plussa vai nega? *kuva*

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Onko sulla aiemminkin ollut alavatsalla jomotus raskausoire? Itselläni kun ei ollut, niin kysyn. Meinaan vaan, että eikös nuo kierukat voi lisätä kohdunulkoisen riskiä? Kaverillani heikko plussa meinasi nimenomaan kohdunulkoista, se ei siis tummentunut se viiva kuten normaalisti. Anteeksi kun pelottelen, mutta siis, sanon vain, että kannattaa varmaan käydä piakkoin lääkärillä että selviää ne viikot ja se, että kaikki on kunnossa. :hug:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Onko sulla aiemminkin ollut alavatsalla jomotus raskausoire? Itselläni kun ei ollut, niin kysyn. Meinaan vaan, että eikös nuo kierukat voi lisätä kohdunulkoisen riskiä? Kaverillani heikko plussa meinasi nimenomaan kohdunulkoista, se ei siis tummentunut se viiva kuten normaalisti. Anteeksi kun pelottelen, mutta siis, sanon vain, että kannattaa varmaan käydä piakkoin lääkärillä että selviää ne viikot ja se, että kaikki on kunnossa. :hug:
Ei ole kierukka aiemmin tuntunut miltään, siksi nyt epäilyt heräsivät.
Olen tota kohdunulkoistakin pohtinut, mutta eikös silloin ne kivut ole aivan sietämättömät?
Mulla ei esim tänään ole ollut mitään, eikä myöskään yön aikana.
Hyvin hetkittäisiä on jomotukset ja oireilut ollut. Äh, pitää googlettaa!

ap
Ei google oikein auttanut tässä asiassa..
Kai se on vaan köpötettävä hakemaan uusi testi lähipäivinä ja toivoa, että jos raskaana olen niin alkio olisi edes oikeassa paikassa.

Mulla oli Mirena 1,5v ja sitten aloin ihmetellä, kun ylösnoustessa alkoi olla voimakkaita repäisykipuja ja säännölliset menkatkin antoivat odotella itseään.Tein testin ja positiivistahan se näytti.Kohdussa oli myös hematooma ja vaikutti selkeästi siltä että raskaus menee kesken, mutta hematooma on kuivunut, oireet hävinenet ja nyt menossa rv 16+3.

Testisi näytti mielestäni plussaa :flower:

ap
Maine Coon, ihana kuulla tuollaisiakin kokemuksia :)

Nyt on jotenkin niin lveoton ja hassu olo.. Tahtoisi heti tietää mikä on lopputulos, mut ei just nyt kyllä pääse apteekkiin hakemaan uutta testiä, enkä ehkä usko että yhdessä päiväaaä testitulos niin radikaalisti olisi muuttunutkaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kuules:
MEE NYT HETI HAKEE JOKU UUS TESTI VAIKKA KAUPASTA JOKU HALPA LIUSKA!

vai onko tää provo?
kuka ei muka haluis varmaksi heti tietää tollaisessa tilanteessa?
En luota noihin liuskoihin. Eikä tämä nyt siitä ole kiinni, etteikö olisi varaa ostaa kunnon testi, mutta kun vasta 17 tuntia sitten tein kuvassa näkyvän testin, niin en todellakaan usko että testitulos olisi näin nopeasti radikaalisti muuttunut.

Puhuin miehen kanssa ja ajateltiin, että paras ratkaisu olisi varmaankin mennä yksityiselle gynelle. Sinne pääsisi suht. nopeasti ja saisi heti varmuuden asiasta.

aino
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja taas jomottaa ja repii..

Onko täällä ketään jolla olisi ollu kohdun ulkoinen raskaus? Olisiki kiva kuulla kokemuksia.
Sinuna soittaisin lääkärille, koska olisi tosiaan hyvä määritellä raskauden kesto. Eihän ne kohdunulkoisenkaan kivut heti täysillä välttämättä ala. Omaa kokemusta ei ole, mutta ainakin siihen usein liittyy vasemman hartian kipua siis sen vatsakivun lisäksi.

Onko täällä ketään jolla olisi ollu kohdun ulkoinen raskaus? Olisiki kiva kuulla kokemuksia.
Mulla oli myös jomotusta ja sellaista repimistä ja vuosin myös verta ( hyytynyttäkin), kierukan poistamisen jälkeen.Th:kin oli satavarma, että menee kesken.Kävin ultrassakin tarkistuttamassa, mutta sinnikkäästi siellä kohdussa vaan jaksettiin.
Voisiko sulla olla kierukka myös siirtynyt väärään paikkaan ja se jo voisi mahdollisen raskauden lisäksi aiheuttaa noita oireita?Mä myös alussa ajattelin, että mulla olisi kohdunulkoinen.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:

Mulla oli myös jomotusta ja sellaista repimistä ja vuosin myös verta ( hyytynyttäkin), kierukan poistamisen jälkeen.Th:kin oli satavarma, että menee kesken.Kävin ultrassakin tarkistuttamassa, mutta sinnikkäästi siellä kohdussa vaan jaksettiin.
Voisiko sulla olla kierukka myös siirtynyt väärään paikkaan ja se jo voisi mahdollisen raskauden lisäksi aiheuttaa noita oireita?Mä myös alussa ajattelin, että mulla olisi kohdunulkoinen.

Itse asiassa se kierukan siirtyminen paikaltaan oli se mun eka ajatuskin. Sen takia ajattelin et pitää käydä lekurissa, mutta nehän joka tapauksessa kyselee heti että onko raskaus poissuljettu. Niinä köpötin apteekkiin, ostin ja tein testin, joka oli yhtä tyhjän kanssa :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Nyt on aika varattu lekurille :)
millonkas se on?
Maanantaina :/

Ei ollut sillä lääkäriasemalla aiemmin aikoja, tai oli, mutta en mä lapsia halua sinne ottaa mukaan joten maanantaina on aika johon pääsen ilman lapsia.
Selitin tilanteen ja siellä oltiin sitä mieltä että maanantaihin asti voi ootella, mutta jos tulee jotain uutta (kipuja tms ) niin sitten päivystykseen.

Juu
Onko tuo Clearblue? Jos on, niin en luottaisi. Koitapa haulla tuolta Vauvakuume- puolelta, niin näet että viimeaikoina on noita omituisia hailakoita vääriä hälytyksiä tullut.

Minä kyllä sinuna hakisin toisenmerkkisen testin. Jos sekin näyttää hailakkaa plussaa niin uskoisin, jos se ei näytä mitään niin vielä odottelisin raadin lausuntoa.

Jos on joku toinen merkki niin unohda tämä viesti!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Onko tuo Clearblue? Jos on, niin en luottaisi. Koitapa haulla tuolta Vauvakuume- puolelta, niin näet että viimeaikoina on noita omituisia hailakoita vääriä hälytyksiä tullut.

Minä kyllä sinuna hakisin toisenmerkkisen testin. Jos sekin näyttää hailakkaa plussaa niin uskoisin, jos se ei näytä mitään niin vielä odottelisin raadin lausuntoa.

Jos on joku toinen merkki niin unohda tämä viesti!

On kyllä ClearBlue, ja suhtaudun itsekin skeptisesti tuohon plussaan.
Mutta joka tapauksessa jokin on oudosti tuolla alavatsassa kun tältä tuntuu, joten lääkäriin menen joka tapauksessa selvittämään mikä on.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
ok...
kävitki yks päivä mielessä :D
aika jännä et vähän kuitenkin haamulta näyttää... mutta hyvä näin jos kerta vauvaa ei oltu suunniteltu.
Jännä juttu on tosiaan kyllä, en ymmärrä.
Vaikka vauvaa ei tod ole suunniteltu, niin on jotenkin nyt surullinen olo. Ehdin jo toivoa raskautta vissiin enemmän kun tajusinkaan.

miksei kukaan ihmettele
Clearblue testihän näyttää aina plussaa. miksei kukaan muu ihmettele pakkausselosteen kuvia, joissa sekä "negatiivinen" että "positiivinen" kuva paljastava selvän plussan. avasin pakkauskotelon ja jo siinä vaiheessa kun luin ohjeet nauroin, että tästähän tulee aina plussaa. se nyt on sitten ihan tulkinnanvaraista, onko se haalea plussa - ei raskaana, vai haalea plussa, raskaana. muissa testeissä sentään toinen ikkuna on täysin tyhjä ja toiseen tulee viiva. en ikinä osta clearblueta, väärää positiivistahan se tosiaan näytti.

Yhteistyössä