Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

:hug: Duffylle. Toivottavasti se oireet ja nega vielä muuttuisivat iloksi!

Tervetuloa KEV ja Halleberry, vaikka itsekin olen uusi tällä palstalla :) :wave:

Mä lainaan omaa tekstiäni tuolta toisesta pinosta, laiska mikä laiska ;) Eli meillä oli eilen se ensikäynti, homma pyörähti ihan kunnolla liikkeelle. Lääkäri ja paikka oli tosi mukava, ja lääkärillä oli sama epäily, mitä itsellä on tässä ollut jo pidemmän aikaa, eli jotain häikkää keltarauhasissa on, kun kierrot on niin lyhyet ja sitä tiputtelua tulee joka kierto. Eli aloitan nyt perjantaina puregon-pistokset pienellä määrällä tukemaan follikkelin kasvua (hyvä follikkeli -> hyvä keltarauhanen). Ensi keskiviikkona on seuranta-uä, ja samalla tehdään aukiolotutkimus. Olin vähän ajatellut, että sitä ei välttämättä tarvitsisi kun on se yksi alkanut raskaus takana, mutta eipä se toisaalta kerro kuin sen toisen putken tilanteen ;) Sitten luultavasti loppuviikosta meille tehdään inssi kun ei se mieskään ihan puhtaita papereita saanut. Ja loppukiertoon tulee vielä progesteroni tukemaan omaa hormonitoimintaa.

Aikamoista, enpä olisi odottanut, että homma näin nopeasti lähtee käyntiin, vähän oon itsekin vielä pyörällä päästäni, mutta toisaalta hyvin helpottunut siitä, että jotain vihdoin tapahtuu :) Lääkäri epäili myös, että oireiden perusteella mulla saattaisi olla endoa. Sitä katsellaan nyt tässä samalla kun hoidot alkavat, toivottavasti siitä ei kuitenkaan olisi kyse. Lisäksi oon tosi tyytyväinen siihen inssiin hoitomuotona, kun se alkanut raskauskin voi antaa olettaa, että meillä voi olla ihan hyvä vaste siihen. Ja sitä sitten kokeillaan pari kertaa, ja sen jälkeen mietitään asioita uudestaan.

Kyselen vielä täältäkin, että miten etenkin te, jotka olette "toimistotöissä", eli työaika on arkipäivisin, olette toimineet töissä kaikkien lääkärikäyntien ym. kanssa jotka pitää hoitaa kesken työpäivän? Oletteko selittäneet poissaolojen syitä tarkemmin työnantajalle, vai miten olette toimineet? Olisi mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia :)
 
Ite oon sanonu esimiehelle että ollaan aloittelemassa lapsetomuushoitoja.Ihan sen takiakin sanoin että itellä olo hieman helpotti ja myös sen takia jos en aina oo oma itteni.Esimieheni kyllä otti asian hienosti.
 
KEV ja Halle, tervetuloa, lisäilen teidät listoille ku ehdin :)

No niin, tänään on tullu jo punasta pyyhkiessä, että tais tää eka hoito olla tässä. Ärsyttää tunkea noita lugeja se 4 pv vielä :kieh: varsinki ku tietää ettei tää paska tästä mihinkään muutu, eilen illalla märsäsin menemään surkeaa kohtaloa. Sitten sisuunnuin ja aattelin että perkele, tämä ei ainut tilaisuus ollu! Passia sitten vaan ootteleen, jos se yks reppana selviäis sulatuksesta (hieman epäilen)
 
noh noh Duffy!!! mun on nyt pakko tulla tähän pinoonkin vähän ojentamaan sua!! :kieh:
vuoto pp10 voi olla kyllä positiivinenkin juttu!!
En sano että se nega nyt VARMASTI plussaksi muuttuis, mutta on sulla vielä hiukan toivoa.
 
Duffy oi voi! Vaikka kyllä edelleen vois vielä vähän toivoa? Jaksaako? Ja ainakaan tuo EI ollut ainoa tilaisuus!!

KEV, karmilla, maikkis ja muut, tervetuloa :flower:

Meikäläinen on nyt sitten edennyt IVF:ään asti. Lekuri ei edes vihjaillut mitään muita vaihtoehtoja. Mutta menee vielä yli kuukausi punktioon, kun pitää ajoittaa muun elämän menojen kanssa. Mutta jotenkin helpottavaa silti, kun ei vielä osaa pelätä että jos se ei toimikaan
 
Duffy pidetään vielä peukut pystyssä.

Tervetuloa mukaan uudet!

ON: Ollaan saatu tuloksia. Miehen sperma-analyysi normaali, a-liikkuvuus alentunut yhden prosentin. Näiltä osin kai hyviä tuloksia? en oikein ymmärrä, eikä mieskään. Puhelimella kyseli tulokset. Mulla taas tutkimukset jatkuvat. Kai se vika minussa sitten on.
 
Duffylle voimia ja tsemppiä! Hieno tuo sinun asenne :D Niin sen pitää ollakin, nämä hoidot on jo ittessään niin raskaita että pieni positiivisuus välissä on vain hyvästä.

Pipopi, onpa hyvä että saitte hyviä uutisia tuolta saralta. En tiedä lohduttaako se yhtään sinua, mutta olen huomannut, että aika isolla osalla näillä palstoilla se ns. vika on nimenomaan naisessa (puhuu myös omasta puolestaan). Eli ei meillä auta muuta ku tukea toisiamme, kyllä tästä selvitään tavalla tai toisella :)

Meillä on vähän semmosessa välitilassa tämä homma. Lokakuun eka-toka viikolla alkais se ICSI-hoito, mutta ne verensokerit on vieläkin vähän niin ja näin.. En ole vielä uskaltanut perua sitä, elättelen ihmettä...

Olisiko kenelläkään kokemusta siitä, miten kauas hoito siirtyy, jos sen joutuu itse perumaan? Saahan sen tietenkin tietää kun soittaa, sitten kun/jos uskaltaa...
 
Murmelin kirjoitti mä kans popsin clomeja..nyt kolmatta kiertoo, oli kyllä välissä taukokuukausi,kun ei oikein kestä noita sivuvaikutuksia.. Mulla on taas ihan mielettömiä ottaa kaikkipäähän-kohtauksia ja saatan itkee millon mistäkin, kyllä nää tunteilut kestäisin,jos olis takeita,että tää toimii,mutta alkaa kyllä tuntuun,että ei mitään.. Tänään kp12 ja ovistestit vielä täysin negaa, viimeks kierrot clomeilla 30 ja 29pv,että onhan tässä testailupäiviä vielä.. Millä kiertopäivillä sulla Cicionilla nyt on ovis clomeilla? ootko sen tikuttanu,vai käyny jossain seurantaultrissa?
Kiitos kaikille, ihana saada "jutella" jonkun kans, joka tietää mistä puhuu. Mulla on ollu klomit kiertopäivillä 3-7, 1 tabun annostuksella ja nyt siis neljäs kierto meneillään. Ekassa clomikierrossa kävin seurantaultrassa, jolloin kp 13 näkyi kaksi kypsää follia. Sen jälkeen neuvottiin vaan jatkamaan 4 kk jos ei tärppää ja et taukoo voi pitää myös välillä. Välillä oon tikuttanu välillä en oo jaksanu vaan ollaan vaan keskitytty olennaiseen ;). Nyt vikassa clomikierrossa oon tikutellu ja tuossa nyt justiin sain ovistestiin plussan ja tänään on kp 14. Tietää mitä tekee viikonlopun ;) Toiveet on taas korkealla.

Vaapelille Kysyit onko clomit muuttanu kuukautisia. Mulla on tullu menkat tosi paljon niukemmiksi kuin ennen ja vuotopäivät vähentyneet. Ovisliman tuotanto on lisääntynyt ja tiputteluvuodot jääneet pois. Luomuna mulla tiputteli välillä oviksen jälkeen jatkuvasti, joten siitä olen todella huojentunut. Kierrot ovat kyllä myös lyhentyneet.
 
Halleberry Ihania uutisia ootte saanu :heart: Nyt vain toiveikkain mielin eteenpäin :)

Duffy Höh, pahoittelut negasta! :hug: Mutta vielä on toivoa, kun menkatkaan ei oo alkanu :whistle:

KEV Tervetuloa mukaan purkamaan tuntoja :hug: :wave:

Maikkis Ihana kuulla, että siellä hommat etenee vauhdilla :) Tsemppiä ja onnea tulevaan inssiin :)

Ciconilla Hauskaa viikonloppua :D :whistle:

On: tänään pp9. eilen ilmesty naamalle ihme näppyrykelmä. Otsalla ja poskissa pahimmat. Näppyjä ei kunnolla peilistä erota, mutta sormilla ne tuntee :/ Oiskohan stressistä johtuvaa? Alavatsaa juilii/siellä on painon tunnetta, mutta vain ajoittain.. ei jaksais oottaa ens viikkoa ja mahdollista testipäivää.. :headwall:
 
Ensin voi, että Duffy...:hug: :hug: mä niin toivoin teille plussaa...

KEV tervetuloa! ja tsemppiä sinne teillekkin:)

kiitos Duffy ja Alisa tsempeistä!

Paiju toivotaan, et kuukausi menee nopeasti, ni pääsette tositoimiin:)

maikkis yksi vähäisistä vuorotyön eduista on se, et on aika helppo saada arkena vapaata

pipopi onnea miehen tulosten johdosta!

murppa niin oliko sulla diabetes? toivotaan, et sokerit korjaantuu ja pääsette hoitoon!

Alisa toivotaan, et oireet kertoisivat jostain ihanasta ;)
 
Iltoja!

Pikasesti omaa napaa: joo siis nyt näyttää siltä että ensimmäinen hoito ei onnistunu, vaan mulla puskee kuukautiset läpi lugeista huolimatta. Ei oo onneksi ollu kovin paha mieli tänään, ku mähän itkin ja murehdin tiistain ja keskiviikon. Nyt jopa oon alkanu suuntaamaan katsetta passia kohti. Vituttaa vaan soittaa väestöliittoon, että joo en oo raskaana.
 
Duffylle vielä kerran :hug:
Millonka sen pakastetun alkion pystyy siirtää? Eli millon on seuraava yritys?

onlyer :hug:

ciconilla tsemppiä piinailuun!

on: mies tuli tänään kotiin ja näin sen viimeks sillo, kun käytii kuulemassa tulokset.. tuli sit vääntöä siitä, et mitkä ne miehen tulokset oli..
Hänen mukaansa siinä oli 20milj/ml ja siitä 0%nopeita ja 20%hitaita ja kiemurtelevia..40% paikallaan olevia ja 60% liikumattomia
Normaalirajahan on tuo 20milj.
Astenotsoospermia on siis alustava tuomio=siittiöiden liikuntakyvyn heikkous
oon tuossa tuumaillut ja arvelen, et inssi toimis meille aika hyvin(olettaen, et mul on putket auki) mies on sitä mieltä, et ihan sama millä tyylillä me se raskaus saatais aikaan, että lopputulos on tärkein:) (selitin hänelle myös rankemmatkin hoitovaihtoehdot)
 
Heipä hei!

Saanko liittyä joukkoon?

Kerronpa hieman taustoja. Minä 28v mies 35v. Vauva haaveita 05/07 alkaen.
Tutkimuksiin hakeuduttiin viime keväänä. Minulla labrakokeet normaalit. Miehellä spermassa siittiö vasta-aineita 80% muuten arvot ok.
Itse kävin viime viikolla munatorvien aukiolotutkimuksessa, jossa löytyi vasemmasta munasarjasta isohko nähtävästi endo pesäke. Putkissa kuulema virtasi kauniisti neste-ilmaseos, paljon se lohduttaa :/
lääkäri sanoi että hoitona olisi suoraan ivf.
Yhteinen lääkärin aika meillä on vasta marraskuussa jossa käydään tulokset läpi ja päätetään hoitojen aloituksesta.
Ivf jonot aikas pitkät joten pahimmassa tapauksessa hoitojen aloitus menee ensi syksyyn.
Hoitopaikkana siis oys.

Tsemppiä piinailijoille ja plussa tuulia tähän pinoon :heart:
 
Meillä yritystä elokuusta -05. Tutkimuksiin hakeuduttiin viime maaliskuussa, labrat oli ok, sitten löytyi jotain vikaa joka ei liity lapsettomuuteen ja tutkimukset jäi katkolle. Huomenna sitten saadan nämä ylimääräiset vaivat hoidettua ja takaisin tutkimuksiin!! Innolla odottaen.
 
Duffy Onpas kurja tilanne :( Pahoittelut! :hug:

Onlyer Iso voimahali ja pahoittelut tädistä! :hug:

Ciconilla Piinaviikko on niiiin hirvee ja tuntuu kahden kuukauden mittaselta.. |O Toivottavasti siement löytää muniksen :p

Halleberry Ihanaa, että mies noin mukana jutussa :heart:

Milli Voi kurjuus!! :hug: Kurjaa, etät nuo hoitojonot on noin järkyttävän pitkiä :( Voimia!

lapseton Tervetuloa mukaan! Ihana tunne varmasti, kun tietää, että hommat jatkuu :) Nyt vain kovasti positiivisia ajatuksia :)

ON
Päätin vastoin kaikkia periaatteitani tehdä tänä aamuna testin. Ajattelin, että kun se nega siihen tulee, lopetan oireiden vahtaamisen/keksimisen ja ehkä ne menkatkin sieltä sitten alkaisi ajallaan. Pääsisin nopeampaa uuteen kiertoon. Testi ajan sisällä, noin 4minuutissa testiin piirtyi H A A M U! ! ! TEsti oli One Stepin herkkä testi.. Nyt todellakin pidän matalaa profiilia ja jalat tiukasti maassa, katson mitä tuleman pitää. Huomenna kokeilen testata uudestaan ja samoin ylihuomenna.. Pelkään niin, että alkio on vain hipaissut kohdunseinämää ja siitä lievä hcg:n nousu... Yhtä piinaa tämä elämä.. :/

Kaiken järjen mukaan pregnylinkään ei pitäis tulokseen vaikuttaa, sillä sen pistosta on tänään 14päivää.
 
Milli81 ja Lapseton81 tervetuloa! :flower:

Alisa :hug: nyt jäitä hattuun ja toivotaan, et viiva vahvistuisi oikein muhkeaksi plussaksi! Varovarovaiset onnittelut :hug: mies tuossa liimaili pikaliimalla ja kyseli, et onko mulla jotain liimattavaa, kun liima menee pilalle.. taidankin lähettää ne pikaliimat sun pienokaiselle, et tarraisi oikein kovasti kiinni:)

on: mä tein lauantai aamuna testin, ku oli se päivä, kun menkat alkaa..noh..testi oli viallinen ja siihen tuli oudosti kaksi selvää viivaa..kolme nega testiä sen jälkeen tehneenä en tänään jaksanu enää testata..on kuitenki ihan sellanen olo, et täti tulee just
 
Milli ja lapseton tervetuloa :flower:
Alisa ohhoh! Jännitetään mukana!

Duffy ja onlyer lisää halauksia!

Halle hyviltä kuulostaa suunnitelmat! Mutta aika kieroja noi raskaustestit, kehittää kieroa huumorintajua. Oletko ihan varma, että ei ole mitään hurrattavaa?

Täällä ei uutta, yritän harjoitella juomaan tosi paljon, kun muuten tulee kuulemma pistoksista päänsärkyä, sitten kun ne joskus alkaa. Onpahan jotain puuhaa..
 
Milli ja lapseton, tervetuloa :) Ollaankin samaa vuosikertaa kaikki :D

Alisalle hirmu tsempitykset!! Voi kun se viiva vahvistuisi! b:)d

Siis mä en nyt ymmärrä, mulla on jo nää kuukautiset loppumassa! Perjantaina alko kunnon vuoto ja lauantaina lopetin luget ja nyt nää on jo hiipumassa, onkohan tää normaalia...Pitäs soittaa sinne väestöliittoon, mut ku mä en haluais |O vituttaa jos siellä pahoitellaan ja kuitenki ne aattelee että voi reppanaa, eipä onnistunu noilla tuo homma...pask ku ärsyttää :kieh:

Milli, me ollaan kans mietitty oyssia, mut siis onko tosiaan että vuoden saatatte joutua odottamaan??! Mä en tajua, miksi tuo 6kk.n hoitotakuu ei koske lapsettomuus-hoitoja, vai koskeekohan se? Ainakaan sitä ei noudateta prkl! Tällä hetkellä meidän hoitopaikka siis Oulun vl ja vissiin me siellä pysytäänki, vaikka se maksaaki niin helkkaristi.
 
Hei mites Halle?! Tuliko se täti ja ookko testannu uudestaan?! Minähän oon kans saanu kerran rfsu:n testillä kuule haalean viivan ja aconilla roskishaamun ja eihän ne nyt oo voinu mitään tarkottaa ku ei me luomuna voida saada lasta. Paska mitä huijari-testejä :kieh: Ai niin, onnea tuloksista :D Ihanaa, että teillä mahdollisuus myös luomuna saada lapsi.
 

Yhteistyössä