Pömppömahaiset plussaajat!!

Tänne olikin tullut tekstiä sillä aikaa kun kirjoitus-juttuni oli vaiheessa.
Miru: Pidähän nyt mielesi positiivisena - muuten me vajoamme kaikki. Onko sulla muita oireita kuin vatsatuntemukset ja tuhruvuoto, mikä ihan normaalia alkuraskaudessa, eikö niin? :hug: Olen pahoillani, että juuri tässä vaiheessa joudut vastaanottamaan vauvauutisia - ne ovat aina vaikeita, vaikka oikeasti ei haluakaan olla kellekään kateellinen, niin silti. :hug:

mmm
Ulpu :hug: koeta kestää vuodon kanssa, ei siis välttämättä vaarallista. Silti voima :hug: :hug:

PeePee kiitti, täällä kertaa Monikan tulo ehkä kuitenkin enemmän positiivinen asia. Vaikka ainahan se pieni luomu toivo elää :) Nyt kuitenkin mennään hyvää vauhtia inssiä kohti.

Ella hyvä merkki toi aamupahoinvointi, ihan muuten klassinen raskausoire :LOL:

Hyvää sunnuntain jatkoja kaikille pömppiksille! ja nauttikaa vapaasta, jotkut on töissä :D

mmm

Eilen suru ja pelko sai musta otteen 100-0. Silmät on NIIN törkeen näköiset, että taidan viettää päivän sisällä. Aamulla testasin +edelleen. Huomenna veritestiin niin näkee hcg arvon.

Te täälä olette niin ihanaa porukkaa.
Hobelix Olen lukenut sun viestin siskostasi ainakin kymmenen kertaa ja taidan tulla aina koneelle lukemaan sitä kun epätoivo iskee. KIITOSKIITOSKIITOS! Tiedän kyllä, että pieni tuhruttelu on ihan yleistä, mutta kun määrät vaihtelee aikalailla niin se tässä niin huolestuttaakin.

Miru Mä niin olisin toivonut, että te muut olisitte saaneet nauttia raskaana olemisesta ilman vuotoja. Vaikka ne on ihan yleisiä, niin saa kyllä pienen hormoneja täyteen pumpatun ihmisen täysin pois tolaltaan. Koitetaanhan vaikka tarttua siihen toivoon, että Annulilla joka toisessa pinossa plussasi hyvällä hcg arvolla oli alkanut vuoto pp10 samoin kuin meillä. :heart:

Ella Kai sitä vaan tahtomattaan yhdistää oireet aiemmin koettuihin pettymyksiin. Tottakai ällö-olo voi johtua mistä tahansa, mutta jos sulla on näihin aikoihin ollut aiemmissa 'raskauksissa' sitä, niin sehän on ihan selvästi merkki sun kropan reagoinnista raskauteen. Ei se pois sulje sitä, että voisit olla nyt raskaana ihan normaalisti. Hcg-testi varmaan pelottaa suakin. Luotetaan vielä, että kaikki olisi hyvin ja pikkuiset kehittyy ihan normaalisti.

PeePee Mulla ei ole jarrusukkia, mutta paljaat jalat tuntuu kyllä välillä tuskanhikisen tahmeilta, joten tätä parempaan ei pysty. :LOL:

Ai niin, eilen aamusta, ennen tätä itku-itsesäälissärypemis-draamaa ostin TUNIKAN! :LOL:

Tänne tulee tekstiä niin kovaa vauhtia ettei perässä pysy! Mutta on kyllä ihanaa että meitä on näin "samassa junassa" ja saa purkaa itseään sellaisille jotaka oikeasti ymmärtää :hug: .

Onnea kaikille uusille kyytiäisille ja jaksamista piinailijoille.

(.)Huomenna aamulla on ensimmäinen ultra, katsellaan miten Puregon on tehonnut ja määrätään jatkot...toivon vaan ettei tarvis ennen punktiota käydä uudestaan, tympäsee ajella 200km vartin takia.... Miten teillä muilla on ultrattu,
monestikko ennen keräystä? Pientä painetta munasarjoissa tuntuu, jospa siellä jotain tapahtuu.

Ulpu, älä heitä kirvestä kaivoon. Itsellä tuli kuopusta odottaessa ensimmäiset kuukautiset ihan normaalisti, ei tullut edes mieleen tehdä testiä. Vasta kun seuraavat jäivät pois, ja olo oli kamala niin testasin ja viikolla 9 porskutettin, terve pikku-ukko syntyi!

Krisseli Hyvä tietää, että jollain omakohtaista kokemusta runsaammastakin vuodosta.
Meillä ekassa ivf:ssä kävin kaksi kertaa ultrassa ennen punktiota ja nyt tässä tokassa vain kerran. Toivotaan että huomenna näyttäisi jo niin hyvältä, että pääsisitte loppuviikosta punktioon. Onhan siinä oma vaiva ajaa pitkää matkaa ja sovitella työt sen mukaan. TSEMPPIÄ!

Paljon taas tapahtunut täällä ja mun ensimmäiset tsemppi- ja rauhoitushalaukset lähtee täältä Ulpulle ja Mirulle. :hug: Noooin! Ihan liian piinallista tuo vuotojen ja tuhrujen seurailu ja pohtiminen. Kuten niin moni on jo sanonut, vuoto voi olla täysin normaalia eikä välttämättä mikään huono merkki. Mutta kyllähän se tiedetään, että mielenrauhan se silti musertaa. Ulpu, tosi koitokseen olet joutunut, kun vielä mieskin on juuri reissussa. Älä vaan epäröi tukeutua meihin täällä tai sopiviin ystäviin ympärillä huoltesi kanssa - yksin niitä ei tarvitse kantaa. :heart: Kaikenkaikkiaan tilannehan on kuitenkin hyvä, testi näyttää plussaa ja jo huomenna pääset siihen veritestiinkin. Koita jaksaa siihen asti! Mirulle samaten: moni on plussannut tuhrusta huolimatta, erityisesti tuollaisen noin pp10 tuhrun kanssa. Pidä lippu korkealla ja me täällä lähetetään hyvää energiaa sinne päin. Testipäivä lähestyy kovaa vauhtia. Kyllä tämä vielä hyvin päättyy, usko vaan.

PeePee - ihanaa, että sait Hippusen mukaasi!

Ja vielä tuonne parin päivän taakse palatakseni:
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Mä oon miettiny, et omalla kohalla ainoo hoitokeino ois lobotomia ja sitähän ei tässä tilanteessa suositella, alentaa varmaan hedelmällisyyttä jne... :kieh:
Hihii!! Tosiaan, tämä menee myös siihen hedelmöittymistä parantavien tai alentavien asioiden listaan: Kohta 26 - vältä lobotomiaa. :LOL: Muuten ajatuksena kyllä houkutteleva... :LOL:

Vielä ).( -päivitystä. Kiitos kaikille tsemppauksesta ja rohkaisevista sanoista! :heart: Olin viimeksi tosi alamaissa. Palaveerattiin myöhemmin miehen kanssa ja käytiin läpi uudestaan, mitä lääkärin kanssa oli keskusteltu. Nyt pystyn ottamaan kaiken tuon vähän objektiivisemmin. Tilanne on itse asiassa ihan ok; toipuminen hyvässä vauhdissa ja suositeltu hoito + aikataulu ei oikeastaan muuttuneet viime suunnittelukäynnistä. (Muistan nyt kyllä, että olin senkin käynnin jälkeen pienessä shokissa loppupäivän.) Henkinen hajoaminen oli kai ihan itse pohjustamaani. Lähdin ilmeisesti lapahommaan epärealistisen kevyesti kuvitellen, että kroppa on ennallaan viikossa max kahdessa ja lapsi heti tuloillansa. (Tosin sellainen olo, että lääkärit myös antoivat vähän harhaanjohtavan kuvan.) Nyt määrättiinkin vielä välikierto toipumiseen eli pitkällä kaavalla kun mennään niin parhaassa tapauksessa ivf menee kesäkuulle, joka täältä käsin katsottuna ei erotu vielä edes horisontista. Mutta näillä mennään ja eiköhän tähänkin ajatukseen taas muutamassa päivässä totu.

Annuli, joo M on suorapuheinen, mikä on hyvä. Arvostan kaiken kaikkiaan hänen kommunikointityyliään ihan älyttömästi, samoin kuin kaikkea muutakin asiakkaan kohtaamisessa. Hyvä tuuri on käynyt!:flower: Tää painoasia on sellainen ikuisuusprojekti. Ei tosiaan mitään syömishäiriöitä, mutta reagoin kyllä henkisesti tiukkoihin asioihin elämässä niin, että ruokahalu katoaa ja ruokaa on jopa tosi vaikea saada alas, kun heti yököttää. Varmaan joku ihan fysiologinen stressireaktio, jos tätä lähtisi tarkemmin pohtimaan. (Saisikohan tällaiseen ongelmaan reseptillä lääkekannabista? Sehän tod.näk. edesauttaisi myös hedelmöittymistä. :LOL: :LOL: )

Että näin. Hyviä puolia sitten: teoriassa ihan mahdollista nykäistä se luomuplussa tässä kesäkuuta odotellessa. ;)

halit kaikille! =)

Tälläista olen miettinyt. Jos joku teistä olisi viisaampi... Minulle siirrettiin 5-soluinen alkio kohtuun. Olen ymmärtänyt, että luonnolisesti tapahtuen alkio kiinnittyy blastokysta vaiheessa. Eli hedelmöityksestä asti noin 10 päivän päästä se on kohdussa kiinni. Kysymykseni kuuluu, miten nopeasti alkio mahtaa kohdussa jakaantua 5-soluisesta kiinnittymiskokoiseksi blastoksi? Eli milloin minulla kiinnittyminen noin ottaen tulisi tapahtua? Kun eihän se 5-soluisena mihinkään vielä kiinnity??

Toivottavasti tuli ymmärrettäväksi. Oireita tähän mennessä ollut kuumotusta alavatsassa ja tikan pisto kipuja. MUTTA edelleen uskon niiden tulevan lugesteroneista, kun ne siellä sitä lisä progesteronia muniksille, jotka sitten mölisevät... Lämpöä oviksesta asti ollut 36.9-37.1, nyt 37.0

Tsemiä kaikille! Ulpu78 halaa, uskoa...

T & K pp6 :wave:

Heipä hei!

Kaipa se on teitä uskottava ihanat tilastotieteilijät. Nami, olet huippu "moni on plussannut tuhrusta huolimatta, erityisesti tuollaisen noin pp10 tuhrun kanssa" Pidätkö oikein Exceliä noista oireista ja pp:istä? :LOL: Ei vaan, oishan se tosissaan ihan mielenkiintoista ja oikeasti aika jänskää, että juuri pp 10 on ainakin mulla, Ulpulla ja Annulilla tuhru alkanut tarkalleen. Ella, sulla tämä tarkoittaisi huomista tuhrua, joten nyt jo ennakkoon - ei paniikkia!

Taivaansilpoja, en osaa vastata tuohon,milloin alkio on jakautunut blastokystaksi, mutta siirrosta 4-5 päivän kuluttua alkion sanottiin kiinnittyvän, kun siirrettiin 3 pivän ikäisenä (siis 2 päivää punktiosta). Eiköhän nuo kuumotukset ja pistelyt ole merkkejä Kitvettäjän hakkuuhommeleista. Lämpöjen suhteen en osaa sanoa mitään. Olen epäsäännöllisesti mitannut itsekin, ja vaihtelu on ollut rajua, viimeksi tänä aamuna herätessä 37,1, mutta mulla alkoi kova flunssa, minkä piikkiin sen aamulämmön laitoin.

PeePee, mun rinnat elää ihan omaa elämää tällä kertaa myöskin. Siirtopäivänä ja siitä n.viikko eteenpäin todella muhkeat ja törkeen kiepeät. Nyt n. viikon ajan olleet normaalit, vain jos kovasti painelen (voi tissi poloisia) tuntuu jotain. Mut nämä toiset saivat rauhoiteltua rintojen suhteen, joten alan pikkuhiljaa päästä siitä pakkomielteestä, että onnistua voi vain jos rinnat ovat turpeat ja kipeät. =)

Taidanpa hakea taas kuumaa mehua. On nämä sallitut flunssalääkkeet aka vähäiset, valkosipulia ja mustaherukkamehia menee vuorotellen. Ah, tätä tuoksua - mieskään ei ole lähennellyt lainkaan :kieh:

No niin, nyt on sitten juhlat juhlittu ja voi ruveta valmistautumaan siirtoon. Eli pakkaamaan tunika ja jarrusukat. Se olis sitten ylihuomenna, toivottavasti.
Nyt on sitten niin turvonnut olo. Tuli sitten syötyä ja juotua yllin kyllin, niin poltinpa vielä tupakkaakin. :(
No se on mennyttä se ja nyt sitten vain positiivisin mielin ja terveellisin syömingein ja juomingein eteenpäin. B)

Maanantai 14.4.

Ulpu78.......................2.ivf.....................................kp28 /-/ktt14
Miruliini......................1. ivf.....................................kp26/-/ktt12
EllaElias.....................1.ivf.....................................kp/ -/ktt10
Taivaansilpoja............pas.....................................kp/-/ktt7
Stella75.....................2.ivf.....................................kp21 /-/ktt5
Auringokukka.............ivf........................................kp/-/ktt5
PeePee77...............pas/zumenon...................kp17/29-31/ktt3
Marli...........................2.pas...................................kp/ -/siirto15.4
Kurreliini....................Pupuilua/pas........................kp37/-/kt t
Hobelix......................1.ivf (huhti)..........................kp29/30-32/ktt
Soleil76.....................1. inssi (touko).....................kp19/30-35/ktt
Minea81.....................Pupuilua..............................kp13/-/kt t
Dreamer-88................pupuilua.............................kp11/-/ktt
Kamilla........................pas/zumenon.....................kp8/29-31/kt t
Krisseli79...................2.ivf.....................................kp5/ -/ktt
mmm.........................4.inssi/clomit/puregon..........kp2/27-31/ktt
Sahrami73.................rentoutumista.....................kp/26-28/ktt
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/ktt
Haave........................pupuilua..............................kp/-/ktt
Milja71.......................icsi.......................................kp /-/ktt
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/ktt
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/k tt

Haamuilleet :attn: :eek:
Ulpu78 (ktt11)

Plussanneet :heart: :flower: :heart:

Huh muruset, nettipimennon jälkeen kyllä tippuu kärryiltä aika nopeesti, joten ei siis kannata luuhata missään pusikoissa, missä ei laajakaistat ja muut hightechit toimi... ;) Nyt taas koneen kimpussa onneks.

Ulpuseni, sulla on ollut todella rankat päivät takana. :hug: Mutta ehkäpä se kaikki piina ja tuska palkitaan tänään, kun saat verikokeen tuloksen ja pystyt jälleen luottamaan raskauteen enemmän. :flower: =) Nuo vuodot on ilmeisen yleisiä, ja niiden aiheuttaja voi olla vaikka mikä, joten missään nimessä kirves ei nyt lennä kaivoon, eihän rakas pömppis!! :hug:

Nami, jaksuhaleja myös sinne, sillä rankka viikko taitaa olla sielläkin takana! :hug: Tosin sullakin on aika ilmiömäinen kyky kuitenkin piristyä ja jakaa sitä uskoa ja positiivista energiaa meille muille. =) Ja jos yhtään lohduttaa, niin täällä on kanssa sellanen "hakkaan päätä seinään" -olo, sillä Moniqueta ei tietty näy mailla eikä halmeilla ja hommat seisoo. Todellakin. Kaipa se alkaa olla Terolutien paikka taas, että todellakin edes tän vuoden puolella ois mahikset sinne pasiin... :headwall: Kippaskappas, se alkaa täälläkin tämä välikierron ja taukoilun autuus pikkuhiljaa loppumaan. :kieh:

Meillä on muuten nyt sitten testiviikko käsillä, eikös vain? :wave: Ketkä kaikki testaa lähipäivinä - Miru, Auris, Ella? Onko muita? Mahtavaa, tästä se plussa-aalta sitten lähtee. :heart: =)

Ulpulle pidän VALTAVASTI peukkuja päivän uutiseen. Luottavaisin mielin kyllä. Uskon nuohon pissatikkuihin, jotka sun kohdalla on vielä antaneet vahvistuvia viivoja päivien edetessä. :hug: :hug:

Kurre, voi hitsit. Mihinkäs se Monique nyt on taas jäänyt luuraamaan?? Tietysti sinne, missä vähiten kaivattaisiin. Jos meidän suunnassa yrittää näyttäytyä ajan kyllä sellaisella manauksella tiehensä, että oksat pois! Piinaavaa tuokin odottelu. Kyllä sitä taukoa jo riittämiin on ollut teilläkin. Takuuvarma keino tädin houkutteluun on sopia mukava saunailta tai vaihtoehtoisesti lähteä kylpylään. Mutta kun tiedän, ettet sinäkään kylpylään lähtisi mistään hinnasta en voi suositella oikein sitä vaihtoehtoa. Toisaalta mulla toimii aina noi pusikoissa luuhaamisetkin, eli jos joku telttaretki tai muu mukava varsinkin fillarilla toteutettu on alkamassa, kyllä kurvaa tätikin paikalle. Ei muuta kuin takaisin sinne pusikkoon retkeilemään, missä viikonlopunkin vietit =)

Täällä ois tosiaan kaksi yötä testiin aikaa. Ainoa "oire" on järkyttävä flunssa ja kuumeinen olo. Menen kohta lääkäriin ihan sen vuoksi. Turhaahan se monesti on lääkärissä käydä flunssan vuoksi, mutten halua nyt riskeerata mitään, kun vielä 2 päivää olen raskaana.

Mukavaa maanantaita kaikille pömppiksille!!
t. Nuhanenä :snotty:

Miru kuten itse sanoit, olet vielä 2 päivää raskaana - siitä pidetään kiinni. Ja hoidat nyt itseäsi, flunssaan paras lääke on lepo, lepo ja lepo. Kaipa me täti saadaan Kurrelle kylään, jos kaikki yhdessä ajatellaan sitä, nyt yhdessä: ***..Kurrelle... Kurrelle....hus hus!*** Ulpuseni melkein pureskelen jo kynsiäni, mua jännittää sun puolesta ihan tosissaan....! Silti mulla on fiilis, että uutiset on hyviä.

Namiliini Olen oikein iloinen, että puhuitte asioita halki poikki pinoon miehesi kanssa. Kun tarpeeksi pitkään pitää asioita oman pään sisällä, hautoo niitä, niin nehän saavat ihan ylipääsemättömät mittasuhteet. Asiat muuttuu omien filttereiden kautta aivan toisenlaisiksia mitä ne alunperin olivatkaan ja aina sinne pahempaan suuntaan... Ja kun parin kumpikin puolisko "haluaa säästää toista", ei kerro pahimpia pelkojaan, omia tuntemuksiaan jne - niin soppa on valmis. Mutta mitenkä kummassa voi olettaa toisen olevan ajatusten lukija - se kun ei ole mahdollista. Väitän, että on parempi sanoa mitä mielessä liikkuu, kuin olettaa toisen aavistavan ja vielä pahempaa on pitää kaikki itsellä ja "säästää toista". Ammatti-kuuntelijalle avautuminen ei ole häpeä, mutta ei myöskään tuo automaattisesti ratkaisua. Hänen tehtävänsä on kuunnella ja antaa eväitä päästä käsittelemään omia tunteitaan. Jos haluaa jutella yksin, se on varmasti ok. Mutta oma vahva tuntoni on, että lapsettomuusasiassa on takuulla parisuhteelle hyväksi, jos asioista puhutaan ääneen yhdessä. Eli rohkeasti vaan psykologin juttusille miehen kanssa. Todennäköisesti miehen kynnys on isompi, mutta mitä sitä ei tekisi rakkaansa puolesta (puolin ja toisin). Luulenpa, että monta "väärinkäsitystä" selviää yhdessä puhumalla...
Aina ei tarvitse olla vahva ja selvitä kaikesta pää pystyssä. Meillä on kaikilla oikeus olla heikko ja romahtaa. Asioille pitää antaa aikaa, surra kun siltä tuntuu. Sitten jaksaa taas nousta. Elämässä on vaikeita hetkiä muulloinkin, jolloin kannattaakin olla vaan ja seurata hetken aikaa sivusta. Lapsettomuushoidot ovat rankkoja fyysisesti naiselle, kelle enemmän kelle vähemmän. Ja se henkinen koitos - tää on ihan omaa luokkaansa. Pahinta ovat epävarmuus, oman kehon epätoivoinen läpiskannaus koko ajan, mielialanvaihtelut hormoneista johtuen (ja muutenkin) - ja se odotus... odotus... niin kauan kun on sumua ja piikkiä ja nappia säännöllisesti, menee hyvin. Mutta sit vaan odotetaan... Jos vielä joutuu odottamaan tätiä kylään, erilaisten testien tuloksia ja ties mitä vielä, niin eipä ihme että alkaa ahdistamaan. Siinä ahdistuksessa sinäkin Sahramiliiniseni sinäkin todennäköisesti luit lääkärin rivien välistä ties mitä. Hyvin ymmärrettävää, sehän on vain inhimillistä. Toivon, että sinä (ja te kaikki muutkin!) jaksat elää odottelutauollakin. Meillä on vain yksi elämä, jossa kukin on itse vastuussa omasta onnellisuudestaan. Onnea ei tuo lääkärit, ei puoliso, ei edes kauan odotettu vauva. Onni on kokonaisuus, jossa kaikki mahdollinen meidän ympärillä tuottaa meille enemmän iloa kuin surua. Ja siihen pystyy loppuviimeksi aika paljon itse vaikuttamaan. :hug: :hug: :hug:

Stella sullahan on erinomaiset oireen poikaset! Lauantai iltaan mennessä mun "menkkakivut" vähitellen hävisivät. Sopimusneuvottelut ja huonejako ilmeisesti siis päättyi. Lopputulos on vielä hämärän peitossa, mutta parhaani tein. Join lasin punaviiniä, kuljeskelin kotona jarrusukilla (no ei varsinaisesti, mutta mun lempi villasukista on päkiät ja kantapää melkein puhki), syötiin hyvää ruokaa, haistelin liimaa (pahuksen Erikeeperi oli kuivunut purkkiin), join lämmintä teetä ja mehua ja mehukeittoa... Eilen väsytti ja otin parit (!) päikkärit. Jos näillä ei, niin sitten ei =)

Sateen jälkeen paistaa aurinko! Kuten tänäänkin ainakin meilläpäin B)

Vannon, että mun työhuoneeseen alkoi paistaa aurinko, kun luin Auriksen viestin. Se on taas niin ihana, että taidan copypastella ottaa sen talteen. Olet ihan oikeassa.

Nyt nautitaan, naiset, näistä odottelupäivistä - kuka nyt sitten mitäkin odottelee.

Halauksin,
Stella, :xmas: & :xmas:

Tällä kertaa kannatti mennä lääkäriin turhan aikaisin ja varmuuden vuoksi. Mulla oli sekä poskionteloissa että keuhkoputkessa alkava tulehdus, joihin sain antibiootit ja 4 päivää saikkua. Lääkäri sanoi, että tulin tosi optimaaliseen aikaan ja määräsi kovasti lepoa ja lämmintä juotavaa. Eucalyptus -höyryillä juuri tässä yritän oloani helpottaa.

Aurikselle vielä; jos ja kun mietit uusia työkuvioita voit aina huoletta perustaa sähköisen palvelun "Aurinkoajattelua", joka tarjoaa hyvällä hinnalla tuollaisia mahtavan positiivisia ajatuksia hyvään hintaan. Tiedän että ihmiset maksavat kaikenlaisista huuhaa-jutuista, ja niihin verrattuna sun ajatukset ja kirjoitukset uppoavat syvälle, sillä niissä on viisautta ja voimaa. Voin jo ilmoittautua kanta-asiakkaaksesi :D
Niin ja mikäs sen parempaa bisnestä hoitovapaalla, vauvat nukkumaan ja koneelle kirjoittamaan =)

Ulpun uutisia taitaa kaikki jännittää :D .

Stella oireet kuulostaa hyvältä, varsinkin huimaus, itsellä se on ollut merkki tärpistä, tosin silloin sitä tietämättä =) .

(.) Aamulla kävin folliultrassa. Hyvin oli munikset lähteny kasvamaan, 16 kpl lääkäri löysi. Muutama oli jo aika iso ja sitten joukko pienempiä, tänään alkaa puregonin rinnalla Orgalutran. Keskiviikkona uudestaan ultraan, jos ovat kovin villiintyneet niin punktio on pe, jos kasvu on rauhallista niin sitten punktio ma.
Itse toivoisin tuota perjantaita, silloinhan tulisi alkioille pakostakin kolmen päivän kasvatus pe-su, vaiko sittenkin neljän pe-ma :/ ...

Krisseli

Huu, Miru: hyvä että menit lekuriin. Sanoitko siellä legendaariset "saatan olla raskaana" -sanat...? Ootko nyt sitten saikulla kotona odottelemassa keskiviikko-aamua? Ja varmistan nyt vielä, että testaatko F:n tikkuun vaiko meetkö verikokeeseen? Mähän aikanaan sain vahvan "etiäisen", että sä kyllä plussaat, joten ihan huoleti voit testailla :)

Krisseli : Hieno saalis folleja! Säkin olet tollainen tehdas! Kyllähän noista jo saadaan vauva sisaruksineen alulle :) Kolmen päivän viljely tulee jos punktio pe, eli hedelmöittyvät la ja sunnuntaina jakaantuvat 4-soluisiksi ja maanantaiksi sitten n. 8 soluisiksi. Tsemppiä kovasti vikoihin kasvattelupäiviin.

(.) Auriksen viestin jälkeen olen ollut ihan kuulkaa pelkkää hymyä. Joten taidankin mennä luikauttamaan kello kolmen lugen sisuksiini toiveikkaissa tunnelmissa!

krisseli, hienosti kasvaneet sun follit ja aika oiva taktiikka toi perjantain punktio ja pidempi kasvatusaika... kyllä me naiset vaan aletaan oppia. :D

Mirumuru, nyt vaan tosiaan eucalyptusta mukiin ja peiton alle kaksosten kanssa köllöttelemään. =) Hyvä kun menit lääkärin, viisas tyttö. Ja olet oikeassa, ei onnistu mulla toi kylpyläreissu tädin houkutteluun, kun en niihin bakteeriviljelmiin oikeen suostu lähtemään. ;) Täytyy keksiä jotain muuta - tulis nyt vaikka joku tiukka työhaastattelu, niin satavarmasti sitten tärähtäis vuosisadan menkat päälle... ;)

Ulpu, miten jakselet? Entäs PeePee, Taivaansilpoja? Miten Hobsku voi?

Hauskaa (tai jotain?) ajatella, että täällä me naiset eri puolilla aika samaan aikaan luikauttelemme lugeja ja progeja sisuksiimme. Luikauttaa onkin hyvä sana. Kun olen välillä "laittanut", "ottanut", "asentanut", "tyrkännyt". Stella, juu täällä sitä sulatellaan omaa kapselia sohvalla makoillen ja tämä taitaa olla se paikkani tässä muutaman päivän ajan. Ja aion testata F:sta saamaani tikkuun joko keskiviikkoaamuna tai iltana, riippuen siitä pystynkö paniikilta testaamaan ilman miestä ja tietoa, että syli on lähellä...

Muuten, lääkäri sanoi ihanasti kun kerroin mikä mulla on tilanne. "Nyt kun odotat vauvaa, laitetaan tämä lääke.." ja sitten sain ihanan liudan kotihoito-ohjeita. Noissa lääkärin sanoissa on itse asiassa vinha perä meille kaikille. Me kaikki odotamme vauvaa, vaikka ihan ihan vielä raskaus ei olisikaan alkanut... Mukavan positiivinen ajatus tälle lapsettomuudelle ja hoitojen tuomalle tuskalle.

Krisseli, hyvä tilanne siellä. Itsellä oli juuri nuo samaiset 16 rakkulaa ultrassa ja punktiossa saatiin 13 solua. Hyvä enne siis tuo onnenluku 16 =)

Kurreliini, kiitos kysymästä :saint:

o.n Minä pyörryin tänä aamuna, en ihan kanttu vie tyyliin, nousin sohvalta, pää mustui, kerkesin sanomaan "nyt tipahtaa" ja tipahdin lattialle polvilleni, jumps, pää jäi vatkaamaan ja korvissa kohisi. Tuo pään vatkaus on tuttu nuoruuden vuosilta, silloin se oli pahempaa. Nyt vain harvakseltaan, kun tämmöinen sattuu. Ja tätä ei ole sattunut aikoihin, Oiskohan merkki jostain, toivootoivootoivoo.

Alavatsassa on munis tuntemuksia, alavatsa polttelua, kuumotusta. Rinnat täyteläiset, mutta täytyy muistaa lugein vaikutus sekä se, että noin 4-6 pv ennen menkkoja (jotka tulevat pe tai la, jos tulevat) rintani turpoavat posiksi ja ovat kipeät.

sain kuulla, että miehelläni on tosi kurjaan aikaan kesälomat, viikot 22-24! Plääh, toukokuussa mikään kesä vielä, näillä korkeuksilla :D

Täällä on rv 3+0 jos(kun) tämä Kitvettäjä jatkaa :heart: mä pupellan pähkinäsuklaata :whistle:

Auringonkukka lots of wise words....

Ihan kaikille tsemiä :wave: ja kaikki väljä voima täältä päin sinne missä oletkin...

T & K :wave: p.s mä näin tänään semmosen new born-vaippa paketin, pikkuriikkinen, jossa silti oli 27 vaippaa! niisk...

Yhteistyössä