Pitäskö puuttua tyttären sheivaus vimmaan..?

• Viestiketjun aloittaja hämillään
  • Ensimmäinen viesti
hämillään
Onko kellään kokemusta tytön (13v) karvojen ajeluun puuttumisesta. Aloitti jo syksystä ajelemaan bikinirajat ja nyt sitten jonkinaikaa loputkin. Sheivaa myös nyt sääretkin. Huomautin tästä aiemmin, mutta olen kuulemma "jäävi" antamaan ohjeita! Liittyyköhän seksielämän aloittamiseen?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten meinasit vaikuttaa tuohon sheivaamiseen? Ei ne karvat tai karvattomuus estä seksielämän aloittamista. Eikä aloitettu seksielämä ei lopu, jos estät sheivaamasta itseään.. Sensijaan tyttö voi ottaa kovin itseensä jos estät tuollaisen puuhan, koska hänhän oman kroppansa päättää -tai ainakin pitäisi saada päättää.

Ehkä voisit yleisesti keskustella onko poikaystävää tjms.?

Mä voin sanoa että mun mutsi kyyläs mun karvojen ajelua, oli muuten todella ahdistavaa enkä viitsinyt sitten edes ajella kun se oli aina kyyläämässä ja kyselemässä. Eikä ollut kyllä mielessä mikään seksi, vaan lähinnä mukavuus. Olen nimittäin todella karvainen luonnostaan..

Ei sen puoleen, mun synnyttäjäni oli muutenkin omituinen ja ahdistava persoona.

hämillään
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten meinasit vaikuttaa tuohon sheivaamiseen? Ei ne karvat tai karvattomuus estä seksielämän aloittamista. Eikä aloitettu seksielämä ei lopu, jos estät sheivaamasta itseään.. Sensijaan tyttö voi ottaa kovin itseensä jos estät tuollaisen puuhan, koska hänhän oman kroppansa päättää -tai ainakin pitäisi saada päättää.

Ehkä voisit yleisesti keskustella onko poikaystävää tjms.?
Sitä vaan haluan äitinä antaa ohjeita elämään ja ollaan juteltukin tulevista poikaystävistä, ehkäisystä etc. Sitä "poikkista" joka kiinnostaa ei kuulemma vielä ole. Toisaalta karvojen ajelu (kuten itsellänikin) liittyy naisellisuuteen, kauneudenhoitoon. Luulin vaan tytön kokeilleen kerran, mutta onkin jäänyt tavaksi ajella kaiken pois. Parempi kai antaa hänen itse päättää mikä sopivaa.. Lävistyksitä olen sitten hyvin jyrkkäkantainen, ja niitä ei tule kun 16 ikäisenä. Paitsi tietty korvikset.

"hipp"
tuota se taitaa olla vaan ihan muotijuttu että tuon ikäiset tytöt sheivaa kaikki veke.noloa olisi tytön puolesta kieltää ja lähettää se sitten samaan pukuhuoneeseen muiden ikäiste kanssa.Siinä iässä kun kiusataan ja ivataan pienemmästäkin.

.....
anyway... tuntuu oudolta jos äiti ei osaa keskustella asiasta tyttärensä kanssa! mä pystyin kysymään sentäs siskontytöltä asiaa. Onko tädillä läheisemmät välit teinin kanssa kuin äidin? Tuskin.

"just"
Ihme kyyläystä tuijotella 13-vuotiaan karvojen ajelua, eikö saa olla rauhassa kylppärissä?
En ole koskaan ymmärtänyt niitä jotka ei anna toisten olla rauhassa kylppärissään...

[QUOTE="hipp";23752192]tuota se taitaa olla vaan ihan muotijuttu että tuon ikäiset tytöt sheivaa kaikki veke.noloa olisi tytön puolesta kieltää ja lähettää se sitten samaan pukuhuoneeseen muiden ikäiste kanssa.Siinä iässä kun kiusataan ja ivataan pienemmästäkin.[/QUOTE]

Taitaa se noin olla. Parhaiten menee tytöillä, joilla tulee myöhään ekat karvat;)
Sinänsä mietityttää koko asia, kun on kuitenkin vielä lapsia tuon ikäiset.

"vieras"
Ajeletko sä itse posliiniksi? koska varmasti tyttö matkii sitten perässä kun saanut sellaisen mallin. tuskin se haluaa olla perheen ainoa "turre".
Itsekin olen samassa tilanteessa kun meitsin juuri 12 täyttänyt alkoi höyläillä ne vähäisetkin karvansa. Oli kuulemma hieman tekopyhää mainita kun itsekin olen jatkuvasti "posliini".
Käydään tytön kanssa yhdessä saunassa ja keskutellaan kylläkin asioista. Tietysti pyysin jättämään sen ajelun vaikka muutamaa vuotta myöhemmäksikin, mutta ei kuulemma halua että ne kasvaa. Joten olen nyt hyväksynyt sen ja katsotaan miten 10 ikäinen sisko sitten tekee..

"..."
Itse aloitin sheivailun joskus tuon ikäisenä ja ihan vaan sen takia, koska inhoan karvoja ja näin oli mukavampi kun sai ajella puolet pois. Poikaystäviä ei ollut tiedossakaan tuon ikäisenä. Itseasiassa seurustelemaan vakavasti ja seksi kuvioihin tuli 18weenä. ;)

posliini
Itsekkin olen 14-vuotiaasta asti ajellut posliiniksi ihan vain siitä syystä, että karvat olivat todella inhottavat aina kuukautisten aikana. Seksuaalisuuteen tuo ei minulla liittynyt millään tavalla. Neitsyyteni menetin sitten 18-vuotiaana. Äitini oli ja on aina ollut hyvin paljon posliiniksi sheivausta vastaan. Ikinä hän ei ole minua nähnyt ilman alushousuja tuon jälkeen kun aloin ajelemaan nuo karvat. Jollakin tapaa myös ihmettelen sitä miten aloittaja muka tietää 13-vuotiaansa alapään ajelemisesta tai ajamatta jättämisestä? Vähän provolta haiskahtaa.

totta tuokin
Ajeletko sä itse posliiniksi? koska varmasti tyttö matkii sitten perässä kun saanut sellaisen mallin. tuskin se haluaa olla perheen ainoa "turre".
Aloitin ja melko nuorena 11 paikkeilla, muistaakseni ollessani vielä ala-asteella. Isän sisko asui silloin meillä ja hänellä oli aina sheivattu (posliini kokonaan) alapää. Myös äidillä oli melko usein karvat poissa kokonaan. Ei minua tästä toruttu tai tehty ihmeempää numeroa. Olen nyt 26 ja sama posliini-tyyli on säilynyt.

"vieras"
Anna sen ajella, ei se niin vakava juttu ole vaikka ajaisi päänsäkin kaljuksi.
Ei todennäköisesti liity mitenkään seksielämän alottamiseen eikä edes sen suunnitteluun, vaan siihen että sheivaus on muotia ja kuuluu nykyiseen kauneuskäsitykseen. Ehkä hänen kaverinsakin tekevät niin ja on oppinut sen heiltä. Muistan kun olin itse teini, silloin ei kukaan ajellut alapäitään mutta kainalokarvat ajeltiin ja joskus säärikarvat.
Yhden kaverin äiti piti sitäkin pahana ja motkotti, että nuoren tytön pitää olla luonnollinen. Mä ajelin lähinnä siksikin, että kainalohiki haisi todella ällöltä murrosiässä jos kainaloita ei pitänyt karvattomina.

"vieras"
Mä aloin vahata säännöllisesti bikinirajoja ja muutakin vuosia ennen kuin mulla oli poikaystävää ja seksikin tuli kuvioihin vasta kun olin 20... Kävin yksin saunassa enkä olisi todellakaan halunnut että äiti olisi puuttunut asiaan.

Yhteistyössä