Pömppömahaiset plussaajat!!

Ta-daa ja pimpelipompeli Miru, kylläpä kirvoitti hilpeät naurut täällä! :D

Namsku, otat nyt ihmeessä panadolia ja koska oikeet asiantuntijatkin on sitä mieltä, että on täysin turvallista, niin et nyt enää kärvistele yhtään. Unenpuute on yks asia, mikä hankaloittaa arkea ja kaikkia asioita (ajatuksenjuoksu yks isoimmista), joten jo senkin vuoksi nyt vaan nappulat naamaan. :wave: Kivut ja säryt pois sieltä nyt, hushus! :whistle:

Stella-rakas, kuulumme tosiaan samaan kerhoon. :heart: Mä myös annan itseni välillä uskoa, että mitä jos olisinkin kuitenkin raskaana. Kaikki pienet poikkeavat tuntemukset herättävät heti sen toivon. Olen myös kuvitellut, että kun vuoto on viivästynyt tai se on ollut niukkaa, niin mitä jos kuitenkin... Tai että jos vaikka se ei olisikaan vielä näkynyt testissä... Ja siellä ultrassa tosiaan lääkäri toteaisi, että sinä oletkin raskaana ja siksi asiat eivät ole menneet kuten suunniteltu. Voin niin täysin kuvitella sinun ajatukset tulevaa perjantaita ajatellen, ja yhdyn niihin. Se olisi vaan niin hienoa, eikö olisikin? :heart: Ja musta on oikeasti tärkeää antaa sen toivon herätä, vaikka toisaalta itsekin tietää, ettei raskaana olla, mutta silti on uskomatonta, kuinka se väsymätön usko&toivo sitten herää hetkessä. Annetaan sen Stella herätä, sillä sen avulla me jaksetaan aina eteenpäin. Ei siinä ole mitään väärää, päinvastoin. Annetaan sen ihanan kutkuttavan kipinän elää ja nousta välillä pintaan! :flower:
 
Kiitos onnitteluista! Kääk! Just täytin 25 ja nyt 41...!! Mitä??

Höh - tottakai Miru sun raskaus etenee ja lisääntyy - pääset sopivasti jouluksi kotiin tuplien kanssa kilvan itkemään (sit on taas hormonimyrskyiset itkutuskohtaukset, odota vaan). Mä en hetkeäkään epäile etteikö niin kävis. Ja olen ihan sata, että meille kaikille on nyytti tulossa jossain vaiheessa. Joillekin se vaatii enemmän yritystä ja hoitoja, joillekin vähän vähemmän. Joku tarvitsee lisätutkimuksia ja leikkauksia - mutta tulee tulee! Joillekin kaivattu lapsi voi saapua adoption kautta, yhtä kaikki: töitä tehdään sen eteen ja kasvetaan samalla ihmisinä. Voi kuulostaa liian lässyltä, mutta mä uskon itse tuohon ihan satana. Periksi ei kannata antaa. Lisääntyminen on loppuviimeksi ihmisellä aika epävarmaa, siksi mä en ymmärrä julkisen puolen "kolmea kertaa". Mihin hitsiin se perustuu?? Ei me ihmiset olla samanlaisia. Taukoa on varmasti hyvä pitää jo pään puhdistautumisen vuoksi ja jokainen pari etenee omassa tahdissaan.

Me muuten mennään torstaina joka tapauksessa Liittoon, kävi sulatuksessa kuinka tahansa. Jos sintti ei selviä, suunnitellaan uutta hoitoa. Ja jos hyvin käy, voidaan ehtiä vielä juuri ennen kuin kesäloma alkaa heilläkin. Riippuu tosiaan meikäläisen kierrosta, mutta näyttäisi olevan vauhtia vehkeissä :) Muutoin sit vaan heti elokuussa uutta putkeen. Tuli muuten sitten eilen "varmisteltua", muumimukia ei meillä ole, joten perinteisin keinoin. Laitoin eilen kotimatkalla tekstarin isännälle: olen jo kotiinpäin tulossa, sopisiko puutarhanhoito tuokio...? Vastasi, että on sitten sun synttärilahja. ( :heart: !) Mutta ruokailun jälkeen selvisi, että oli pihalla kuin luminen ukko, kun kyseli että mitähän hommia ajattelin teettää et jos tehdään ne sit nyt heti kun illemmalla ei enää jaksais...! Oli pakko avata taannoista Ilkka K:n tekstittelyä.... :LOL:

Mun piti jo aiemmin mainita, Kurre, että mäkin olen vuosia syönyt hyvin toimivia Kestineitä. Ulps! Nimittäin söin viimeisen varmaan vielä siirtopäivän aamulla huhtikuussa... Meidän lääkäri oli eilen ihan tosissaan yllättynyt, ettei kumpikaan siirretyistä alkioista alkanut "toinen oli vielä niin loisto yksilö". Ilme ja eleet ei voineet olla harjoiteltuja. Ja se, että sen jälkeen alkanut vuoto oli omituista tiputtelua vaan, oli hänen mielestään merkki, että jotain yritystä oli ollut. Voipi olla. Mutta tuli vaan mieleeni, että meidän lääkärit varmaan kuitenkin itse uskoo siihen mitä he tekevät, ei tää aina pelkkää rahastusta ole ;)
 
Pitää vielä mainita tuosta "josko kuitenkin olen raskaana" - niinpä! Rakkaus, usko ja toivo! Heh, mä olen varma, että viimeöinen puutarhanhoito teki tehtävänsä ja raskaana ollaan :D

Mun piti kysyä sulta Nami, että mitä sun klinikalla sanottiin, kun kyselit sun hoitoaikataulujen uusiksi menosta? ;)
 
Oli ihan pakko Aurista tulla vielä kommentoimaan. Hih =) Ei ne miehet ymmärrä mitään noin vihjailevaa. Suoraa puhetta niille pitää esittää (tässä tapauksessa olisi pitänyt mankua "annyyy" ).. ja voi, toinen siellä ihan tosissaan antamassa sulle synttärilahjaksi puutarha-apua - herttaista =)
Toivontoivontoivontoivon, että sintti selviää ja kierto on kohillaan. Pääsette sitten nauttimaan kesästä täysin rinnoin - hih, kylläpä osui tuokin :p
 
Mä olen ollut ihan pimennossa ja en ole oikein jaksanut lukea kaikkia juttuja.
Missä välissä Sahranami on plussannut, siiis mahtavaa.
Joo omasta tilanteestani luulen että siellä on Ihme-Maukat tulossa, jos meinaa oikeesti sinnitellä loppuun asti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miruliini:
(tässä tapauksessa olisi pitänyt mankua "annyyy" )
:LOL: :LOL:

Auris, olis ollu kiva nähdä miehesi ilme, kun älysi mihin pakkotöihin sit lopulta joutui. ;) Kerron muuten teille hauskan salaisuuden (jonka koko maailma voi täältä lukea! :LOL: :LOL: ) Tämä meidän ihme sai ilmeisesti alkunsa silleen, et oltiin molemmat työmatkalla just oviksen aikaan. Jotta saatais kylvöt hoidettua mahdollisimman myöhään eli paras ajoitus, piti ottaa yksi aamu töistä omaa lomaa puutarhanhoitoa varten. Oli aikas hauskaa, silloin jo hihiteltiin asiaa kuin jotkut teinit. Onkohan tää sellainen tarina, joka kuuluu vai ehdottomasti ei kuulu kertoa sitten tuolle tyypille itselleen? :LOL:

Marli, plussa tosiaan tuli meille ihan puun takaa. Lapan jälkeisessä kierrossa, jossa olin jo aloittanut Synarelat ivf:ää varten, ja todella odotuksia ei siihen väliin ollut, mutta hoitoa odotin kovasti. Teillä on todelliset teräs-Maukat kasvamassa. Ensimmäiset potkupuvut olisivat varmaan sopivat sellaisella S-kirjaimella ja punaisella Superviitalla varustettuna.

Tuo elinvoimainen usko, joka nousee yhä uudestaan, tulee varmasti samasta lähteestä kuin ne kevään tuoreet lehdet. Upeaa, että sitä riittää - juuri nuo hetket on niitä, joista onnellisuus koostuu. Kaikesta huolimatta tuntuu hyvältä ja kaikki on mahdollista. :flower:
 
Nami, ilman muuta kerrotte jälkikasvulle. Hieman siistitympänä versiona vaan, eli jättäisin nuo tehokkaat kylvöt mainitsematta. Ajatushan on todella romanttinen - järjestitte rauhallisen aamun vain keskittyäksenne toisiinne ja rakkaus teki tehtävänsä. Eikös se Mikko Alatalo ehdottanut joskus kansanedustajansa alkutaipaleella, että työntekijöille pitäisi suoda rakasteluvapaita aamuisin.. kyllä Mikkokin tiesi (vaikka muuten onkin maailman epäseksikkäin mies sinisissä silmälaseissaa *puistattaa* ) :LOL:
 
Auris, voihan elämä noita miehiä. ;) Miten ne ei oikeen ymmärrä selkeitä vihjeitä... Mutta ihanan herttaista kuitenkin, eli oli valmis jopa siis ihan oikeisiin puutarhatöihin. Tais olla mieluinen yllätys sitten loppupeleissä. :p Ja mitä ihmettä, teillä onkin siirto nyt ihan tosi pian! Vau, sä oot kyllä nopee! :D Mulla täällä kaikki peukut tanassa torstaille, jotta uusi kyytiläinen saa oivan alun taipaleelleen!

Nami, ehkä äitillä ja isillä pitää olla omiakin salaisuuksia... :LOL:
 
Mä taidan illalla kokeilla "annyy..." tai koska tänään miehen synttäripäivä "annannyy..." :D

Kurre, mahdollinen siirto onnistuu kätevästi, kun vaan lyhentää kiertoa.Näin ehtii koittamaan luomusti, siirto pakkasesta ja uusi hoito lyhyellä kaavalla, ja kaikki siis kalenterikuukauden aikana ennen v-liiton kesätaukoa :x

Nami, toi juttu on just sellainen, joka kerrotaan lapsen häissä maljapuheessa parin jännitystä laannuttavan kuoharin jälkeen :LOL:
 
Mä niin tykkään teistä! Enkä tajua mitä sairasta olen ajatellut kun luulin, että irtautuminen täältä olis jotenkin hyvä juttu. Siis what? Niin sairaan hyvälle tuulelle tulin, kuin luin nää viestit viimesen parin tunnin ajalta...Aivan mahtavaa.

"Annyy" tulee itsellä käyttöön tänä iltana, voisi aloittaa jokatoinenpäivälaukomisen tästä illasta, jeah. Toi "puutarhan hoito"- juttu oli kyllä myös aivan loistava!!!! Voi Auris sun miestä...

Joo, koska nyt tosiaan en ole raskaana toiveideni vastaisesti (tuhru on loppu, nyyh, pakko tunnustaa että aamulla vielä aattelin, että jos vielä tulee tuutista jotain suspectia eritettä tai muuten on outo olo, niin pitäis varmaan testata), niin ei muuta kuin katse kohti tulevaa! Ovis tulossa arviolta vasta ens viikonloppuna tai ens alkuviikosta, mutta limaa näkyy jo :p Tarvittaessa sitten ommoo lommoo Namin tapaan, että saadaan hyödynnettyä jokainen luomukerta ennen syksyn putkihommia!

Galluppiin: Mä kannatan tota Auriksen ehdotusta lapsen häissä asiasta kertomisesta, oikeen vuolaasti. Muista Nami sitten kertoa, että analysoit asiaa myös sun nettiystävien kanssa, että kertoako vai eikö kertoa...

Huoh, mulla oli aamulla vaikka kuinka paljon kommentoitavaa teidän kuulumisiin, mutta nyt en tiedä muistanko enää kaikkea. Marlille kyllä hatunnosto: olet selvinnyt aika hurjista koettelemuksista tähän asti, en osaa edes kuvitella miltä tuollaiset tilanteet tuntuvat: aallonpohjasta taivaankatolle! Pikkusupermaukat pitää äitiään kyllä melkoisessa jännityksessä - mutta saisi jo kyllä pelottelut riittää...Toivottavasti säkin saisit siirtyä vähitellen jo ihan vaan nauttimaan raskaudesta! Mutta jotenkin on sellainen hytinä, että taidat olla saamassa melkoiset toimintakakarat, jotka pitää äitinsä kyllä jatkossakin sydän syrjällään :wave: :wave: Voi miten ihanaa!! Oikeesti. Mirun osalta mullakin jotenkin sellainen ihmeellinen rauha - kaikki on siellä hyvin ja menee hyvin. Pahin väsymys varmaan alkaa jossain vaiheessa helpottaa - varmaan toimii myös jotenkin defenssinä pahaa maailmaa vastaaan...Tiedätkö silleen, että voi kun vois nukkua siihen asti kun saa seuraavassa ultrassa tietää, että kaikki on ihan OIKEESTI hyvin ja näyttää etenevän normaalisti, eikä joudu tyytymään vaan tunikasiskojen etiäis-vakuutteluihin, että älä huoli, kaikki on niin hyvin kuin vain voi :heart: :heart:

Mitäs muuta. No ehkä sellanen tunnustus, että menin pyytämään Felicitaksesta second opinionin. Hui. Jotenkin tuntuu, kuin olisi pettänyt. Tai no ei tietenkään mitään niin karmeaa, mutta jollain tavalla sellanen kylmä fiilis jossain sisällä, että miksiköhän mä nyt näin tein. Ja kun sain vastauksen (btw, pitkän ja heti seuraavana päivänä meilistä....) tiesin kyllä, miksi. Siksi, että saisin kuulla jonkun sanovan ihan edes vaan sen, että "ennuste on vielä hyvä vaikka takana on 2 tuoresiirtoa ja yksi pakkasalkioitten siirto". Luonnollisesti se linkkasi sen siihen ekaan alkaneeseen raskauteen. Njoo. Kyllähän se itseäkin lohduttaa mutta jotenkin sitä silti välillä valahtaa hirveään epätoivoon. Niin, kirjoitti se paljon muutakin: mm pohti pitkän kaavan mahdollista hyödyllisyyttä (mm. mun munasarjojen poor responder -ominaisuuden ja myös endon takia??? tietääkö tästä joku jotain?). Huokaus. Täytyy nyt miettiä - en vielä varannut aikaa sinne kuitenkaan. Tuli sellanen olo, että ei hitto, mä nyt kuitenkin olen menossa N:n ultraankin perjantaina ja oli tarkoitus saada kasapäin kesä-Pregnylreseptejä ja lugeja ja sopia syksyn hoitokuvioista - ja mä tässä vaan kaikessa hiljaisuudessa jo olen pohtimassa klinikan vaihtoa tietämättä ihan tarkkaan edes miksi. Eli vastasin ja kiitin kauniisti ja ilmoitin, että me ollaan nyt hoitotauolla ja katsotaan nyt sitten syksyn alusta. En aidosti tiedä, mitä hoitopaikan vaihto nyt mahtaisi sitten hyödyttää, mutta kaikkea on tietysti mietittävä. Jostain se fiilis nyt vaan tuli, että halusin kuulla joltakin muulta lääkäriltä jotakin meidän tilanteesta. Ihan kiva tietysti, että se oli toiveikas mutta hei, olisiko se aidosti missään olosuhteissa kirjoittanut mitään muuta...?

Onpa ihanaa kun Auriksella, Kamillalla ja Kurrella on tositoimet taas vauhdissa! Kuten kirjoittelin tossa vähän aikaa sitten, itsellä ei kyllä jostain kumman syystä ole mitään halua "hoitoon" vielä. En tajua miksi. Kai mä jotenkin niin pelkään sitä pettymystä. Ja tietty sitä, että edessä on seuraavaksi "jo 3." IVF. Jotenkin se tuntuu jo niin epätoivoiselta. Vaikka samaan aikaan tarraan kiinni tohon Auriksen fiksuun pohdintaan siitä, että miksi ihmeessä se 3 on niin merkitsevä lukumäärä - tai no, tilastollinen tosiasiahan se kai on...Mutta hei, aina pitää muistaa se "virus i en statistik" (Bo Kaspersin ihana biisi - Undantag). Eli lukuun ottamatta siis epämääräistä pelkoa ja stressiä, joka kohdistuu seuraavaan hoitoon, olen siis jotenkin ihan täysin balanssissa sen suhteen, että nyt vaan ollaan ja hoidetaan just rikkaruohoista kitkettyä puutarhaa - ja toivotaan niin kovasti että haikara nähtäis pian täälläkin.
 
Stella, second opinion ei todellakaan ole huono juttu, on se mullakin käynyt mielessä. Eli ole vaan rauhallisin mielin sen suhteen. =) Ja siis jopa klinikan/lääkärin vaihto voi joskus olla hyvä ratkaisu, sillä me tarvitaan sellanen lääkäri, joka antaa meille uskoa ja johon pitäisi voida luottaa. Ja jonka hoidossa on sellanen olo, että kaikki tehdään ja potilasta kuunnellaan.

Mieti asiaa nyt ihan rauhassa, ja kato millaset fiilikset sulle tulee nyt perjantaina ja ota ohjeet N:lta ja sitten jos tuntuu yhä, että haluat kokeilla Felicitasta, niin oikeasti mikään ei estä tekemästä sitä. Jollei tietysti kesäpuutarhan hoito sitten muuta kuvioita... :p

Äläkä suotta ajattele tota kolmannen hoidon merkistystä, sillä ei siinä ole mitään järkeä. Ei sitten mitään. Me ollaan kaikki niin erilaisia ja reagoidaan hoitoihin eri tavalla, joten ei varmasti voida antaa yhtä lukumäärää, jonka jälkeen sitten pitäisi olla raskaana. Meitä hoidetaan yksilöinä ja kaikki taustatekijät vaikuttaa. Myös ne alkaneet raskaudet, joiden voimalla on syytä olettaa seuraavan onnistumisen olevan lähempänä kuin arvaammekaan. :heart:
 
Kiitos, ihana oot kun kannustat tässä "petoksen" suunnittelussa...Kyllä varmaan aika paljon fiiliksiin vaikuttaa, miten perjantai menee.

PS Siitä huolimatta todettakoon, että mä kyllä luotan sinänsä N:n kultaiseen kosketukseen, eli ns. ta-daa -taikaan sun ja Mirun kohdalla :flower:
 
Joo o, kuten jo aikaisemmin totesin, saavat Super-Maukat viettää ensimmäiset viisi vuottaan nurkassa. Ovat jo saaneet niin pienenä niin paljon murhetta mammalle aikaan.
Tänään tuli lasku sairaalasta, siellä viettämieni päivien johdosta. 220 euroa.
No olinhan siellä yhteensä kuusi päivää. Olihan se kuitenkin parempi olla siellä kuin täällä kotona, meinaan, että apu oli lähellä.
 
Hei taas, Isäni kävi eilen kylässä ja toi mukanaan Pandan lakumix goes choco pussin ja sitten vielä Suffeli puffi pussin ja arvatkaa mitä... Ne on tyhjät ny. :D
Mä en osta ikinä itse karkkia, mutta hyvinpä noi näytti menevän alas, ehhe hee
 
Kovasti kiitoksia kaikille tsemppauksista!! PeePee:n kans juteltiinkin pitkät pätkät tänään puhelimessa ja ihmeteltiin (ja manattiin) näitten hoitojen vaikeutta.. Pitkää pinnaa vaatii :whistle:

Namin uutiset kyllä lämmittää sydäntä, mieletöntä et joku saa plussan ihan yllättäen! Mahtava juttu! :hug: Tuntuu niin hyvältä, et sait tällaisen "palkinnon" koettelemusten jälkeen! Oot ihan oikeassa, et pitää nauttia hyvistä hetkistä silloin ku niitä annetaan :heart:

Kurre, mahtavaa että pääset siirtoon vielä ennen klinikan kesätaukoa!! Montakos teillä on pakkasessa?
Tuttuja tunteita Stella ja Kurre, itsekin huomaan välillä unelmoivani ylläri plussasta, muutama päivä sitten viimeksi :D Odotin että kierto olis ollut lyhyempi viime kierron Zumejen takia ja ehdin jo toivoa... Mut sieltähän se täti pyyhälsi ja kierto palautui vanhaan tuttuun 30 päivään.
 
Nopsasti aamutoimien keskellä: Stella, mulle sanottiin Feltsussa juuri noin, että endopotilaana mulle ehdottomasti pitkä kaava. Muusta ei edes keskusteltu. En sitten osaa sanoa, miten tätä muokataan, jos esim. tiedetään jotain muniksien lääkevasteesta. Vaikka sekin ymmärtääkseni joskus vaihtelee reippaasti hoitojen välillä. Toivottavasti mieltäsi rauhoitti tuo second opinion. Aika fiksua kartoittaa mahdollisuuksia ja vähän peilata, että mitä meillä ja mitä muualla. :)

Ihanaa päivää kaikille!
 
Nami: Thanks nopeasta kommentista tuohon pitkään kaavaan. Jaahas - eli endolaisilla pitkää kaavaa Felicitaksella...Mun käsityksen mukaan N olis mulle tekemässä syksyllä lyhyen? Mutta en nyt tiedä kun en oo oikeasti jutellut pitkään aikaan. Hmm. No, sehän selviää perjantaina, kun me suunnittellaan äärimmäisen yksilöllistä 3.IVF:n hoitosuunnitelmaani... :) Muutenhan mä en empisi sitä pitkää kaavaa yhtään (kaikista sivuoireista huolimatta... ) mutta kun noi mun munikset käyttäytyy vähän siihen malliin kuin jos olisi korkea FSH ja ns. vaihdevuodet tulossa. Tai ainakin sillä rajalla toi niiden käytös on: periaatteessahan munisten määrä on ollut ihan vielä suht ok mutta kun huomioi ne heppa-annokset, niin ikääni ja mitattuihin hormonitasoihin suhteutettuna ne ei N:n mukaan toimi ihan niinkuin niiden pitäisi. Viime lokakuussahan mun FSH oli ihan normaalilukemissa ja siksi alotettiin eka ivf:kin nillä 150IU annoksilla mutta eihän se tehonnut yhtään...Niinpä tietty vähän pelottaa, että mitäs jos se FSH onkin humps vaan noussut jo taivaisiin. Siinä tapauksessa pitkä kaava on käsittääkseni aikalailla poissuljettu. Mutta toisaalta, tietysti jos vaihtaisin klinikkaa (tai vaikka en vaihtaiskaan) luulen, ettei sitä pitkää kaavaa mulla voitais alottaa ellei sitten eka tarkistettais FSH:n tasoa - jonka lukemat tosin vaihtelee kuukausittain ja erityisesti tehtyjen IVF hoitojen jälkeen....Äääh.

Itse asiassa, en nyt taida murehtia FSH:n nousua tai pitkää kaavaa vielä koska mulla on tänään tosi hyvä aamu! Luin eilen illalla jostain hienon lauseen: "Hope is the world's most effective medicine". Että siitä lähdetään. Joten tänään testaan vyöhyketerapiaa ja illalla ollaan miehen kanssa "puutarhanhoitohommissa", elämä on sittenkin aika mahtavaa!

Ihanaa aurinkoista kevätpäivää!
S B)
 
Hienoa, Stella! Hoitoa tosiaan ehtii miettiä myöhemmin, ja ainahan on mahdollisuus, että puutarhanhoito selättääkin klinikan (molemmat niistä ) tässä kisassa. :heart: Hienoista lausahduksista - poimin itse jostain kirjasta hiljattain tällaisen: "Ihminen on lukittu siihen elämään, jonka hän valitsee muistavansa." Pidin jotenkin niin viisaana, että oikein kirjoitin ylös. Monta tietä siis onneen ja valikoiva muistikin ehkä yksi niistä. :flower:
 
Kilppariasioista muuten - > lähinnä Kurrelle (ja Namille)

Just eilen lueskelin illalla itsekin aiheesta mitä irti löysin, ja aion pyytää ehkä vielä tässä ennen kesälomia (Namin esimerkistä ja haikaran visiitistä inspiroituneena) paitsi TSH:n, niin myös T4:n (ja hitto, jonkun T lukeman vielä, jota en nyt ulkoa muista, kerron sen teille kunhan kotona tsekkaan mihin kirjoitin sen ylös) ja ne kilpparivasta-aineet. Niitä oli neljä, mitä (jenkit) käskivät aina testaamaan ja erityisesti muistuttivat noista kilpparivasta-aineista. Ja Namille: tuolla "Käsittämätöntä" ketjussakin mainittu Kaaja (Mehiläisessä ) taitaa olla oikeastikin aika nimekäs ja osaava ja erikoistunut tohon kilppariasiaan ja muihin sisätauteihin mutta en sitten tiedä mitenkä paljon hän mahdollisesti on erikoistunut kilppariasioiden kontrolloimiseen raskauden aikana.
 
Onnellinen on se ihminen,
joka osaa nauttia pienistä asioista,
arkipäiväisistä tapahtumista
auringonpaisteesta, linnuista langoilla,
aamiaisesta, päivällisestä, lounaasta,
aamun lehdestä postilaatikossa,
vastaantulevasta ystävästä.

Niin monet tavoittelevat elämän nautintoja
menemällä niiden ohitse.

-Tommy Tabermann-

Aurinkoista ja nautittavaa keskiviikkoa rakkaille Pömppiksille!
 
Kiitos, Auris, tuo oli ihana.

Täällä on mahakipukin ollut yhtäkkiä poissa viime yön ja tänään. Ei siis mitään missään, ei edes turvotusta. Huomaisin tänään, kun vanhat superpiukat housut on jalassa töissä ja nyt jo työpäivä pitkällä. Pelottaa niin että järki lähtee! :eek:

Milloinkohan Hobe palaa linjoille?
 
Nami älä nyt ala panikoimaan siksi, että tuntemukset on normaaleja - eli ei mitään. Sulle tehtiin kohtuullisen isohkoja juttuja tuolla vatsaosastolla. Nyt kun vaavin alku on kiinnittynyt ja istukka tekee vauhdilla omia lonkeroitaan, sun kohtu ja ympäröivä osasto on kovilla. Kohtu verevöityy ja kasvaa jo vauhdilla. Voisin kuvitella kivun loppuneen siksi, että pieni kiinnike- ja arpiverkosto antoi periksi. Otahan ystäväiseni rauhallisesti =)

 
Keskiviikko 28.5. :wave:

Taivaansilpoja...........icsi (syys)............................kp38/-/ktt
Neilikka78..................inssi/kesä..........................kp37/27/ktt
Dreamer-88................clomit+menopur.................kp23/30/ktt-1
mmm.........................inssi....................................kp19/2 7-31/ktt
Ukkovalta..................Pupuilua..............................kp18/33/kt t
Merikeiju.....................2.ivf....................................kp16/-/ktt
Auringokukka.............pas.....................................kp12/-/ktt
Hobelix......................hystero+laparoskopia.........kp12/30-32/27.5
Vappuviuhka..............inssi/ivf?.............................kp11/28/ktt
Stella08.....................pupuilua.............................kp10/27/kt t
Soraya.......................1.icsi (vko24)......................kp10/28-31/ktt
Kurreliini....................pas.....................................kp6/ -/ktt
Kamilla.......................2.ICSI.................................kp3/29-31/ktt
Minea81.....................Pupuilua.............................kp/-/ktt
EllaElias......................Pupuilua............................kp/-/kt t
Ulpu78.......................pupuilua.............................kp/-/ktt
PeePee77...................pupuilua............................kp/-/ktt
Meikku........................ivf......................................kp/- /ktt
Retuli82......................1.ivf...................................kp/-/ ktt
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/ktt
Haave........................ivf (esikierto).......................kp/-/ktt
Milja71.......................icsi.......................................kp /-/ktt
Kinky cat....................icsi (elo)..............................kp/-/ktt
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/k tt

Testailijat :p
Dreamer-88 - La 7.6

Plussanneet :heart: :flower:
Miruliini + Papu & Nuppu (neuvola 19.5) :D
Marli + Maukat (+ & +) :D
Krisseli79 :D - ultra 28.5
Sahranami :D
[/quote]

 
Hei taas kaikille!
Oon tässä muutaman päivän elelly vähän "usvassa". Viime perjantaina meille tuli 12 viikkonen pieni suklaa-burmapentu. Kisun kanssa on menny aikalailla totutellessa uuteen kotiin ja meidän 9-vuotiaaseen maatiaiskolliin. Yllättävän hyvin tulevat kyllä toimeen, itse kun odotin jotain kolmatta maailmansotaa, mut hyvä näin. :LOL: On kyllä äidinvaistot saanut tehtävää, on meinaan vielä niin vauva, että nukkuu aina sylissä ja yöt mun tyynyllä tai kylkeä vasten. On kyllä niin ihqu mussukka

Käytiin myös klinikalla perjantaina suunnittelemassa uutta hoitoa ja keskusteltiin myös noista kaikista vasta-aine, kromosomi sun muista pikkuseikoista, jotka voi vaikuttaa tähän meidän tilanteeseen. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä et kannattaa kattoa seuraava hoito, ja jos tulos yhtä "huono", niin sit voidaan ruveta tutkimaan tarkemmin.. Lääkäri yritti luoda toivoa sillä, että eka ivf antaa yleensä huonomman tuloksen, kun kaikki rakkulat tyhjätään ikäänkuin "roskasta". Eli puregonilla kasvatetaan myös sellaisia rakkuloita, jotka normaalisti eivät edes välttämättä puhkea. Ja sit punktioidaan kaikki rakkulat tyhjiksi, joten munisten laatu voi sit olla huonohkoa. Seuraavassa hoidossa pitäis sit olla jo parempaa laatua :whistle: , noh saa nähdä. Luottamusta kun ei löydy...

Elikkä nyt sitten alkamassa jo yhdeksäs hoito, takana 7 inssiä, joista yks plussa, ja yks ivf, josta nega. Tää 2. ivf sitten sovittiin lyhyellä kaavalla läpiviedyksi. Menkat kun alkaa, niin kp 2 alan pistämään puregonia, jonka rinnalle sitten ohjelmoidaan orgalutran. nyt kp 17, eli ehkä 1,5 viikon päästä alkaa piikitys,saa nähdä...Juhannuksen jälkeen maanantaille suunnitellaan punktio. eli vko 26 - hobsku saa päivittää listaan :wave:

Eikä siinä vielä kaikki, mulla on ollu tässä edellisen hoidon aikana kauhee röhä ja limanuha, joka hävis viikoksi negan jälkeen mut nyt on sit tullu takasin. Kävin työterveydessä ja sain antibioottikuurin, kuulemma alkava poskiontelontulehdus :snotty:

Jätän vielä parhaimman viimeiseksi, eli iki-ihanan hiivatulehduksen, joka myös on kyläillyt täällä meillä. Kävi kylässä, suvaitsi päivän pysyä poissa apteekkilääkityksen avulla mut nyt taas pimpottelee ovella-hemmetin hauskaa :headwall:
Yleensä ku tulehdus tulee antibioottikuurin jälkeen niin mulla on sit jo ennen, luulatavasti tulee sit myös kuurin jälkeenkin.nouh... :/
 

Yhteistyössä