Pitäisi vaihtaa auto halvempaan :( ja vuokranantajan akkakin valittaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Siis ihan hirveää :(
Kyllä elämä sitten potkii päähän kun vuoden 2002 auto pitää oikein vaihtaa vanhempaan :(
Joko pitäis köyttä viritellä kun on niin kamala elämä :(

No kyllähän sellainen vanha auto on melkoinen maanvaiva. Onneksi meillä ei ole uutta eikä sitä vanhaakaan autoa mielenrauhaa rikkomassa, ja vuokratkin on maksettu ajallaan. Hyvin menee siis, ei mitään hätää.

Olis varmaan kannattanu vaihtaa se auto halvempaan jo pari kuukautta sitten.. tai viedä se toimeentulotukihakemus aiemmin.. kyllä vuokraan pitää olla rahaa.. tai sitten asutte liian kalliissa vuokra-asunnossa..

Onneksi itse joskus ymmärrettiin vaihtaa auto ajoissa huonompaan vaikka se veetuttikin kovasti.. eipähän päässyt tulemaan mitään maksuhäiriömerkintöjä yms..

siis mies on töissä ja sä työttömyyskorvauksella, ettekä saa vuokraan EDES rahoja kasaan?? Kyllä te sitten asutte huomattavasti liian kalliissa asunnossa. Olisitte laittaneet kaikki rahat vuokraan mitä tuli ja käyneet hakemassa ruoka-apua.. jos vaikka osan olisitte saaneet maksettua.

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Olis varmaan kannattanu vaihtaa se auto halvempaan jo pari kuukautta sitten.. tai viedä se toimeentulotukihakemus aiemmin.. kyllä vuokraan pitää olla rahaa.. tai sitten asutte liian kalliissa vuokra-asunnossa..

Onneksi itse joskus ymmärrettiin vaihtaa auto ajoissa huonompaan vaikka se veetuttikin kovasti.. eipähän päässyt tulemaan mitään maksuhäiriömerkintöjä yms..

Miehellä vaihtui työpaikka kuukaus sit ja tippui palkka tuntuvasti.
Ollaan me katseltu jo heti sillon autoa, mutta ei kukaan meinaa autoa huolia, kun siitä on vielä niin paljon velkaa, että samanlaisen saa jo halvemmalla

Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
siis mies on töissä ja sä työttömyyskorvauksella, ettekä saa vuokraan EDES rahoja kasaan?? Kyllä te sitten asutte huomattavasti liian kalliissa asunnossa. Olisitte laittaneet kaikki rahat vuokraan mitä tuli ja käyneet hakemassa ruoka-apua.. jos vaikka osan olisitte saaneet maksettua.

kotihoidontuella olen, ja mies töissä...mieheltä lähtee ulosotto suoraan palkasta ja palkka tulee 2krt/kk
Nyt on maksettu osa vuorasta ja loput siis 15. päivä.
Eli ei enää edes kokonainen vuokra myöhässä

Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Kyllä elämä sitten potkii päähän kun vuoden 2002 auto pitää oikein vaihtaa vanhempaan :(

No kyllähän sellainen vanha auto on melkoinen maanvaiva. Onneksi meillä ei ole uutta eikä sitä vanhaakaan autoa mielenrauhaa rikkomassa, ja vuokratkin on maksettu ajallaan. Hyvin menee siis, ei mitään hätää.

Juu, kyllähän se on ihan hirveää jos joutuu ottamaan 10 vuotta VANHAN ja velattoman auton 2002 vuoden auton sijaan :(

Meillä on pari sijoitusasuntoa ja aina ollut kunnon vuokralaiset niissä. Ei ole koskaan ollut ainoatakaan vuokraa maksamatta ajallaan. Mutta salaisuus onkin siinä, että emme ole koskaan kelpuuttaneet luottotiedottomia sossun asiakkaita meille vuokralle. Olemme aina tarkkaan haastatelleet ja selvittäneet vuokralaisten tausta. Vakituiset työt on pitänyt olla jne. Ap:n kaltainen luuserisakki olisi kyllä oikein vuokranantajan painajainen! "Ollaan ilmoitettu että maksetaan vuokra myöhässä...." Siis ihan kuin se olisi joku vuoralaisen oikeus itse päättää ett' milloin maksaa vuokransa!! Huh huh!

Turhaanpa ketään akottelet ja valitat.
Vuokra on myöhässä, vuokranantajalla on silloin kaikki oikeus sen perään kysellä.

On varmasti perseestä tollanen tilanne, mutta ei se vuokranantajan vaimon vika ole. Toivottavasti häntä kohtaan käyttäydyt asiallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja aapeelle:
Älä välitä. Ens kerralla tiedät.

:hug: Kyllä se helpottaa ajan kanssa kun vaan jaksaa nipistää nyt. :heart:

t. joskus samassa tilanteessa ollut

Kiitos. :)
Mä kaipasin juuri tuota.
Ihan kun ei muutenkin olisi jo paha mieli.
Ehkä ei vaan kaikilla ymmärrys riitä, ennen kun omalle kohdalle sattuu.
Oi, kyyneleet alko valumaan, kun tuli vähän rohkaisua ja ymmärrystä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juu, kyllähän se on ihan hirveää jos joutuu ottamaan 10 vuotta VANHAN ja velattoman auton 2002 vuoden auton sijaan :(

Mä en ottaisi kumpaakaan, parempi olla ilman. Ja kyllähän se taitaa olla tänäpäivänä niin, että hyvä 10 vuotta vanha auto on monta uutta autoa luotettavampi.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Turhaanpa ketään akottelet ja valitat.
Vuokra on myöhässä, vuokranantajalla on silloin kaikki oikeus sen perään kysellä.

On varmasti perseestä tollanen tilanne, mutta ei se vuokranantajan vaimon vika ole. Toivottavasti häntä kohtaan käyttäydyt asiallisesti.

No jonkun korvaan voi akka, kuulostaa pahalta, mutta mä saatan kenestä tahansa sanoa niin, ehkä olisi pitänyt laittaa emäntä, ei ehkä sitten kuulostaisi niin pahalta.
Mutta nainen oli vaan jotenkin niin päällekäyvä ja korotti ääntään, itse olin asiallinen, mä en ikinä korota ääntäni tai muuta vieraille ihmisille, tai muille kuin miehelleni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä kaipasin juuri tuota.

Anteeksi nyt vaan, mutta kyllä mua hitusen pistää näinä aikoina huvittamaan ( ihmisiä potkitaan pellolle joka paikasta ) kun yksi itkee sen perään että joutuu auton vaihtamaan halvempaan...Tulee vähän sellainen olo, että onkohan tuo todellisia ongelmia kohdannutkaan. Ei sillä, kaikkihan on suhteellista mutta itse olisin vaan tyytyväinen jos pääsisin jostain autolainasta eroon.

Mä en ottaisi kumpaakaan, parempi olla ilman. Ja kyllähän se taitaa olla tänäpäivänä niin, että hyvä 10 vuotta vanha auto on monta uutta autoa luotettavampi.

Ilman autoa kun ei pärjää...miehen työmatkat vaativat auton.
Mutta toivotaan että olet oikeassa ja se auto jota ollaan menossa katsomaan ja mahdollisesti vaihtamaan on luotettavampi. Meillä on turhan paljon viime aikoina mennyt omaan autoon, kun kaikki siitä tuntuu hajoavan...

Mä kaipasin juuri tuota.

Anteeksi nyt vaan, mutta kyllä mua hitusen pistää näinä aikoina huvittamaan ( ihmisiä potkitaan pellolle joka paikasta ) kun yksi itkee sen perään että joutuu auton vaihtamaan halvempaan...Tulee vähän sellainen olo, että onkohan tuo todellisia ongelmia kohdannutkaan. Ei sillä, kaikkihan on suhteellista mutta itse olisin vaan tyytyväinen jos pääsisin jostain autolainasta eroon.

olenkin tyytyväinen että pääsen autolainasta eroon, ja toivon että peukkuja pidetään että todella saadaan auto vaihdettua. Mutta siis, niin hölmöä kun se onkin, tämä auto on mun ensimmäinen oma auto. Ja mä itse sen kävin ostamassa, viemällä vanhempieni auton liikkeeseen. (vanhempani joutuivat ostamaan uuden itselleen) Ja tämän 3 vuoden aikana mun mummo on varmaankin tuota auto maksanut yhteensä sellaisen 3000?. Mä olisin nyt pyytänyt mummolta rahaa, mutta tiedän ettei hänellä nyt ole.

Mä en voi myöskään mitään sille, että mä ajattelen paljon sitä mitä muut ajattelee. Ja mietin että mitä kaikki tutut sanoo kun on auto vaihdettu.

Mutta toivotaan että olet oikeassa ja se auto jota ollaan menossa katsomaan ja mahdollisesti vaihtamaan on luotettavampi. Meillä on turhan paljon viime aikoina mennyt omaan autoon, kun kaikki siitä tuntuu hajoavan...

10 vuotta vanha auto on hei vuosimallia -99, teidän auto on -02.. Ei siinä nyt NIIN isoa eroa ole.

Muuten, meillä on autot vm -01, -02 ja -98, ja vaikka kaikki on toimineet todella hyvin, on tuo vanhin niistä ollut se kaikista luotettavin ;) Ei minkäänlaista vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä on pari sijoitusasuntoa ja aina ollut kunnon vuokralaiset niissä. Ei ole koskaan ollut ainoatakaan vuokraa maksamatta ajallaan. Mutta salaisuus onkin siinä, että emme ole koskaan kelpuuttaneet luottotiedottomia sossun asiakkaita meille vuokralle. Olemme aina tarkkaan haastatelleet ja selvittäneet vuokralaisten tausta. Vakituiset työt on pitänyt olla jne. Ap:n kaltainen luuserisakki olisi kyllä oikein vuokranantajan painajainen! "Ollaan ilmoitettu että maksetaan vuokra myöhässä...." Siis ihan kuin se olisi joku vuoralaisen oikeus itse päättää ett' milloin maksaa vuokransa!! Huh huh!

Oli vakituinen työ miehellä ja mä kotona lasten kanssa, nuorempi oli muuttaessa 6kk. Ja tosiaan 2kk takuut maksettu. Miehellä vaan vaihtui työpaikka, kun firma meni konkurssiin. Sillehän ei mitään voi. Ja ensimmäinen kerta kun joudumme hakemaan toimeentulotukea.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:

10 vuotta vanha auto on hei vuosimallia -99, teidän auto on -02.. Ei siinä nyt NIIN isoa eroa ole.

Muuten, meillä on autot vm -01, -02 ja -98, ja vaikka kaikki on toimineet todella hyvin, on tuo vanhin niistä ollut se kaikista luotettavin ;) Ei minkäänlaista vikaa.

Siis 10 vuotta vanhempi kun nykyinen, tarkalleen 91 vuoden bemari, jos autoliike suostuu...alustavasti jo sovittu

Ja tämän 3 vuoden aikana mun mummo on varmaankin tuota auto maksanut yhteensä sellaisen 3000?. Mä olisin nyt pyytänyt mummolta rahaa, mutta tiedän ettei hänellä nyt ole.

Mä en voi myöskään mitään sille, että mä ajattelen paljon sitä mitä muut ajattelee. Ja mietin että mitä kaikki tutut sanoo kun on auto vaihdettu.

Hei, pikku vinkki. Älkää enää ikinä ottako osamaksuja muiden maksettaviksi. Ja tuskinpa ne tuttunne konkreettista eroa huomaa jos autoilla 3 vuotta ikäeroa...

Mistä näitä aina vaan riittää.

Vuokra AINA ekana.

vuokra ensin, jos ei tullut rahaa vuokran vertaa?
Meillä on paperit kelassa sisällä ja toimeentulotuki hakemuksen vien ens viikolla

Viime viikolal ku osi vienyt ois ehtinyt hakea toimeentulotukea myös syyskuulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

no huhhu!

Ja tämän 3 vuoden aikana mun mummo on varmaankin tuota auto maksanut yhteensä sellaisen 3000?. Mä olisin nyt pyytänyt mummolta rahaa, mutta tiedän ettei hänellä nyt ole.

Hei, pikku vinkki. Älkää enää ikinä ottako osamaksuja muiden maksettaviksi. Ja tuskinpa ne tuttunne konkreettista eroa huomaa jos autoilla 3 vuotta ikäeroa...

siis autoilla 10 vuotta ikäeroa. Ja siis mummo itse joskus sanoi että pyydä jos hankalaa...olen pyytänyt kun autoa on täytynyt korjailla tai renkaita ostella. eli olen pyytänyt auton maksun verran ja itse taas rahoista laittanut samanverran auton korjaukseen, renkaisiin ym. "ylimääräistä, yllättävää menoa"

Yhteistyössä