Pömppömahaiset plussaajat, vol 4




Perjantai 30.1. :wave:

PeePee77..................PAS............................kp24/29-31/ktt3
Siisami.......................6.ICSI.........................kp23/-/helmi
Retuli82.................... PAS.............................kp14/-/helmi-maalis
Sitronella..................2.IVF............................kp13/-/maalis
Adeliini......................luomuilua.....................kp12/27-34/ktt
EllaElias.....................inssi............................kp8/-/ktt
Stella08.....................luomuilua....................kp/27/ktt
Haave........................PAS.............................kp/30/ktt



Testailijat :p

PeePee77 10.2

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

 

Niinpä niin. Onhan tässä aikaa kulunut. Ja teille tapahtunut. Ja minulle. Olen kaivannut rakkaita ystäviä tässä maailmassa ja voi miten paljon olenkaan ajatellut tätä kaikkea, tätä helvettiä, jossa omalla kohdallani oikeastaan kaikki, mitä olen alkanut pelkäämään, on tullut todeksi. Se on ollut suorastaan irvokasta. En tietenkään ole yksin, väärälläänhän nämä sivut ovat "veteraaneja" ja paljon kokeneita nestoreita (varsinkin lukijoina, jos ei kirjoittajina) mutta ei se sitä tuskaa ole hälventänyt. Oikeasti. Kun eihän tämä suru ole sellaista, että se, että joku toinenkin sitä kokee, jotenkin pienentäisi oman sydämen onttoutta.

Mun piti miettiä näitä asioita aika raskaimman kautta. Kirjoittaminen ei tuntunut auttavan, ei oikein mikään sellainen, mitä ennen tein. Miehen kanssa oli päästävä lähemmäs siten, että molemmat hyväksyisimme, että tässä ollaan ja tämä on totta: meille ei lasta tulla helpolla suomaan. Edellä lausutussa painotan sanaa "molemmat". Kyllä se koski ja koskee itseänikin. Ehkä vielä vuosi sitten uskaltauduin toivomaan, että "no me ollaan selittämättömiä, ei ehkä ihan oikeasti "lapsettomia", tämä nyt vaan on jotenkin hidasta".

Viime syksyn loppuna meille paljastui Felicitaksen vastaanotolla että löytyihän niitä vasta-aineita, sekä kilppari- että tumavasta-aineita. Ja veren tukostaipumus. Ja sitten se pahin: korkea fsh.

Miten siitä eteenpäin, en muista. Jouluvalmistelut, joululahjat, joulukiireet. Missä olet, Toivo, takoi vinhasti pääni sisässä. Googlasin kaiken mitä löytyi, luin kaiken, etsin tietoa, itkin. Päässä takoi kaikenlaista. Kuten:
- tämä on paljon huonompi diagnoosi kuin pco
- tämä on paljon huonompi diagnoosi kuin endo
- tämä on paljon huonompi diagnoosi kuin vähäinen tai huono sperma
- tämä on paljon huonompi diagnoosi kuin "selittämättömyys"

(.) No, tänään on pp2. Kyydissä on 1 kpl pikkuisia top-alkiota, joka oli siirtohetkellä täydellinen 8-soluinen yksilö. Pakkaseen meni 4 hyvää alkiota, joista kaksi omassa oljessaan ja kaksi yhdessä. 3 PAS:ia siis luvassa, jos selviävät. Siihen korkeaan fsh-tuomioon nähden tulos ihan kohtalainen: 8 munarakkulaa ja kaikissa 8 solua, 7 hedelmöittyi ja niistä siis 5 hyvää. Lääkäri oli tosi tyytyväinen ja toiveikas huomioon ottaen solujen/alkoiden laadun. Itse yritin vaisusti muistutella, että laadu on ollut aiemminkin aina priimaa mutta onnistumisia ei ole tullut. Mutta tälläkään perusteella kahta alkiota ei suostuttu siirtämään, koska "raskauksia kuitenkin viime vuonna alkoi, joten mahdollisuudet raskauden alkamiseen top-alkiolla ovat erinomaiset". Aivan niin, miten pääsikin unohtumaan nämä aivan erinomaiset ennusmerkit.

Hoito meni sinänsä hyvin, ihmeellisen vähäisin sivuoirein ja yllättävän hyvällä tuulella ja tosi rauhallisena. Se on musta oikeasti vähän yllättävää, koska lääkearsenaali on ollut mittava - en tiedä voiko enää monimutkaisempaa lääkecomboa ollakaan: synarela, gonal, menopur, klexane, luget, prednison ja bonuksena pohjalla siirtopäivänä aloitetut estradot-laastarit (kohdun limakalvon vahvistamiseen). Että ei paljoa tule varmaan mitään oireita kuviteltua.Tällä satsilla luulisi ilmestyvän jos jotakin vihlasua ja pistelyä. Antaa tulla vaan, enköhän kestä.

Mutta siis, täällä ollaan ja 9.2 kuullaan miten käy. Verikokeessa käyn kuten Feltsun potilaat kai yleensä muutenkin, en varmaan aio edes raskaustestiä ostaa kotiin. Aidosti rauhallinen olo, en usko, että putoan pohjalle, jos huonosti käy. Mutta olenko sitten toiveikas? Totta kai. Tuli jossain vaiheessa tässä hoidon aikana etsittyä toivoa netistä googlen kentässä "onko vielä toivoa". Oli pysäyttävää löytää hakutuloksista joku oma tekstini täällä pömppiksissä, viime keväältä. Ja kyllä, tietenkin olen toiveikas tämän(kin) hoidon suhteen. Kannan sydämeni alla pikku-Toivoa.

Stella pp2

 
Stellan kirjoitus pysäytti..
Toivon sinulle, että saat Plussan tästä siirrosta ja kaikki menisi tällä kertaa loppuun asti hyvin! :hug: :flower:

Kaikille ihanaa pakkassunnuntaita! :heart: :flower:

Töihin lähtevä Frouva pikkumyy :D :wave:
 
PeePee, kuinka piinailut on sujuneet? Olethan jaksanut olla levollisin mielin ystävä? Vai miltä sinusta on tuntunut? Ja kyllä, te olette sen kaiken ansainneet! :heart:

Rva Pikkumyy
, oikein lämmin rutistus sinulle!

Stella, rakas ystävä, rutistan sinua oikein kovaa. :hug: Ihanaa, kun olet jälleen mukana. Tekstiäsi lukiessa mulla oli tuttu olo, samanlainen kuin aikaisemminkin, kun olen ihmetellyt, että kuinka joku voi olla noin viisas ja osata pukea se kaikki lapsettomuuden tuska ja taisto oikeasti sanoiksi. Ja osata etsiä itsestään sen voiman jatkaa eteenpäin, on eteen sitten tullut mitä tahansa uutta taisteltavaa. Kuten jälleen on tullut. Se, mistä sydän jälleen lämpeni, oli tieto, että kyydissäsi on ihana pieni alkio, jolla on vähintään ne samat mahdollisuudet tehdä sinusta äiti, kuin kenellä tahansa meistä. Ja kyllä, olet toiveikas ja me kaikki olemme. Ei se kipinä sisällä helposti sammu, ja aina aka ajoin tulee aika sen loistaa. Annammehan niinä hetkinä sille mahdollisuuden. :heart:

Olisipa tässä pienellä ihmisellä mahdollisuus tehdä jotakin muuta, kuin toistella jo niitä monen monta kertaa kuultuja sanoja ja valaa sitä uskoa teihin ihan jokaiseen - uskoa siihen, että teette ratkaisuja, jotka ovat teille sopivia; uskoa siihen, että jaksatte kaivaa tietoa omin voimin ja vaatia muutakin kuin liukuhihnahoitoa; uskoa siihen, että se mahdoton ei ole kuitenkaan mahdotonta; uskoa omaan jaksamiseen ja parisuhteeseen; uskoa uuteen elämään. :heart:

Kaiken irtoavan voiman ja tuen lähettävät teille Kurre ja oravanpojat
 
Voi miten ihanaa olikaan lueskella Stella sun kirjoitusta ja taas kerran tippa silmäkulmassa. Olen äärettömän iloinen että tulit kertomaan kuulumisiasi ja nyt toivon koko :heart: :mestäni että kyytiläinen ymmärtää takertua kiinni noin mahtavaan ihmiseen. Hienoa, että olette yhdessä keränneet palaset taas kerran kasaan ja valmistautuneet yyteen yritykseen kohti kauan kaivattua. Sinua ja aitoja kirjoituksiasi olemmekin täällä kovasti kaivanneet. Hienoa että olet taas mukana! :)

Ja kuten PeePee kirjoitit, mulla myös samanlainen kokemus, että julkisella ei olla valmiita kokeilemaan mitään uusia juttuja hoidoissa, vaan samalla kaavalla eteenpäin loppuun asti. Itse sain ekalla yksityis-visiitillä enemmän irti omasta tilanteestamme kuin mitä kaikilta julkisen käynneiltä yhteensä ja selittämättömiä-termi alkaa tuntua meidän kohdalla kaikkea muuta kuin oikealta. :headwall: Itse en ainakaan ymmärrä että jos on pientä häikkää tässä, tässä ja tässä, niin miten syy lapsettomuuteen sitten vielä voi olla selittämätön. Täällä on kuljettu jo pitkän pitkän aikaa hiljaista taivalta eteenpäin toivoen että kevät toisi uutta taistelutahtoa ja ennen kaikkea julkisen puolen ruuhkaisuuteen meidän mentävän aukon, jotta uuteen hoitoon vihdoinkin päästäisiin ja sitä kautta mahdollisuuden sytyttää se pienen pieni toivon kipinä, että vielä jonain päivänä se suuri toive toteutuisi.

Frouva Pikkumyy: :wave: Työniloa!

Kaikille teille oikein mukavaa sunnuntai-iltapäivää!
 
Kyyneleet silmissä luin tekstiäsi Stella, on sua jo kovasti takaisin kaivattukin!! :hug: Välillä pitää mennä pohjamutia myöden, mutta onneksi sieltä suunta on vain ylöspäin. Voin vain kuvitella kuinka raskasta on ollut kuulla diagnoosi, onneksi munasarjasi olivat kuitenkin hoidossa toista mieltä ja saitte kelpo saaliin! Paljon apuja oot ainakin saanut lääke-arsenaalin muodossa tähän hoitoon, ei pitäisi siitä jäädä kiinni. En edes osaa ilmaista kuinka kovasti ja täydestä sydämestäni toivon että kaikkien näitten koettelemusten jälkeen tulisi nyt onnistuminen ja saisitte vauvan syliin lokakuussa :heart: Ihanaa saada sut takaisin joukkoon :hug:
 
Terveisiä vanhalta pömppikseltä!

Entiset piinasiskoni Stella, voimia & paljon peukkuja ja Kamilla, hienosti tulet perässä!

PeePeelle myös tsemppiä testipäivään ja kaikille paljon halauksia koitoksiin! :) Itselläni on vielä kuukausi ja kolme päivää laskettuun aikaan. Vointi on ollut koko raskauden ajan hyvä ja olen pesänrakennusvimmoissani puuhaillut kaikenlaista. Kaikki mikä on takana, piikit, piinat, itkut, toivot, kaikki se on vaipunut sumuisena kauas jonnekin. Eiköhän se käy jonakin päivänä teillekin niin! Että kun saa kääntää uuden sivun elämässä, niin kaikki koettu alkaa tuntua unelta, josta on herännyt. :)
 
Kiitos kannustuksesta ystävät rakkaat. Se merkitsee paljon, en edes osaa selittää miten paljon. Te ihanat plussanneet, jotka täällä meitä jaksatte tsempata ja kertoa elämän totuuksia, siitä miten elämä ihan oikeasti yllättää - kerta toisensa jälkeen, aina kun olemme suon silmässä. Se on juuri sitä parasta kannustusta, mitä voi pyytää.

On pakko kertoa, että kyllä sydämeen viilsi kerran kauan sitten kun olin harhautuneena odotuspuolelle ja siellä joku onnellinen odottaja kirjoitti viattoman ajatuksen siitä, kuinka kauheaa on, miten täällä pömppiksissä joudutaan vain jaksamaan ja kestämään kuukaudesta toiseen, että hän ei olisi kyllä jaksanut näin kauaa..."en tajua, miten ne jaksaa?" Siinä kirjoituksessa ei ollut mitään pahaa, enemmänkin hyvää. Mutta jostain käsittämättömästä syystä se vihlaisi. Tunsin olevani enemmän väärässä paikassa kuin koskaan ennen. Hävetti. Samalla kun kyyneltynein silmin klikkasin itseni pois sieltä, minne en vielä kuulunut, tajusin kuitenkin, että olen syyllistynyt ihan samaan itsekin. Ihmetellyt ja taivastellut, miten ihmiset jaksavat lyödä päätään seinään eri asioissa. Se oli aikaa, kun en vielä tiennyt, mihin helvetinprässiin tulen itse joutumaan. Nyt tuntuu jotenkin siltä, että ei tee oikein mieli enää hämmästellä mitään eikä ketään. Ei edes ihmisten mistään mitään tietämättömiä kommentteja. Uskon, että jokainen meistä taistelee ja taistelisi (myös nopeammin onnistuneet) kyllä tasan siihen asti, kunnes pääsee lopputulokseen, tavalla tai toisella, kestipä se vuoden, kaksi tai neljä. Vaikka se olisi ajoittain sietämätöntä, saman kestäisi meistä lapsettomista ihan jokainen omalla kohdallaan, jos tarve niin vaatii. Päämäärä on niin kallisarvoinen. Ja olen ihan varma siitä, että jonakin päivänä tämä kaikki painuu joka tapauksessa elämänkirjon ja arjen taustalle, uneksi, josta saa herätä uuteen aamuun, uudelle sivulle niinkuin Soraya kirjoitti.

Ktt 3 on sujunut rauhallisesti...Ei tässä nyt suurempia raportointeja ole. Kohta pitäisi luikauttaa yöluget, nam. Ai että, kyllähän se toiveajatus mieltä lämmittää, että meillä olis tässä PeePeen kanssa mahdollisuus kruunata vuoden virtuaalituntemisemme raskautumalla yhtäaikaa...Onko sulla PeePee muuten todella testaus vasta 2 vkoa siirrosta vaikka sulla blastot kyydissä?

Palataan. Hyvää yötä,

Stella
 
Yökukkuja täällä taas surffailee.. :)

Stella, kylmät väreet kulki ja kyyneleet nousi silmiin kun vaan ajattelinkin että teillä tosiaan PeePee:n kans olis nyt mahis "kimppaplussaan"! Olis se ihan mielettömän mahtavaa :heart: Tässä yli vuoden palstailun jälkeen oon kiintynyt teihin virtuaaliystävät ja PeePee:n kanssa ollaan saatu ystävystyä netin ulkopuolellakin. Ei sitä osaa ilmaista näin kirjoittamalla, lämmin tunne vaan on sydämessä kun teitä ajattelen :hug:

Tuosta ihmisten ajattelemattomuudesta tuli mieleen keskusteluni kaverin kans joka on jättänyt ehkäisyn pois joulukuun alussa. En tiedä olisinko itkenyt vai nauranut kun hän sanoi et "Ei taida meillä raskautuminen käydä helposti, taas alkoi menkat." Siis toiset menkat sen jälkeen kun jätti pillerit pois syötyään niitä yli 15 v. Yritin niellä kiukkuni ja selittää rauhallisesti että on täysin normaalia että lasta joutuu yrittämään vuoden verran. Sitä ennenhän eivät ota edes hoitoon julkiselle. Ja lisäsin että "Mietipä kun jotkut yrittää monta vuotta, minkälaiset hermot siinä tarvitaan." Sitten kyseli multa että kuinkahan onnistuis saada tyttövauva alulle kun ei oikein pojasta piittaisi :eek: Siinä vaiheessa raivo alkoi jo tuntua kurkussa asti ja sain vaan sanottua että "En kyllä osaa sanoa, ei edes tullut mieleen silloin kun oltiin hoidoissa. Oli ihan sama kumpi tulee, kun vaan edes tulisi raskaaksi!!" Tää kaveri siis tietää kaikki meidän hoidoista enkä voinut itselleni mitään kun pääkoppaan hiipi ajatus että kunpa teillä se raskautuminen kestäisi vielä tovin. Ehkä sitä osaisi sit arvostaa enemmän kun olisi vähän kovan takana. Ei enää sukupuolet mietityttäisi :kieh:
 
Kamilla: Niinpä, kunpa sitä vaan osaisikin olla noissa tilanteissa hiljaa. Itse olen ihan lähiaikoina kokenut vastaavaa ja täytyy sanoa, että höyry nousi päästä ja kuin ihmeen kaupalla sain suun pidettyä kiinni. :| Nimittäin jos sen olisin avannut :eek: niin sieltä ei mitään kaunista tekstiä olisi ilmoille singahdellut.

Ultrassa tuli tänään käytyä ja siellä oli näkyvillä 16mm rakkula, joten näillä näkymillä inssi pitäisi olla tällä viikolla. Omien tuntemusten mukaan melko piankin. Aiemmilla kerroilla on yleensä tehty kp14-16, mutta en pistäisi pahakseni vaikka tällä kertaa jo kp13 eli keskiviikkona suuntaisin itseni taas klinikalle.

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille!
 
Täällä kanssa vanha pömppisläinen ilmoittautuu. Onpas siitä aikaa vierähtänyt, kun oon viimeks tänne kirjoitellut. Oli pakko tulla kirjoitteleen, kun Stella ja Soryaya ilmoittelivat itsestään pitkästä aikaa. Olen toki käynyt täällä aina silloin tällöin lueskelemassa iloisista ja valitettavasti myös niistä surullisista uutisista.

Auris rakas piinailukaveri, syvin osanottoni mustikoiden poismenon johdosta. Kuinka ihminen voi ylipäätään selvitä moisesta tuskasta. Toivottavasti suru edes hetkittäin hellittää. Tsemppiä ja jaksamista sinulle. :heart:

Peepee sinunkin luona ovat olleet ajatukseni usein ja olen seurannut kuinka hoitosi ovat edenneet. Mieletön tsemppisi auttoi mua aikoinaan heikoilla hetkillä. Nyt toivon sulle täydestä sydämestäni plussaa. Blastoilla on ainakin hyvät mahkut kiinnittyä. Blastoillahan minä ja Soryayakin plussattiin. Tsemppiä! :heart:

Isot tsempitykset myös Stellalle, joka muistaa pömppiksiä henkevillä kirjoituksillaan. Toivottavasti haikara nimeltä Toivo löytää tällä kertaa luoksesi. :heart:

Omia kuulumisia sen verran, että laskettuaika ois 29.4 eli vappuvauva on tulossa. Nyt elellään raskausviikkoa 28. Oon ollu tässä välillä saikulla, kun työ ei meinaa enää luonnistua supisteluiden vuoksi. Marraskuussa saimme kuulla, että tyttövauva ois tulossa tähän perheeseen. Olo on vieläkin jotenkin epätodellinen, mutta ilmeisesti musta tulee sittenkin äiti, vaikken olisi ikinä uskonut. Niin ne haaveet joskus muuttuvat todeksi. En voi muuta kuin tuhannesti kiittää teitä rakkaat pömppisystävät. Apunne ja tukenne oli korvaamatonta! :heart:

Oikein ihania talvipäiviä teille kaikille ihanaiset naiset! :heart:
 
:hug:ja teille sankareille!!! Käyn aina lukemassa ja elän kovasti teidan kertomuksissanne. Nyt kun olen raskaana, kaikki naiset kertovat omia juttujaan odotuksesta ja synnytyksestä. Kuitenkin niitä kuuntelee hieman huvittuneena, sillä niin paljon on jo takana, että kaikki raskausvaivat ja mahdolliset ongelmat eivät ole ongelmia, ja niistähän on jo luettu kaikki mahdollinen. Sinänsä mielenkiintoista kuinka on yhtäkkiä siirretty johonkin 'äiti- joukkoon', johonkin salaseuraan. Joskin, ei sitä tunne kuuluvansa siihen, kun kuuluu johonkin arvokkampaan, pömppiksiin, jossa on jo kypsynyt äitinä ja ennenkaikkea aikuisena ihmisenä, raskausaikana ei todellakaan opi näin paljon.

Stella ja PeePee
- onnea ja rauhan hetkiä odotuksen alkutaipaleelle. Voi kun saisitte plussaa, niin mäkin saisin kivan synttymäpäivä lahjan. Kiitos Stella kirjoituksistasi, ne ovat aivan upeita, kuinka saatkin ajatukset niin hienosti paperille.
Haave - :flower: toipilaalle.
Auris - :hug: , olet kovasti ajatuksissa. Olen sanaton....

(.) Hieman on viime päivinä supistellut, mutta kaikki on silti kunnolla. Vattu on poikittain niin se vaikuttaa supisteluhuin. Kovasti vattu liikkuu ja muksii käsin ja jaloin. Iltalaulu kyllä rauhoittaa kivasti. Ensi viikolla mennään katselemaan asuntoja ja tutustumaan uuden paikan synnytyslääkäriin.

Hobelix & vattu (23+2)
 
:wave: Hannelille ja Hobelixille mielenkiintoisia odotuksen hetkiä!
Iltalaulu on mukava juttu ja uskon, että pikkuinen rauhoittuu samaan lauluun myös synnyttyään. :saint:

Millä mielellä olette; Stella ja PeePee?

ON: Täällä suunnalla inssi takana ja piinailut edessä. ;)
 
Stellalle myös täältä kovasti onnea. Toivon niin, että siirrytte PeePeen kanssa plussanneiden listalle. :heart:

Siisamille rutistus :hug: Odottaminen on tuskallista. Moneltakin kannalta, toisaalta toivoisi, että olisi jo tosi toimet. Toisaalta taas pelkkä ajatus testin tekemisestä ahdistaa ja kaikista niistä jännityksen hetkistä ennen sitä ahdistaa. Tavoite pysyy kuitenkin kirkkaana mielessä, kun voi lukea onnellisten odottajien kuulumisia. :heart: Niin sitä jaksaa eteenpäin. Toivo elää.

Eilen kyllä tapahtui notkahdus jaksamisessa. Yllätyin vähän itsekin. Olin joogatunnilla ja siellä oli uutena harrastajana aloittanut yksi ehkä muutaman vuoden minua nuorempi nainen. Maha ihanasti pyöristyneenä ja jotenkin onnesta ja rauhasta hehkuen. Ohjaaja huomioi hänet hyvin ja neuvoi erilaisia liikkeitä vauvamahaiselle. Tunnin aikana olin ihan ok. Kotiin tullessa pääsi itku. Ei mikään katkera. Ihan vaan lohduton. Viime aikoina olen joutunu kohtaamaan raskausuutisia ja ihania pieniä vauvoja. Jotenkin kuori on paksuuntunut ja olen osannut suhtautua asioihin reippaasti. Tiedän, että toisten onni ei ole minulta pois ja täällä palstalla tunnistan itsessäni aidon ilon kuullessani plussauutisista, masuasukkiajasta ja kauan odotettujen kullannuppujen syntymisistä. Nyt sitten hävettää itseänikin oma reaktio. Tilanne vaan pääsi jotenkin yllättämään ja veitsi painui syvälle haavaan. Ensi viikolle kerään kunnon tsempin, eihän tässä muu auta. Ettehän ymmärrä minua väärin, kun tämän tänne purin. Edelleen sydämeni pohjasta toivon onnistumista meille kaikille. :heart:
 
Heipat kaikille. Ja jälleen kerran kiitokset kaikille ihanille tsempittäjille :heart:

Täällä ollaan aika lunkeissa fiiliksissä - tosin tietysti jatkuvasti kroppaa analysoiden... Eilen nukkumaan mennessä toista nänniä ja tisua särki vallan mahdottomasti ja sehän oli aivan mannaa, koska olin tietysti kuvitellut pitkin päivää tuntevani jonkinlaista epämääräistä "nännikuplintaa". Mutta tänään ei sitten mitään. Ei siis minkäänlaisia oikeita oireita ole näkynyt näillä main - ihme, ei edes tällä satsilla lääkkeitä. Nojaa, ehkä alavatsan tärkeissä elimissä on joo jotain arkuutta, mutta ihan siis perus luulotautisen settiä mennään, kuten aina ennenkin :ashamed:

Onhan tässä näinä yrityskertoina "viattomuus" tavallaan mennyt eikä sitä enää oikein tule innostuttua samalla lailla kaikista oireen tapaisista kuin joskus ennen. Olen seuraillut tietenkin tuota tammikuun ivf/icsi-pinoa, ja tuntenut suurta lämpöä ja sympatiaa ensikertalaisia kohtaan. Muistellut tietysti omaakin "ekaa kertaa". Nyt sitä ottaa tämän kaiken jo vähän eri lailla. Ehkä sitten kypsemmin mutta myös enemmän repaleisena. Tosin omalla kohdalla yksi asia on ihan samalla lailla edelleen: en millään lailla odota testipäivän lähestymistä. Mielummin saisi kestää tämä odottelu vaikka miten kauan tahansa. Olen varmaan tästä eri mieltä ensi viikolla... No, jos jotain positiivista, niin ainakin voin silmät ihan iloisesti vilkkuen kertoa, että mieli on tällä suunnalla parempi on yleensä hoitojen aikana on ollut. Ja edelleen uskon, että selviän negauutisistakin ihan kunnialla, jos niikseen tulee. Ei tämä tähän kertaan kaadu.

Peepeen tuntoja uteliaana kaipailen - mutta jotenkin arvaan ja tiedän, miltä susta tuntuu. Varsinkin kun sulla 2 x top-blastoja kyydissä ja huomenna sulla taitaa olla 2 vkoa hedelmöityksestä...

Ella: Ihanaa, että inssi tehty...Toivottavasti ajoitus oli nyt kohdillaan!!! Siskokulta, tässä sitä taas piinaillaan yhdessä!

Sitronella: Joogatuntisi kokemus tuntui niin tutulta. Ja se miten kuvailit, miltä tuntui sen jälkeen. Voi sentään. En usko, että kukaan sinua täällä ymmärtää väärin, kaikki me tiedämme nuo tilanteet. Ja sen, että välillä sitä jaksaa olla reippaampi, yleensä julkisissa paikoissa, mutta kyllä se saattaa yllättävissä tilanteissa se paksumpikin kuori rakoilla.

Olen visusti tallettanut kaikki täällä ilmaan heitetyt onnenhippuset ja tsempitykset taskun pohjalle, eikä siellä paina tällä hetkellä mitään raskasta! Jos huonosti käy, kaikki jää talteen ja sitten vaan kohti uutta yritystä. Mutta toistaiseksi ollaan ja voidaan pömpösti, KTT.

Stella
 



Torstai 5.2 :wave:

PeePee77..................PAS............................kp30/29-31/ktt9
Stella08.....................3.IVF..........................kp/27/ktt7
Siisami.......................6.ICSI.........................kp29/-/helmi
Retuli82.................... PAS.............................kp20/-/helmi-maalis
Sitronella..................2.IVF............................kp19/-/maalis
Adeliini......................luomuilua.....................kp18/27-34/ktt
EllaElias.....................inssi............................kp14/-/ktt1
Haave........................PAS.............................kp/30/ktt



Testailijat :p

Stella08 9.2
PeePee77 10.2
EllaElias 18.2

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

 
Ellalle tsemppiä piinispäiviin! Ultrattiinko ennen toimenpidettä? Toivottavasti huippu-uimarit tyrkättiin pelipaikalle otolliseen
aikaan! ;)

Jänskättää jo vallan mahdottomasti et kuinka ktt-päiväläisille Stellalle ja PeePee:lle käy :whistle: Odotuspuolen pömppispinoon kaivattaisiin lisävahvistusta :wave:
 
Nyt mä otan itseäni niskasta kiinni ja kirjoitan. Jostain syystä on tuntunut vaikealta kirjoittaa kun ei oikein omia tuntojaan osaa sanoiksi pukea.

Stella: Mukava kuulla susta :heart: Vaikka noi sun diagnoosisi kuulostaa hurjilta niin mulla on vahva usko teidän onnistumiseen. Syksylläkin pääsit niin lähelle lähes luomuna. Mä voin hyvin kuvitella ton testipäivän pelon. Täälläkin sitä nykyään odotetaan kauhulla eikä todellakaan minkään iloisen optimismin vallassa.

PeePee: Tsemppiä vielä viimeisiin piiniksiin.

EllaElias: Nyt otat sitten sen inssiplussan :heart:

Mä odottelen menkkoja saapuvaksi. Yllättäen nekin aina silloin katoaa kun niitä kaipaisi. Meillähän tehtiin pregnylillä ovis ja se oli jo kaksi ja puoli viikkoa sitten eli odottelin jo sunnutaina tätiä paikalle mutta ketut sitä ole näkynyt. Eilen sitten sorruin toiveajatteluun ja testasin negan. Pääsipähän ainakin kortisonin lopettamaan.

Täälläkin on menty tunteiden vuoristorataa. Tiistaina oli adoptioinfo ja sen jälkeen oli mukavan positiivinen olo, että kyllä me lapsi saadaan kun vaan jaksetaan odottaa. Seuraavana päivänä tulikin sitten raskausuutisia ihan silmille ja sitten mentiin taas alas. Niinkuin Sitronella kirjoittikin noista muiden raskausuutisista niin ei se ole multa pois mutta kyllä se silti sattuu. :'( Nyt siis onkin mennyt joka päivä enemmän tai vähemmän kyynelehtien. Mä muistan kun mä joskus aloitin urani täällä niin mun kanssa yhtaikaa piinaili nainen jolla oli menossa 7. ICSI ja mä silloin mietin, että herranjumala, kuinka hän on jaksanut ja että mä kyllä lopetan ennenkuin noin pitkälle tarvitsee mennä. :headwall: Just joo. Nyt olis se kuudes ICSI lähdössä ja syksyllä tulee seitsemäs niillä luovutetuilla. Miten hemmetissä tää aika hurahti ja kuinka sitä on aina repinyt itsensä ylös? Paljon puhuttu toivo ajaa vaan hullua eteenpäin.
 
Siisami: Huokaus ja rutistus. :heart: Jos mulle olisi joku kertonut vuosi sitten tammikuussa kun viattoman toiveikkaasti ekaan IVF:ään meni, että miten tämä hoitorumba ja diagnoosipuoli tulee omalla kohdalla menemmän, niin en olisi voinut uskoa sitä todeksi. Siis että miten sen muka jaksaisi.Ja muistan hyvin, kuinka itse ajattelin, että ei herranjestas, ei näitä hoitoja nyt voi loputtomiin tehdä.Mutta jotenkin sitä vaan silti. Niinkauan kuin on toivoa ja pää kestää, sitä vaan yrittää. Kai sitä lopettaisi, jos näissä onnistumisissa (anteeksi missä?) ja epäonnistumisissa (aivan, kuullostaa tutummalta) olisi jotakin logiikkaa ja selkeitä sääntöjä, tyyliin että "2.päivänä hyvälaatuisella 4-soluisella alkiolla plussaa aina, 3.päivänä 3.luokan 6 soluisella alkiolla ei plussata", mutta kun noissa ei tunnu olevan ei sitten mitään varmoja takeita mihinkään suuntaan, niin periaatteessa kaikki on mahdollista. Kai. Tottakai mä esimerkiksi olen vähän silleen, että mahtaakohan se nyt mun lääkäri olla oikeassa kun se sanoo, ettei korkea fsh vaikuta solujen laatuun (netistä kun löytyy vastakkaisiakin näkemyksiä ) kun eihän siinä ole mitään järkeä, että meillä on siirretty aina ulkoa katsottuna priima-alkioita mutta ei vaan silti ole onnistunut. Ja samaan aikaan täällä ihmiset saa riemu-uutisia ja plussaa hitaasti jakautuneilla ja matalampien laatuluokitusten alkioilla. Ei siinä mitään, en itse asiassa ole tästä asiasta mitenkään katkera tai raivoissani, mutta tottakai se omaa pakkaa sekoittaa. Antaa tietysti toivoa, mutta.

Nojoo. Kirjoittelin pitkän taukoni jälkeen siitä, että kaikki pelot on oikeastaan pikkuhiljaa tulleet omalla kohdalla todeksi, ja se on niin totta, että sille melkein pitäisi nauraa. Se on ihan uskomatonta. Kaikki, mitä olen alkanut pelkäämään nettisurffailujeni ansiosta, on sitten osunut lottopottina kohdalle. Joten enpä voi olla miettimättä, että kun nyt kuitenkin on tullut luettua tuota "Luovutettu munasoluhoito" -pinoa uutterasti jo aikojeni alusta täällä 2+:ssa, niin sinnekö sitä sitten käy matka. Niin kuin itse asiassa monella siellä on käynyt - moni on kirjoittanut, ettei uskonut, että sinne sitä sitten päätyy. Eikä siinä mitään, sitten sinne, jos täytyy. Joten kannustan ja lämmöllä ajattelen sua, rohkea ja sisukas nainen, joka olet jo sen päätöksen tehnyt, jos se nyt sitten tulisi eteen ensi hoidon jälkeen. Ei se olisi mullekaan kynnyskysymys, koska olen tavallaan jo pohtinut sitäkin vaihtoehtoa valmiiksi.... Mutta voin kuvitella, että mun miehelle se tulisi olemaan vaikea päätös. Päätös, jonka lopputulosta en todellakaan osaa sanoa. Mutta, katsotaan nyt hoito kerrallaan. Niin monta kuin nyt vielä kehtaa omilla tehdä. Niin kauan kuin lääkäri sanoo, että on toivoa.Saapa nähdä, muuttuuko hänen äänensä kellossa, jos näitä ulkoisesti hyvien alkioiden siirtoja vaan tehdään ja tehdään eikä vaan kertakaikkiaan mitään tule tapahtumaan. We'll see. Joka tapauksessa, sulle toivotan malttia ja aina vaan lisää sisua. Ja Toivoa, tietysti.

PeePee: Rakas piinasiskoni. Jälleen kerran. :heart: :heart: Niin, päivänvalossa olen joo aika rauhallinen ja jopa on mennyt välillä pp-päivien laskut sekaisin, mutta kyllä se kuule sillä tavalla on, että jos vaikka herään keskellä yötä tai kun herään aamulla herätyskelloon, niin ihan ensimmäinen ajatus ennen edes silmien aukaisua on, että onkohan se tarrannut vai eikö ole... Välillä on sellaisia fiiliksiä, että ehkäpä hyvinkin, mutta esim. eilen olin aika laillaa sillä linjalla, että ei se nyt kyllä ole kuitenkaan tainnut tärpätä :ashamed: Ja vaikka olenkin toistaiseksi osannut olla noiden "ei varmaan" -fiilisten kanssa aika silleen shit happens -linjalla, enkä ole itkeskellyt enkä vaipunut epätoivoon, niin en mä nyt mitenkään hyväntuulisuuden paras esimerkkikään ole joka hetki ollut. Oireista: Uutterista yrityksistä huolimatta en ole saanut kropastani etsimälläkään irti mitään sellaista, joka viittaisi johonkin "erityiseen" tapahtumaan. Paitsi ok, ihan sellaista pientä normikieroon verrattuna ehkä jossain määrin "erilaista" tuntemusta on ollut rinnoissa/nänneissä mutta kun mulla on nää estradot-laastarit ja melkoinen luge-annostus (4x200), niin mun on kyllä ihan pakko pistää niiden piikkiin. Ja tulin tässä ajatelleeksi, että ehkä se on mahdollista, että jos oikein keskittyy ajattelemaan nännejään niin kai niissä alkaa jotain tuntemuksia kuvittelemaan :headwall: Valitettavasti muistikuvissa on aika tarkkaan syksyisen tuulimunan ennakoivat tuntemukset ja valitettavan hyvin muistan, kuinka mun nännit tuntuivat välillä silleen jännästi kuumottavilta/kipeiltä ja toisessa munasarjassa tuntui selkeästi sellaista "työskentelevää" juilintaa. Ja nyt ei kyllä sellaista ole ollut. Toki lääkityskin on pikkasen eri,mutta silti. Mitä tulee noihin tyypillisiin oireisiin, joita tuolla kuuluttelitkin niin omalta osaltani homman nimi on kyllä se, että musta tuntuu, että mulla on ihan joka ikisessä kuussa kaikki perusoireet: väsymystä, nälkää, päänsärkyä, vihlasuja, nännipihoissa näppylöitä vaihtelevissa määrin, nenä tukossa öisin ja iltaisin jne. Että hyvä mielikuvitus mulla ainakin on. Ja vielä yksi asia. Mitä tulee plussien toisille suomisiin, niin ihan kiitos samoin: sulle niin sitä plussaa toivoisin. Niin kovin kovin kovasti! Ja kyllä tässä tiedostetaan, että meidän track-recordilla ei liene ihan todennäköistä, että molemmat plussaisi samalla kertaa...Joten toivottavasti edes toinen! Ihan samassa veneessä kuitenkin toistaiseksi, ei todellakaan tee mieli testata. Joten malta sunnuntaihin. Itse en varmaan uskalla silloin eli mulla menee joka tapauksessa maanantaihin ja siis verikokeen kautta. Joten eiköhän tämä suunnitelma on selvä: testituloksiin asti toivomme kaikella omalla ja tsempittäjien energialla, että meidän yhteensä kolme pikkuista olisivat tajunneet, mikä on homman nimi.

Lumista perjantaipäivää kaikille,
Stella
 
Hei Sisaret!
Viimesyksyisen epäonnistumisen jälkeen tuntui että koko maailma hajoaa. Sanoin kaikille teille hyvästit ja päätin että tänne en enään tule. Niin..... ja kuinkas ollakkaan.... täällä olaan. Olen vuodenalusta ollut taustalla lueskentelemässä ja ajatellut että en kirjoita...mutta..mutta. Olemme tahkonneet tämän asian parissa jo iäisyyeltä tunutvan ajan ja siirtoja on takana "tuhansia" (muistaakseni 12-13 alkoita, laskut todella mennyt sekaisin). IVF/ICSI:jä takana neljä ja nyt olis tarkoitus TAAS yrittää eli viides tulossa! Lääkäri on vielä sitä mieltä että tämä kannattaa yrittää. Itselläni on tällä hetkellä mieli hyvin maassa ja erittäin negatiivinen olo, se ei varmaan auta onnistumusta.
Syksyllä tsemppasi kovasti ja käytin kaikki "poppakonstit" mitä tiedän mutta nyt en jaksa. Ajattelin elää niin kuin elän ja jos onnistuu niin hyvä niin. Olen jopa välillä miettinyt että haluanko todellakaa loppujen lopuksi lasta, kauheita ajatuksia. olisiko se jonkinlaista itsesuojelua ennakoida totuutta joka on tulossa vastaan, että me ei sitä lasta saada.
Sillä oikeastaan kirjoitin kun huomasin Siisami kirjoituksesta että jollain oli jopa 7 ICSI:ä. tiedätkö kuinka kävi?
Nyt minun vain täytyy saada itseni kasattua ja niin tietty menkat alkamaan.... Totta H... ne on silloin kateissa kun niitä kerrankin odottaa :headwall: !
Ai niiin, toivottavasti otatte mut mukaan joukkoon :ashamed: . Jospa tämä olis se oikea pino tuomaan sen toivotun tulloksen meillekin.
 
Niin paljon ajatuksia herättäviä kirjoituksia ja niin paljon sanottavaa ja lohdutettavaa,
ja silti mulla on niin sanaton olo...

Ihanaa Stella että kirjoitat tänne jälleen, sua on ollut ikävä, todellakin. Ja jännitän puolestasi aivan suunnattomasti, pakahduttava olo. Saat mut kyyneliin :) :hug:
Pohdit, että miten hoitoja aina vaan jaksaa. Ja tuota ajankulumista. Niin samoin kirjoitat kuin itsekin olen pohtinut. Samalla tiedän, että jos toukokuussa ei olisi tärpännyt, kävisin hoitoja yhä läpi. Olin vakaasti päättänyt, että seuraavat kaksi vuotta tehdään mitä voidaan (alkaen siis viime keväästä). Olin niin vahvasti asennoitunut tähän aikajanaan ja siihen että raskaus ei ala ensimmäisellä ivf:llä, että alkanut raskaus oli jopa pelottava. Tännekin asiaa jossain välissä itkin - pelkoa siitä että raskaus otetaan pois minulta kesken jne. Piinaavaa.

Nyt lapsi on syntynyt. Pieni tyttö. Suloinen. Ja olen yhä häkeltynyt ja epäuskoinen. Niin onnellinen, että lapsi ei ole enää sisälläni vaan näen hänet ja hän ei ole riippuvainen enää kohdustani, joka ei alkuaankaan suostunut luonnollisesti raskautumaan. Opin pikku hiljaa rakastamaan vauvaa, jota en oikein uskonut koskaan saavani.

Tuossa aiemmin oli juttua siitä miten reagoi kun näkee toisen raskaana olevan - joogassa tai kuten Stella mainitsi, tuttunsa vierailulla. Muistakaa, ettei itkussa ole mitään hävettävää. Koska se itkuhan johtuu surusta ja lohduttomuudesta, ei kateudesta. Ja vaikka olisikin joskus kateutta mukana, niin mitä sitten. Kukaan ei voi tuomita sellaisesta! Eikä itseään saa sillä soimata, eihän siskot. Tuli hieman suru siitä, että mainitsit Stella miehesi ihmetelleen sun hiljaisuuttasi automatkalla ja vierailulla - voi kun hän ymmärtäisi.

PeePee ja Stella - rauhallista viikonloppua, ensi viikolla positiivinen piinaus saisi teidän molempien kohdalla jatkua, siis se yhdeksänkuukautinen piina... katsotaan, katsotaan...

t. meikku
 

Yhteistyössä