Pömppömahaiset plussaajat!!

Nami, kyllä vain - nyt kotikylvö ehdottomasti kehiin!! =) =) Ja sä ehdit kyllä ennen mua tohon ktt-leikkiin, ettet jopa synnärillekin ennen kuin mä saan ovistikkuun viivan... :LOL:

Voi Namsku, kun mä niin toivoisin, että teillä tärppäis nyt ihan luomuna ja tosta vaan ennen hoitoja!! :heart:

Namunen, mahtavaa! Koti-inssi vuodepotilaalle, tässä olisi aineksia kunnon komediaan :LOL: Kunhan vaan laitat tunikan päällesi tuona h-hetkenä niin mikään ei poikkea. Ja lääkärinä häärii oma hurmurimies, jonka edessä tuskin mikään enää punastuttaa..Sukat voit jättää pois tällä kertaa (suosittelen!!). Johan tuossa riittää sitten kertoista lapselle kun aika on kypsä. Apua, naurattaa :LOL: :LOL:

*tiedättekö miten tyhmältä näytän täällä toimiston käytävillä kävellessäni, kun en voi olla hekottelematta ääneen..tuo ajatushan jalostui vielä hieman pidemmälle, kun aloin miettimään, kuinka Namu alat pitämään pientä kotiklinikkaa ja kampanjoit "ota kolme, maksa kaksi - kevään erikoistarjous sadalle nopeimmalle" :LOL: *

Alkuperäinen kirjoittaja Kurreliini:
Ja sä ehdit kyllä ennen mua tohon ktt-leikkiin, ettet jopa synnärillekin ennen kuin mä saan ovistikkuun viivan... :LOL:
Höpöti höpöti, oravainen. ;) Yhres mennään käsikynkkää, vaikka pitäis timo taikuri hakea apuun tuon oviksesi kanssa. :heart: (Ananasakäämä!)

Joo, Miru. Kerään täällä jo tarpeita illaksi, ei arvaa miesparka mihin joutuu:
- tunika
- sukat (sukkanauhalliset sekä vyö - oletteko tällaisia koskaan laittaneet ultrapäiväksi jalkaan? :LOL: :LOL: )
- muumimuki ja struutti
- kumihanskat
- kipulääkettä
- kynttilöitä, musiikkia ja muuta rekvisiittaa romanttisen ambiaanssin luomiseksi...

Ja näistä EI sitten kerrota jälkikasvulle! :LOL:

Kurre, meille siirrettiin silloin tuoresiirrossa yksi top-alkio. Mies ei päässyt siirtoon mukaan ja sit paikan päällä sain kuulla että viidestä alkiosta kolme on siirto kelpoista. Lääkäri oli yhden alkion siirron kannalla enkä sit uskaltanut omin päin (mieheltä kysymättä ) siirrättää kahta :whistle:
Pakkasessa olevat ovat kolmosluokan alkioita (tuoresiirrossa siirretty oli kakkosluokan). Lääkäri sanoi silloin siirtopäivänä että jos toinen niistä 3-luokan alkiosta laitetaan top-alkion kaveriksi niin kaksosraskausriski on aika iso. Ja sit pakkaseen olis jäänyt vaan yksi alkio. Tietysti nyt jälkiviisaana on käynyt mielessä, että olis pitänyt vaan siirrättää kaksi... Jospa sit edes toinen olis kiinnittynyt.

Raitapaitaisella muuten raskaus alkoi (tosin tuoresiirtona) samanlaisista alkioista kun mitä meillä on pakkasessa, et toivoa on :heart:

Voi naiset, teitä! Mä nauroin niin, että mahassa vihlasi - ehkä pikkuisetkin nauroi tai sitten ne sanoi, että ei saa häiritä, me yritetään nyt tehdä sitä työtä mitä sä äiti eniten haluat... :wave: :wave:

Blastoviljelystä sen verran, että kyllä: taitavat olla melkein kaikki yksityisen klinikat Suomessa sillä linjalla, että kohtu on paras paikka alkioille. Julkisella puolella pitkiä viljelyjä ei varmaan tehdä lainkaan - en ole ihan varma, tietenkään.

Muistan kyselleeni lääkäriltäni tästä asiasta joskus ennen 1. IVF:ää, kun hän kertoi prosessista sen verran, että alkiot siirretään sitten 2.päivänä. Hän sanoi, että sitä on kyllä tutkittu, että kun parhaat 2.päivän alkiot siirretään, niin ne ovat yleensä parhaat myös päivänä 3 jne. Vähän jäin sitä kyllä miettimään, koska täällä chatissa huomasin, että esim. Felicitaksella tehdään 3.päivän siirrot. Onhan kuitenkin niin, että hyvätkin alkiot voivat lopettaa kehityksen jossain vaiheessa ja sitähän ei sitten näe, mitä ja missä vaiheessa siellä kohdussa tapahtuu. Noh, omakohtaisesti kokemukset ovat siis olleet sellaiset, että 1.IVF:ssä tammi/helmikuussa meille siirrettiin kaksi nelisoluista top-alkiota, tai toinen oli gradus 1 ja toinen 1-. Plussaahan siitä tuli, mutta vain hetkeksi. PAS:ssa otettiin kaksi 2 luokan alkiota (pakastettiin 2 ja 4 soluisina) samasta oljesta sulamaan jo edellisenä päivänä (pyysin erikseen, että näin voitaisiin tehdä, koska meillähän ei pakkasessa ollut muuta enää jäljellä) - ja siirto tehtiin siis tavallaan vasta "päivänä 3", eli ne olivat jakautuneet sulatuksen jälkeen 7- ja 8 soluisiksi, täysin vaurioitumattomina ja edelleen pysyen 2 luokan alkioina. Kaikki raskausoireet löytyivät, aamupahoinvointia lukuun ottamatta, mutta kuten tiedätte, siitä tuli nega.

Väkisinkin sitä alkoi miettimään, että kun alkioissa ei ollut näkyvää vikaa, ja kohdun limis ihan jees (mulla siirron hetkillä aina n. 8-9mm, ei sen enempää) niin täytyi sitten olla niin, että jossain vaiheessa ainakin ne PAS-alkiot vaan lopettivat leikin kesken. Niinpä kun tämä 2.IVF lähestyi, ihan itse ehdotin N:lle (meilitse :) , että voidaanko tehdä pitkä viljely tällä kertaa, niin nähdään sitten, jatkaako ne meidän alkiot "loppuun" asti. N totesi, että hän olisi itse suositellut minulle samaa jos vain itse uskallamme siihen lähteä. Joten niin päätettiin tehdä. Punktion tulosten jälkeen oli vielä epävarmaa, voidaanko niin kuitenkaan tehdä, koska munasoluja tuli niin vähän - mutta kun sitten päivänä 3 meillä oli edelleen ne kolme hyvin jakautunutta alkiota, päätettiin uskaltaa viljellä pitempään.

Blastoviljelyssä on sellainen huono puoli, että alkiot selviävät pakastuksesta paremmin, mitä nuorempia ja vähemmän jakautuneita ne ovat, eli käytännössä 4 soluisina. Lisäksi toinen huono puoli on, että kaikki alkiot eivät vain yksinkertaisesti jatka jakautumista blastoiksi asti, eli siinä saattaa käydä niin, että kun tehdään pitkä viljely, ei olekaan mitään siirrettävää päivänä 5. Ja kun nyt sitten pyöräytetään oravanpyörää alkupisteeseen, niin koskaanhan ei voida tietää, olisiko kuitenkin joku/jotkut alkiot selvinneet paremmin kohdussa kuin maljalla, eli sittenkin jatkaneet jakautumistaan kohdussa vaikka lopettivatkin leikin maljalla....Ehkä olisivat? Tai sitten eivät. Onhan näitä esimerkkejä vaikka muille jakaa sellaisista kohtaloista, joissa on siirretty päivänä 2 tai 3 yksi tai kaksi sellaista alkiota, joiden ei ole uskottu selviävän pakastuksesta ja sitä myöden on ollut kai sitten epäsuorasti jollakin tavalla epävarmaa, jaksavatko ne myöskään maljalla jakautua eteenpäin. Mutta niistä on sitten raskauduttu....

Blastohommista löytyy googlettamalla, varsinkin jenkeistä, vaikka kuinka paljon tietoa. Tiedetään: jenkit ovat vähän hulluja ja esim. siellä voidaan näköjään esim. siirtää useampia kuin 2 alkiota ja tehdä sen jälkeen täysin kammottavilta kuulostavia elective pregnancy abortion-juttuja, joilla sitten poistetaan ylimääräiset, huonoimmin kehittyneet sikiöt...Ihan karmeaa! Joka tapauksessa, jenkeissä näyttäisi olevan lähes vallalla blasto-siirrot ja sieltä löytyy lääkäreitä, jotka vannovat sen nimiin aivan täysin ja syyttävät varhaisempia siirtoja tekeviä lääkäreitä rahastuksesta ja vakuuttavat, että alkioiden jakautuminen blastoksi asti on täysin geenien säätelemä juttu, eli mikäli viljely tehdään teknisesti oikein, sitä parempaa paikkaa ei alkiolla voi ollakaan. Tästä viimeisestä väitteestä nyt ei oikein voi saada vakuuttavaa neutraalia kantaa, että onko todella niin. Niin joo, pikku juttu vielä - varmaan tiesittekin, mutta sanon silti: pitkä viljelyhän maksaa extraa... Summa summarum: mikäli se olisi se autuaaksi tekevä juttu, niin kaikillehan tehtäisiin pelkästään blastoviljelyitä. Todennäköisyyksillähän tässä tietyssä mielessä pelataan hoitojen suunnitteluissa ja toteutuksissakin ja ilmeisen vakuuttavasti suomalaiset klinikat ovat sitä mieltä, että ihan yhtä hyvin raskaudutaan 2. ja 3.päivän siirroista kuin blasto-siirroistakin. Eli te, joille ei ole tehty pitkää viljelyä, vaan on siirretty ihan normipäivinä, niin kehotan ihan lämmöllä olemaan vaan huojentuneita siitä, että teidän lääkärit eivät ole pitäneet sitä teidän kohdalla suositeltavana vaihtoehtona - vielä.

Voi kääk! Tajusin jus kardinaalimokaukseni: mulla oli tänään sukat jalasssa - yleensä ei! Mutta toisaalta jos SE just onkin se taika? Mutta huomaatteko: poikkeus vahvistaa säännön, näissäkin asioissa :D

Nami, muista pyytää allekirjoituksia suostumuksiin ja lupiin ENNEN lääkärileikkejä. Oikea tunnelma, nääs . Salaattitilinko vois toimia, jos haluaa pestä ja lingota näytteen :LOL:

Meille muuten kävi tänään niin, että olin sit jo pipari - höpö höpö,kyllä siinä oli jo koko paistinuuni kaasulevyineen ja teflonpaistinpelteineen- näytillä, levitin putkessa, niin sit ei ultravehkeeseen tullut kuvaa. Aikansa näpsyttelivät, ei mitään. Mulle sattuu aina näitä... Pahoittelivat kovasti, että nyt joudutaan hakemaan toinen laite lääkärin huoneesta. Lääkäri jo melkein lähti, mutta sitten hoitaja ehdotti josko krhöm se pois siksi aikaa.. Vempain poistettiin ja mulle liinaa vähän eteen. Biologi rauhoitteli meitä, että alkiot on lämpökaapissa ja niillä ei ole mitään hätää. Lääkäri, hoitaja ja biologi ähelsivät laitteen, saivat siihen virran (mies avusti) ja kas saatiin kuvakin =) Vempain uusasennettiin, ultra kehiin ja sinne menivät :D Toimenpide ei kyllä kauaa kestänyt sinänsä. Oli pakko livauttaa, että olipas nopeaa, pikaisempaa jopa kuin kotona... :LOL:

Ei muuten oireita tässä vaiheessa.

T: Auringonnkukka & Taimi ja Kauno (köllötellään muuten jo pääkaupungin keskustassa hotellihuoneessa - vain parasta jälkikasvulle - ei niitä kotiinkaan voinut viedä heti. Mies siivoaa perjantaiksi)

Alkuperäinen kirjoittaja Auringokukka:
Nami, muista pyytää allekirjoituksia suostumuksiin ja lupiin ENNEN lääkärileikkejä. Oikea tunnelma, nääs . Salaattitilinko vois toimia, jos haluaa pestä ja lingota näytteen :LOL:
:LOL: Aarrrgh! :LOL: :LOL: :LOL:

Ja että pääkaupungissa vai... vai mahtoiko nyt tuosta ne " " unohtua...

Mahtavaa Namu. Olen ihan hassu, mutta tärisin täällä tuon vastaa-painikkeen jälkeen. Anonyymius on nyt sitten soronoo tämän jälkeen. Ja äsken hehkutin miehelle, että meillä on pömppistreffit, -siis mitkä??
Mukaan muitakin arkajalkoja, Stella??? Kurre?? Sovitaan koordinaatit tarkemmin illalla.

Onko anonyymiys joku hormoni, saako sitä pistoksina? Ei mulle oo määrätty... Ei meil Turuus...

Jep. Perjantaihin asti ollaan TÄÄLLÄ. Katsoin kalenteristani, eikä mulla ole huomenna kuin yhdet kuumat treffit. Mut kyl pömppistapaaminen aina chippendale pojan voittaa. Toinen juttu on, että kannattaako mut tavata OIKEESTI :LOL:

Lähden nyt käymään kuuluisassa Stockkan apteekissa Lugenappeja hakemassa. "Ne kun on niiin hyviä siellä". Oikeesti YA pisteeseen vaan poikkean. Sit käväisen Marskin kolmen ruokalajin illallisella - ja palajan tsekkaamaan minne savuiseen kuppilaan treffit sovitaan. (Ehdotan Anna K:ta, täytetään se ja lauletaan yhdessä We are the champions) B)

Auriksen ehdotus kuulostaa sopivan maltilliselta ensitapaamiseen. Kun tullaan kaapista, tullaan sitten kunnolla. Onko meidän tuntomerkit huomenna sitten tunika/aurinkolasit/snorkkeli/uimalakki?

Haluatteko huomenna oikein syömään vai istumaan alkoholittomille drinkeille? Itse ehkä preferoin jälkimmäistä, toki jokin pieni oheisnapostelu toimii hermostuksissa, mutta voisin syödän kunnolla ennen tapaamista. Paikkaehdotuksia olen huono antamaan muualta kuin akselilla Kamppi-Stocka. Enkä oikein keksi, missä voisi olla sellaisia sopivan rauhaisia soppia jutusteluun. Onko Bakers esim sellainen? Teerenpeli kuuluu lempikuppiloihini myös. Mihin Namin on helppo toipilaana tulla? Kellonaika vois olla jotain 18/18.30?

Kiitos! =)

Nyt on massu täynnä hyvää ruokaa. Söin oikeasti kolme ruokalajia, vaikka pääruoan puolessa välissä olin jo ihan ähky... Paahtovanukas kruunasi kyllä aterian. Vain parasta meidän lapsille ;)

Kamppi-Stocka akseli on oikein sopiva ainakin mulle. Minulle käy ruokapaikka, syödä pitää huomennakin. Mutta käy myös kahvi/juomapaikka. Olen huomenna töissä kiinni iltapäivään asti, ehkä kolmeen-neljään korkeintaan. Ja en valitettavasti pääse koneelle ennen sitä. Mutta mulle sopii kaikki paikat ja ajat viiden jälkeen. Ja mielelläni tapaan TEIDÄT KAIKKI!

Pömppöilyunia toivotellen!

Iik, Miru, sinä rohkea nainen...Mä en kyllä uskalla, vieläkään...Samalla mulla on kyllä oikeasti myös hyvä alibi, eli olen luvannut miehen kanssa tehdä huomenna kotihommia, kun viikonloppuna tulee vieraita...

Huh, mikä hieno keväinen onnen päivä. Tuonne "Myöhemmin onnistuviin tammi/helmikuun" pinoon tuli tänään kaksi plussaa ekasta PAS:sta!

Öitä.

Hei, Vähänkö te olette reippaasti kirjoittaneet. Mä olen ollut ahkerana, ensin töissä melkein kymmenen tuntia ja sitten tehnyt verhoja, koska meille on tulossa viikonloppuna kourallinen kavereita viettämään mieheni syntymäpäiviä. Joo siis mä silitin sen silitysnauhan paneeliverhoihin. Eli en mikään ompelija, mutta kuulosti varmaan ensin hyvältä.

Hei kumma juttu, me ollaan saatu jokin merkki jostain ylemmältä taholta.
KASTEMADOT... Olen nyt parin päivän ajan ihmetellyt niitä ja yrittänyt olla astumasta niiden päälle, kun niitä on aivan mielettömästi. Mulle tuli kans vahvasti sellainen olo, että ne on jotenkin hedelmällisyyden merkki. Joten nyt tytöt meille tulee paraati ajat.
Suosittelenkin tilaamaan sen papin jo ristiäisiin. Ilmoittamaan lapset koouluihin ja niin edelleen. Täällä plussataan kohta niin porukalla, että euroopan apteekeista loppuu raskaustestit.
Omalla kohdalla kävis varmaan niin, että varmistelisin ja tekisin testejä koko ajan, jos kerran plussa paukahtaisi. Töissä kahvitauon nimitys kohdallani olisi testi tauko, ruokatauolla ehtis tekee useamman.
No karkas pikkasen toi mopo taas, mut ei kai se haittaa. :D

Mulla alkoikin aamu ihan toisenlaisissa tunnelmissa kuin mitä eilen oli vallalla.
Noita kapseleita työnnellessä kun on väkisinki tullut tunnusteltua sitä kuuluisaa kohdunnapukkaa. Vielä eilen illalla se oli jossain kaukana lähes tavoittamattomissa ja kova. Tänä aamuna sen sijaan laskeutunut ja pehmennyt. Tiedättehän mitä se tarkoittaa. Tuo on nyt niin selkeä oire siitä että raskaana ei olla taaskaan.. :'(

Miru, tiedän että tuosta kohdunnapukasta puhutaan, että on muka jotain tiettyä tiettyyn aikaan kierrosta tai jos on raskaana etc. Mutta se on samalla HYVIN epäluotettava indikaattori ja ymmärtääkseni vaihtelee päivästä toiseen tosi paljonkin. Tämä menee samaan kategoriaan aamulämpöjen kanssa. Joillain ei kerro mitään, toisilla jotain, mutta silloinkin vain jälkiviisaana oireita tulkitessa.

Tavataanko jossain Kampin lähellä kuudelta. En tunne yhtään Helsingin tapaamis-/seurustelupaikkoa, mutta joku hiljainen siinä lähellä olisi kiva. Kävelen hitaasti, joten kauemmas lähteminen voisi olla paha erhe. Mites Kurre? Palaan, nyt tuli vieraita!

No käykö se Kampin Teerenpeli klo 18. Jos on ihan täynnä tai liian hälyisä löytyy läheltä vaihtoehtoja. Sieltä saa jonkinlaista ruokaa, ainakin mahtavan hyviä ja megaisoja toasteja. Voitaisiin nähdä siinä edustalla, ettei tarvitse kierrellä pöytiä kulmakarvoja kohotellen. Tuohan löytyy Olavinkadun ja Salomonkadun kulmasta. Täältä löytyy kartta:

http://www.teerenpeli.com/?sivu=kamppi&alasivu=yhteys

Kiitos Nami sanoistasi, mutta kyllä mulla taisi nyt vaan toiveet tipahtaa. Luotan oman kropan tuntemuksiin niin sokeasti.

Ensinnäkin Miru: mä olen ymmärtänyt jostakin, että ei se nyt niinkään miltä se tuntuu vaan mikä sen väri on....Ja sitähän ei pääse tarkistamaan. Ja voisko olla, että toi on jotain kuuluisia vanhan kansan horinoita, tyyliin että tyttö tulee jos sormus keinuu langassa mahan päällä tiettyyn suuntaan? Vai onko sulla tähän omakohtaisesti silloin raskauduttuasi sellainen kokemus, että todella tunsit sen kovenevan ja nousevan? Mun oma skeptisyys tohon napukka-asiaan johtuu kyllä siitä, että mä on niin tutkalla tosta kohdunnapukka-asiasta, että jonkun teistä pitäis opastaa ihan käsikopelolla, että missä se on.... Oikeesti - kun mä laitan kapseleita (nyt jo kuitenkin kolmatta kiertoa) niin musta aina tuntuu, että siellä on vaan ja ainoastaan pehmeetä eikä kyllä mitään napukoita ja itse asiassa - tää on varmaan noloa - mä aina pelkään, että työnnän sen lugen varmaan suoraan kohtuun asti, koska pistän sen niin pitkälle ja joskus jopa sattuu. Toivottavasti se ei oo mahdollista.

Tää ei nyt kauheesti lohduta, mutta sanon silti: ÄLÄ luota oman kropan tuntemuksiin niin sokeasti. Ihan oikeesti. Tuolla myöhemmin onnistuvien -pinossa esim. Kati231 plussasi eilen hienolla hcg-arvolla JA käytännössä oireettomana - lähes täysin varmana negasta. Muistelen, että Kati oli kova tyttö kokeilemaan tuota samaista napukkaa ainakin ekassa IVF:ssä, nyt en muista kirjoittiko siitä niin paljon tässä PAS:ssa. Laita sille yksäriä ja kysy, jos kovasti ahdistaa...

Halauksin,
S

Torstai 10.4.

Ulpu78.......................2.ivf.....................................kp24/-/pp10
Miruliini......................1. ivf.....................................kp22/-/pp8
EllaElias.....................1.ivf.....................................kp/-/pp6
Taivaansilpoja............pas.....................................kp/-/pp3
Stella75.....................2.ivf.....................................kp17/-/pp 1
Auringokukka.............ivf........................................kp/-/pp 1
PeePee77...............pas/zumenon...................kp13/29-31/siirto11.4
Marli...........................pas......................................kp/-/siirto15.4
Kurreliini....................Pupuilua...............................kp33/-/pp
mmm.........................4.inssi/clomit/puregon..........kp25/27-31/pp
Hobelix......................1.ivf......................................kp25/30-32/pp
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................kp15/30-35/pp
Minea81.....................Pupuilua..............................kp10/-/pp
Dreamer-88................pupuilua.............................kp7/-/pp
Kamilla........................pas/zumenon.....................kp4/29-31/pp
Krisseli79...................2.ivf.....................................kp1/-/pp
Sahrami73.................rentoutumista.....................kp/26-28/pp
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/pp
Haave........................pupuilua..............................kp/-/pp
Milja71.......................icsi.......................................kp/-/pp
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/pp
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/pp

Plussanneet :heart:

Ukkovalta, :hug: :hug: :'( Voimia minäkin teille kovasti lähetän.

Miruseni, yhdyn edellisiin viisaisiin tunikoihin ja kehotan olemaan välittämättä siitä nipukan kovuudesta. Voi vaihdella, kuten kaikki muutkin oireet. Sitä en tosin lähde kieltämään, etteikö itse voisi "tuntea" ja "tietää" olevansa raskaana jossain sisimmässään, muttei se yhdestä oireesta tai sen katoamisesta kyllä selviä. Joskus ei selviä muulla kuin veritestillä. Sulla on nyt ktt-päivät menossa ja kuule kuuluu vaan niin taudinkuvaan toi kaikki epäileminen ja uskonpuute. Mutta kuten Stella jo sanoi, niin eilen saatiin mahtavia uutisia toisessa pinossa ja ei sielläkään raskaudesta itse kovin vakuuttuneita oltu. :p

Stella, kiitos muuten eilisestä blastokysta-infosta. =) Mä en tajuu, et kuinka sä pystyt usein kirjottamaan niin ihanan pitkiä tekstejä, sillä tää idioottimainen pieni kirjoitusikkuna saa mut ainakin ihan raivon valtaan, jos yrittää yhtään pidemmin kirjoittaa... :headwall:

Namsku, Miru ja Auris, mä joudun kyllä jättäytymään pois täniltasilta pömppistreffeiltä, vaikka kieltämättä Mirun tempaus oli sen verran rohkea ja räväkkä, että olisi itse syytä ainakin saada raahauduttua paikalle. Vähintään. B) Mutta oon menossa leffaan miehen kanssa, joten ihan syykin löytyy. Tosin eilen olin vielä sitä mieltä, ettei musta olis siihen ehkä muutenkaan, mutta tänään taas jo ajattelin, että se vois oikeesti olla tosi kivaa. :D Ah, mahtavaa olla nainen ja muuttaa mieltään joka toisella silmänräpäytyksellä! ;)

Ja vielä yhdyn muuten tuohon kastematohuomioon, sillä niitä on oikeasti mönkinyt tosi paljon märällä asfaltilla, ja on ollut pakko oikein ihmetellä, että mitäs kummaa... Ja selkeästihän se on merkki tulevasta sadosta ja vauvakatraasta. :D Saadaan kuulkaas naiset oma pieni päivähoitoyksikkö aikaiseksi tällä menolla! :LOL:

Yhteistyössä