Pitäskö puuttua tyttären sheivaus vimmaan..?

• Viestiketjun aloittaja hämillään
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä oon kans ihmetellyt että miten voi IHOKARVAT kasvaa 17v tytöllä niin paljon että ne pitää joak toinen päivä ajaa... No ajakloon, mutta ihmettelenpä vaan..
Miksei voisi? Mä aloin yläasteella ajaa säärikarvoja, äiti oli kieltänyt aikaisemmin ja kärsin ihan hirveästi niistä karvoista kunnes sain luvan (ja oman höylän) ajella pois. Ja kyllä ne silloin 13-14-vuotiaanakin jo piti ajaa joka toinen päivä, nykyään ei tarvii kun poistan juurineen päivineen... Toisilla saattaa jo vuorokauden sisällä tulla ihan kunnollinen sänki.

"sondersson"
[QUOTE="hmm";23753340]Ei, mutta ei mulla kyllä ole alapää kymmenen minuuttia suihkun jälkeen siinä kunnossa, että pitäisi uudestaan pestä...[/QUOTE]

voisitko vaikka lukea viestit ennen kun auot päätäsi? Oli kyse todella runsaista ja klimppisistä menkoista. Tajuatko? Jos olet nainen, jolla on kuukautiset, ymmärrät varmaan että sitä verta sieltä lorisee kyllä about jatkuvasti.

n-27v
[QUOTE="Toinen näkökulma";23753432]Itse ajelin alpään karvoja varmaan jo 10v:na kun alkoivat kasvaa. Karvat nolotti, en osannut suhtautua niihin ja naiseksi kasvamiseen. Kellään kaverilla ei ollut vielä tuossa iässä alkanut alapään karvat kasvaa. Isosisko kiusasi minua niistä, kun kerran saunassa näki, samoin haukkui tissini rumiksi. Äitin kanssa ei mistään tuommoisista ikinä puhuttu, enkä esim. menkoista uskaltanut äidille kertoa, kun ne 11- vuotiasna alkoivat. Eli sheivasin vain silloin, kun tiesin joutuvani tilanteisiin, jossa joku perheenjäsen tai kaveri olisi minut alasti saattanut nähdä.[/QUOTE]

Olin 10 ja veli 12 niin minulla karvat kasvoi ja veljellä ei. Saunottiin perheen kanssa kun oli 14 asti. Niinpä ajelin ne vaan kenenkään tietämättä aina pois. Jatkoin tätä monta vuotta ja joskus äiti ohimennen mainitsi että ole onnellinen että karvat ei vielä kasva. Itse hän oli (on vieläkin) tarkka kauneusasioista ja siihen kuului myös karvojen poisto.
Se tyyli on jäänyt enkä tykkää kainalo, sääri, tai alapäänkarvoista joten poissa pidän vielä 16v tätä harrastaneena.

no ei varmaan kuulu sinulle. 13v on siis kasiluokkalainen tai menee syksyllä 8. lk?
ei mikään ihan kersa enää.
No ei mun tytär kyl oo kasilla eikä syksyllä vielä mee kasille, vaan alottaa syksyllä 7lk ja täyttää muutaman viikon kuluttua tuon 13v.

Oma tyttäreni siistii epilaattorilla bikinirajan samoin säärensä, enkä mä kyllä osaa liittää toimenpiteitä mitenkään seksin alottamiseen

"vieras"
Olin varmaan ainoa kuka aloitti pinseteillä nyppimään 10 tai 11 ikäisenä. Isosiskon (3v vanhempi) mallia noudattaen aloitin siis hyvin varhain ja vanhemmat, tai äiti ei kieltänyt myöhemminkään vaikka tiesi ajelevani posliiniksi.

s-h
[QUOTE="hmm";23753037]Jostain nyt olen kuitenkin lukenut, että hiivatulehdukset yms. ovat huomattavasti yleisempiä henkilöillä, joilla ei ole karvoitusta.[/QUOTE]

Tuota ei voi yleistää eikä ole mitenkään yhteydessä toisiinsa.

Täysin samaa
[QUOTE="sondersson";23752925]miten seksi ja sheivaus liittyy toisiinsa?

Ja ap, eiköhän tyttäresi karvat ole hänen oma asiansa. Kaikkeen ei tarvitse puuttua ja teini-ikäinen voi jo joistain asioista päättää itsekin. Tuo on kuitenkin vaaraton ja henkilökohtainen asia.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä. Annan ajella karvojaan, mutta meikkaukseen joudun kyllä puuttumaan.

"äiskä"
Molemmille tyttärille opastin sheivaushöylän käytössä, sillä mielestäni on hyvinkin vaarallinen jos ei osaa. Olen ostanut heille laadukkaat välineet ja vaahdot jotta eivät rikkoisi ihoaan. Annan ihan vapaasti mielensä mukaan sheivata. Vanhin 15 ja nuorin 12 kertovat kavereittensa myös ajelevan karvat. Ei liity seksiasioihin vielä tuossa iässä.

"hmn"
Ehkä se on vaan omaa mukavuutta. Voithan sä sille kertoa - muistuttaa, että ne kasvaa tummempina, paksumpina takaisin..
Ei kasva. Karvat ja hiukset ovat kuollutta ainesta, ja niiden katkaisemin tai nyppiminen ei vaikuta siihen, millaisiksi ne tulevaisuudessa kasvavat. Geenit määrittelevät karvojen paksuuden, tummuuden ja pituuden, ja se ei muutu. Jos sheivaa, niin sänki tietysti tuntuu yleensä karheammalta ja ikävämmältä, kuin pidemmät karvat, jotka eivät pistele.

duip
Höylääminen katkaisee karvan. Kun karva kasvaa takaisin, sen pää jää paksummaksi ja terävämmäksi. Tästä johtuu harhakäsitys, että karvanpoisto kiihdyttäisi karvankasvua, ja että karvat kasvaisivat takaisin paksumpina.

yyy
[QUOTE="hmn";23757843]Ei kasva. Karvat ja hiukset ovat kuollutta ainesta, ja niiden katkaisemin tai nyppiminen ei vaikuta siihen, millaisiksi ne tulevaisuudessa kasvavat. Geenit määrittelevät karvojen paksuuden, tummuuden ja pituuden, ja se ei muutu. Jos sheivaa, niin sänki tietysti tuntuu yleensä karheammalta ja ikävämmältä, kuin pidemmät karvat, jotka eivät pistele.[/QUOTE]
Edelleen, mulla kyllä ainakin kasvaa. En tiedä mistä johtuu, vaikuttaako karvan katkaisu karvatupen toimintaan vai mihin, mutta paljon paksumpaa ja tummempaa karvaa pukkaa.

yyy
Höylääminen katkaisee karvan. Kun karva kasvaa takaisin, sen pää jää paksummaksi ja terävämmäksi. Tästä johtuu harhakäsitys, että karvanpoisto kiihdyttäisi karvankasvua, ja että karvat kasvaisivat takaisin paksumpina.
Mulla tuon eron kyllä huomaa, jos nyppäisee samalta alueelta karvan, joka on kasvanut rauhassa ja karvan, joka on sheivaamisen jäljiltä kasvanut. Ihan eri laatuisia ovat.

Rollolainen
[QUOTE="vieras";23753459]Miksei voisi? Mä aloin yläasteella ajaa säärikarvoja, äiti oli kieltänyt aikaisemmin ja kärsin ihan hirveästi niistä karvoista kunnes sain luvan (ja oman höylän) ajella pois. Ja kyllä ne silloin 13-14-vuotiaanakin jo piti ajaa joka toinen päivä, nykyään ei tarvii kun poistan juurineen päivineen... Toisilla saattaa jo vuorokauden sisällä tulla ihan kunnollinen sänki.[/QUOTE]

meidän tytöllä EI OIKEASTI EDES NÄY NE KARVAT, ovat hyvin vaaleita, ja ei todellakaan edes tunnut. vaikka mä onn ristiverinen, mullakin on tois valeat ihokarvat, hyvin edes näkyvät, jos alkaisin ajamaan niitä ni varmaan näkyis hetken kuluttua ja tulis "tikkuja" kun sänki kasvaisi

tarkistus
[QUOTE="hmmm";23757941]Mee sitten geenitutkimukseen senkin mutantti. Tuo ei ole normaalia. Nyppiminen eikä sheivaaminen vaikuta karvatupen toimintaan.[/QUOTE]

Nyt pitää kyllä oikaista hieman asiassa: juurineen nyppiminen vähentää karvan kasvua ja karvan laatu tulee paljon ohuemmaksi. Olen nyppinyt 16-17v alkaen alapäänkarvat kokonaan jatkuvasti. Parikymppisenä aloin epiloida. Nyt olen 38 ja esim. tuossa häpykummulla on suuria karvattomia alueita johon ei tule uutta kasvua. Sama ilmiö säärissä, karvattomia alueita melkein puolet alkup.

Adeleina
Mä olen ajanut karvani pois siitä lähtien kun ne alkoi kasvaa. Mulla ei ole oikeasti koskaan ollut luonnollista alapääkarvoitusta. Heti kun niitä alkoi ilmaantua, ajelin niitä. 16-vuotiaasta asti ollut täysin posliini. Mä inhoan karvoja ja mulla on tosi epämukava olo. Sääret ja kainalotkin olen ajellut varmaan 12-vuotiaasta tai siitä kun nyt ylipäätään niitä alkoi kainaloihin kasvaa.
Ei mun vanhemmat ole nähneet mua alasti sitten 11veen, joten eipä ne sitä tiennytkään. Eikä koskaan asiaan puuttuneet, vaikka mun höyliä oli kylppärissä jne.

JOTEN JÄTÄ SE LIKKA RAUHAAN! Se on murkku ja sen karvat sulle kuulu.

Tajusin just, että olen varmaan ollu 12, kun aloitin sheivaaminen, enkä usko, että äiti tiesi asiasta mitään. Mä en ole käyny äidin kanssa saunassa sen kesän jälkeen, kun täytin 12 (enkä kyllä vuosiin ennenkään, mutta tuon muistan muuttomme takia) ja sillä ei kyllä ollu aavistustakaan, mitä mä saunassa tein!

Yhteistyössä