Mamman muru: olen merkannut nuo kierrot vuosien takaa, kun luomukiertoja ei ole vuosiin ollut. E-pillereiden aikaan oli tietty säännölliset, sitten kuopuksen jälkeen otin kuparikierukan, mikä oli kaikin puolin järkky. Halusin vaihtaa ehkäisyä, mutta verenpaineeni oikutteli, enkä saanut e-pillereitä, joten otin hormonikierukan. Helppo, toimiva, ihan kymppi. Kierukka poistettiin 5.4. ja menkat alkoivat 7.5, eli se kierto oli 32-33 päivää. Ja siitä tuli tuo tm-tärppi. Ovis oli silloin kp 20-21.
Myös kaavinnan jälkeen osasin varautua n. 6 viikon odotteluun, koska r-testi näytti plussaa vielä pari viikkoa sen jälkeen. Eli siihen nähden aika ok on nuo kierrot, esikoista tehdessä oli aika tuskaista, ei ollut nettiä ja ovistikuista en ollu kuullutkaan
Vajaat 2v tehtiin neitiä. Nyt otetaan jo lungisti, on kaksi lasta ja tämä kolmas ei koskaan kuulunut suunnitelmiin - ennen kuin nyt. Olemme onnellisia, jos sen saamme, mutta olen realisti. Ikää kohta 36v, se ei asiaa ainakaan helpota. Tässä kierrossa apuna greippimehu ja foolihappo, jota olen popsinut sieltä huhti-toukokuulta lähtien. Ja ovistestit, jemmassa on aikamoiset varastot kaikenmaailman testejä
Eli oman diagnoosin mukaan mulla on ollut ongelmana se oviksen löytäminen. Esikkoa tehdessä ajoitettiin yritykset ihan liian aikaiseen, ja kun oikea ajankohta olisi ollut, oltiin jo huilaamassa
Ikinä en millään tohtorilla näiden asioiden takia ole käynyt. Toki ekaan raskautumiseen varmasti vaikutti stressi, ja kun aloin harrastaa liikuntaa ja laihduin n. 7kg, tärppi kävi suht nopsaan.
Onnea sinullekin matkaan!!