Pitäskö puuttua tyttären sheivaus vimmaan..?

• Viestiketjun aloittaja hämillään
  • Ensimmäinen viesti
äidintytär
Tajusin just, että olen varmaan ollu 12, kun aloitin sheivaaminen, enkä usko, että äiti tiesi asiasta mitään. Mä en ole käyny äidin kanssa saunassa sen kesän jälkeen, kun täytin 12 (enkä kyllä vuosiin ennenkään, mutta tuon muistan muuttomme takia) ja sillä ei kyllä ollu aavistustakaan, mitä mä saunassa tein!
Olen nyt 19 ja saunotaan äidin ja pikkusiskon kanssa edelleen yhdessä. Jotenkin minusta outoa että ei voi oman äidin kanssa saunoa? Ajelen minäkin karvat pois ja olen tehnyt niin riparileiri ajalta asti. Siellä huomasin hyvin monen ajelleen kaikki karvansa. Äiti itsekin ajelee ja ei todellakaan kiellä minua tai siskoani niin tekemästä.

niin se menee
Alkuperäinen kirjoittaja äidintytär;24319939:
Olen nyt 19 ja saunotaan äidin ja pikkusiskon kanssa edelleen yhdessä. Jotenkin minusta outoa että ei voi oman äidin kanssa saunoa? Ajelen minäkin karvat pois ja olen tehnyt niin riparileiri ajalta asti. Siellä huomasin hyvin monen ajelleen kaikki karvansa. Äiti itsekin ajelee ja ei todellakaan kiellä minua tai siskoani niin tekemästä.
Kuitenkin nämä nuoret sheivaa vaikka et antaisi lupaa. Joten parempi opastaa ja luvan kanssa saa tehdä. Myös kaverit tai se oma äiti on se mistä otetaan mallia.

^vierailija^
Hrrr, onneksi meidän perheessä ei noita kimppasaunoja harrastettu. Ois todella ihnhottavaa jos oma äiti kirjottelis minun alapäästäni jossain nettipalstalla. *puistatus*

Tosin itse olin niin luonnonlapsi, että aloin kunnon sheivaamisen vasta nyt reilusti yli kaskymppisenä ku poikakaveri vaati :D Ennen vain saksin pisimmät pois...
Kainalot ja koivet nyt on asia erikseen.

"Ami"
Anna ajaa ainakin sääret. Muistan kuinka minua hävetti yläasteen liikuntatunneilla vietävästi sortsit päällä, kun sääreni olivat kamalan karvaiset. Sitten aloin ajamaan ne ja kainalot.

Mitä isot edellä"
No ihan eilen käytiin keskusteltua murkkukynnyksellä olevan 11 ikäisemme karvojen ajelusta. Halusi omat välineet ja kai tänään ostankin ne. Opastan sitten vielä käyttöä mm sieltä herkiltä alueilta.

• Tykkää
Reactions: Myry vaan
"vieras"
Enpä usko että liittyy seksielämän aloittamiseen mitenkään. Lähinnä varmaan siihen ettei tykkää karvoista. Ota ihan iisisti, varmasti muitakin merkkejä olisi jos tyttö olisi aloittanut seksielämän.
Samaa mieltä. Aloitin sheivata 12-13 paikkeilla ja halusin ihan joka karvan pois. Ja 14 paikkeilla aloitin nyppimään alapäänkarvat pinseteillä, mutta kainalot ja sääret edelleen sheivaten. Ensimmäiset seksikokemukset (jos ei oteta omaa kivaa lukuun) tuli vasta 17 jo täytettyäni . Joten posliini joka on vieläkin ei liittynyt seksielämän aloitukseen.

• Tykkää
"yks äippä"
[QUOTE="Ami";24320495]Anna ajaa ainakin sääret. Muistan kuinka minua hävetti yläasteen liikuntatunneilla vietävästi sortsit päällä, kun sääreni olivat kamalan karvaiset. Sitten aloin ajamaan ne ja kainalot.[/QUOTE]

Miksi vaan sääret? Kyllä ne kainalot ja alapään häpykarvat voi nuori aivan yhtä hyvin sheivailla.

Ihmeellisiä juttuja
[QUOTE="hmm";23752944]Nyt puhut kyllä aivan pehmoisia. Karvat nimen omaan kuljettavat kaiken ylimääräisen pois sieltä itse toosasta, ja estävät näin erilaisia tulehduksia yms. Samoin ne suojaavat herkkää ihoa, eli todellakin aivan idioottimaista höylätä kaikki pois.[/QUOTE]

Mistähän tuo olettamus karvojen suojaavasta vaikutuksesta oikein on peräisin. Ehkä -60 luvun lääkärikirjoista...?

nuor
Aloitin itse karvojen ajelun joskus 11-vuotiaana. Lähinnä sääret ja kainalot on ajeltu, bikinirajaa harvemmin, enintään silloin kun olen bikineissä tms. joista karvat ei saa tursottaa.

En itse yhdistä karvojen ajelua seksiin, itse aloitin ajelemisen vain siksi, että jalka- ja kainalokarvat hävetti.

• Tykkää
JOOmoi <3
Ihmiset ymmärtäkää jo, että 13-v on menossa seiskalle ja 14-v kasille!! Itse olen 12-vuotias ja olen jo alkanut sheivaamaan. Koulussa ei kehtaa viitata ja näyttää kainalokarvoja tai kesällä olla rannalla mustilla pitkillä säärikarvoilla! Antakaa lapsenne sheivata herran jestas!! ja tää aihe on kyl aik nolo... -.-

• Tykkää
ööööö
en ole itse kertonut äidilleni mitää että ajaisin alapääni.. pitääkö minun sanoa hänelle että haluisin ajella? en ole myös sanonut mitää että sheivaan, otin vain äitini avaamattomasta pakkauksesta muutaman ja toisella sääret ja kainalot, ja toisella alapään? olen kyllä vasta kerran kokeillut ajella alhaalta. mutta mulle tulee näppylöitä ja kutinaa, mikä on ärsyttävää ja häiritsevää. itselläni on aika tumma karvoitus alhaalta. pitääkö myös sheivata tietyssä iässä ja voiko alas jättää vähän karvoitusta jos aijon ajaa pois ylempää ? anteeksi tietämättömyyteni..(14.v)

ddd
"Nyt puhut kyllä aivan pehmoisia. Karvat nimen omaan kuljettavat kaiken ylimääräisen pois sieltä itse toosasta, ja estävät näin erilaisia tulehduksia yms. Samoin ne suojaavat herkkää ihoa, eli todellakin aivan idioottimaista höylätä kaikki pois."

Joo näin ne karvat teki joskus, kun ihminen eli villinä savannilla ja tanner pölysi jne. Nykyään meillä on HOUSUT. Miltä ne karvat oikein suojaisi?? Mulla on erittäin herkkä ja atooppinen iho, sääriä ei voi sheivata kuivuuden vuoksi, mutta pillun voi aivan hyvin eikä ole iho hermostunut.

Alkuperäinen kirjoittaja hämillään;23752084:
Sitä vaan haluan äitinä antaa ohjeita elämään ja ollaan juteltukin tulevista poikaystävistä, ehkäisystä etc. Sitä "poikkista" joka kiinnostaa ei kuulemma vielä ole. Toisaalta karvojen ajelu (kuten itsellänikin) liittyy naisellisuuteen, kauneudenhoitoon. Luulin vaan tytön kokeilleen kerran, mutta onkin jäänyt tavaksi ajella kaiken pois. Parempi kai antaa hänen itse päättää mikä sopivaa.. Lävistyksitä olen sitten hyvin jyrkkäkantainen, ja niitä ei tule kun 16 ikäisenä. Paitsi tietty korvikset.
Kun on noin nuori tyttö niin voihan olla että pikemminkin ei vielä haluaisi olla niin iso, että ahdistaa kun murrosikä näkyy päällepäin. Karvojen ajelu voi johtua siitä että ne liittyvät aikuisuuden alkamiseen, muistuttavat seksuaalisuudesta joka hämmentää. Tai sitten vaan joku kaveri tekee samoin ja se on olevinaan muodikasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ööööö;26594657:
en ole itse kertonut äidilleni mitää että ajaisin alapääni.. pitääkö minun sanoa hänelle että haluisin ajella? en ole myös sanonut mitää että sheivaan, otin vain äitini avaamattomasta pakkauksesta muutaman ja toisella sääret ja kainalot, ja toisella alapään? olen kyllä vasta kerran kokeillut ajella alhaalta. mutta mulle tulee näppylöitä ja kutinaa, mikä on ärsyttävää ja häiritsevää. itselläni on aika tumma karvoitus alhaalta. pitääkö myös sheivata tietyssä iässä ja voiko alas jättää vähän karvoitusta jos aijon ajaa pois ylempää ? anteeksi tietämättömyyteni..(14.v)
Ei TARVITSE yhtään mitään, voit ajella just niinkuin itsestä tuntuu kotoisalta, kokeilemalla se oma tyyli löytyy. Mutta jos iho ärtyy niin ihan posliiniksi ei sitten varmaan kannata ajaa. Ei taatusti ole mitään ikää milloin pitää tai ei pidä ajella. Yleisesti ajatellaan että ei näytä kivalta jos bikinirajat pursuaa, mutta jokainen menee tyylillään.

ärsyttävätäänimimerkkijuttufck
ite oon 14-vuotias tyttö ja päädyin tänne sivulle ku yritin ettii oikeeta tapaa sheivata. mut kuitenki ihan ensiksi antakaa hyvät vanhemmat teiän lasten sheivata!? sheivaamises ei oo mitään pahaa eikä liity mitenkään seksii ainakaa mun mielestä ja iha neitsyt siis oon.. en kyllä ite poistais kaikkee hyi en mut siis esim jaloista sheivaaminen? siin ei oo mitääään pahaa! ja enemmän se on noloo jos ei sheivaa ollenkaa. munki kaverit kyl huomauttelee jos en oo sheivannu jalkoi vähää aikaa. joten ihan tällee "teiniin" xd voin sanoo et oikeesti vanhemmat sheivaamisessa ei oo mitään pahaa. olkaa ylpeitä et teiän tyttö huolehtii hygieeniastaa :) ollaan nuoria ja elämä ei oo nyt samanlaista ku sillon 70-80-luvulla :*

"vieras"
[QUOTE="Josa";23753330]Mun 13v kummityttö on kylläkin kuudennella luyokalla, ei kahdeksannella. Ja hän ajelee kainalo- ja säärikarvat, ei alapään karvoja.[/QUOTE]

Miten voit tietää ajeleeko 13v kummityttösi alapään karvoja???

"Taina"
Kyllä minusta on hyvä kertoa teinille, että alapääkarvoitusta ei kannata ajella pois.

Aika sairasta, että täällä yhdistetään karvattomuus kauneuteen ja seksikkyyteen vaikka kyllä häpykarvoitus on juurikin eroottinen ja naisellinen piirre.

Yhteistyössä