Pömppömahaiset plussaajat!!

Taivaansilpoja jättää sukat jalkaan.

kysymys, onko muilla luomukiertoon PAS:n tai tuoresiirron jälkeen heti siirron aikaisena ja toisena päiväänä ollut "kohtu ja alamaha" ärtynyt? Vai joko mun kohtu hylki alkion pois sieltä? Eilen oli juilintaa, kuumotusta häpykummun päällä, ym. tuntemuksia. Eli ärtyykö kohtu hieman kun sinne ronkitaan? Tuli tänään aivan hivenen hiven vaaleanpunaista tavaraa lugemössön mukana. Se levitin tietysti on voinut hiertää paikkoja auki....(kun ICSIn jälkeen oli punktiosta kipeä, niin silloin tuntemukset meni sen piikkiin)

:eek: täällä ihan huolissaan

Sateista aamua! Tänä aamuna tunika saikin olla sateenkestävää materiaalia. Kyllä tekee hyvää, kun sade puhdistaa ja raikastaa, vaikka siinä pari ärräpäätä pääseekin kun sateenvarjo kieppuu tuulessa ja kääntyy väärinpäin.

Taivaansilpoja, ajattelisin tuota kipua niin, että ainakin tiedän kohdussa jonkun elävän sinnittelevän. Jos ei mitään tunemuksia olisi, alksaisi huolettaa, menikö sinne mitään, jäikö se sinne tai onko elossa. Ja pieni vuotohan voi tulle monesta asiasta: juuri noista toimenpidevälineistä, tapahtuneesta ovulaatiosta, luge-ärsytyksestä... Älä ole siitä huolissasi (tai niinhän minäkin olin, mutta lääkäri ja muut pömppikset saivat rauhoiteltua ja vakuuteltua että asiaan kuuluu..) =)

Namillahan kuuluu olleen eilen varsinainen ilottelupäivä. Tokihan me tiedämme olevamme huippuhauskaa porukkaa - kröhöm - mutta kivaa, että myös sieltä reaalimaailmasta niitä huipputyyppejä löytyy. Ne työkaverit ovat kanssamme kuitenkin loppujen lopuksi suuren osan ajastamme. Ja lääkärikin vielä.. olenkin aina miettinyt, mitä jos gyne olisi hurmaava mieshenkilö. Kuinka siinä olisi naama punaisena ja vaivautuneena... :ashamed:

(.) Nyt kun sain itseni vakuuttuneeksi siitä, että kipu kuuluu asiaan, loppui se kokonaan. Lisäksi vielä eilen kovin kipeät ja megaisot rinnat on tänään paljon normaalimmat - toki tunnen pientä kipua kun painelen kovasti :/ Hitto, että pitää olla näiden oireittensa orja - olen vaan vakuuttunut, että mulla nimenomaan tissit kertovat kaiken - heh, toi pisti kyllä hekottamaan, kuulosti sen verran pöljältä. :LOL:

Mutta Miru, sehän on niin, että tissit kertovat kaiken...Tosissaan, mun ekassa ivf:ssä mun ainoa oire oli se, että tissit jonkin verran kasvoi siirron jälkeen ja oli jotenkin pinkeät...Se on hyvä merkki. Ja mä uskon, että se että tänään sun tissit on "normaalimmat", niin se on vaan normaalien, elinvoimaisten tissien merkki... Eihän se hyvä ole sekään, että elimistö jää "jumiin" jonkun päivän tunteisiin (siis että tissit olisivat niin tylsät, että ne olisi joka päivä samanlaiset, kun eihän ne ole luomustikaan iiiihan samanlaiset joka päivä ). Vaikka kieltämättä, piinapäivinä tiedän, että olisi kivempaa, että oireet vain pysyisivät ja vahvistuisivat joka päivä... Niin tai näin, kuten tiedät, mä en allekirjoita enää mitään varmoja oireita ton edellisen PAS:n jäljiltä, jossa mulla oli ns. koko kimara oireita ja negahan sieltä silti pärähti. Eli ainakaan ei kannata olla varma, että jos ei ole jotakin tiettyä oiretta, niin ei ole raskaana... Jokaisella omansa, pientä nippailua ja pieniä toivonkipinöitä :)

(.) Itse täällä kotona (en siis mennyt töihin, olen etänä ) jännitän, soiko kohta puhelin, josta tulee viesti, että tsori, yksikään ei selvinnyt. Jos ei soittoa kuule, lähden lampsimaan tossa 11 pintaan Fertinovaa kohti...Iik.

Näin viime yönä sellaista unta, että huhhuh. Siinä oli jo tämä päivä ja sain kuulla biologilta, että valitettavasti on selvinnyt, että mun munasoluissa on sellainen geneettinen vika, ettei niillä ole mitään toivoa saada lasta, koska niistä puuttuu joku pieneltä kuullostava, mutta olennainen geeni/aine/kromosomi, mikä taas johtui siitä, että olin saanut jostain jotain myrkkyä joskus elämäni vaiheessa. Ja vaikka siinä unessa kuinka yritin muistuttaa (kerrankin itse! ) Niklasta ja biologia ja kaikkia F:n hoitsuja siitä, että hei, mähän raskauduin silloin ekalla kerralla, niin ne oli vaan kauhean surullisen mutta jyrkän näköisiä ja sanoivat, että mun täytyy hyväksyä nyt se, että joudun kokeilemaan lahjamunasolua, jos haluan lapsia muutoin kuin adoption kautta. Olin aivan rikki, itkin niin että kurkkuun sattui - suorastaan huusin- (melkein kuin livenä viime perjantaina) . Kun aamulla heräsin, väkisin mietin, että olinkohan huutanut ääneen, mutta ei mies mitään sanonut, sanoi nukkuneensa hyvin... Että en mä ehkä ole sitten ääneen itkenyt. Mies oli nyt aamulla töihin lähtiessään aivan ihana ja hellä ja oli aivan varma, että kaikki kolme ovat selvinneet ja allekirjoitti tomerasti ja iloisesti pakastuslomakkeenkin...vaikka yritin sanoa, että sitä ei kyllä varmasti tarvita :ashamed:

Eipä muuta tähän hätään, raportointi jatkuu puolen päivän jälkeen :attn: Voi luoja, miten toivon, että mulla on silloin hyviä uutisia.

Niitä minäkin Stella sinulle toivon.. Mars matkaan sinne klinikan suuntaan! =)

Sain lääkäriltä yhden virkkeen vastauksen ja kommentit kipuun oli ainoa, mihin vastasi. Ei siis mitään niihin mun kiittelyihin tai kokemuksiin.. Tuli jotenkin pöhkö olo.. Vähän kuin ois tehnyt jotain hävettävää - miksköhän..

... pakko sen on tietää hyvää (tai ainakin kosteaa ilmaa) :D Niillä oli ihan selvä suuntakin, olivat nimittäin kaikki menossa samaan suuntaan eikä silleen sikin sokin niinkuin yleensä. Erikoista on siis ilmassa...!

Täällä ollaan raskaana toistaiseksi, siis kunnes toisin todistetaan! :D Maman kyydissä on biologin sanoin ykkösluokan kaunis alkio! Eikä siinä kaikki: sai kaverikseen vielä toisenkin samanlaisen! Come to Mama! Ja tulihan ne! Siellä ne pikkuruiset, kauniit lapsosen alut (tulleet äitiinsä ) köllöttelevät massun turvallisessa pesässä. Äitin omat pikku söpöliinit, Taimi ja Kauno, pusi pusi, äitykkä pitää teistä huolta! Mikä parasta, roskiin meni vain yksi. Eli tänään olivat vielä kaikki neljä jäljellä, mutta se yksi oli niin huono, että roskiin meni. Yksi on meillä siis pakkasessa. Kyllä on kuulkaa hyvä fiilis nyt. Kuuden solun saaliista voi riittää pakkaseenkin vielä! (Ihan niinkuin se olis joku tavoite, mutta mulle se jotenkin tuo "suunnitelma B" varmuutta :whistle: )

Heh, nythän meillä alkoi varsinainen unien ryöpsäys... Mutta niinhän se on, että unissa me käsitellään asioitamme. Moni pelko ja vaikea asia tulee alitajunnasta pureksittavaksi.

Mut arvatkaa, mä olen nukkunut tällä viikolla todella hyvin ja sikeästi. Mullakin noita univaikeuksia on ihan yhtenään. Ennen punktiotakin nukuin kuin tukki. Mutta mies ei olekaan lauantain jälkeen nukkunut juurikaan... ;) Häntä on jännittänyt isolla J:llä.

Miesten ja naisten huumorin on eriasteista - aina joskus :LOL: Ja se mitä me ymmärretään samasta asiasta on kans mielenkiintoista. Kerronpa esimerkit viime päiviltä. Sunnuntaina illalla mies mietti maanantain punktiota, mihin aikaan lähdetään jne. Muisti, että eväät oli pyydetty tekemään ja alkoi miettimään mitä MEILLE evääksi. Ihmettelin sit vähän, että hänkin syö? Nimittäin mies ei koskaan syö ennen kuin iltapäivällä. Mies vaan toisteli, että yhtä kauan siellä ollaan...! Ja mä toistelen, ettet sä syö koskaan siihen aikaan...? Sitten mieshän alkoi selvittämään mulle melkein rautalangasta kauanko aikaa siihen menee: kaks tuntia valmisteluihin, kaksi tuntia toimenpiteeseen ja noin kaks tuntia tarkkailuun.... Oli muuten sitten ihan pihalla, kun naurultani en saanut selitettyä mitä nauran! No tänään sitten odoteltiin klinikalla siirtoon. Oltiin jo maksettu ja lueskeltiin piiitkäää listaa mistä oltiinkaan pulitettu. Mies sitten lausumahan: niin ja tähän tulee sitten vielä se testi päälle. Ai, mikä testi? No se, että onko onnistunut. Siis mitä? Se raskaustesti, se ultra! No, kyllä se me tehdään ihan kotosalla, pissin testitikkuun ja soitan tuloksen tänne. Niin niin, mutta sullahan oli aikakin tänne? Juu, se on SOITTOaika, että mikä on tulos. Mutta se aikahan oli jo 23.4.? Kyllä...!? (Tässä kohtaa mä olin jo pihalla). Niin niin, mutta miten tai siis näkyykö se raskaus muka JO silloin jossain pissatestissä?? Räjähdin nauramaan....! :LOL: Mä olen nauranut tätä aamusta asti ja mies ei ymmärrä mitä hauskaa mä siinä näen... Aih, mua sattuu alavatsaan, kun nauran...!

Miru Lääkäreillä on varmaan aikaa lukea, mutta ei ehkä aikaa kirjoittaa kuten meillä ;)

Kohta kuullaan Stellastakin... =)

Stellan uutisia 12:32:

Ihan yhtä onnellisen hysteerisissä tunnelmissa kuin Auriskin =)

Kaksi "kaunista" (olis varmaan pitänyt vaatia tarkempaa selitystä luokituksista mutta en sitten pyytänyt) blastokysti-alkiota vilahti pehmeään äidin kohtuun ja sinne niiden olisi tarkoitus kiinnittyä TÄNÄÄN TAI HUOMENNA! Siis aivan hurjaa....

Yksi kolmesta oli jakautunut kuulemma täydellisesti morula-asteelle, mutta oli nyt jakautumisessa päivän jäljessä, eli se jätettiin lämpökaappiin ja jos sen nyt sattuisi jakautumaan huomiseksi blastoksi, niin sitten se pakastetaan. Jännä juttu sinänsä, koska tämä joka oli jäänyt empimään, oli se päivän 3. paras, eli täydellinen 8-soluinen gradus 1....Outoa. Tai siis tavallaan tuli todistus sille, että ne niiden luokitukset ja hyvyydet vaihtelee päivittäin. Niklaksen sanoin: se olisi siirretty, jos maanantaina olisi tehty siirto.

Verikokeeseen painelen 23.4 aamulla.

Onnelisena teidän
Stella, :heart: & :heart: pp 0

Miru: Unohdin ihan täysin kommentoida tuota sun edellistä viestiä: ihan sama mulla, aina...Ja mähän olen meilaillut piiitkiä meilejä. Niihin tulee yleensä 1-2 lausetta vastaukseksi ja täysin faktapohjaisia.... Mutta kuten Auris sanoi, se on kyllä vähän niin, että niillä on aikaa lukea mutta ei aikaa vastata...Tänäänkin klinikalla oli taas sellainen kuhina että...Ja aula tuhannen täynnä...

Keskiviikko 9.4.

Ulpu78.......................2.ivf.....................................kp24/-/pp9
Miruliini......................1. ivf.....................................kp22/-/pp7
EllaElias.....................1.ivf.....................................kp/-/pp5
Taivaansilpoja............pas.....................................kp/-/pp2
Stella75.....................2.ivf.....................................kp17/-/pp 0
Auringokukka.............ivf........................................kp/-/pp 0
PeePee77...............pas/zumenon...................kp13/29-31/siirto11.4
Marli...........................pas......................................kp/-/siirto15.4
Kurreliini....................Pupuilua...............................kp33/-/pp
mmm.........................4.inssi/clomit/puregon..........kp25/27-31/pp
Hobelix......................1.ivf......................................kp25/30-32/pp
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................kp15/30-35/pp
Minea81.....................Pupuilua..............................kp10/-/pp
Dreamer-88................pupuilua.............................kp7/-/pp
Kamilla........................pas/zumenon.....................kp4/29-31/pp
Ukkovalta..................3. clomitkierto......................kp1/32/pp
Krisseli79...................2.ivf.....................................kp1/-/pp
Sahrami73.................rentoutumista.....................kp/26-28/pp
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/pp
Haave........................pupuilua..............................kp/-/pp
Milja71.......................icsi.......................................kp/-/pp
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/pp
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/pp

Plussanneet :heart:

Ihanaa Auris ja Stella. Mahtavaa, että hommat menee täällä putkeen kerta toisensa jälkeen. Ihan varmasti positiivisella meiningillä ja ilon määrällä on vaikutuksensa asiaan. Jatketaanhan sitä ja pidetään plussatuuli yllä - niin emme voi epäonnistua.

Ihana määrä vauvoja meillä yhteensä - pysyinköhän laskuissa
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Keskiviikko 9.4.

Ulpu78.......................2.ivf.....................................kp25/-/pp9
Miruliini......................1. ivf.....................................kp23/-/pp6
EllaElias.....................1.ivf.....................................kp/-/pp5
Taivaansilpoja............pas.....................................kp/-/pp2
Stella75.....................2.ivf.....................................kp18/-/pp0
Auringokukka.............ivf........................................kp/-/pp0
PeePee77...............pas/zumenon...................kp14/29-31/siirto11.4
Marli...........................pas......................................kp/-/siirto15.4
Kurreliini....................Pupuilua...............................kp34/-/pp
mmm.........................4.inssi/clomit/puregon..........kp26/27-31/pp
Hobelix......................1.ivf......................................kp26/30-32/pp
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................kp16/30-35/pp
Minea81.....................Pupuilua..............................kp11/-/pp
Dreamer-88................pupuilua.............................kp8/-/pp
Kamilla........................pas/zumenon.....................kp5/29-31/pp
Ukkovalta..................3. clomitkierto......................kp2/32/pp
Krisseli79...................2.ivf.....................................kp2/-/pp
Sahrami73.................rentoutumista.....................kp/26-28/pp
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/pp
Haave........................pupuilua..............................kp/-/pp
Milja71.......................icsi.......................................kp /-/pp
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/pp
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/p p

Plussanneet :heart:

tännekin vielä onnea Stella 75!

ja oikein hyvää päivää kaikille!

Miruliini, jospas se tosiaan on sitä mitä sanoit. Eilen yöllä kun en saaanut unta, välillä pisti kuin tikalla oikealle. Mistä lie johtuu... No nuo lugetkin tekee tepposiaan. :eek:

Tää on kyllä niin ihanaa jakaa teidän kanssa tällaista sekopäistä hurmosta...

Mulla muuten oli tänään TUNIKA päällä, ekaa kertaa :) Toimikoon se nyt positiivisena enteenä... Mua alkoi väkisinkin hymyilyttää kun aloin siinä sitten riisumaan farkkuja pois ennen toimenpidettä niin olin siitä mun tunikasta neitsyenä niin hämillään, että ensin aloin poistamaan sitä - kunnes muistin olevani osa tunika-siskojen salaseuraa - ja sen jälkeen sitten yritin lähestyä toimenpidepöytää pikkuhousut jalassa -kunnes tajusin, että joku ei ole kohdallaan ja peruutin viime hetkillä pois...Siinä olisi ollut Niklaksella naurussa pitämistä, kun olisin nostanut jalat kohti ikkunoita pikkuhousut kuitenkin turvallisesti jalassa! Joo, onhan nämä ivf-hoidot kliinisiä ja tunnelmaltaan kaukana petikamarin kuumista seksihetkistä, mutta ei ehkä ihan niin kliinisiä kuitenkaan, että hommat voisi hoitaa pikkuhousut jalassa :LOL:

Oireista...Voih, mä niin olen vannonut itselleni ton edelisen paska-PAS:n jälkeen, että enää en lähde siihen kelkkaan, että kuvittelen oireista mitääääääään, mutta enhän mä voi vastustaa kiusausta, eli sign me in, pistetään kaikki oireet peliin vaan ja vertaillaan. Tosin vakavasti niitä ei sitten kannata ottaa, ainakaan liian vakavasti. Esim. vakavasti ei kannata ottaa sitä, että musta juuri nyt tuntuu hassusti siltä, kuin kohdussa olisi jotain hermoratojen helinää...

Nyt otan tomaattikeittoa ja sitten lepäilen hetken. On vähän sellainen olo, kuin olisi ollut jossain suuressa urheilukisassa: tein parhaani, katsotaan sitten mihin se riittää.

Oi hitsi miten ihana tunnelma täällä on, ja koko palsta pullollaan raskaana olevia onnellisia naisia!! :heart: :heart: :heart: Onnea matkaan tuhannesti teille kaikille ja pitäkää tuo valtaisan hyvä olo loppuun saakka! :D

Muistan kyllä itsekin, miten mahtava tunne siirron jälkeen oli ja kuinka ihanalta se tuntui. Ei siinä paljon maailman murheet paina, eikä pidäkään painaa. Ja Stella, aurinkolasit päähän vaan, niin kirkkaalta se maailma taas näyttää. B)

Tässähän pitää vissiin lähteä hamstraamaan itsekin varuiksi kaupasta sellasta mammatunikaa, sillä te tunikasiskot pian tyhjennätte myymälät, kun teitä on niin monta. :D Ja oijoi, vaavejakin tulossa nyt sen alkuvuoden pihtailun jälkeen kaikille! :heart:

Täällä aivan kylmät väreet juoksee kun luin
Stellan mahtavat uutiset!!!
Aivan ihanaa, tosi hienosti oli pikkuiset jaksaneet jakaantua blastokystiksi :heart:
Stellalla on nyt loistavat mahikset plussaan, sama tilanne kuin Kuunkullalla jolle siirrettiin kans kaksi blastoa tuoresiirtona ja plussasi! =)
Toivon sydämestäni että nyt tärppää!!!!

Mites Kurreliinille kuuluu, odottelet ilmeisesti tätsyä kyläilemään?
Sittenkö alkaa PAS:n suunnittelu?

Kuka kertoo minulle asioita tuntemattomalle, mitä tarkoittaa blastokystinen alkio? Ja miksi toisilla jakautumista seurataan aina siihen olotilaan saakka ja toisilla toivotaan, että kohdussa jatkavat jakautumistaan?? :attn:

Blastokysti-vaiheeseen viljellään viisi päivää ymmärtääkseni. Kun alkio on jakaantunut&selvinnyt noin pitkälle niin on todennäköisempää että alkio kiinnittyy.
Yhdelle tutulle tehtiin 3.IVF:ssä pitkä viljely eli viljeltiin blastoksi asti ja siitä alkoi raskaus joka on jo rv 13 :heart: Neljä alkionsiirtoa oli siihen mennessä takana ja viidennestä sit tärppäs.

Tuntuu että eri klinikoilla on eri käytännöt tässäkin asiassa. Joissakin paikoissa ollaan sitä mieltä että kohtu on paras paikka ja siirretään parin-kolmen päivän vanhat alkiot ja toisissa sit viljellään pidempään, varsinkin jos siirtoja on takana jo useampi.

Miru, ton mäkin tahtoisin tietää, sillä toisilla klinikoilla ilmeisesti odotellaan helpommin alkioiden jakautumista pidempään ja toisaalla sitten lykätään ne suoraan kohtuun ja tavallaan toivotaan parasta... tai onhan se varmaan aina myös potilaasta kiinni. Stella, ehtisitkö antaa meille tyhjentävän vastauksen? :p

Kamilla, kiitos kysymästä, ihan ok tänne kuuluu. =) Vois se tätsy poiketa tosiaan pikkuhiljaa, niin pääsis sitten pas-kiertoonkin kiinni. Suunnittelu on tehty ja kun nyt alkaa joskus uus kierto, niin kp 12 ultraan ja luomuna sitten yritetään. Mutta näyttäis kyllä menevän hommat jo toukokuulle, sillä mun kierrot voi venyä, kun ei piikitetä mitään taikatippoja ollenkaan. Eli ainakaan varhaisperunaa ei ole täältä luvassa. ;) Kuinka sun tilanne, odottelet muistaakseni myös pasia? Oliko niin vai oonko tippunut nyt totaalisesti kärryiltä? :snotty:

Joo, täällä odotellaan kans PAS:ia :wave: Syön nyt neljättä päivää Zumenoneja ja viikon päästä torstaina olis ultra-aika jossa tsekataan limiksen tilanne ja päätetään siirtopäivä. Kaksi keskinkertaista alkiota pakkasessa eri oljissa jotka molemmat sulatetaan ja siirretään jos vaan selviytyvät!
Ei onneksi tarvi yrittää bongata ovista koska se todennäköisesti
jäisi bongaamatta :D Sen verran epävarmaa toi meikäläisen luomu-ovulointi :whistle:

Kurre, montako alkiota teillä on pakkasessa? Kahden alkion siirtoa kans varmaan suunnittelet?

Hyvä, en siis ollut aivan pihalla vaan muistelinkin, että teillä nyt myös pas käynnissä. =) Ja oikeesti oletkin tositoimissa melko pian! :flower: Mä todennäköisesti pongaan tota ovista vielä kesäkuussakin, mutta kun lääkäri nyt ehdotti tätä luomuna, niin koitetaan nyt edes kerran... taikka niin kauan kunnes hermot menee. :headwall:

Mun oman mielikuvan mukaan noi alkiot kuitenkin tuntuis muuten selviävän aika hyvin sulatuksesta, eli hyvinkin saattaa sulla olla pian kahden siirto edessä. Siirrettiinkö tuoresiirtona myös teillä 2? Meillä on pakkasessa 2x2, ja siis toinen olki sulatetaan ja siirretään se mitä siitä sulaa. Näin ehdotti lääkäri. Voikohan noita pakastettuja muuten vielä kasvattaa pidempään sulatuksen jälkeen eli blastokystiksi?

Kovasti tsemppiä sulle Kamilla pasiin - eiköhän paikata kunnolla nyt ne tuoresiirron tilastotappiot? :wave:

Ok, oispa kiva kuulla syitä balsto-viljelyyn tarkemmin vielä. Varsinkin, kun saman klinikan sisälläkin käytännöt näemmä vaihtelee. Tästä saatiin tänne pääkoppaan varsinainen jossitteluteema jo valmiiksi... :headwall:

Onnea valtavasti Stella ja Auris! Ihania uutisia molemmilla!!! :heart: Todellakin nyt meillä on hyvä tilanne. Kuusi raskaana olevaa yhtä aikaa. Niistä on pakko ropista niitä pysyviä plussia, ihan pakko. Voi että, eilinen hyvä mieli vaan jatkuu teidän kaikkien ansiosta.

Taivaansilpojalle mielenrauhaa (joo helpommin sanottu kuin tehty, mutta silti...)
Ja Kurren aikatauluille peukut pystyssä bd bd bd... Oltaiskohan me sit yhtäaikaa raskaana ktt tuossa parin-kolmen viikon päästä? =)

Miru, olen varma, että lääkäri on lukenut kirjoittamasi tekstin ja arvostaa palautetta älyttömästi. Kukapa ei olisi mielissään siitä, että omaa ammattitaitoa ja myös välittämistä kiitellään. Yhdessä tapaamisessa muuten kerran pohdimme, että miksiköhän nämä lääkärit ovat valinneet juuri lapsettomuuden hoidon erikoisalakseen. Mitä te arvelette? Tai onko joku jopa kysynyt? Oma kyyninen mielipiteeni oli silloin, että siksi, kun on rahakas ala, jolta työ ei tule loppumaan. Mies ehdotti, että koska on tosi mielenkiintoine aihe. Mutta sisimmässäni uskon, että mukana on monella myös muuta, halua auttaa, ei ne muuten näin haastavia potilaita jaksaisi. Kuten ollaan kaikki huomattu, lääkäreillä on valtavan kiireiset työpäivät ja varmasti siksi vastaukset tulevat sähketyyliin: oire normaali stop lääkitys sovitusti kp10 asti stop soita kontrolli kun posit. hcg-testi stop. Olen huomannut ihan saman asian, mutta uskon silti, että lukevat tarkkaan kaiken heille tulevan postin.

Jos haluaisi inhimillisemmän vastauksen, voisi tosin kokeilla lähettää ihan vanhanaikaisen paperikirjeen tuoksukynällä kirjoitettuna. Jos saisitte tuon miespuolisen lääkärin hurmattua (tai huumattua) jollain kemikaalilla. :LOL:

).( Sanhranaminen alkaa virittäytyä jälleen n-äksöniä varten. Tänään ovistikku antoi kaksi vahvaa viivaa, juuri täsmälleen aikataulussa. Olin epäillyt, että tuo operaatio sekoittaisi kehoa kovasti, mutta näköjään ei. Siitä en sitten ole varma, tapahtuuko ovis oikeasti. Jytyjä särkylääkkeitä on tullut nappailtua tasaiseen tahtiin, mikä kait saattaa haitata. Uskaltaisiko sitä jo kokeilla kotikylvöä ennen jälkitarkastusta? Jos se jo onnistuisi hyvin varoen injektoimalla... ;) (oikeasti vielä ei pysty, ikävä kyllä ).

Stella, tunikakokemuksesi hymyilytti! Taidan myös minä kokeilla, niin on hyvä vire lääkäripäivälle. =)

Yhteistyössä