpa silti, iltaluget pitää mielen virkeänä. Testipäivä la 14.6.

Merikeiju jopas sulla "tautiarsenaalia" iski... Ihanainen kissanpentu teillä takuulla!

Meidän kissan pöhköilyistä taas: isäntä oli herännyt keskellä yötä, kun joku pistelee pyllyyn. Isännän takapuoli oli peiton alta tullut esiin, kun nukkui kyljellään. Siinähän se meitin kissaneiti "leipoi" onnellisesti hyristen miehen takamusta...! :saint:
 
Unohdin onnitella Auringokukkaa ja hänen miestään, elikka myöhästyneet syntymäpäivä onnittelut . |O
Itselläni oli tänään ultra ja siellä oli Maukoilla kaikki hyvin, vahvat sykkeet :heart: :heart:
Neljän viikon päästä on sitten se niskapoimu ultra ja nyt ei auta muu kuin toivoa, että molemmilla super-Maukoilla olisi kaikki silloin hyvin.

Mä olen niin poikki tähän stressaamiseen ja huoleen, enkä voi ymmärtää monen sanoneen raskauden olleen heidän parasta aikaansa. Kohdallani on ollut valitettavasti aivan toisin.
Pahoinvointi ja kivut. Kivut on hellittänyt , mutta pahoinvointi ja ällötys on vallitsevaa.
Kävin tosiaan siellä ultrassa tänään ja kysyin virtsaputken särystä, olin tietenkin aivan varma että kai tässä nyt sitten on jostain vakavammasta kyse.
Lääkäri sanoi kuitenkin kohdun kasvavan nyt sellaista vauhtia, että vaikuttaa moneen asiaan. No huh. Mistä tässä nyt voi kaikkea tietää, kun on kuitenkin lukenut zumenonin mahdollisista sivuoiresta taikka haitoista.
Nyt tarvis heittää turhat vainoharhat nurkkaan taikka paremminkin suoraan ikkunasta ulos ja nauttia elämästä.
Olenkin nyt maannut kaksi ja puoli viikkoa ja on aivan ihanaa päästä maanantaina takaisin töihin. B)

Terveisin Marli ja :wave: :wave: Maukat
 
Auringokukka, mahtavaa! :D :flower: Sähän voit nyt siivousten lisäksi siirtää myös tukilääkitykset miehelles... :LOL: Hitsi, siekin oot nyt sitten raskaana! :D Niin, ja se Tabermannin runo oli mahtava! :flower:

marli, tosi ihania uutisia ja sinulle erityinen voimahali :heart: :hug: Mutta pääasia, että Maukat ne vaan sinnittelee ja kasvaa kohisten. =) Lähdehän pihalle ihastelmaan kesätuulta ja anna hetken tauko huolestumiselle. Kyllä se siitä pikkuhiljaa väistyy taka-alalle, olet todellakin jo riittävästi koettelemuksia käynyt läpi.

Merikeiju, sovitaanko niin, että nyt nää kaikki ilkeät taudit ja vaivat kun lääkitään kuntoon, niin siellähän on sitten oiva alusta alkion kiinnittyä ja sun aika siirtyä myös tonne ihanan pitkään raskaana olevien listaan. :D Jaksamista sinne!
 
Auringokukalle onnea ja paljon vauvaliimaa!

Merikeiju, meillä kanssa ensimmäinen IVF tuotti vain huonoja alkioita, kaksi huonoa sirrettiin ja nega tuli, mitään ei pakkaseen saatu. Toinen kerta meni hirmu paljon paremmin, yksi top-alkio siirrettiin ja 4 meni pakkaseen. Meillä myös lääkäri oli ihan ihmeissään tuosta ensimmäisen hoidon huonosta tuloksesta ja solujen laadusta. Mutta nyt lippu korkealle, toinen kerta toden sanoo!

(.) Eilen kävin sitten ultrassa ja siellä se pieni yksilö köllötteli, pituutta 7,5mm :wave: . Kyllä tässä nyt alkaa uskaltaa ajattelemaan jo vähän pidemmälle, mutta päivä kerrallaan vielä. En ole kellekkään vielä kertonut enkä kerro ennen np-ultraa joka on joskus kuukauden päästä.

Aurinkoista kevättä kaikille teille ja onnistuneita kevät-ja kesäkylvöjä!

Ai niin, laskettu aika on sitten 12.1.2009

-krisseli-
 
Täällä on niin uskomattoman vilkasta ja meikä nettailee liian harvoin - nytkin on pakko oikeesti luovuttaa kone miehelle, että hän pääsee nettipokeriin, kun kerran lupasin...Mutta nyt yksi pieni uutinen: eilen testasin haamuplussan ja tänään verikoe vahvisti että olisin vahvasti raskaana. Ultra 12.6. - sitten tietää enemmän...nyt alkoi meikällä vasta varsinainen piina... :) Ja Kurre, N. teki siirron :)

Huomenna pääsen taas linjoille, siihen asti kauniita uneja!
 
Auringokukka, Onnea onnistuneesta siirrosta!!! Ja olipa hauska kisun leivonta-sessio miehen takamukseen... :D

Merikeijulle pikaista tervehtymistä hiivoista ja nuhalimoista ym kiusan tekijöistä! Lähetän myöskin paljon toivon siemeniä ja uskoa&luottamusta! Kyllä se nyt tärppää!!! Kiitos muuten, itselleni tuo tieto, että ensimmäinen IVF antaa usein huonomman tuloksen, luo nyt suuren uskon seuraavaan hoitoon! Ensimmäisessä punktiossa saadut kuusi munasolua kun jäivät meillä täysin hedelmöittymättä. Se veti kyllä ihan masikseen silloin. Nyt etenen kohti punktiota hyvillä mielin!

Eilen aloitin piikittämään Gonalia annoksella 225. Jarrupiikki (Procren) vaikuttaa elimistössäni yhä ja sen riittävyys voi riittää loppuun asti tai sitten pari viimeistä päivää joutuu sumuttamaan Synarelaa, riippuu kuinka kauan rakkuloita kasvatetaan.


Meikku, ihanaa, nyytti lähti tulemaan!

 
mmm
Ihanan positiivisia uutisia :heart:

Miljoona kiloa onnea Krisseli ja Meikku :flower: :flower:

Marli Hienoa, että Maukat on kunnossa. On ne melkosii teräsmiehiä/naisia :heart: :heart:

Auringokukka nyt sitten kunnon liimat kehiin ja alkaa se vatsa pullistua. Onnea siirrosta :flower:

Merikeiju niinhän se menee, et ekaks vastustaa ja sit ei enää vastusta :D Ja on onnistumisten vuoro.

Hobskua minäkin huhuilen :wave:

mmm
 
Voi miten ihania uutisia oli täällä odottamassa! Älyttömän isot ja lämpimät onnittelut Meikku! Krisseli ala ihmeessä nauttimaan, sä olet raskaana :heart: Me muut tullaan perässä.

Juteltiin eilen meitin lääkärin kanssa aika pitkäänkin, että miten tästä eteenpäin, jos raskaus ei nyt ala (tai siis jatku :D ). Päätettiin siinä tapauksessa jatkaa elokuussa. Meillähän on tehtynä jos jonkinmoista vasta-ainetestiä ja kromosomitestit mieheltä. Mun kilpirauhasarvo on vuoden aikana testattu kahteen kertaan ja se oli n. 8. kk sitten 1,9 ja helmikuussa 2,0. Endokin tuntuu rauhoittuneen tällä hetkellä, sisätutkimuskaan ei tuntunut maanantaina miltään (ennen ei näin ollut). Mehän haluttiin testailla kaikkea "tyypillistä" ennen hoitoa jo. Joten hyvältä näyttää, mutta totta kai voi olla vielä jotain mikä löytyy vasta "penkomisen" jälkeen. Mutta näillä eväillä voidaan jatkaa toiseen hoitoon. Kuulemma ei koskaan tee sokeasti toista hoitoa samalla tavalla, samoilla hormoneilla ja annoksilla. Aina pohtii uuden hoidon entisten kokemusten pohjalta. Nytkin jo hänellä oli ajatuksia miten seuraava voisi mennä. Painotti taas sitä, että ensimmäisellä kerralla ei voi tietää minkälaisiin vasteisiin minä reagoin. Niinpä, mullahan oikea munasarja ei herännyt ollenkaan kun se lepotilaan oli laitettu. Lääkäri oli oikeasti hyvin toiveikas. Meillä jäi taas fiilis, että tosissaan meistä välitetään ja meidän tilanteeseen paneudutaan. Hauskasti sanoi pilke silmäkulmassa lopuksi, ettei ole ollenkaan mahdotonta, että kesätauolla voimmekin tulla luomusti raskaaksi. Näin kuulemma on useasti käynyt hoidon jälkeen tauolla. Kirvoitti kyllä meiltä hyvät naurut, kolmeen vuoteen ei mitään ja nyt sitten, just joo! Mies vielä kysyi varmuuden vuoksi, että maksaakos se sitten...?
 
Ihana aurinkopäivä - hyvissä tunnelmissa täälläkin!

Ihania uutisia monilla :) Onneaonneaonnea kaikille joilla oli hyviä uutisia, ja eritoten tuoreemmalle tuttavuudella Meikulle plussasta - sä kun vielä olit niin huolissasi alkioiden laadusta! Siinä se kyllä nähdään, ei siitä laadusta voi tehdä etukäteen lopullisia tuomioita! Hieno juttu!

(.) Kävin tänään folliultrassa ja siellä oli vähän hiljaasta, eli ovis kyllä ei vielä ihan tänä viikonloppuna napsahda jos edes välttämättä sitten napsahtaa: toisella puolella oli kyllä 2 follia, mutta olemmat vasta n. 10mm ja mulla jo kp12. Nooh, en murehdi siitä kyllä juurikaan: eipä voi mittään jos ei tässä kuussa ovis tule normisti. Onhan tässä ollut 2 x IVF ja yksi PAS välissä kaikki peräkkäisissä kierroissa JA heti pettymysten perään vielä laparoskopia, että ei kai se ihme ole jos kroppa vähän oikkuaa. Hyvälle mielelle joka tapauksessa jäin: käynti oli tosi hyvä ja kannustava ja kaikin tavoin positiivinen. N on kyllä hyvä - ja kiva! Tuntui, että ihan oikeasti me kyllä puhuttiin mun tilanteesta eikä vain keinohedelmöitystoimenpiteista. Todettiin myös, että kyllähän mä jonkinasteinen "poor responder" noihin hormoneihin olen mutta sinänsä vähiin jääneiden solujen laatu ja alkioiden laatu (myös blastojen, kuulemma, sitähän en tiennytkään kun en muistanut silloin kysyä ) on ollut pääosin gradus 1 luokkaa, joten vaikka se nyt ei ole vielä tärpännyt, niin on kuulemma ihan täysin todennäköistä, että vielä se tärppää (vaikka joutuisi sitten useamman hoidon tekemään), eli vielä ei kuulemma mun pitäisi ollenkaan huolestua...Tämä oli siis suora lainaus. Totesi kyllä omaan tyyliinsä naureskellen, että hänen kehotuksensa tässä ei-huolehtimisessa ei nyt varmaankaan kauheasti auta...Mutta tosiasiahan on, että kyllä se auttaa, hänen jos kenen sanomanaan. Eli näissä tunnelmissa EN ole kyllä vaihtamassa klinikkaa :saint: Lähdin sieltä hymyssä suin: sovittiin, että meilailen elokuussa ja ilmoittelen sitten, tarvitseeko hoitoja ylipäätään vielä tehdä... B) Ja jos pitää, niin elokuun lopussa lyhyellä kaavalla mennään mutta uudella coctaililla ja ehkä kortisonikuurilla (ihan ilman verikokeita lupasi koska kuitenkin on tuota endoa) höystettynä, jee!

Että tällaista tänään. Juuri nyt käy itse asiassa kauheasti kateeksi kaikkia teitä, jotka olette jo plussanneet mutta samaan aikaan olen pitkästä aikaa täynnä positiivista energiaa - eihän tässä voi kuin siristää silmiään kohti aurinkoa ja uskoa, että kyllä se tästä...

 
Stella, tulin tosi iloiseksi viestistäsi. Hyvä olosi ja mielesi välittyi kaikkien näiden johtojenkin läpi suoraan sydämeen :heart: Olet parhaissa käsissä ja kyllä N sut tuntee päästä varpaisiin - parempa lääkäriä tuskin onkaan.

Täällä on myös muita iloisten uutisten tuojia, Meikulle onnea, samoin kuin Krisselille jälkikäteen :flower: :flower: Siitä se ihana odotus sitten alkaa. Uskokaa kokemuksen syvää rintaääntä, kun sanon, että oireista tai oireettomuuksista ei kannata huolestua nyt tai myöhemmin. Ylipäätään kaikenlainen liika huolehtiminen on turhaa - pidätte parasta huolta vauvoistanne nauttimalla ja rentoutumalla. Olette sen itsekin jo ansainneet =)

Omia kuulumisia pikaisesti. Kävin sitten aamutuimaan neuvolassa, maailman ihanin terkka otti mut ennen työaikaansa ylimääräisenä turhalle "hermokäynnille", kun eilen soittelin (ja siis huolissani loistavan hyvästä olostani :ashamed: ). Voi luoja miten ihania ne vauvat nyt olivat. Pituutta n. 4 cm, käsivarret olivat jo pitkät, kasvot ja silmät erottuivat selkeästi ja vetivät kuperkeikkaa pusseissaan oikein vauhdikkaasti. Ne siis näyttävät nyt jo ihan vauvoilta...ihan mieletöntä kertakaikkiaan. Papu osoitti taas tulevansa isäänsä pyörähdellessään aivan holtittomasti, Nuppu puolestaan äitiinsä olemalla hieman hillitympi liikkeissään varsinkin kun häntä tarkkailtiin...

:D Aurinkoista viikonloppua pömppiskullat!!
 
Hienoa Stella, sulla on nyt hyvä ote! Ovis tulee jos on tullakseen, mutta on kuitenkin ihana auringonpaiste ja kesä tulossa! Sit syssymmällä uudet coctailit ja kortisonit ja muumimukit käyttöön - avot - saadaan tuloksia!

Mieheni kuvittelee, että mennään huomenna syömään hyvin illalla poikien kanssa. Hih, todellisuudessa mennäänkin vanhalla kunnon höyrylaiva Ukko-Pekalla illallisristeilylle. Mukaan tulee meidän neljän lisäksi vielä 8 hyvää ystävää + mun ja hänen äitinsä. Se on hänen syntymäpäiväyllätyksensä meiltä kaikilta =) Äly hauskaa järjestää jotain oikein iloista ja mukavaa yllätystä omalla rakkaalleni. Mussukka soitteli taas aamulla töihin mulle ja kyseli mikä olo... :heart:

Ihanan aurinkoista viikonloppua kaikille! (tähän tulis niinkuin auringonpaisteen kuva)
 
Perjantai 30.5 :wave:


Dreamer-88................clomit+menopur.................kp25/30/ktt 3
mmm.........................inssi....................................kp21/27-31/ktt
Ukkovalta..................Pupuilua..............................kp20/33/kt t
Merikeiju.....................2.ivf....................................kp18/-/ktt
Auringokukka.............pas.....................................kp14/-/ktt 1
Hobelix......................hystero+laparoskopia.........kp14/30-32/27.5
Vappuviuhka..............inssi/ivf?.............................kp13/28/ktt
Stella08.....................pupuilua.............................kp12/27/ktt
Soraya.......................1.icsi (vko24)......................kp12/28-31/ktt
Kurreliini....................pas.....................................kp8/ -/ktt
Kamilla.......................2.ICSI.................................kp5/29-31/ktt
Minea81.....................Pupuilua.............................kp/-/ktt
EllaElias......................Pupuilua............................kp/-/kt t
Ulpu78.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
PeePee77...................pupuilua............................kp/-/ktt
Retuli82......................1.ivf...................................kp/-/ ktt
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/ktt
Haave........................ivf (esikierto).......................kp/-/ktt
Milja71.......................icsi.......................................kp /-/ktt
Kinky cat....................icsi (elo)..............................kp/-/ktt
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/k tt
Taivaansilpoja...........icsi (syys)............................kp/-/ktt
Neilikka78..................inssi/kesä..........................kp/-/ktt

Testailijat :p
Dreamer-88 - La 7.6
Auringokukka - To 12.6

Plussanneet :heart: :flower:
Miruliini + Papu & Nuppu (neuvola 19.5) :D
Marli + Maukat (+ & +) :D
Krisseli79 :D - ultra 28.5
Sahranami :D
Meikku :D - ultra 12.6
[/quote]
 
Meikku, hurjasti onnea plussasta!! :heart: :D Täällähän plussataan nyt oikeen urakalla, johtunee varmaan tosta auringosta ja kesästä! B) :D Vai että N teki sullekin siirron, jaahas jaahas... :wave: Tosin tässä tulee mun realismi kehiin, ja pakko todeta, että poikkeus vahvistaa säännön, eli mun mahdollinen plussa ei nyt kuitenkaan taida olla ihan varma vielä, sillä ei kait se N voi ihan aina ja joka kerta onnistua...

Stella, ihana et sulla oli hyvä käynti tänään ja N palautti sun uskon taas tähän hommaan kertaheitolla. =) Just noin sen pitää mennäkin. Kyllä mekin rakas pömppis vielä onnistutaan, uskallan sen sulle melkein luvata. Siihen saakka nautitaan kesästä ja kaikesta siitä onnesta ja ilosta, mitä meillä on, eiks joo? :heart:

Miru, voi sinua muruseni, toi on varmasti aivan mahtava tunne! :heart: :D Nauttikaa olostanne koko perheen voimin. :flower:

Auris, sinulle kanssa iloista ja hilpeää synttäriviikonloppua mussukan kanssa! :D Varmasti yllättyy iloisesti ja just tollasia juttuja tässä pitääkin tehdä. Isoja ja pieniä ihmeitä arkeen. :D Elämä on kuitenkin aika ihanaa, etenkin kesällä.

Mun miehellä oli tänään lomapäivä ja aloitettiin päivä käymällä aamiaisella kahvilassa ja sitten mentiin Kaivopuistoon kävelemään käsikädessä. Nautittiin herkuista, auringosta ja toisistamme. :heart: Sitten hyppäsin fillarin selkään ja lähdin ihailemaan maisemia pariksi tunniksi, jonka jälkeen sitten taas miehen kainaloon meren rantaan istuskelemaan. Huominen meneekin polttareiden merkeissä ja jälleen aloitellaan ranskalaistyyppisellä aamiaispiknikillä, ja on aika ihana yllättää todella hyvä ystävä ja päästä viettämään kaikin puolin kivaa viikonloppua isolla naisporukalla. Ystävät on vaan niiiiin tärkeä juttu. :flower:

Ihanaa ja kesäistä viikonloppua kaikille! B)
 
Aurinkokukka - piinailua :) Ihanaa, että lääkäri sai teille hyvän fiiliksen, sillä on kyllä niin merkitystä. Samoin Stella, sun viestisi oli lämpöinen! Sulla on ollut aikamoinen hoitoputki nyt...voimia. On ihanaa kuulla hyvistä lääkärikokemuksista, itsekin tyytyväinen nyt yksityisellä. Julkisella oli pahoja kokemuksia, joka kerta eri lääkäri ja pahin kerta oli heti laparoskopian jälkeen, kun täysin kylmä nainen kysyi miltäs nyt tuntuu ja kerroin ettei mitenkään erilaiselta (menkkojen aikaan vuodan yhä kuin seula jne. että suruttaa niin...) niin se ilmoitti, että harmi jos susta tuntuu että me ei auteta sua ja menet nyt takas kotiin luomuileen puoleksi vuodeksi. Kun repesin itkeen kuin pahinkin vesihana niin se ei ees katsonut muhun, odotti että niistän kätilön ojentamaan nenäliinaan ja heippa vaan. Se käynti kesti 5 minuuttia!
No mutta siis, ihania lääkäreitäkin löytyy ja hyviä keskustelu- ja hoitosuunnitteluhetkiä!

Marli ja Miruliini - jaksatteko kerrata lyhyesti (kun tämä teidän pino on niin valtava...) että millaisia hcg arvoja teillä oli ekoissa verikokeissa ja mille päivälle ne osui? Ja missä vaiheessa kävi ilmi että tuplat on tulossa? Miruliini kehoitti olemaan huolehtimatta...kumpa osaisikin, mulla on ollut ihan piinaa eilisestä lähtien kun sain veritestin tuloksen...paljon pahempaa kuin viralliset piinapäivät...Jännittää ja pelottaa ja ties mitä. Olispa ultra jo...

Krisseli - sullakin eka ivf tuotti huonolaatuisia, ja oli muillakin...Merikeijullakin...Mutta en kyllä ymmärrä että miten ekalla kerralla jotenkin putsattais roskat pois rakkuloista ja että ne sit olis puhtaampia seuraavalla kerralla... Mutta toivoa toi herättää, koska olin ihan maani myynyt kun tässä ekassa ivf:ssä laatu oli mitä oli eikä pakkaseen mitään saatu. Stella - olen ehkä piinassa sen takia, että pelkään mun tredje klassenin tuottavan huonon alkion...eli kyllä tässä on pelko puserossa, että millainen vinkura tuolla saattaa kasvaa, jos nyt näin asian ilmaisisin... :)

Kurre - Mä uskon että N:llä on näin kesän kynnyksellä hyvä ote ja se napsauttaa alkion just täydelliseen paikkaan, sinne limiksen keskelle tarrautumaan. Näin se on! Plussapuhurat lähestyy...
 
Meikku, kysymykseesi hcg-arvoista. Kaivoin oikein kalenterista.. Eli 4+2 tuo oli 1413 ja 5+2 14250. Ja kaksosraskaus varmistui 7+0 ultrassa Fertinovassa. Kovasti kärsivällisyyttä ja nautihan päivä kerrallaan. Enempää ei juuri voikaan, mutta vähempää ei missään nimessä saakaan :D
 
Paljon Onnea Meikku.
Itsellä oli joskus 5+3 tai jotain 14041 hcg arvo.
Olin itse silloin ihan paniikissa siitä kuinka kaikki puhuivat hcg arvosta ja siitä kuinka kävivät usein sitä mittaamassa. Meinasi itseltä ihan järki lähteä.
Se oli ainoa kerta kun kävin sen mittauttamassa ja ei ole aikomustakaan mennä sitä enää mittauttamaan.
Itsellä on ollut todella paljon vuotoa, runsasta sellaista. Nyt on toistaiseksi rauhoittunut, joten pidetään sormet ristissä.
Hcg arvon tarkkailu ja se nouseeko se tarpeeksi ja niin pois päin,on mielestäni oman järjen lähdön edesauttamista, ainakin minun kohdallani.
Jos esimerkiksi keskenmeno on tulossa, niin se tulee joka tapauksessa vaikka sen jättäisikin mittauttamatta. Voi kun näistä asioista ei tietäisi niin paljon niin voisi olla hieman enemmän rauhallisin mielin.
Tää raskausaika on jatkuvaa piinaa, sitten kun selviää alku kolmanneksesta niin onkin niskapoimu-ultra ja sitten rakenne- ultra ja jatkoa ei uskalla edes ajatella.
Toivottavasti tämä meidän kaikkien piina päättyisi jossain vaiheessa niihin turvallisiin onnen hetkiin, jolloin oikeesti uskaltaisi iloita. :saint:

Nyt menossa 8+5
 
Mulla kanssa tuntuu, että maha on todella turvonnut, vaikka ei ole tosiaan kuin 8+5 raskausviikoja, housutkin kiristää ihan kivasti.
Onkos Miruliini pahoinvointia, mulla tuntuu että olisko hieman hellittämässä.
 
Marli, vastaus tulee hieman myöhässä, mutta ei siis todellakaan ole enää pahoinvointia. Olo on vallan loistava. Ruokahalukin on tasaantunut, ei pakko syödä koko ajan. Juuri tuon loistavan olon takiahan meninkin ylimääräiselle neuvolakäynnille, jotta päästiin kurkkaamaan, onko vauvoilla kaikki hyvin. Pahoinvointi lakkasi oikeastaan tasan 10+0 päivänä. Ihanaa. Jouduin muuten laittamaan ekat mammahousut 9+2 paikkeilla ja nyt on jo muutamat. Kannattaa siirtyä niihin, jos kiristää kovasti. Ne on vielä niin kivannäköisiä, että töissä tuli farkuistakin superkiusallinen tilanne, kun pari henkilöä rupesi kyselemään, mistä olen ostanut, kun ovat etsineet juuri samantyyppisiä... :eek:

Ihanaa kesäpäivää kaikille pömpöille!!!
 
Kiitti Marli ja Miru tiedoista - mä käyn täällä ihan kierroksilla. Tosiaan sain piinaviikot taplattua läpi ilman mekahermoiluja, asenne oli se että tässä nyt mennään step-by-step ja hommahan loppuu siihen testipäivään. Nyt kun homma ei vielä loppunutkaan, niin meni omat pasmat aika sekasin. Hermoilen, jännitän ja pelkään. Miksikä näitä viikkoja kutsutaan kun testin jälkeen piinaillaan ultraan...? superpiinat?! Pelottaa että koko ajan kasvaa se pettymyksen ja surun määrä kun joku tulee puhaltaa pelin poikki, sitä tippuu niin korkealta ja kovaa vaikka kuin koittais itteensä suojata. Luulin että hyvän testituloksen jälkeen kaikki on helppoa ja ihanaa :) taidat osua aika naulan kantaan Marli kun totesit että myös raskausaika on piinaa - saa jännätä eri ultriin menoja yms., keskenmenon riski hoitojen takia kasvanut jne... Mutta näähän on kestettävä ja saan olla tyytyväinen että plussa tuli - lupaan jotenkin kasata itteni. :)

Kaikille VOIMIA ja
aurinkoista sunnuntaita :)
 
Joo o, Ehdin jo huolestumaan parin päivän olemattomasta pahoinvoinnista.
Tasasin välit vessanpöntön kanssa tänä aamuna, eli sappinesteet taas pöntössä.
Joo noista mamma aluspöksyistä. Hyvällä ystävälläni oli raskausaikana sellaiset kukalliset, ihan törkeen hienot mamma pögät, mutta kaiken kruunas se, että hänellä oli alushousuihin matsaavat kukkalenkkarit. Vähänkö me naurettiin niitä, ku ne pögät tunki väkisin aina esiin.

Olin aamupäivällä takapihalla ottaas vähän aurinkoa topissa ja pikku shortseissa ja voitteko kuvitella, mun maha roikku sillai ku rekkamiehillä roikkuu se maha siinä vyön päällä, niin samalla tavalla. :eek:
Jep jep
 
Heipat kaikille ihanille pömppiksille!

Aivan ihania tulevien mammojen onnellisia juttusia täällä :) Jostain luojan lykystä olen itse tosiaan niin hyvällä mielellä alkavasta kesästä ja muutenkin raskaan kevään päättymisestä, että teidän onnellisten kuulumisista tulin vain onnelliseksi: sydämessä liikahtaa onni ja toiveikkuus. Ja onhan tässä vielä toivoa oviksestakin, kun lima koko ajan lisääntyy ja sitkistyy ja kyllä ne viivatkin ovat ehkä vahvistumaan päin aamupissatikussakin joten...ehkä sittenkin lähipäivinä? Joka tapauksessa harjoitellaan puutarhanhoitohommia ahkerasti :)

Vielä olis tarkoitus kipaista kaupassa ja kokkailla jotain kivaa ruokaa miehen kanssa, mutta lyhyesti vaan Meikulle : Varmasti N sullekin on tämän sanonut, mutta jos voin yhtään tässä sunnuntain kunniaksi lohduttaa sua N:n sanoin, että kyllä se niin on, että vaikka tilastolliset todennäköisyydet kiinnittymisen suhteen ovat kieltämättä heikommat "tredje klassenin" alkioilla kuin nyt sitten 1-, tai 2-luokkaisilla, niin JOS raskaus kuitenkin alkaa, niin niissä vauvoissa ei kyllä ole yhtään mitään vialla sen enempää kuin muunkaanlaatuisilla alkoilla alkeneissa raskauksissa. Eihän niitä missään tapauksessa siirrettäisi, jos sellaiseen pelkoon olisi aihetta. Olisihan se hirveän ristiriitaista ihan jos ajattelee sitä, miten tarkkaan kuitenkin sikiöitä screenataan np-ultrilla ja sitten 35 + ikäisillä lapsivesinäytteillä. Eihän siinä olisi mitään tolkkua, että "putkihommilla" pistettäisiin alkuun lapsia, joissa olisi suuremmalla todennäköisyydellä jotakin vialla. Eli näin EI siis ole! Jos raskaudessa kaikki ei jostakin syystä etenisi onnellisesti, niin se valitettava vika voi löytyä aivan yhtä hyvin 1-, 2 kuin 3 luokankin alkiosta lähteneestä ihmisen alusta, eli vielä kertauksena: alkion elämän jatko plussan jälkeen ei ole kiinni niistä alun laatuluokituksista! Huhhuh, tulipa oikein hiki pintaan kun innostuin paasaamaan aiheesta :) Joten nyt vain hyvä nainen yrität rentoutua ja nauttia plussasta...Olen vähän Marlin linjoilla siinä mielessä, että se on kyllä ihan se ja sama mikä se hcg on, koska mitään ei ole tehtävissä jos raskaus olisi mennäkseen kesken - edes päällä seisoen sitä ei voi estää (eikä ihan alkuvaiheessa edes oikeastaan lepäämällä - näin ainakin N mulle vakuutti kun itkeskelin silloin helmikuussa aiheesta)

Kurre: Ihanan kuuloista sulla oli miehesi kanssa - niinhän se on, onhan näitä onnenaiheita! Nyt vaan toivotaan, että vielä tässä kesän korvilla saataisiin teille ne kaikkein suurimman onnen tuovat uutiset!

Halauksia kaikille tasapuolisesti!

B) Stella
 

Yhteistyössä