Pitäisi vaihtaa auto halvempaan :( ja vuokranantajan akkakin valittaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pakko ihmetellä, miten joku ei ole oppinut kerrasta.. jos on kertaalleen jo mennyt ulosottoon ja maksuhäiriömerkintöihin asti, niin miten ihmeessä ajautuu siihen vielä uudelleen.. ?!

Jos mulla olis käyny noin, niin olisin taatusti ostanut/vaihtanut auton halvempaan heti.. ja etsinyt kohtuuhintaisen vuokra-asunnon.. sellaisen, mihin riittää varmasti rahat..

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Elikäs luottotietojen menetys ei olekaan niin kauhea tapahtuma,vaan elämää periaatteessa pystyy jatkamaan samalla tapaa kuin ennenkin? Samat palvelut on mahdollista saada eri paikoista takuumaksua vastaan? Minä kun olen luullut ihmisarvon suurin piirtein katoavan..

ei meidän elämä mitenkään ole muuttunut vaikka kummallakaan ei ole luottotietoja

Siis yleisesti luottotietojen menetys vaikeuttaa esim. lainan saamista, nettiliittymän tmv. saamista. Vuokra-asuntoa voi olla vaikea saada jos eivät luottotiedot ole kunnossa yms.

Mutta periaatteessa jos hommaan itteni samoin tein sossun asiakkaaksi niin kaikki hoituu sen jälkeen? Asunnot yms.? Mutta jos edelleen käyn töissä ja elelen normi-ihmisen arkea,niin sitten elämä vaikenee?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja aapeelle:
Älä välitä. Ens kerralla tiedät.

:hug: Kyllä se helpottaa ajan kanssa kun vaan jaksaa nipistää nyt. :heart:

t. joskus samassa tilanteessa ollut

Kiitos. :)
Mä kaipasin juuri tuota.
Ihan kun ei muutenkin olisi jo paha mieli.
Ehkä ei vaan kaikilla ymmärrys riitä, ennen kun omalle kohdalle sattuu.
Oi, kyyneleet alko valumaan, kun tuli vähän rohkaisua ja ymmärrystä.

Anteeksi nyt vaan, mutta kyllä mua hitusen pistää näinä aikoina huvittamaan ( ihmisiä potkitaan pellolle joka paikasta ) kun yksi itkee sen perään että joutuu auton vaihtamaan halvempaan...Tulee vähän sellainen olo, että onkohan tuo todellisia ongelmia kohdannutkaan. Ei sillä, kaikkihan on suhteellista mutta itse olisin vaan tyytyväinen jos pääsisin jostain autolainasta eroon.

olenkin tyytyväinen että pääsen autolainasta eroon, ja toivon että peukkuja pidetään että todella saadaan auto vaihdettua. Mutta siis, niin hölmöä kun se onkin, tämä auto on mun ensimmäinen oma auto. Ja mä itse sen kävin ostamassa, viemällä vanhempieni auton liikkeeseen. (vanhempani joutuivat ostamaan uuden itselleen) Ja tämän 3 vuoden aikana mun mummo on varmaankin tuota auto maksanut yhteensä sellaisen 3000?. Mä olisin nyt pyytänyt mummolta rahaa, mutta tiedän ettei hänellä nyt ole.

Mä en voi myöskään mitään sille, että mä ajattelen paljon sitä mitä muut ajattelee. Ja mietin että mitä kaikki tutut sanoo kun on auto vaihdettu.

sori ap, mut viimenen kommenttisi voi selittää luottohäiriösi. Tuohon tapaan monet luottohäiriöiset puhuvat asioistaan. Ja toimivat noin. Muut maksavat paljon kulujanne, mahdollistavat elintasonne ja te ajattelette mitä muut ajattelevat... Käsitän sen niin, että teitä häiritsee, kun ette voi elää rikkaampaa elämää omin voimin, muut saavat kustantaa. Miksi ette vai yksinkertaisesti elä kuten varanne (omat!) antavat myöten?

Muuttakaa halvempaan asuntoon, niin pääsette helpommalla. Itse en myisi sitä autoa ja ottaisi jotain bemaria, joka on varmaan aika kallis investointi suhteessa muihin 91 autoihin. Ei kannata ottaa raatoa, jos sitä ei osaa itse korjata, koska siihen jos johonkin uppoaakin rahaa. Bemarit ku maksavat ihan erilailla kuin esim. opelit... ELi älkää autosta luopuko tai ainakaan vaihda tuollaiseen romuun...

Ja ihan ekana antaisin neuvon, että maksakaa VÄLITTÖMÄSTI palkkapäivän tultua vuokra ja muut laskut kuten vesi sähkö yms. Ja katsokaa vasta sitten mihin muuhun on varaa. Taatusti miehesi ja omasi tulot edes noihin riittää ja jos jää esim. 400e tuon lisäksi rahaa, niin sillä pitäisi kyllä elää ihan hyvin kuukausi. Jos ei, niin katsokaa tarkemmin mihin rahat kuluvat. Tupakit, alkoholit samantien veke. Kalliit ruuat pois ja halpaa tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Mutta periaatteessa jos hommaan itteni samoin tein sossun asiakkaaksi niin kaikki hoituu sen jälkeen? Asunnot yms.? Mutta jos edelleen käyn töissä ja elelen normi-ihmisen arkea,niin sitten elämä vaikenee?

no ei me ainakaan mitään sossun asiakkaita olla,ihan normisti käydään töissä ym

Inha vuokraemäntä! Suosittelen jättämään kaikki vuokrat maksamatta tästä eteenpäin ja laittamaan rahat sukanvarteen. Voitte odotella rauhassa yli 6 kk., ennen kuin häätö pannaan täytäntöön. Sitten sossu järjestää teille asunnon jos olette lapsiperhe - maksavat vuokratakuun ja vuokrat. Kannattaa myös miettiä onko työnteossa mitään järkeä, koska usein työttömyyskorvaukset + tuet ylittävät palkan määrän.

älkää nyt mitään bemaria ostako jos ei ole rahaa. Saatte samalla rahalla vähän uudemman eri merkkisen ja ne on halvempia korjatakin. Eikä se välttämättä tarkoita, että jos auto on vanha niin pitää jatkuvasti remontoida. Meillä oli 15 vuotta vanha toyota eikä mitään vikoja!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hölmöä:
älkää nyt mitään bemaria ostako jos ei ole rahaa. Saatte samalla rahalla vähän uudemman eri merkkisen ja ne on halvempia korjatakin. Eikä se välttämättä tarkoita, että jos auto on vanha niin pitää jatkuvasti remontoida. Meillä oli 15 vuotta vanha toyota eikä mitään vikoja!!!

toyotat on laatuautoja!

Yhteistyössä