Pitäskö puuttua tyttären sheivaus vimmaan..?

• Viestiketjun aloittaja hämillään
  • Ensimmäinen viesti
"sondersson"
[QUOTE="hmm";23753013]Joo, mutta kuinka järkevää se on, siitä voidaan olla montaa mieltä. Kyllähän moni laittaa useiden desien silikonirintoja, eikä sekään mielestäni kovin tervettä ole, vaikka nykypäivänä moni niin tekeekin.[/QUOTE]

jos tuntee olonsa paremmaksi ilman karvoja ja siitä ei ole koitunut mitään ongelmia niin kyllä se varmaan silloin on järkevää?

"sondersson"
[QUOTE="vieras";23753034]kyllä ne karvat on meille kasvaneet ihan vaan suojaamaan siellä alla olevia vimpaimia, olipa kyseessä sitten alapään- tai vaikka silmäripset.[/QUOTE]

niin, ulkoisilta jutuilta. Niinkun silmäripset suojaa roskilta. Mutta rähmä taas tarttuu niihin :D Mut nykyihmisillä on alkkarit sun muut.

Rollolainen
[QUOTE="hmm";23753037]Jostain nyt olen kuitenkin lukenut, että hiivatulehdukset yms. ovat huomattavasti yleisempiä henkilöillä, joilla ei ole karvoitusta.[/QUOTE]

jaa, kyllä mulla on aika usein hiiva ja mula o karvoja. Taitaa enneminkin hiivat johtua terveyssiitetistä

Rollolainen
[QUOTE="sondersson";23753065]niin, ulkoisilta jutuilta. Niinkun silmäripset suojaa roskilta. Mutta rähmä taas tarttuu niihin :D Mut nykyihmisillä on alkkarit sun muut.[/QUOTE]

just niin nykyaikana niitä karvoja ei tarvita,. Luola-aikaan ihmiset trvitsi niitä karvoja. meihille kasvoi siksi parta ettäs e suojai kasvoja ja kaulaa, kun metsästivät. kainalokarvat taas suojasivat keuhkoja. Ennen karvat oli vielä mahtavammat. hiukset olivat myös pään suojaamista varten.kun ei olut hattuja

"hmm"
[QUOTE="sondersson";23753040]jos tuntee olonsa paremmaksi ilman karvoja ja siitä ei ole koitunut mitään ongelmia niin kyllä se varmaan silloin on järkevää?[/QUOTE]

No ihan kuten sanoin, jonkun mielestä ne silikonirinnat ovat ongelmattomat ja niiden kanssa olo on parempi, joten henkilö varmaan ajattelee niiden olevan järkevät.
Itse en kuitenkaan näe niitä kovin järkevänä, vaan uskon että "ongelma" olisi järkevää ratkaista muuten.

???
just niin nykyaikana niitä karvoja ei tarvita,. Luola-aikaan ihmiset trvitsi niitä karvoja. meihille kasvoi siksi parta ettäs e suojai kasvoja ja kaulaa, kun metsästivät. kainalokarvat taas suojasivat keuhkoja. Ennen karvat oli vielä mahtavammat. hiukset olivat myös pään suojaamista varten.kun ei olut hattuja
Heh heh, meinaatko että eläin ei saanut purtua paksun parran läpi :D

Ja miten ihmeessä kainalokarvat suojaavat keuhkoja???

"hmm"
Eipä tarvita umpilisäkettäkään, häntäluuta tai pikkuvarvastakaan siinä määrin, mutta harva noita ihan vain siksi lähtee poistamaan.

Rollolainen
[QUOTE="hmm";23753111]Eipä tarvita umpilisäkettäkään, häntäluuta tai pikkuvarvastakaan siinä määrin, mutta harva noita ihan vain siksi lähtee poistamaan.[/QUOTE]

kyllä ihminen tarvitsee varpaitaan. helpottaa kummasti kävelyä,. itte huoman sen että kävely on vaikeaa kun mulla ittelläni on tuo yks varvas sellainen ettei taivu enää ikinä. Pikkuisen vaikeampi on kävellä.

"sondersson"
[QUOTE="hmm";23753091]No ihan kuten sanoin, jonkun mielestä ne silikonirinnat ovat ongelmattomat ja niiden kanssa olo on parempi, joten henkilö varmaan ajattelee niiden olevan järkevät.
Itse en kuitenkaan näe niitä kovin järkevänä, vaan uskon että "ongelma" olisi järkevää ratkaista muuten.[/QUOTE]

ja mitenköhän sä ratkaisisit tuollasen ongelman? Miten sä saisit mut pitämään karvoista? Miten saisit niiden aiheuttaman ahdistuksen pois? Ja puututko itse omaan ulkonäköösi jotenkin? Vaikka meikkaamalla? Käytätkö lääkkeitä johonkin vaivaan? Käytätkö dödöä? Näitä riittäisi vaikka kuinka...

"sondersson"
[QUOTE="hmm";23753111]Eipä tarvita umpilisäkettäkään, häntäluuta tai pikkuvarvastakaan siinä määrin, mutta harva noita ihan vain siksi lähtee poistamaan.[/QUOTE]

Umpilisäke vissiin poistetaan jos siitä on vaivaa? Varpaita tarvitaan kyllä. Häntäluusta ei liene haittaa? Ja niitten poisto on vissiin vähän eri asia kuitenkin kun sheivaus, vai mitäs olet mieltä :D

"hmm"
kyllä ihminen tarvitsee varpaitaan. helpottaa kummasti kävelyä,. itte huoman sen että kävely on vaikeaa kun mulla ittelläni on tuo yks varvas sellainen ettei taivu enää ikinä. Pikkuisen vaikeampi on kävellä.
Itse asiassa pikkuvarvasta ei nykyihminen juuri tarvitse, vaan se voisi surkastua pois ja paljonhan se onkin pienentynyt siitä, mitä alunperin on ollut. Ja tilastojen mukaan, koko ajan syntyy enemmän ja enemmän lapsia, joilla ei ole pikkuvarvasta, joten eiköhän evoluutio tuon muutamien tuhansien vuosien aikana hoida tuon pois.

"sondersson"
[QUOTE="hmm";23753150]Itse asiassa pikkuvarvasta ei nykyihminen juuri tarvitse, vaan se voisi surkastua pois ja paljonhan se onkin pienentynyt siitä, mitä alunperin on ollut. Ja tilastojen mukaan, koko ajan syntyy enemmän ja enemmän lapsia, joilla ei ole pikkuvarvasta, joten eiköhän evoluutio tuon muutamien tuhansien vuosien aikana hoida tuon pois.[/QUOTE]

saattaapi tehdä saman karvoillekin :D

"hmm"
[QUOTE="sondersson";23753168]saattaapi tehdä saman karvoillekin :D[/QUOTE]

Vaan eipä ole vielä siinä määrin tehnyt, joten yhtä typerää kuin olisi itse lähteä poistamaan niitä pikkuvarpaita, on lähteä poistamaan niitä karvojakaan, etenkään sieltä, missä niistä on hyötyä.

Kannattaakin miettiä, miksi muu karvoitus on niin paljon ihmisiltä hävinnyt, mutta ei intiimialueelta.

"sondersson"
[QUOTE="hmm";23753183]Kannattaisi ehkä jo pistäytyä lääkärissä, jos vuoto-ongelmat ovat tuota luokkaa.[/QUOTE]

lorahtaako sulla vaan kerran päivässä? Ja mä tuskin menen lääkäriin 12 vuoden takaisen ongelman takia.

evaaa
Mä kokeilin tuon ikäisenä säärien ajelua, mutten mitenkään säännölisesti ajellu. Alapään karvoja ei tullu mieleenkään ajella ennen kuin aloitin seksielämän 15-16v. jolloin poikaystävä sitä ehdotti. Jonkin aikaa ajelin kaikki pois, sitten aloin siistiä vain bikinirajaa ja ajella alimmat pois. Tällä hetkellä pidän kiitorataa. Mulla on tosi nopea karvan kasvu. Päivittäin sais ajella jos haluis sileenä pitää. Onneks se ei oo niin justiinsa. Ajelen osan pois mukavuussyistä, osan jätän koska täysi posliini on tosi epäseksikäs omasta mielestäni.
Mutta siis itselleni alapään ajelu tuli ajankohtaiseksi seksin alettua.

"hmm"
[QUOTE="sondersson";23753204]lorahtaako sulla vaan kerran päivässä? Ja mä tuskin menen lääkäriin 12 vuoden takaisen ongelman takia.[/QUOTE]

Ei, mutta ei mulla kyllä ole alapää kymmenen minuuttia suihkun jälkeen siinä kunnossa, että pitäisi uudestaan pestä...

"Toinen näkökulma"
Itse ajelin alpään karvoja varmaan jo 10v:na kun alkoivat kasvaa. Karvat nolotti, en osannut suhtautua niihin ja naiseksi kasvamiseen. Kellään kaverilla ei ollut vielä tuossa iässä alkanut alapään karvat kasvaa. Isosisko kiusasi minua niistä, kun kerran saunassa näki, samoin haukkui tissini rumiksi. Äitin kanssa ei mistään tuommoisista ikinä puhuttu, enkä esim. menkoista uskaltanut äidille kertoa, kun ne 11- vuotiasna alkoivat. Eli sheivasin vain silloin, kun tiesin joutuvani tilanteisiin, jossa joku perheenjäsen tai kaveri olisi minut alasti saattanut nähdä.

Yhteistyössä