Pitäisikö näitä arpia hävetä? kuva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mä olen Mä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
no kehtaa. vaikka itsekin joskus kerään katseita pesutiloissa, löytyy raskausarpia (onneks nyt vaalenneita) sekä leikkausarpia mahasta, kyljestä ja selästä pari joista toinen niskasta persuksiin :whistle: enkä mä niitä häpeä, kannan ylpeydellä!
(onneksi luovuin ideasta tatuoida vetoketju pitkän arven päälle :whistle: ) :D

miks sua on leikelty noin paljon?

itsellä jalka täynnä leikkausarpia, pisin yli 30 cm niin olen myös saanut osakseni paljon tuijotuksia..

Muistakaa ettei uimahalliin saa missään nimessä mennä jos on raskausarpia, iso takapuoli, selluliittiä reisissä ja takamuksessa, imetyksestä venähtäneet tissit jne... Ettei vaan täydellisen kropan omaavilla mene elämänhalu kun näkevät jotain niin kauheata ;) :D

Minulla on kolme lasta ja ikää 29v. Nuoriimman sain 20 vuotiaana. Minulla suvussa kaikilla ettei jää arpia eikä kiloja. Kaikki on niin geeneistä kiinni! Ei niihin itse voi vaikuttaa. Minulle ei jäänyt yhtään arpea rintoihin, eikä mahaan ja kun tulin laitokselta niin painoin jokaisen kanssa 2kg vähemmän kuin ennen raskautta (50kg)
Mutta esim. ystäväni joka on myös saman ikäinen ja on yhtä monta lasta niin kärsi todella pahasta ihon venymisestä. Tuo kuva ei ole yhtään paha siihen verrattuna. Hänelle jäi sellainen nahka riepu jonka joutui sullomaan housuihin ja ihan roikkuin harmaana kuolleen näköisenä ihona raskaus arpineen. Hänkin oli hoikka niin tuo nahkariepu oli ihan kamalan näköinen. Hänellä ei käytännössä ollut edes napaa ollenkaan. Ja rinnoille kävi samalla tavalla. Roikkuivat todella pahasti, pelkät nahkapussit. Vatsan iho myös tulehtui jatkuvasti.

Hän sitten meni leikkauttaman tuon ylimääräisen nahan pois. Nahkaa poistettiin vatsasta 30cm vaikka sitä jäikin vielä jonkin verran ja rinnoista otettiin myös pois nahkaa. Ikuinen arpihan siitä, jäi mutta nyt hän uskaltaa käyttää muitakin kuin muodottomia vaatteita ja college housuja.

Eli tuo sinun vatsasi ei ole mikään paha vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja bagmam:
Ei tarvitse hävetä. Harva selviää raskaudesta arvitta ja nuokin vaalenee ajan myötä! :flower:

Ai. Ei mulle tai kenellekään tutulle ole mitään arpia tullut. Siis ainakaan niille, joiden kanssa on asiasta tullut puhetta tai joiden mahan olen nähnyt. Enkä kyllä uimahallissakaan ole niitä kenelläkään nähnyt. Tosin en ole kovin tarkkaan ihmisten mahoja siellä tarkkaillutkaan. Mulla on ollut käsitys, että arvet on kuitenkin aika harvinaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Ei tarvitse hävetä. Harva selviää raskaudesta arvitta ja nuokin vaalenee ajan myötä! :flower:

Ai. Ei mulle tai kenellekään tutulle ole mitään arpia tullut. Siis ainakaan niille, joiden kanssa on asiasta tullut puhetta tai joiden mahan olen nähnyt. Enkä kyllä uimahallissakaan ole niitä kenelläkään nähnyt. Tosin en ole kovin tarkkaan ihmisten mahoja siellä tarkkaillutkaan. Mulla on ollut käsitys, että arvet on kuitenkin aika harvinaisia.

Mun synnyttäneistä tutuista noin puolella on raskausarpia. Tämän lisäksi siskollani (ei ole koskaan odottanut lasta) on raskausarvet johtuen lihomisesta ja miehelläni on todella pahannäköiset arvet johtuen lihasten nopeasta kasvusta olkapään seutuvilla.

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:

En minäkään ole ikinä nähnyt raskausarpia, ainakaan tuolla tasolla kuin ap:n kuvassa, joten arvelisin kanssa sen olevan kuitenkin aika harvinaista?