Pitäskö puuttua tyttären sheivaus vimmaan..?

• Viestiketjun aloittaja hämillään
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No ei todellakaan ole muotia olla enää posliini. Jos katselee uimahallissa ympärilleen, on ne siellä vähemmistönä ja kaikenikäisillä naisilla näkyy muuta mallia kuin täysin höylätty. Toki ajelu on yleistä ja ei mulla olisi mitään sitä vastaan jos 13v haluaa niin tehdä. Mun 14 vuotiaan mielestä posliini on ällöttävä, eikä kehtaisi varmaan ikinä mennä koulun liikuntatunneilla muiden sekaan suihkuun. Mitä nyt olen netissä karvattomuuskeskusteluja lukenut, niin enemmänkin posliiniksi ajelevat nuoret häpeävät asiaa, eikä käy muiden kanssa koulussa tästä syystä suihkussa. Miettivät kehtaako käydä uimahallissa ja pitäisikö kasvattaa karvat niitä tilanteita varten.

Kristiina Karvajalka
Mun äidillä ei ikinä paljoa karvaa ole ollut, ja sekin vähä vaaleaa ja lyhyttä. Itse olen perinyt isäni karvaisuuden, mustaa, pitkää karvaa vaaleaa ihoa vasten, YÖK! Kysyin ensin äidiltäni saisinko sheivata, kielsi, 2-3 kesää kuljin pitkissä farkuissa, pitkähihaisessa paidassa ja kuumimpina päivinä jouduin pysyttelemään sisällä kunnes ilmoitin etten jaksa enää vaan alan sheivata, sanoi äiti siihen mitä hyvänsä. Anna hyvä ihminen nuoren sheivata ettei tule yhtä pahat traumat kuin mulle!

hämillään
Itsekkin olen 14-vuotiaasta asti ajellut posliiniksi ihan vain siitä syystä, että karvat olivat todella inhottavat aina kuukautisten aikana. Seksuaalisuuteen tuo ei minulla liittynyt millään tavalla. Neitsyyteni menetin sitten 18-vuotiaana. Äitini oli ja on aina ollut hyvin paljon posliiniksi sheivausta vastaan. Ikinä hän ei ole minua nähnyt ilman alushousuja tuon jälkeen kun aloin ajelemaan nuo karvat. Jollakin tapaa myös ihmettelen sitä miten aloittaja muka tietää 13-vuotiaansa alapään ajelemisesta tai ajamatta jättämisestä? Vähän provolta haiskahtaa.
Saunotaan tyttären kanssa joten kyllä siellä huomaan tuonkin asian. Muuten, olen sen verran ollut "suopea" että ostin tytölle oman henk.koht. shaverin ja annoin infoa että se ainoastaan sitten alapäälle. Myös niitä vaihtoteriä hän saa (minulla sama merkkinen) vapaasti, että hygienisyys ja kunnon välineet on neuvottu.

kaksosten äippä
Saas nähdä kun nämä 7v kaksostytöt tulevat tuohon ikään.. Eivät todellakaan ole minulla karvoja koskaan nähneet, ja olenkin kertonut sen olevan aikuisten naisten kauneusasia tai jos häiritsevät niin poistaa ne.
Ap:lle sanoisin että ei kannata mennä ainakaan kieltämään. Asiallista neuvoa kylläkin ehdotan. Tuossa iässä ovat melko herkkiä sellaiselle.

"hmm"
Onneksi ei ole tyttölapsia itselläni, sääliksi käy kyllä nykyajan lapset, kun pitää jo tuon ikäisenä alkaa paniikissa karvojaan ajamaan jotain alapääkarvoja.

Itse yrittäisin varmaan puhua lapselle, että karvoitus on ihan normaalia ja että aivan älytöntä ajaa kaikki pois. Ei noista vanhempien puheista varmaan paljon hyötyä ole, mutta itse nyt ainakin yrittäisin antaa vähän terveemmän mallin tyttölapsille.

Rollolainen
[QUOTE="sondersson";23752925]miten seksi ja sheivaus liittyy toisiinsa?

Ja ap, eiköhän tyttäresi karvat ole hänen oma asiansa. Kaikkeen ei tarvitse puuttua ja teini-ikäinen voi jo joistain asioista päättää itsekin. Tuo on kuitenkin vaaraton ja henkilökohtainen asia.[/QUOTE]

ja kyllä se karvaton tai vähäkarvainne alapää on kuitenkin hygieenisempi. kaikkea mahdollista sitä jää karvojen sekaan ja tulehdukset lisäsäntyvät helpommin.
jokaisen oma asia on ajaako karvansa ai ei. ja muuen jotkut miehekin sheivaavat alapäätään.
meillä käytetään sheivamiseen kertakäyttöistä partahöylää.

"sondersson"
[QUOTE="hmm";23752910]Onneksi ei ole tyttölapsia itselläni, sääliksi käy kyllä nykyajan lapset, kun pitää jo tuon ikäisenä alkaa paniikissa karvojaan ajamaan jotain alapääkarvoja.

Itse yrittäisin varmaan puhua lapselle, että karvoitus on ihan normaalia ja että aivan älytöntä ajaa kaikki pois. Ei noista vanhempien puheista varmaan paljon hyötyä ole, mutta itse nyt ainakin yrittäisin antaa vähän terveemmän mallin tyttölapsille.[/QUOTE]

mitä epäterveellistä "karvattomuudessa" on? Itse oon ajellut alapään karvat 13-vuotiaasta asti, ihan siksi että mua ällötti kun menkkojen aikana tuli hirveetä suttua. Ja kesäkuumalla oli kamalaa hikoilla sen karvatuppuran kanssa.

"hmm"
ja kyllä se karvaton tai vähäkarvainne alapää on kuitenkin hygieenisempi. kaikkea mahdollista sitä jää karvojen sekaan ja tulehdukset lisäsäntyvät helpommin.
jokaisen oma asia on ajaako karvansa ai ei. ja muuen jotkut miehekin sheivaavat alapäätään.
Nyt puhut kyllä aivan pehmoisia. Karvat nimen omaan kuljettavat kaiken ylimääräisen pois sieltä itse toosasta, ja estävät näin erilaisia tulehduksia yms. Samoin ne suojaavat herkkää ihoa, eli todellakin aivan idioottimaista höylätä kaikki pois.

"hmm"
[QUOTE="sondersson";23752942]mitä epäterveellistä "karvattomuudessa" on? Itse oon ajellut alapään karvat 13-vuotiaasta asti, ihan siksi että mua ällötti kun menkkojen aikana tuli hirveetä suttua. Ja kesäkuumalla oli kamalaa hikoilla sen karvatuppuran kanssa.[/QUOTE]

Tiedätkö ihmisruumissa on loppuviimein aika vähän mitään, millä ei olisi jotain tarkoitusta. Sama karojen kanssa, niillä on oma tehtävänsä. Samoin psykologiselta kannalta mielestäni nykyaikainen naisten karvattomuuden ihanne on melko sairas.

"sondersson"
[QUOTE="hmm";23752944]Nyt puhut kyllä aivan pehmoisia. Karvat nimen omaan kuljettavat kaiken ylimääräisen pois sieltä itse toosasta, ja estävät näin erilaisia tulehduksia yms. Samoin ne suojaavat herkkää ihoa, eli todellakin aivan idioottimaista höylätä kaikki pois.[/QUOTE]

kyllä mulla vaan suttaantui "kaikki ylimääränen" niihin karvoihin. Eikä ole ikinä ollut mitään tulehduksia, eiköhän ne johdu vähän muusta kuin karvoista tai niiden puutteesta.

"vieras"
Mä en ole koskaan ajellut alapäätäni posliiniksi, vähän bikinirajoja vaan. Eikä ole kyllä jäänyt karvoihin mitään eikä ole ollut tulehduksia. Pestäänhän sitä alapäätä kuitenkin päivittäin, menkkojen aikana voi huuhtaista useamminkin. Miten ihmeessä karvat aiheuttaisi tulehduksia? Eiköhän se ole toisinpäin, jos ajelee ja saa haavoja ja näppyjä, voi tulla tulehduksia.

"hmm"
[QUOTE="sondersson";23752966]kyllä mulla vaan suttaantui "kaikki ylimääränen" niihin karvoihin. Eikä ole ikinä ollut mitään tulehduksia, eiköhän ne johdu vähän muusta kuin karvoista tai niiden puutteesta.[/QUOTE]

Kannattaisi ehkä käydä pesulla vähän useammin...

"sondersson"
[QUOTE="hmm";23752958]Tiedätkö ihmisruumissa on loppuviimein aika vähän mitään, millä ei olisi jotain tarkoitusta. Sama karojen kanssa, niillä on oma tehtävänsä. Samoin psykologiselta kannalta mielestäni nykyaikainen naisten karvattomuuden ihanne on melko sairas.[/QUOTE]

juup, mutta nykysin kaikki ei ole välttämättä niin tarpeellista. Peseytyminen tapahtuu nykyisin sen verran usein ettei karvoja mitenkään välttämättä tarvita. Ja vaikkapa hiukset ei ole välttämättömät kun hatut on keksitty jne... Evoluutio ei erottele meitä eläimistä, mutta me itse kyllä teemme niin.

"sondersson"
[QUOTE="hmm";23752978]Kannattaisi ehkä käydä pesulla vähän useammin...[/QUOTE]

kyllä mä kuule kävin mutta sillon menkkojen just alettua ne oli ihan hirvittävän runsaat ja klimppiset.

"hmm"
[QUOTE="sondersson";23752988]juup, mutta nykysin kaikki ei ole välttämättä niin tarpeellista. Peseytyminen tapahtuu nykyisin sen verran usein ettei karvoja mitenkään välttämättä tarvita. Ja vaikkapa hiukset ei ole välttämättömät kun hatut on keksitty jne... Evoluutio ei erottele meitä eläimistä, mutta me itse kyllä teemme niin.[/QUOTE]

Joo, mutta kuinka järkevää se on, siitä voidaan olla montaa mieltä. Kyllähän moni laittaa useiden desien silikonirintoja, eikä sekään mielestäni kovin tervettä ole, vaikka nykypäivänä moni niin tekeekin.

posliini
[QUOTE="sondersson";23752966]kyllä mulla vaan suttaantui "kaikki ylimääränen" niihin karvoihin. Eikä ole ikinä ollut mitään tulehduksia, eiköhän ne johdu vähän muusta kuin karvoista tai niiden puutteesta.[/QUOTE]

Komppaan. Juuri noin minullekkin kävi, ei tulehduksia. En pidä posliinilookkia edes erityisen seksikkäänä, se vain on käytännöllisempi.

Yhteistyössä