Te, jotka teette hoitoalalla keikkaa ja olette muuten kotona.

Olen hoitovapaalla ja viikolla ei olisi tarkoitus tehdä töitä (mies on reissuhommissa viikot) kuin ihan satunnaisesti. Mutta lähinnä joka toinen viikonloppu olisin valmis töihin ja silloin olisi mies kotona lasten kanssa.

Onko tuollaisia töitä yleensäkään tarjolla, että työntekijä siis sijainen sanoo että ei tule kuin joka toinen viikonloppu?? Ja kannattaako se eli paljonko keskimäärin nettoatte yhdestä viikonlopusta?
Muutenkin olisi kiva kuulla kokemuksianne.
 
Teen viikonloput keikkaa ja olen arkipäivät kotona. Saan aivan täysin valita vuorot, oh soittaa ja kysyy mittä haluan.
Tämä systeemi on meille ihanteellinen ja palkka on riittänyt kivasti. Vaikea sanoa mitä nettoan, koska vuorot on nii vaihtelevaisia. Ainahan parasta on tietty la-su yö =)
Kyllä kuukaudessa noin tuhannen euroa nettoaa.

Töitä on ainakin täälläpäin niin paljon kuin jaksaatehdä ja jokaisesta vuorosta ollaan kiitollisia. Ei mun ole ainakaan tarvinnut kärsiä siitä, jos joskus kieltäydyn. Yhtä ahkerasti keikkaa tarjotaan siitä huolimatta.
 
sh
Oletko ap siis hoitovapaalla työpaikasta vai muuten vaan kotihoidontuella? Mulle joku sanoi, että jos on virallisella hoitovapaalla, niin keikkatöissä vähän eri säännöt.. Tosin en tiedä, pitääkö tuo paikkansa.. Itse olen sh ja tehnyt keikkaa ihan sen mukaan, miten lapsenhoito järjestynyt.. Olen alusta asti siellä sanonut, että voin tehdä töitä sen mukaan, miten lapsen hoito onnistuu.. Ovat sitten soitelleet vuoroja ja sanoneet, että "saat valita ihan mitkä vuorot vaan pystyt tekemään.." =).. Hoitoalalla tosiaan niin pula, että todellakin ovat kiitollisia jokaisesta vuorosta jonka pystyt tekemään, kuten joku sanoikin tässä ketjussa =)
 
Hei sh! En ole hoitovapaalla työpaikasta. Vaan ennen äitiyslomaakin olin pätkätöissä. Kuopus syntyi -06 lopussa ja viimeisin työsuhde loppui 31.12.06.
Eli kaikin puolin olen "vapaa" menemään viikonlopputöihin.
 
Kylläpähän tuo nykyään on, että voi sanella itse omat ehdot työnteolle. Itsekin tein keikkaa ja sanoin, että silloin tulen ja silloin en. Vaikka ei lapsia olekaan, eikä "muita" esteitä työnteolle. Ovat vaan tyytyväisiä,että saavat sijaisia.
Aluksi huomasin, että jos monta kertaa kieltäytyi menemästä niin lopettivat soittelemasta. Siitä on kyllä jo yli viisi vuotta ja markkinat muuttuneet työntekijän puolelle.
Ja meillä ainakin keikkatyöstä saa parempaa palkkaa kuin kuukausipalkalla olevat. Sitä en tiedä, mihin se sitten perustuu.
 
äiti täälläkin
Minä olen hoitovapaalla omasta paikastani ja teen nyt vain keikkaa. Omasta paikastani teen usein jämälistat, tai valitsen niistä vuorot, jotka pystyn tekemään. Saatan tehdä keikkoja myös muualle. Kaikki sunnuntait olen pääsääntöisesti töissä. Miehen vapailla tosiaan työskentelen ja joskus äitini hoitaa pieniä.
 
äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Minä olen hoitovapaalla omasta paikastani ja teen nyt vain keikkaa. Omasta paikastani teen usein jämälistat, tai valitsen niistä vuorot, jotka pystyn tekemään. Saatan tehdä keikkoja myös muualle. Kaikki sunnuntait olen pääsääntöisesti töissä. Miehen vapailla tosiaan työskentelen ja joskus äitini hoitaa pieniä.
Lisään vielä tähän, että nuo verokorttiasiat kannattaa laittaa kohdilleen. Minulla on verokortti Kelalla kht perusosaa varten. Päätoimen työnantajalla on yksi kortti ja sivutoimiin freelancer-kortti, joka on kopioitava. Kaikissa on sama veroprosentti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Teen viikonloput keikkaa ja olen arkipäivät kotona. Saan aivan täysin valita vuorot, oh soittaa ja kysyy mittä haluan.
Tämä systeemi on meille ihanteellinen ja palkka on riittänyt kivasti. Vaikea sanoa mitä nettoan, koska vuorot on nii vaihtelevaisia. Ainahan parasta on tietty la-su yö =)
Kyllä kuukaudessa noin tuhannen euroa nettoaa.

Töitä on ainakin täälläpäin niin paljon kuin jaksaatehdä ja jokaisesta vuorosta ollaan kiitollisia. Ei mun ole ainakaan tarvinnut kärsiä siitä, jos joskus kieltäydyn. Yhtä ahkerasti keikkaa tarjotaan siitä huolimatta.
Toi on jo ihan hyvin jos tonnin kuussa nettoat! Tein ennen äitiyslomaa pelkkää päivätyötä (30 h tosin) enkä yhtään enempää saanut eli noi viikonloput on kyllä kannattavampia ja saisi olla viikolla kotona.
 

Yhteistyössä