Pitkään kotona - äippälälomalla+hoitovapaalla töistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tepi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tepi

Vieras
Onko kenelläkään vastaavaa tilannetta:

Jäin vakituisesta työstäni äitiyslomalle 2/03 ja sen jälkeen olen ollut hoitovapaalla + uudella äitiyslomalla ja nyt taas hoitovapaalla. Kotona aion olla kunnes nuorimmainen täyttää 3 eli syksyyn -07, jollei meille sitä ennen synny kolmatta lasta.

Onko kenelläkään kokemusta palaamisesta töihin (samaan työpaikkaan) pitkän tauon jälkeen eli minulle taukoa tulee 4,5-7 vuotta ja sen jälkeen pitäisi palata vanhaan työpaikkaan.

Onko kenelläkään kokemusta suhtautumisesta pidempään taukoon työpaikalla - miten paluu meni?

Tai vaihtoehtoisesti onko kenelläkään vastaaavaa tilannetta eli on kotona ja täytyisi palata sitten joskus takaisin töihin?

Pidittekö / pidättekö yheyttä työpaikallenne ja pidetäänkö teihin yhteyttä?

Itseäni aihe pohdituttaa - kun suhtautuminen ekalle äippälomalle jääntiinkään ei ollut kovin positiivinen ja aina kun olen kirjoitellut töihin sähköpostia ei vastauksia ole tullut - paitsi palkkahallinnosta.

Eli pohdituttaa elämä sitten joskus tulevaisuudessa - toki olen pohtinut sitten uuden työpaikankin hakua.... (oneksi on vielä aikaa...)

En ole vakituisesta työstä jäänyt äitiyslomalle, mutta pätkätyöstä, ja minusta tuntui, että raskauteeni ei suhtauduttu ollenkaan positiivisesti. Ehkä ajateltiin, että en anna nyt sitten tarpeeksi työlle. Työkaverit olivat omat lapsensa jo tehneet, eli kenelläkään ei ollut pieniä lapsia, eikä niitä enää tulisi, eli noin 50-vuotiasta porukkaa, suuriin ikäluokkiin kuuluvaa... Minkä ikäisiä sinun työkaverit olivat/ovat?

Voin kuvitella, että kurja tilanne sinulla. Joskus tuntuu siltä, että jopa naiset, joilla itsellä kouluikäisiä, ikään kuin kadehtivat sitä raskautta ja vauvaa... (naisen ikuinen vauvakuume).

Yhteistyössä