Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Hei vaan!
Mahtuuko mukaan porukkaan?
Haikaraa ollaan odoteltu jo 2,5 vuotta. Gynen polilla ollaan käyty parisen kertaa lapsettomuusasioissa, mutta mitään hoitoja ei ole aloitettu. Miehen simppatesti + mun labrat kunnossa, eikä mitään rakenteellista poikkeavuuttakaan ole. Kierto mulla on ollu pitkä, mutta ovuloin kuitenkin.

Marraskuussa raskauduin, mutta sain keskeytyneen keskenmenon, lääkkeellinen tyhjennyt oli 4.1. Polilta sanottiin ettei mitään hoitoja kannata aloittaa, kerta pystyn luomustikin raskautumaan :attn: Eli nyt odotellaan että menkat alkais, niin päästään yrittämään uudelleen... Toivottavasti ei mee taas 2 vuotta ennenkö tärppää... :'(
 
Täällä on näköjään paljon uusia tullut ja monella vanhemmalla palstailijalla on jännät paikat. Jänskään puolesta! Itellä tullut taas tako, kun alkoi menkat ja ei yrittämisessä tapahdu nytten juuri mitään. Eli täällä menossa lääkkeetön kierto, kuten seuraavakin on. Sitten maaliskuussa taas tosi hommiin. Huomaan etsiytyväni tänne taas useemmin, kun alkaa kierto lähentymään loppua. :D Tällä kertaa en ole kehitellyt mitään tavallisesta poikkeavia oireita, onneksi. Oli sen verran mielenkiintoiset ne Pregnylin aiheuttamat turvotukset ja kipuilut, ett tää tavallinen menkkaoireilu on ihan jees.. :D Täällä siis toiveilua ja esikoista odotellen elo jatkuu.. :D
 
KP onnea kihlautumisen johdosta ja pahoittelut negasta :hug:

Paiju ok :D mites sulla? onko mitään tuntemuksia?

Duffy ja Mandalay eilen, ku menin keskussairaalalle inssiin, ni aulassa tuli tullessa ja mennessä vastaan mun hyvä työkaveri, en jääny jututtamaan, vaan näytin kiireiseltä.. onneks hän ei ollu eilen eikä tänään töissä, et olis kysyny mitä tein siellä, tasantarkkaan se kysyy kahvipöydässä koko työporukan kuullen, et mitäs mä siellä sairaalassa tein :kieh: ja sit kaikki alkaa ihmettelemään ja utelemaan, jos en keksi jotain tosi hyvää tekosyytä..oon niin surkee viel valehtelemaanki... :ashamed:

Voih Duffy ku nyt onnistuis! Ja virkeän kaverin sait kyytiin, toivottavasti tarraa tiukasti kiinni b:)d ja neljä pakkaseen, hienoa!

tervetuloa uudet :flower:

Smirg toivotaan, et tärppäis ennen niitä tositoimia ;)

on: Tänään pp1 eli eilen oli eka inssi..kummaltaki puolen irtos munasolut, pesun jälkeen siittiöitä jäi 3 milj. ja ne oli kaikki b-liikkuvia..pitäs olla viissii ainaki 5 milj. jotta inssi kannattas.. oon kuitenki niin tyytyväinen, että toimenpide ei sattunu yhtään vaikka tuuba-uä oli todella kivulias..nyt vaan sit piinaillaan..*huokaus*
 
Halle tervetuloa piinailemaan (toivottavasti simpat ui perille vaikka takaperin!) Ei tämä piinailu kaksista ole, juuri nyt näivertää mahaa kuten muistaakseni silloin viimeksi kun en ollut raskaana. siinäpä ne oireet.

Noopu ja Tyhjäkehto tervetuloa :flower:
 
tyhjäkehto ja Noopu, tervetuloa mukaan :flower: :flower: lisään teidät tuonne etusivun listaan :)

Halle, no niin, siitä se piinailu alkaa :) Toivotaan, että ne simpat ui perille. Sanot sille sun työkaverille vaikka että kystan takia olit siellä tms. Mä varmaan piruuttani laukosin takas jotain tyyliin "mutta mitä sinä teit siellä sukupuolitautipuolella" :LOL: :LOL:

Paiju tää piinailu on suoraan sanottuna perseestä :kieh: Mä oon ihan varma ettei mulle mikään tartu ku mulla on niin supisteluherkkä kohtu. Sinne meni laatuyksilö-alkio..

Joo tosiaan mulla nyt sitten ahdistaa tää supistelu-juttu. Sama kai se mitä alkioita tonne tunkee ku tää paska kohtu puskee ne ulos kuitenki. Noh, saahan sitä aina yrittää. Jospa passissa sinne joku kaveri jäiski.
 
Yksi saatiin kyytiin, mutta ei mitään sitten pakkaseen.. kolme neljästä oli hedelmöittynyt, mahdollisesti ICSI-menetelmällä, mutta kahteen oli tullut tumaan jokin ongelma ja saa olla tyytyväinen että edes se yksi oli siirto kelpoinen.. huomasin tuon ICSI-jutun siitä seuraamis-lapulta, mutta varsinaisesti meille sitä ei sanottu.. lukeeko teillä muilla mikä hoitotyyppi teillä oli? muuten toiveet ovat aika nollassa, koska petyin aika paljon tuohon tulokseen.. nyt vain mietityttää, että voiko siinä olla syy tähän lapsettomuuteen eli siis munasolu olisi ehkä joskus hedelmöittynyt, mutta ongelmat tumassa olisi sitten keskeyttänyt sen.. :/

sitten meidät otettiin huoneeseen vääränä parina, koska se hoitaja ei sitten pyytänyt sisään nimellä.. oltiin tultu melkein puol tuntia aikaisemmin ja luettiin lehteä siinä sohvalla, kun se hoitaja pyysi sisään.. ihmeteltiin kyllä vähän sitä, mutta aattelin, että he olivat etuajassa.. vasta siinä vaiheessa, kun se labran ihminen kysyi nimiä, tilanne selvisi.. onneksi hoitaja ei sitä ennen kerennyt sanoa mikä alkio-tilanne oli, koska sitten olisi tullut paha pettymys.. nolottihan se vähän, kun lääkäri joutui tulemaan kahvitauolta tekemään sen siirron ja toinen pari joutui sitten odottamaan vähän.. sitten se hoitaja ei meinannut löytää mun kohtua ja kun lääkäri sai laittettua sen neulan sinne, sitä ei enää näkynyt.. joten alkio laitettiin sokkona.. olin kyllä ollut melkein kaksi tuntia käymättä vessassa, mutta en kyllä uskaltanut juoda paljoa, ettei sitten tuu liian kova vessahätä ennen siirtoa.. tänään tuntuu kyllä siltä, että kaikki meni päin mäntyä, joten ei ole mitenkään positiivinen olo.. :(
 
Heippa!
Minutkin voi lisätä tähän listaan..

Elikkäs 2007 joulukuussa jätin pillerit pois, sitten mentiinkin pitkillä epäsäännöllisillä kierroilla muutama kuukausi, kunnes menkat hävisi kokonaan.. Yksityisellä puolella sitten tehtiin tutkimukset ja saatiin lähete kunnalliselle puolelle. Miehellä laiskat uimarit ja itsellä PCO, ovuloin kuitenkin useimmiten ilman lääkkeitäkin, kun tiputin muutaman kilon painoa.

Nyt on Clomifeeneillä tehty toinen inseminaatio, näitä ennen clomifen ja "luonnollinen menetelmä". (Tuota luonnollista menetelmää ne muistaa toitottaa aina siellä polilla, ihan kuin ei itse muistettas peittoja heilutella.. :LOL: )

Nyt on siis pp16, kp 32/30-33, eilen negatiivinen testi mutta ei myöskään menkkoja..
Ootellaan.. huomenna teen kyllä uuden testin taas!

Seuraavaksi sitten IVF ja tekevät Naistenklinikalla, EKKS:ssa ei niitä tehdä. Mitenhän matkakulut, niistä ei varmaan saa kelalta mitään?

Muoks* Juu, tein uuden testin ja ylläri ylläri, negatiivinenhan se taas kerran oli...
 
Ibu
kysymys progesteroniarvoista: Osaako joku sanoa mitä arvo 98,7 kp 21 kertoo? Hoitaja sanoi että olen ovuloinut hyvinkin, mutta lähinnä mietin että tarkoittaako korkea arvo jotain muutakin? Elättelen toiveita..
 
Voisinpa liittyä itsekin mukaan. Elikkäs tilanne se että yritystä pian 6v..
"Vikaa" ei ole vieläkään löydetty enkä ole sen kummemmin asiaa stressanut. Odotellaan :headwall: Välillä tuntuu tietysti että toivo jo menetetty ja stressi iskee. Mutta vielä avoimin mielin toistaiseksi :x
 
Tervetuloia uudet kuumeilijat.. =)

Huh, aloitin eilen Luget.. alakautta laitattaessa ei tullut pahempia oireita, mutta jouduin töiden takia laittamaan sen suun kautta ja nyt tuntuu kuin olisi humalassa.. hankalaa kun työt voi alkaa jo kahdeksalta aamulla ja sitten toisena päivänä kestää puol kahdeksaan illalla.. tänään ne kesti puol yhdeksään, joten täytyi kokeilla suun kautta laitettavaa.. onko muilla ongelmia noiden laittamisten kanssa ja laitatteko aina tasan 12 tunnin välein? ymmärsin ohjeesta, että ne pitäisi laittaa aina 12 tunnin välein, jotta se progesteronia hormooni pysyisi tasaisena, mutta luultavasti minulla se laittaminen tulee vaihtelemaan puolesta tunnista tuntiin, toivottavasti se ei aiheuta ongelmia.. voi, kun se yksi pysyisi kyydissä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Duffy:
Halle, no niin, siitä se piinailu alkaa :) Toivotaan, että ne simpat ui perille. Sanot sille sun työkaverille vaikka että kystan takia olit siellä tms. Mä varmaan piruuttani laukosin takas jotain tyyliin "mutta mitä sinä teit siellä sukupuolitautipuolella" :LOL: :LOL:
eilen oltiin samaan aikaan töissä kyseisen ihmisen kanssa ja se ei kysyny mitää!!..mielessäni naureskelin, et se varmaan oikeasti oliki siel sukutautipuolella :LOL:

kiitti Paiju! Millos meinasit testailla?

Duffy voih..miten sun mielesi saisi toiveikkaammaksi? Kyllä se on pakko uskoa ja toivoa, et vielä tulee meidänki vuoro.. :hug: vaikka vaikeaahan se on..tiedän..

peppi toivottavasti pieni olisi sitkeää sorttia ja tarraisi tiukasti kiinni! b:)d

Minttuska tervetuloa ja pahoittelut negasta..
tervetuloa myös missy09 :flower:

on: koitan pysyä koneelta pois, ettei tulis stressattua.. nyt vasta pp4
 
Minttuska ja missy, tervetuloa :flower: laittelen teidät listoille tässä päivän aikana kun ehdin :)

Peppi, miten sulla alotettiin luget vasta sen siirron jälkeen? Mulla alotettiin päivä ennen siirtoa...mulle sanottiin klinikalla sillon, että pienet heitot ei haittaa. Vähintään pitäs olla 10 tuntia sen välin ja enimmillään kai se sais olla joku 14 tuntia ja hoitaja sano että luonnollistahan se on että työn takia joutuu niiden kans pelaamaan.

Ibu, en osaa sano tosta progesteroniarvosta mitään, löytyskö googlella jotain?

Halle mekinhän mennään melkein samoissa piiniksissä ku mulla pp5 tänään! :D Joo eilen päätettiin miehen kanssa, että ajatellaan positiivisemmin vaikka väkisin.

Alkopa sitten toissa iltana ahdistamaan oikein kunnolla ja itkinki siinä sitten illalla/yöllä. Eilenki vielä tuli itkettyä ja nyt on ihan paska olo ja ahdistaa. En tiedä johtuuko noista lugeista ku nyt on isommalla annostuksella. Vissiin oon keränny taas kiitettävästi stressiä tän lapsettomuuden takia ja varmaan osaksi työperästäkin. Toivottavasti ei kestä tää ahdistus kovin kauaa, paska tunne.
Menkkajuilintoja on alkanu tulemaan, mutta en onneksi niiden takia oo ihan paniikissa :) Täytyy ajatella että se pieni poraa itteesä syvälle kohdun limikseen ja siksi tuntuu kipua välillä.
 
Duffy: En tiedä miksi se noin paljon vaihtelee eri paikoissa.. minulle oikein sanottiin, ettei kannate ostaa noita Lugeja ennen keskiviikkoa.. ettei tule turhaa ostettua, jos munasolut eivät hedelmöitykään.. ostin ne sitten vasta keskiviikko aamuna, kun ei tiistaina tullut sitä soittoa.. piti äsken käydä oikein tarkistamassa tuo aloittamisaika siitä lapusta, jonka sain punktion jälkeen.. :)

Olo muuten on ihan ok ja yritän olla ajattelematta koko asiaa.. varmaan se keskiviikon masentunut olo johtui osaksi tuosta matkastressista ja väsymyksestä.. eilen tajusin, kun kävin pikaisesti apteekissa hakemassa loputkin Luget ennen töihin menoa, että pystyn taas kävelemään "normaalisti" ja se paransi oloani lisää.. kyllä välillä pelottaa, että kuinka pahasti tulen pettymään, jos tuo yksi ei olekaan tarttunut.. vaikka tietää nuo onnistumisprosentit ja on lukenut noista pettymyksistä, niin omalta kohdalta sitä toivoo kerralla onnistumista.. kysyin jo alkionsiirrossa, että kuinka kauan seuraavaa hoitokertaa joutuu odottamaan, jos tämä ei tuo tulosta, niin aika on taas 5-6kk ja sitten vielä kesätauko siihen.. eli ensi syksynä pääsee vasta seuraavan kerran yrittämään.. toisaalta se antaa vähän lepotaukoa ja kroppa saa palautua.. mutta tuon yhden on parempi pysyä nyt kyydissä, jolloin ei tarvitse noita enää miettiä.. :whistle:
 
Peppi tosi paljon onnea matkaan sille yhdelle!

ON: Ei tarvitse (taaskaan) testailla, täti niin vakuuttavasti saapui. :eek: Sinne meni viimeinen alkio.

Nyt pitäisi jotenkin osata rauhoittua pariksi kuukaudeksi luomuttelemaan, koska meillä on edessä muutto ja menee huhtikuulle ennen kuin päästään edes sopimaan jatkohoidoista. Jos jollain on suosituksia ja hintatietoja Helsingin paikoista niin otetaan mielellään vastaan!
Jotenkin tuo "heti eteenpäin" asenne on ollut mun apuna näissä pettymyksissä, mutta nyt sitä ei voikaan käyttää.

Kun eka IVF-kierros on takana on 'ei tästä ikinä mitään tule'-pelko kasvanut taas yhden kertoimen. Me ollaan laitettu tästä eteenpäin vuosi takarajaksi hoidoille. Jos ei sinä aikana onnistu, niin sitten adoptio on meidän vaihtoehto. En edes usko että pää kestäisi paljoa kauempaa. Paperit on jo jonossa adoptioneuvontaan (jono on vuoden, niin ehtii näitä hoitoja tehdä ihan hyvin, yhtä aikaa neuvonnan kanssahan ei toki voi) ja olen lueskellut kriteerejä: kun olen vuoden päästä 36 ja prosessissa menee 3-5 v niin voin just ja just vielä ehtiä mahtua johonkin äidiksi yrittäjän kiintiöön. Tuntuu ihan h*** ärsyttävältä suunnitella elämää näin, mutta jos se sen vaatii että lapsen saa niin olkoon. Jos mitenkään voi välttää niin en halua elää elämääni olematta äiti. Näillä korteilla pelataan mitä on jaettu..

Tsemppiä Halle ja Duffy ja hyvä KP että pääset eteenpäin! Duffy tuntui jotenkin, että meni nopeammin tämä tädin tuoma ahdistus-ärsytys-viha-suru-pettymys-epätoivo-kurjuus. Ei kuitenkaan taida minun tapauksessani johtua suorastaan positiivisesta ajattelusta, ennemminkin niin että kaikilla on elämässä hankaluutensa niin kai minä tätä omaani kestän. Ainakin huomenna.
 
niin elikkäs olen kanssa yrttänyt lasta mieheni kanssa nyt noin 1v uudelleen ja ei tulosta. mut tutkimukset käynnistymässä. mahtaa osansa olla sillä et olen aika paljon ylipainoinen mut rakastan lapsia ja haluan sellaisen itsellenikin jollain keinolla..
 
Tervetuloa kaikki uudet. Mitähän piinailijoille kuuluu.

Itsellä varmaan viikko itkuun aikaa, täti tulee taas. Sain kaukaiselta kaverilta viestiä, joka sai kaksi lasta pidemmän odottelun jälkeen clomeilla. Oli pelkkää hehkutusta kuinka kivaa olla lasten kanssa kotona jne. Huoh, olisin halunnut ehkä kuulla jotain muutakin. Ensi kierto saa mennä ilman haaveiluja koska taidan ottaa oletetun oviksen aikoihin sikapiikin. Odottelen kilppparin vasta-aine tuloksia.
 
Heips tännekkin!

Pitäs jaksaa päivitellä tuota listaakin ku jaksas :D

Tänään tein clearbluen digitaalisen ovistestin ja se näytti plussaa! Oon lukenu että se voi olla merkki raskaudesta. Kävin sitten apteekista ostamassa pari cb:n raskaustestiä, pitää kattoo jos sen toisen tuhlais tänään illalla :)
Voikohan ripuli olla raskausoire? Äsken nimittäin tuli hiukkasen kiire vessaan! En oo oikein syönykkään mitään sellasta mistä menis maha sekasin. Toivottavasti ei nyt pukkaa mahatautia.

Mites Pepin ja Hallen piinailut??
 
Onko muilla välillä nipistellyt tuolta munasarjojen kohdalta, kun on piinailuaika? Tänään minulla on nipistellyt enemmän kuin aikaisemmin ja pääasiassa oikealla puolella, mutta joskus vasemmallakin.. alunperin tuo nipistely oikealla puolen alko viime keväisen punktion jälkeen ja sitten tuntunut ovulaation aikoihin.. voikohan se johtua siitä, kun munasarjat palautuvat normaalitilaan?

Muuten olen aika hyvin saanut pidettyä ajatukset kurissa, koska tämän viikon aikana on tullut sellaisia asioita, joiden suunnittelut vievät suurimman osan ajasta.. vaikka lasten vaateosastolla olen välillä joutunut olemaan, en ole innostunut katselemaan vauvojen vaatteita sillä silmällä.. parempi pitää ajatukset kurissa ja unohtaa koko asia.. alkio on vielä kyydissä tai sitten ei.. en mieti vielä edes testauspäivää, odottelen mielummin vähän aikaa, että alkaako ne menkat.. en nyt ole oikein varma, että, jos tää epäonnistuu, alkaako ne menkat vasta Lugestron-kuurin jälkeen vaan sitten kun alkionsiirrosta on pari viikkoa eli kesken kuurin.. tietääkö joku?
 
Plussa!!! Haalea, mutta silti ihan selkeä plussa! Apuaaaaaa!! Siis mä en ois ikinä voinukkaan kuvitella, että mä plussaan tästä hoidosta. Oli niin pessimisti olo. Voi kun tuo pieni nyt pysyis matkassa :heart: :heart:
 
KP tsemppiä uuteen kiertoon!

Paiju no voihan pee :hug:

tervetuloa haaveluja :flower:

Peppi mulla nipistelee koko ajan ja kummaltaki puolen.. toivottavasti siellä kohdun puolella pieni tekee pesää itselleen b:)d

Duffy vielä pitää täälläkin sua onnitella.. ONNEA! :flower: :hug: :heart: mä oon niin hyvällä tuulella sun takias..:)

on: mulla pp8 ja fiilikset + tuntemukset näköjään vaihtelee joka tunti.. :kieh: ollakko vai eikö olla? siinäpä vasta kysymys :LOL:
 
Milli, mulla kans on joskus ollu jonku palstailijan kohdalla sellanen tunne että hän on tullu raskaaksi :D Omalla kohdalla ei kyllä sellasia tuntemuksia ollu, eikä oo vieläkään :D

Halle, mulla kuule on edelleen ollakko vaiko eikö olla tunne :LOL:

Kiitos onnitteluista :flower: En meinaa uskoa tulosta. Mies soitti äsken ja oli ilosen kuulonen, ei kylläkään usko ennen ku itse näkee. Laskin jo raskauslaskurilla että 15.10 ois la :heart: Mä oon ihan hullu :D

Duffy ja Oula 3+5 (apua miltä tuntuu laittaa noin! :D)
 

Yhteistyössä