pitäisköhän mut kivittää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä nimittäin päätin just että tänään värjään hiukseni. Koko odotusajan olen ollut värjäämättä (lähinnä laiskuuttani), mutta nyt on sellanen olo että jotain piristystä on saatava.

Minä suuri syntinen siis aion raskaudesta huolimatta laittaa hiusvärin päähäni B)

Minkä värisiksi meinasit värjätä?

Minä itse värjäsin vain kerran raskausaikana ja sinimustiksi. Tietenkin sain allergisen reaktion aineesta, enpä koskaan ole viitsinyt tehdä sitä 48 h:n testiä ennen värjäämistä. Olen niin malttamaton että se väri pitää läntätä jo ostopäivänä päähän. :kieh:

Täällä tää syntinen nyt on uusi väri päässä :D . Sellainen punertavan tumma tästä tais tulla.

Joku kyseli että mitä haittaa hiusten värjäämisestä on raskaana ollessa. Mä en oikeesti tiedä. Muistan vaan joskus kuulleeni ettei raskaana sais värjätä hiuksia. Esikoista odottaessa olin sit kiltisti värjäämättä koko raskausajan ja nyt tässä raskaudessa värjäsin ekan kerran ja todennäköisesti myös vikan kerran.

Meni vaan ulkonäkökompleksit niin yli että pakko oli jotain ees tehdä :ashamed:

Mutta siis ihan oikeesti...tietääkö joku mitä haittaa tuosta hiusten värjäämisestä on? Entäs noiden päivettävien kosteusvoiteiden käytöstä? Siis saako niitä käyttää raskausaikana? Mä haluun taas ihmisen näköiseksi |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Hiusvärit ja niiden vaarat:
https://www.kosmetiikka-allergia.fi/prime_15.aspx

Olinko mä huolimaton lukija vai miks en löytänyt mitään vaaraa vauvalle tuosta? Mä en kyllä kovin hyvin jaksanut keskittyä lukemaani :ashamed:

oiskohan asiassa kuitenkin kyse siitä että raskaus saattaa vaikuttaa värjäyksen lopputulokseen,esim.ei ota lainkaan kiinni tai sitten väri voi muuten yllättää,sama juttu kait permiksen kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Hiusvärit ja niiden vaarat:
https://www.kosmetiikka-allergia.fi/prime_15.aspx

Olinko mä huolimaton lukija vai miks en löytänyt mitään vaaraa vauvalle tuosta? Mä en kyllä kovin hyvin jaksanut keskittyä lukemaani :ashamed:

No ei siellä ollut...
Lähinnä varmaan sen takia ei saisi värjätä että niitä minimaalisia määriä saattaa imeytyä hiuspohjan läpi ja siten joutua sikiöön, mikä on todella epätodennäköistä..niinhä tuollakin luki että imetyvien aineiden määrä on rajoitettu ja sitten sen aineen pitäis kulkeutua koko äidin elimistön läpi ennenkuin se olisi vauvassa.
Ja iho on kuitenkin todella hyvä suoja ei siitä ihan mitä tahansa läpi mene.
Mutta jos haluaa varman päälle ottaa niin ei käsittelyjä tee mitkä osuu hiuspohjaan, esim raitoja voi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä nimittäin päätin just että tänään värjään hiukseni. Koko odotusajan olen ollut värjäämättä (lähinnä laiskuuttani), mutta nyt on sellanen olo että jotain piristystä on saatava.

Minä suuri syntinen siis aion raskaudesta huolimatta laittaa hiusvärin päähäni B)

Eikös se ole niin että värjätä saa mutta väri ei välttämättä tartu hiuksiin niin hyvin ensimmäisen kolmanneksen aikana?? Kun en ole ainakaan mistään terveysriskeistä koskaan kuullut. Hiusvärithän voivat aiheuttaa allergisen reation joillekin, mutta tuskinpa nyt ensimmäistä kertaa olet hiuksia värjäämässä. Enemmän kemikaaleja saat ravinnosta ja esim. palosuoja-aineilla käsitellyistä tekstiileistä ja kodin elektroniikasta, kuten esim. tietokoneesta.

Joo siis kato ei ollenkaan tommosta. Kannattaisi vähän varoa mitä suustaan päästelee, sillä nythän joku palstalainen voi kertoa sossun tädeille ja siitä ei hyvä seuraa. Nehän voi vaikka viedä sut suljetulle, ettet pääse enempää vahingoittamaan tulevaa lastasi tai sitten synnytyksessä vahtia ettet vaikka vahingossakaan ota ilokaasua, sillä eihän sekään tee lapselle hyvää. Niin, ja varaudu siihen ettet lastasi tule ollenkaan näkemään, samantien ku on napanuora leikattu sossut vie sen pumpuliin käärittynä jolle kulle vastuuntuntoiselle äidille joka ei koskaan, ikimaailmassa värjäisi hiuksiaan, raskaana tai ei. :D

Ja mitäs sun mieskin tuosta ajattelee? Entä poikasi? Ehkei nekään hyväksyisi tuollaista syntymättömän lapsen pahoinpitelyä jos tietäsivät mihin liemeen siitä saattaa joutua.

NÄILLÄ asioilla EI ole leikkimistä! :laugh:

Eli juu, toivottavasti mieli piristyy moisesta "hulluttelusta", sinä senkin syntinen nahjus ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Joo siis kato ei ollenkaan tommosta. Kannattaisi vähän varoa mitä suustaan päästelee, sillä nythän joku palstalainen voi kertoa sossun tädeille ja siitä ei hyvä seuraa. Nehän voi vaikka viedä sut suljetulle, ettet pääse enempää vahingoittamaan tulevaa lastasi tai sitten synnytyksessä vahtia ettet vaikka vahingossakaan ota ilokaasua, sillä eihän sekään tee lapselle hyvää. Niin, ja varaudu siihen ettet lastasi tule ollenkaan näkemään, samantien ku on napanuora leikattu sossut vie sen pumpuliin käärittynä jolle kulle vastuuntuntoiselle äidille joka ei koskaan, ikimaailmassa värjäisi hiuksiaan, raskaana tai ei. :D

Ja mitäs sun mieskin tuosta ajattelee? Entä poikasi? Ehkei nekään hyväksyisi tuollaista syntymättömän lapsen pahoinpitelyä jos tietäsivät mihin liemeen siitä saattaa joutua.

NÄILLÄ asioilla EI ole leikkimistä! :laugh:

Eli juu, toivottavasti mieli piristyy moisesta "hulluttelusta", sinä senkin syntinen nahjus ;)

:laugh: :laugh: Mä tunnustin jo puhelimessa miehelle että oon värjännyt hiukseni ja se ei OIKEESTI tykännyt yhtään. Se kun on niin hysteerinen tän raskauden kanssa :D .

No mutta mä jään odottamaan sossuntätejä, onneks on ainakin hemmetin tyylikkäänä sit uuden värin kanssa ottamaan vastaan tantat. Mä häikäisen ne hiusvärilläni, niin EHKÄ ne ei ota mun lasta ja koiraa ja miestä suojelukseensa B)

Ellei sitten päätön keksi tulla ajamaan mut kaljuksi ennen tanttojen tuloa :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

Yhteistyössä