Pitäisi vaihtaa auto halvempaan :( ja vuokranantajan akkakin valittaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
Oi kun elämä taas potkii... :(
Osamaksuauto on 2002 vuoden malli, sitä pitäis 2 vuotta vielä maksaa, mutta nyt jos autoliike suostuu niin vaihdetaan auto siellä olevaan halvempaan, ja sit ei tarvis enää maksaa.
Rahat kun ei vaan riitä. :(

Vuokranantajan akka valittaa, kun meillä vuokra 2 viikkoa myöhässä, niin viime kuun vuokra on maksamatta. Ollaan maksamassa 15. päivä ja sit tämän kuun vuokra viimeinen päivä...mutta nyt huutaa mulle että ei me ilmaiseksi voida asunnossa asua...
Ja että 2 vuokraa on maksamatta, koska sanoin että joudutaan hetkeksi vaihtamaan vuokranmaksu kuun loppuun...hän sanoo että pitää maksaa edellisen kuun lopussa...
Ymmärtääköhän tuosta nyt kukaan mitään.

Tää on niin perseestä

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Valitettavaa mutta totta, vuokra pitää maksaa ajoissa.

Siis jos yksi vuokra on myöhässä 2 viikkoa, niin mikä oikeuttaa vuokranantajan soittamaan ja valittamaan, että asutaan ilmaiseksi.
Juuri tänään tuli muistutus vuokran maksusta.
Mä kuitenkin olen asioista soittanut.
Ei kannata koskaan muuttaa yksityisen vuokra-asuntoon. :(
Meillä on jopa 2kk takuutkin sisässä...että jos yksi tai kaksi vuokraa maksetaan myöhässä, niin ei niiden tarvi vihaisesti alkaa soittelemaan

ymmärrän suakin mutta tuo ON sopimusrikkomus. Mistä tiedät ettei heillä ole alinoja teidän asunnosta ja joutuvat nyt kaivamaan NE rahat jostain?

Eri asia jos olisi sovittu että jos vuokra on myöhässä niin käytetään vakuusrahaa ja te maksatte sen vuokran summan vakuustilille 1 kk kuluessa ja seuraavat taas lisäksi normiaikataulun mukaan.

Vuokra ja sähkö on aina ekat mitkä maksetaan, laskuja voi siirtää ja ruokia tehdä halvalla.

Olen pahoillani kun rahat on tiukilla. Sitä voi äkkiarvaamatta joutua tilanteisiin.

Ongelma vain on siinä, että nyt "vedät herneitä nenään" kun joku kehtaa valittaa sinulle. Se ei ole vuokranantajasi vika ettei sinulla ole rahaa. Hän ei suinkaan ole hyväntekeväisyyslaitos, etkä voi sitä itsestään selvyytenä pitää.

Perseestä on, mutta käytökselläsi voit pian olla asunnotonkin...

Toki vuokrantajakin voi käyttäytyä kuten aikuisten kuuluu, mutta mielestäni hänellä on hyvä syy soittaa jos ette ole maksaneet vuokraa ajallaan. Ilmoititteko hälle maksuvaikeuksista? Me asutaan yksityisen vuokra-asunnossa ja ollaan todella tyytyväisiä. Kaikki asuntoon liittyvät asiat ovat hoituneet mutkattomasti, toisin kuin kunnan asunnossa kun asuttiin.

Ei se niin ole, että sä vain soitat ja ilmoitat että hei, maksellaan vuokrat myöhässä. Ei vuokranantajan siihen tarvitse suostua, se rikkoo teidän tekemää vuokrasopimusta.
Toivottavasti asia kuitenkin selviää ilman käräjäoikeutta.

Ja se ei ole ILMOITUSasia vaan kysytään että sopiiko... :whistle:

Rahaksi on vaikea muuttua jos sitä ei ole, mutta onhan se korrektia edes kysyä muodon vuoksi. Koska jos se ei sovi niin tietää hakea pankista joustoluottoa tms ettei katto lähde pään päältä.

Toki vuokrantajakin voi käyttäytyä kuten aikuisten kuuluu, mutta mielestäni hänellä on hyvä syy soittaa jos ette ole maksaneet vuokraa ajallaan. Ilmoititteko hälle maksuvaikeuksista? Me asutaan yksityisen vuokra-asunnossa ja ollaan todella tyytyväisiä. Kaikki asuntoon liittyvät asiat ovat hoituneet mutkattomasti, toisin kuin kunnan asunnossa kun asuttiin.

Se tässä onkin asian ydin, että olen itse ilmoittanut asioista reilu 2 viikkoa sitten

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja se ei ole ILMOITUSasia vaan kysytään että sopiiko... :whistle:

Rahaksi on vaikea muuttua jos sitä ei ole, mutta onhan se korrektia edes kysyä muodon vuoksi. Koska jos se ei sovi niin tietää hakea pankista joustoluottoa tms ettei katto lähde pään päältä.

luottotiedottomalle hieman hankalaa

Mutta siis vaikka harmittaa kovasti, niin ollaan luopumassa osamaksuautosta, ja velaton 10 vuotta vanhempi auto tilalle.
Ja muutenkin tässä kuussa vuokrat saadaan ajantasalle.
Kunpa vaan malttaisi vuokranantaja sen verran joustaa...
Ei olisi vuokranantajankaan tarvinnut suuttua, parhaani mukaan yritin tilanteen kuitenkin selittää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Se tässä onkin asian ydin, että olen itse ilmoittanut asioista reilu 2 viikkoa sitten

Se nyt ei vaan ole ilmoitusasia.

Tottakai ylläreitä sattuu etkä sinäkään varmasti tilanteesta nauti, mutta silti noihin pitäisi jotenkin varautua.

Olisithan voinut ehdottaa tuota ylempänä mainittua että olisivat ottaneet tämän vuokran takuista ja olisit maksanut sinne tilille tuon saman summan nyt 15. pv. Jospa sitten ensi kerralla :) Toivottavasti saatte asiat järjestymään.

Voi älypää! Kun se vuokra pitää maksaa. Potuttaa tuollaiset vuokralaiset, jotka olettaa, että kunhan soittaa, niin vuokran voi maksaa milloin lystää. Muista nyt kuitenkin se, että kun on kahden kuukauden vuokrat maksamatta, sopimus voidaan irtisanoa ja käräjäoikeuden päätöksellä teidät voidaan häätää. Oli sitten takuuvuokria tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vuokranantaja:
Voi älypää! Kun se vuokra pitää maksaa. Potuttaa tuollaiset vuokralaiset, jotka olettaa, että kunhan soittaa, niin vuokran voi maksaa milloin lystää. Muista nyt kuitenkin se, että kun on kahden kuukauden vuokrat maksamatta, sopimus voidaan irtisanoa ja käräjäoikeuden päätöksellä teidät voidaan häätää. Oli sitten takuuvuokria tai ei.

2kk vuokrat maksamatta!?
Niin väittää se nainen vaikka meillä on vuokra ainoastaan 2 viikkoa myöhässä, ja siis YKSI vuokra

Vuokra maksetaan ennakkoon kuun 2. pvä, ei kuun lopussa ellei teillä erikseen sopimuksessa niin lue. Eli teillä on 2 vuokraa maksamatta ja NYT JO vuokranantaja voi hakea häätöä.

Alkuperäinen kirjoittaja harmittaa:
Osamaksuauto on 2002 vuoden malli, sitä pitäis 2 vuotta vielä maksaa, mutta nyt jos autoliike suostuu niin vaihdetaan auto siellä olevaan halvempaan, ja sit ei tarvis enää maksaa.

Vuokranantajan akka valittaa, kun meillä vuokra 2 viikkoa myöhässä, niin viime kuun vuokra on maksamatta. Ollaan maksamassa 15. päivä ja sit tämän kuun vuokra viimeinen päivä...mutta nyt huutaa mulle että ei me ilmaiseksi voida asunnossa asua...
Ja että 2 vuokraa on maksamatta, koska sanoin että joudutaan hetkeksi vaihtamaan vuokranmaksu kuun loppuun...hän sanoo että pitää maksaa edellisen kuun lopussa...

Tää on niin perseestä

Siis jos vuokranmaksupäivä on esim 5.päivä ja viimekuu on maksamatta ja tää kuu niin siinä on 2kk maksamatta. Mutta jos se on 15.päivä on yksi, mutta jos oot ilmottanu ettette pysty tän kuun maksamaan nii sitte on 2kk rästissä! ja tosiaan se ei ole ILMOITUS asia, vaan sitä pitää kysyä sopiiko, jos ei nii sitte ne rahat revitään jostain, vaikka tutuilta lainaamalla yms.

Alkuperäinen kirjoittaja -----:
Vuokra maksetaan ennakkoon kuun 2. pvä, ei kuun lopussa ellei teillä erikseen sopimuksessa niin lue. Eli teillä on 2 vuokraa maksamatta ja NYT JO vuokranantaja voi hakea häätöä.

Meillä on vuokranmaksu päivä kuukauden 15. päivä.
Mä yritin että oltais maksettu kuun lopussa pari kuukautta, siis 2vk myöhässä, mutta ei käynyt, joten se 15. päivä on meillä maksu päivä, joten mun logiikan mukaan 1kk on myöhässä.

Asunnossa on asuttu 11kk ja ensimmäinen kerta kun näin käy.

Siis ihan hirveää :(
Kyllä elämä sitten potkii päähän kun vuoden 2002 auto pitää oikein vaihtaa vanhempaan :(
Joko pitäis köyttä viritellä kun on niin kamala elämä :(

Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Alkuperäinen kirjoittaja harmittaa:

Tää on niin perseestä

Siis jos vuokranmaksupäivä on esim 5.päivä ja viimekuu on maksamatta ja tää kuu niin siinä on 2kk maksamatta. Mutta jos se on 15.päivä on yksi, mutta jos oot ilmottanu ettette pysty tän kuun maksamaan nii sitte on 2kk rästissä! ja tosiaan se ei ole ILMOITUS asia, vaan sitä pitää kysyä sopiiko, jos ei nii sitte ne rahat revitään jostain, vaikka tutuilta lainaamalla yms.

Mistäs revit, jos ei sitä rahaa ole. Ei ole ketään keneltä lainata.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Siis ihan hirveää :(
Kyllä elämä sitten potkii päähän kun vuoden 2002 auto pitää oikein vaihtaa vanhempaan :(
Joko pitäis köyttä viritellä kun on niin kamala elämä :(

No tottakai harmittaa, jos ollaan 3 vuotta maksettu monta tuhatta, ja sit 2 vuotta ennen kun on auto maksettu, vaihdettaan pois.
Koira perheellä kuitenkin luovutaan farmariautosta.
Lisäks mä olen aikoinaan vanhempieni auton vaihtanut tuohon nykyiseen autoon.
Kyllä mua hävettää vanhemmilleni sanoa, että piti autosta luopua, kun ei rahaa ole...mutta ehkä he ymmärtävät.
Kai se on ainakin viisaasti tehty, kun luopuu autosta, jotta raha tilanne hieman edes kohenisi...

Yhteistyössä