Itse olen synnyttänyt kättärillä ja kaikki ultrat on myös hoidettu siellä. Jäi vähän paskan maku suuhun ainaki siitä ekasta ultrasta, vanha kiukkuinen ""mummo"" ultraajana. Tuntui että mitä tahansa kysyi, vastausta ei saanut. Rakenneultrassa kysyin sukupuolta ja takaisin tuli vain v-mäisellä äänensävyllä ""me ei olla täällä sitä selvittämässä vaan ihan jotain muita asioita"" .. jaha no se on selvä homma.
. ehkä mun kohdalle vaan on osunu kaikki tiukkapipot.
..sama juttu kävi kyl sitte synnytyksen jälkeen osastollakin..kaikki kätilöt olivat todella inhottavia..yhtä ainoaa lukuunottamatta joka oli synnytyksessä mukana.
Vauvan ollessa n.2vk:n ikäinen alkoi koliikki, enkä tajunnut sitä heti, soitin sinne osastolle (sinne saa soittaa jos on jotain kysyttävää) ja kysyin et mitä hemmettiä teen ku lapsi on itkeny kohta 6h putkeen ""ilman syytä "" (eli ei oo ainakaan nälkä,kuuma,kylmä tms.) ni sieltä tuli vaan voivottelua ja suoranaista vittuilua takaisin. Ei siinä muuta enää voinu ku itekki itkeä ku edes sairaalasta saa apua ku oikeasti sitä tarvitsee.
ja sitten olis sellanen juttu että ne ei hirveesti kyllä kunnioita kieltoja ne opiskelijatkaan.. tuttu oli synnyttämässä ja just ennen ponnistusvaihetta oli sisään pamahtanut 5 opiskelijaa ja kaikki kokeili kohdunsuun. + sitte se kätilö. eli 6. SAIRASTA. kaveri oli ollu niin kipee ettei saanu sanottua että menkää helvettiin siitä. se oli sanonu jo aiemmin ettei halua opiskelijoita sinne.
jos joskus toisen lapsen meinaan tehdä mietin kyllä kaks kertaa menenkö kättärille vai naistenklinikalle..
mutta näähän on vaan mun kokemuksia, olen myös kuullut kättäristä paljon hyvää, mua se ei kyllä hirveesti lohduta