Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Duffy Kiitos! Hmmm.. En muuten tiedä. Voipi olla, että ne polilta laittaa siihen verikokeeseen, en tiedä. Soittelen sinne ens viikon ma, ku se lääkäri pyysi, että ilmotan tuloksen. Varhaisultran haluan jonnekin viikolle 7-8 (jos sinne asti päästään). Uskon, että sinne pääsen, taustan huomioon ottaen.
 
Alisa, ihania uutisia! Nyt rutkasti liimaa sinne ja toivotaan, että pikkuinen pysyy kyydissä :heart:

En todellakaan tiedä, miten nämä piinapäivät taas kestää. Eilen kuulin, että yksi ystäväni on hupsista vaan raskaana heti kun jättivät sattuman varaan. Pitäis kai jaksaa onnitella.
 
ONNEA Alisa :hug: ihanaa:)

on: mulla tuli vasta tänään täti eli dpo15 yleensä aina tullu dpo12 paitsi viimekierrossa dpo14..joko se oli kiinnittymisyritys tai mun ruokavaliomuutoksella on näin suuri vaikutus.. tää homma ei itketä yhtään, ku ois joutunu perua häät jos ois nyt tärpänny(ihanku se ois haitannu, jos oisin oikeasti tullu raskaaksi, pakko vaan jollain itteään lohduttaa)

epikriisit tuli sairaalasta: DG miehen puolen hedelmättömyys, tiheys 8,2milj./ml(viite alaraja 20milj./ml), mulla PRL 779 (viite yläraja 500)...mitää ei muistettu oikein.. :ashamed:
 
Onnea Alisa :heart: ja paljo vauvaliimaa!!

Halle pahoittelut tädistä :hug:
Aijotaanko tuolle sun kohonneelle prolaktiinille tehä mitää??

on: mulla o edelleen melkoisen sekavat fiilikset koko hommasta. Ku menin viime to aukkariin suoraan yövuorosta ja eipä sen uutisen jälkeen oikein uni tullut silmään :| Ehkä täs on vielä kieltämisvaihe päällä ja pelkää jo valmiiksi niitä kaikkia hormonisotkuja ja varsinkin punktiota, vaikka ei oo ees tietoo aikatauluista.

Duffy, taisitkin joskus keväällä vastailla mun kysymyksiin palstalla.
Niistä jonoista vielä. Siis mehän ei vielä olla ees jonossa, vaan odotetaan ny se marraskuun yhteinen lääkäriaika, jossa ilmeisesti käydään tulokset läpi ja keskustellaan ivf vaiheista yms. Sen jälkeen vasta jonoon joka on ollut 6-8kk. Sitte ku mä ajattelen tällä mun peruspessimisti luonteella et jos kierrot yms muut asia menee pielee ei päästä hoitoihin ennen kesä taukoo, niin meneehän se sit ens syksyy koko homma. En tiä siitä hoitotakuusta.
Olis niin hienoo siirtyy VL, mut meillä ei kerta kaikkiaan oo varaa, eikä voida/haluta ottaa lainaa.
 
Milli se gyne kyseli kauheesti, et onko mulla stressiä, mitä työtä mä teen ja puristelenko mä tai mies mun tissejä..en myöntäny :D Se puhu, et mahdollisesti mulle määrättäs jossain vaiheessa Parlodel-lääke laskemaan tuota, kun mulla oli se jo keväällä mitatessa koholla ja nyt oli vaan arvo noussu vaik tuntuu, et stressiä mul ei oo paljoo mitää verrattuna kevääseen
toivottavasti teidän ei sentään noin kauaa tarvii odottaa hoitoja!

kävin eilen porukoilla ja äiti höpötti vaan "jos teille tulee lapsia, ni sitä ja tätä" ja koko ajan selvitti, kuka on tullu raskaaks ja kenellä puolitutulla on lapsia..välillä ihan loukkasi minua tietämättään ja mulle tuli ihan pahoinvointi, ku oli just sitä ennen käyny wc:ssä toteamassa, et täti kurvas paikalle, vaik olin toiselle paikkakunnalle lähteny sitä karkuun..
Nyt kauheet kivut ja pitäs mennä saunan seiniä petsaamaan.. |O
 
Halle, voi että noi äitit osaa joskus olla niin..

Mä kerroin omille vanhemmille pari viikkoa sitte ja voi sitä helpotuksen määrää, tuntuu niinku olis 50kg kivisäkki tiputettu harteilta. Ja huomasin ottaneeni hirveesti ihan turhia paineita siitä et porukat haluis äkkiä isovanhemmiks. Ja tuntui ettei uskalla puhua mitää lapsista ettei ne ala toivoo entistä kovemmin lapsenlapsia.
Nyt voi puhua vapautuneesti eikä tarvi selitellä jos on tähän liittyvistä asioista tosi paska olo.
Ku kyllä ne äitit yleensä huomaan sen huonon olon siis.

Hmp, toki tiedän että rintojen koskettelu vaikuttaa PRL arvoon mutta ihan noin paljon??

Sitähän voisi alkaa ehdottamaan jo ehkäisynä..
Ostoskanavalle pyörimään
Nämä rintsikat hierovat rintojasi päivittäin 10 min välein ja saat ehkäisyn kaupan päälle :LOL:

 
Ciconilla Kiitos! :) Nuo piinapäivät on ne pahimmat, vaikka ei se piina siihen plussaan loppunut :ashamed: Jo voi tziisus noita "oho, hups, oon raskaana" :headwall: :kieh:

Halleberry Kiitos! :) Pahoittelut menkoista! :hug: Se on hyvä, että jotain positiivista aina yrittää hakea. Itekin jo mietin listan asioita mistä olisin kuitenkin onnellinen vaikka ei olisi nyt tärpännyt :)

Milli Kiitos! Kovasti voimia! :hug: Tuo ostos tv idea ois hyvä :LOL: :LOL: Vois olla ihan myynti menestys :D :LOL:

 
Milli :LOL: ihan huippu tois sun keksintös :LOL:

mä en haluu, et porukat tietää, ku jotenki on helpompi käydä siellä ja jutella, ku en oo suurennuslasin alla tän asian kanssa..ruvetaan kyl kohta tekee sitä mun morsiuspukua, ni mitenhän mä äitille sanoisin sen, et voisko se jättää varmuuden vuoksi siihen sellasen "mahavaran" :p

voi vee..mul on tänään siivouspäivä.. :kieh:

muoks. sain muute maanantaiksi aukkari-ajan..sen perusteella suunnitellaan sit jatkoja..
mies on jotenki ihan jumissa sen diagnoosin lukemisen jälkeen..ja se ihmetteli miks mä olin kaupoilla niin kauan ja et kenenkä kanssa mä tekstailen..eihän se oo ennen ollu noin mustasukkanen..oon kyl yrittäny vakuuttaa sitä, et en mä mihinkää oo lähössä vaik sil on tuloksissa häikkää..samassa veneessä ollaan
 
Pikaisesti töistä kirjoitan.

Halle, jokainen taplaa tyylillään ja sä tunnet kuiteki omat vanhempasi.
Mut itsellähän se helpotti oloo. Ehkä sä kerrot sit ku olet valmis :)

Mulla oli se aukkari viime viikolla, otin 1g parasetamolia n.tunti ennen tutkimusta ja tietty sitä jännitti iha hulluna. Yritin vaa hengitellä syvään. Mulla tuntui se katetrin laitto aika epämiellyttävältä, ei varsinaisesti hirmu kipeeltä. Muuten ei sit paljo tuntunu mitää.
Eikä loppupäivänä ollu mitää. Hoitsu totes et jos tulee hartiapistosta niin pitää puhaltaa pillillä puollilla olevaan vesipulloon ilmaa.. kuulostaa hassulta mut kai se toimii

Onko mieheltäsi tutkittu löytyykö joku syy tuolle siittiöiden vähäiselle määrälle?
Ja eikös miehillekkin ole syötetty clomeja, parantaakohan se määrää vai laatua vai sekä että. Ja tuskin tuo sun kohonnu PRL ainakaan auttaa asiaa..
Toivottavasti et ymmärrä väärin tuota äskeistä lausetta, mutta ajattelin et josko miehesi ymmärtäisi helpommin että yhteisessä veneessä ootte, et se varmaan on noiden asioiden yhteisvaikutusta, eikä vika ole vain hänessä.

Tseppiä teille :hug:
 
Milli mun siskon ja ystävän mielestä mun olis hyvä kertoo vanhemmille ja ne painostaa mua siihe..varsinki, ku ne on niin läheisiä, ni saisvat selityksen mun käytökseen yms.. mies ei vaan haluu paljoo kenenkää tietävän, ku sitä alkaa ahistaa ihan kauheesti..ni pidetään viel yllä tätä "ei vielä ole lasten aika"-illuusiota

muoks. syytä miehen siittiöiden vähyydelle ei oo löytyny selitystä ja lisäselvittelyjä tulee varmaan vasta kontrollinäytteen jälkeen jos tarvii.. nyt se alko vihdoin syömään MultiVitaplussaa

Tsemppiä myös teille :hug:
 
Halle voi kun ikävää. Sitä on vaikea pidätellä itkua just kun joku toinen juttelee lapsiasioista kun täti kurvaa kylään. :hug:

Milli toivottavasti et saanu hartiapistoksia. Mulla oli sinä iltana kun aukiolotutkimus tehtiin ihan järkkyjä hartijapistoksia. Mies luuli et mä saan jonkun pahemman kohtauksen kun huusin kivusta. En saanu hoitajalta mitään vinkkiä kipujen helpottamiseksi. Särkylääkettä vaan neuvoivat syömään. Oisin kyllä kokeillu pilliä ja vesipulloa, jos oisin tienny. Itse tutkimus ei niin sattunut, tuntui lähinnä pienenä kirvelynä ja epämukavana olona. Toi tissipatentti sun täytyy ehdottomasti rekisteröidä :LOL:

Alisa toivottavasti siellä on kaikki hyvin.

Tohon läheisille kertomiseen liittyen. Mua kaduttaa välillä että oon ollu hölösuu tän asian kanssa ja valittanu varmaan kaikille ystäville, siskolle ja äidille. Siinä mielessä hyvä, et vältyn raskausuteluilta, mut musta tuntuu, et aina kun me nähdään, mun pitäis pitää joku helvetin tilannekatsaus, mikä osaltaan stressaa jonkin verran kans. Silloin kun kerrankin sais jotain muuta ajateltavaa, ei aina jaksa päivittää kuulumisia vaan ihan vaan olla ja koittaa rentoutua. Et välillä toivon, että en ois kertonu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciconilla:
Tohon läheisille kertomiseen liittyen. Mua kaduttaa välillä että oon ollu hölösuu tän asian kanssa ja valittanu varmaan kaikille ystäville, siskolle ja äidille. Siinä mielessä hyvä, et vältyn raskausuteluilta, mut musta tuntuu, et aina kun me nähdään, mun pitäis pitää joku helvetin tilannekatsaus, mikä osaltaan stressaa jonkin verran kans. Silloin kun kerrankin sais jotain muuta ajateltavaa, ei aina jaksa päivittää kuulumisia vaan ihan vaan olla ja koittaa rentoutua. Et välillä toivon, että en ois kertonu.
just noin ajattelen minäki..tuntuu niin turhalle selittää tätä juttua sellaselle, jolla ei ole omakohtasia kokemuksia..sit tulis taas näitä "ihania" hyvää tarkottavia lohdutuksia ja neuvoja, jotka vaan pahottaa mieltä lisää
 
Ciconilla Juu, ei mulla ollu siitä onneks mitään ihmeempiä, vähä illalla yritti vihlasta hartiaan ku hengitin tosi syvään.
Juu, emmä tiä mihin toi pulloon puhaltaminen perustuu mut näin mulle neuvottiin. Ei oo ilmeisesti käytäntönä kaikissa sairaaloissa/klinikoilla.

Juu kyllä munki äiti totes et eihän osaa oikeen sanoo tuohon mitään, eikä se mua haittaa. Lähinnä vaa tuntuu et mulla on tosi hankala peittää sitä pahaa oloa äidin edessä, niin helponta oli kertoa asia. Ja on täs jo tullu saatua niitä kannustavia sanoja, kun itte oli ihan kuiluin pohjalla rypemässä. Mulla alkaa se olo sit helpottaa ku saa möläytettyä ne asiat jollekki. Eikä neuvot oo ollu niitä no yritä rentoutua niin kyl se siitä. Meidän parhaimmat kaverit tietää tästä, muille ei oo kerrottu. Osa tietää jotain ku ei oo jaksanu esittää sitä -eihän me vielä lapsia haluta- kulissia.

Halle Toivotaan et vitamiinit toimii!!
Mä luin kans et antioksidantteja olis hyvä syödä esim Pycnogenolia, on jotain rannikko männyn uutetta. Taisin lukea jostain palstalta Mies kirjoitti itse ja arvot oli parantuneet :)
Sehän siinä on et vaikutukset näkyy vasta 3kk kuluttua ja niitä pitäis sit jaksaa ottaa säännöllisesti

Täytyypä harkita liivien patentointia :LOL:
Ensin toki ajattelin et voishan sitä itse hieroo rintoja, mut ehkä se alkais julkisella paikalla näyttään hieman liian oudolta :D
 
Ciconilla Kiitos huolenpidosta! :hug: Täällä toistaiseksi kaikki hyvin. Oireina on väsymys, janon tunne ja ajoittaiset vatsan nipistelyt/menkka tuntemuksen. Hcg:n kävin mittauttamassa ja se oli 151, hoitajan mukaan hieman alhainen, mutta netistä katsottuna tuolla arvolla on ihmiset saaneet ihan vauvan syliin asti. Tiistaina uusi verikoe, josta katsotaan onko hormooni lähtenyt nousuun. Jos on, niin sitten uskallan hetkeksi hengähtää. Soittoaika omalle gynelle on keskiviikolle, ja toivonkin, että saan ajan varhaisultraan viikolle 7-8, jos sinne asti päästään.
 
:wave:
Alisa toivottavasti arvo on hyvässä nousussa tiistain-kokeessa ja saat hetkeksi relata :flower: Kyllä luulis varhaisultran järjestyvän!!

Mä odottelen taas menkkoja alkavaks, nyt on sellanen tunne,että tässä kierrossa ei oikeesti voi olla mitään positiivista :| Ovista en saanu tikkuun, sillon ku luulen,että teoriassa ovis olis voinu kuitenkin ehkä olla mahatuntemusten perusteella sain miehen niin stressiin,että ei oikein koko vauvantekotouhusta tullu mitää :( Eli pitkästä aikaa loppukiertoo mennään ilman testien tuhlausta. Mahassa niin tutut menkka-vihlonnat ja eilen ilman mitään syytä raivari miehelle kertoo kyllä aika hyvin,että kohta hanat aukee. Mua niin ottaa tää päähän.. yhteen kiertoon on vielä clomeja jäljellä, mä soitan sille mun gynelle ensviikolla ja kyselen,jos se vois tehä sitä lähetettä jo jonnkein tarkempiin tutkimuksiin..vaikka puhe oli vuoden loppuun koitella clomeilla.. mutta kun ei nää toimi,niin ei tässä tunnu olevan enää mitään järkee.. :headwall:

kertomisesta mun muutama hyvä ystävä tietää ja sisko.. aina välillä mua ottaa niin päähän joku ihan viaton kysymys, että mites teillä sen asian kans menee..?? Ja ottaa päähän! Kun ei mee mitenkään,niin ei tarttis kysellä..oon kyllä moneen kertaan sanonu,että kerron sitten jos on joskus jotain aihetta kertoo.. Sisko ei koskaan kysele mitään, sillä on itellään neljäs lapsi just tulossa.. seuraavan se on luvannu sitte antaa mulle..

Anteeks tää negatiivinen ruikutus..mutta tässäkohtaa kiertoa ei oikein osaa ajatella positiivisesti.. Tsemppihalit kaikille :hug:
 
Alisalle kamalasti onnea! Hyvä kuulla niitä positiivisiakin uutisia välillä :)

Täällä näkyy monellakin olevan sellainen odottava tunnelma. Itsellä meni taas vähän puihin tämä homma.. Kun sairastan tyypin 1 diabetesta (sekin vielä tähän samaan soppaan sekoittamaan...) ja verensokerit on ollu tosi heilahtelevaiset monta kuukautta. Lääkäri sanoi nyt sitten suoraan, ettei suosittele seuraavaan kiertoon ICSI:tä. Soitin sitten OYSiin ja siirrettiin sitä taas eteenpäin... Sanoivat onneksi sieltä, ettei jouduta jonon hännille, kun on terveydellinen syy vaan sitten kun sokerit on kohdillaan niin voin soittaa sinne ja ne laskee uudet hoitopäivät. Että jotain positiivista, vaikka joudutaankin taas odottamaan...

Tuosta kertomisesta.. Itse oon kertonu vanhemmille, appivanhemmille, siskoille ja muutamalle tosi hyvälle ystävälle. Tällä viikolla tuli lipsautettua yhdelle terveydenhoitajalle työharjottelussa, kun hän kysyi milloin se laskettu aika oikein on (olen tämmönen pyöreä ihminen). Olin sitten niin ihmeissäni ja vihainen, että lipsautin vahingossa.. No, hänen neuvonsa pahoittelujen jälkeen oli, että alapa syömään pähkinöitä!! Hänen tyttärensä kuulemma tuli sillä raskaaksi. Kaikkea sitä kuuleekin.... Tuntuu, että tekis mieli laitta ohtaan lappu "haluaisin lapsen, mutta en saa, älkää kyselkö!". Auttaskohan tuo?

Murmelin, on varmasti turhauttavaa tuollainen odottelu! Eikö tuossa tosiaankaan voisi jo gynekin alkaa hommata niitä tutkimuksia, kun on kuitenkin jo pari vuotta yritystä takana? Onpa outoa.. Kun eihän ne pelkät clomit tosiaan monellekaan auta. Oot nyt vaan sinnikäs, ku soitat sinne gynelle! Ku näyttää olevan, että meijän lapsettomien pittää sinnitellä enemmän ku muijen..
 
murppa harmi juttu,että sokerit heittelee, ja hoidot siirtyy sen takia :hug:
Mä syön tosi paljon pähkinöitä...ei oo kyllä muhun ollu mitään vaikutusta.. Toi lappuottaan-idea vois kyllä joissain tapauksissa olla aika osuva juttu!

Alkohan ne menkatkin sitten aamulla. 30-päivää nyt kierto clomien kans.. eli varmaan riittää jos alotan oviksen tikuttelun joskus kp12..
 
Murmelin Uskon kyllä, että ultra järjestyy. Luulen,e ttä gyne haluaa tarkistaa, etät onko alkio oikeassa paikassa. Eihän siinä kyllä oo mitään järkeä clomeja syödä, jos niistä ei oo apua :hug: Toivottavasti lääkäri ymmärtää.

Murppa Kiitos! Voi kurjuus! Harmi, että ICSIä ei voida tehdä. Toivottavasti saat sokerit nopeasti kohdilleen, jotta pääsette eteenpäin hommassa. Ja voi elämä noita tökeröjä ihmisiä.. Ihme kommentteja, kun kuulevat lapsettomuudesta :headwall: Voimia! :hug:
 
Alisa Täällä pidellään peukkuja kovasti.

Itsellä nyt kp 24 menossa. Hiukkasen tuhrua tullut kolme päivää. Tuntuu siltä, että lyhyt kierto taas tulossa. Edellinen oli 25 päivää. Nyt vaan ehkä haluaisin, että ne menkat alkais ja et pääsis tekemään uuden toimintasuunnitelman lekurin luo. Jotenkin en jaksa uskoa, että olis tärpännyt, vaikka välillä taas kerran miettii, että tuhru vois olla merkki raskaudesta. Mutta kun ei se koskaan oo... Ei taas mitään muuta pysty ajattelemaan :(
 
Päivää!

Murmelin ehdottomasti lähete tarkempiin tutkimuksiin! Eikö ne tajuu miten tää odottelu hajottaa ihmisen!? :hug: tädistä..

murppa toivottavasti sokerit lähtis pian korjaantumaan! teillä on jo niin pitkä odotus takana muutenki..:hug:

Alisa toivotaan, et kaikki menee hyvin :heart:

ciconilla toivottavasti pääset pian tekemään jatkosuunnitelmia, jos et kerta oo raskaana..:hug:

ON:Olipas taas kokemus.. kävin siis tänään siellä kysillä ja mulle tehtiin se aukiolotutkimus...olin ottanu 1g Panadolia tuntia ennen toimenpidettä... Mä sit kuuluinki onnellisesti siihen porukkaan joita se sattuu ihan kamalasti..gyne meinas jo luovuttaa, et ei se katetri mene sinne, eikä hänelle voi tehdä inseminaatiotakaan, mut sit ottikin jotku "järeämmät" aseet käytöön ja putki meni paikalleen kauhean kivun kanssa ja kyyneleet valu silmistä..toinen mikä sattu kauheesti oli, ku siihe palloon, joka pitää kateria paikallaan laitettiin vettä..ajattelin, et jos synnytyskivut on jotain tällasia, ni haluan kyllä ehdottomasti kaikki mahdolliset kivunlievitykset mitä löytyy!! tämän jälkeen kivut oli siedettäviä..onneks hoitajat ja gyne käsitteli mua tosi hienosti.. mulla on kuulema anatomia tuolla alhaalla sellanen, et ei sen takia meinannu onnistua..mitenhän ne meidän hitaat ja vähäiset siittiöt pääsee sieltä läpi? nyt vaan tulee verta, piti ihan iso side laittaa..
putket oli kuitenki hienosti auki ja kuulema noin 4päivän kuluttua mä ovuloin ja hän määräsi yhdyntöjä tuolle seutuun.. tästä kierrosta vielä tarkat PRL- ja PROG-kontrollit. Loka-marraskuun vaihteessa kontrolli simppanäyte. Marraskuun loppupuolella vasta seuraava pariskunta aika(IVF-info), jonka jälkeen heti inssi+ovulaation induktio...niitä kokeillaan 2-3 ja sit jos ei vieläkään oo tärpänny, ni IVF...

Jotenki on niin helpottavaa, ku on joku suunnitelma :)

Duffy voitko lisätä listaan ton, et inssi on tulossa
 
Murppa Oletko kokeillut vähähiilihydraattista ruokavalioo??
Itselläni tuli aikanaa kokeiltua painontarkkailu mielessä ja huomasin heti kun jätin esim lounaalta perunan ja valkean pasta pois, ei tullutkaan sitä armotonta väsymystä..
netistä löytyy varmaan lisätietoo

Murmelin Näköjään julkisella pitää oikeesti vaatimalla vaatia että asiat lähtee rullaamaan. Toivotaan et lähete irtoaa ja pääsette etenemään tutkimuksissa.

Alisa huomennako sulla oli se uusinta hcg?? peukutuksia!!!


Ciconilla pahoittelut tädistä. Kyllähän se mieli tekee tepposia kun lasta paljon toivoo. Toivottavasti pääsette pian lääkärille.

Halle Ikävää että tutkimus oli kivulias, ilmeisesti se kohtu siinä supistelee ku katetria laitetaan.. Noh, vähemmästäki jos jotai muoviputkee tungetaan sisään. :x
Onneks tuubit oli auki. Ja ny vaa sit pupuileen. Ja ompahan jatko sit selvillä jos ei tärppää luomusti.

on: Äh, mua jotenki niin turhauttaa tää odottelu..
:headwall:
Toki piti soittaa tänää sinne Oyssiin ku varmistelin vaan et ne miehenkin tiedot löytyy sieltä ja että tk:ssa otetut labrakokeen näkyy myös. No olihan ne siellä :)
Piti sit tietty kysyy siitä IVF jonostakin.. Onneks on täl hetkel noin 6kk, elikkäs keväällä pitäis päästä tositoimiin :D
Taas sitä tietty kehittää kaikkia mahollisia oireita ja elättelee toivoa luomuraskaudesta.. Kaippa siihen on mahdollisuus, mut varmaan aikas pieni jos hoitonakin on suoraan ivf.
Olispa tuolla korvan takana sellainen ON/OFF kytkin jolla nämä asiat sais vähäksi aikaa mielestä :whistle:
 
Olen nyt kerännyt rohkeutta osallistua tähän keskusteluun ja käynyt lueskelemassa juttujanne useana päivänä.. Aikaa on ollut poikkeuksellisen ruhtinaasti, koska minulle tehtiin punktio perjantaina, ja sain saikkua tähän päivään saakka, eikä sattuneesta syystä ole paljon huvittanut harrastaa voimanponnistuksia vaativia juttuja..

Ensinnäkin haluaisin lähettää voimia kaikille teille tämän saman asian kanssa painiskeleville! Monta vuotta olemme omaa lasta yrittäneet, ja kun ei toivottua "tulosta" alkanut kuulua, menimme viime syksynä vihdoin julkiselle tutkimuksiin. Varsinaisesti syytä lapsettomuuteen ei löytynyt, joten yritimme (mm. Clomifenin avulla) vuoden verran - tuloksetta.

Kesällä sitten avauduin asiasta eräälle rakkaalle ystävälleni, ja hän kehotti - itsekin lapsettomuuden kokeneena - kääntymään yksityisen puoleen, josta hänellä oli huippuhyvät kokemukset eli ihanat kaksoset. Niinpä sitten soitimme yksityiselle ja homma lähti pyörimään nopeammin kuin olisimme ikinä uskoneet, ja tässä sitä ollaan:

Päädyimme IVF:ään, ja niin alkoivat piikitykset. Puregon tuntui minun kohdallani toimivan oikein tosi hyvin, sillä munarakkuloita muodostui hyvää vauhtia. Punktio tehtiin tosiaan nyt perjantaina ja tuloksena oli 25 munasolua. Lauantaina sain klinikalta soiton, jossa kerrottiin, että munasoluista kypsiä oli ollut 13 kappaletta, ja näistä hedelmöittynyt normaalisti 9.

Sitten jännitettiinkin, miten jakautuminen edistyy laboratorio-olosuhteissa viikonlopun yli. Ja hienosti kävi - 7 selvisi todella hyvin tämänpäiväiseen alkionsiirtoon, joka tapahtui 8-soluvaiheessa. Yksi möllöttää nyt miun kohdussa, ja kuusi muuta saatiin pakkaseen. Tulos on enemmän kuin olisin osannut ikinä odottaa, mutta kaukanahan tässä vielä siitä raskautumisesta ollaan.. testin saan tehdä 6.10. joten siihen asti pitäis saada pidettyä itsensä niin kiireisenä, ettei asia olis koko ajan mielessä. Oisko apukeinoja tähän?

Huh, tulihan pitkä sepostus! Kiitos, jos / kun jaksoit lukea! (Jo kirjoittaminen helpotti kummasti..)

Voimia kaikille jaksamiseen! Toivotaan kaikkea hyvää!

 

Yhteistyössä