Pitkään kotona - äippälälomalla+hoitovapaalla töistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tepi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tepi

Vieras
En löytänyt keskustelua aiheesta, joten aloitan uuden:

Onko kenelläkään vastaavaa tilannetta:

Jäin vakituisesta työstäni äitiyslomalle 2/03 ja sen jälkeen olen ollut hoitovapaalla + uudella äitiyslomalla ja nyt taas hoitovapaalla. Kotona aion olla kunnes nuorimmainen täyttää 3 eli syksyyn -07, jollei meille sitä ennen synny kolmatta lasta.

Onko kenelläkään kokemusta palaamisesta töihin (samaan työpaikkaan) pitkän tauon jälkeen eli minulle taukoa tulee 4,5-7 vuotta ja sen jälkeen pitäisi palata vanhaan työpaikkaan.

Onko kenelläkään kokemusta suhtautumisesta pidempään taukoon työpaikalla - miten paluu meni?

Tai vaihtoehtoisesti onko kenelläkään vastaaavaa tilannetta eli on kotona ja täytyisi palata sitten joskus takaisin töihin?

Pidittekö / pidättekö yheyttä työpaikallenne ja pidetäänkö teihin yhteyttä?

Itseäni aihe pohdituttaa - kun suhtautuminen ekalle äippälomalle jääntiinkään ei ollut kovin positiivinen ja aina kun olen kirjoitellut töihin sähköpostia ei vastauksia ole tullut - paitsi palkkahallinnosta.

Eli pohdituttaa elämä sitten joskus tulevaisuudessa - toki olen pohtinut sitten uuden työpaikankin halua.... (oneksi on vielä aikaa...)

Olen ollut 03 alusta ensin äitiyslomalla, sitten hoitovapaalla ja taas äitiyslomalla ja nyt hoitovapaalla eli joulukuussa kolme vuotta pois töistä. Töihin pidän yhteyttä koska yhdestä työkaveristani on tullut myös hyvä ystäväni. Esikoisen kanssa tuli käytyä töissä ja pidettyä enemmänkin yhteyttä. Kakkosen kanssa en ole ehtinyt, mutta tarkoitus on mennä käymään. Asumme tällä hetkellä miehen työn takia vielä eri paikkakunnallakin. Sähköposteihini vastasivat kanssa aluksi, mutta nyt on yhteydenpito tosi vähäistä. Kun ilmoitin pomolle (nainen) uudesta hoitovapaasta, hän naureskeli että suurperhettäkö (!) tehdään että onko kolmaskin jo tulossa... Itse en nyt pitänyt niin hauskana letkautuksena. Mitä sitten mahtoikaan tarkoittaa. En ole hirveän innokas palaamaan (vakipaikka) ainakaan samoihin töihin, ne on jo 10 v aikana nähty. Eli olisi oiva tilanne vaihtaa työpaikkaa sitten kun paluu töihin on ajankohtainen. Tai sitten ainakin tekisin vaan esim.6h/pv ja katselisin samalla muita paikkoja. Itsekin olen miettinyt että miltä tuntuisi palata ja kuinka työkaverit suhtautuisivat. Mutta aika pian varmaan kuitenkin tuntuisi siltä että onko ollutkaan poissa. Mutta mitäpä sitä vielä murehtimaan tulevia, ollaan vaan onnellisia että kuitenkin on tänä aikana olemassa työpaikka mihin palata! Eiköhän ne asiat aina tavalla tai toisella järjesty. :wave:

Yhteistyössä