vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:Mutta kuka kieltää sen että jos perheessä on hyvä ja vastuuntuntoinen mies ja vaikka sitä rahaakin vähän enemmän, niin se huonontaisi tilannetta? Ja mikä piru tuossa on ettei TARVITA miehiä? Ootteko kysyneet niiltä lapsilta että olisko ollut kuitenkin ikioma isi kiva siinä saman katon alla? Ehkä ne naiset ei miestä tarvii mutta kyllä minä väitän että on parempi lapselle hyvä isä kuin ei isää ollenkaan!Alkuperäinen kirjoittaja wtf:Jep, ja sehän se pointti onkin, että tasapainoisen ja onnellisen ihmisen kasvattaminen on mahdollista kunhan äiti on sitoutunut -ja kaikin puolin hyvä äiti. Siihen ei tarvita rahaa eikä miehiä. Joten perhemallilla on paljon vähemmän väliä kuin millainen vanhempi on.Alkuperäinen kirjoittaja wtf:lle:Hienoa et äitinnne onnistui siinä, seuraan vierestä tuttuni perhekuviota kyseisellä mallilla ja kaikki pallot ei kyl pysy enää ilmassa yhtäaikaa...
Aivan tätä ketjua lukiessani huomasin myös tuon " minä en tarvitse miestä " asenteen. Onkohan lapsi samaa mieltä?
Miksi ei saisi kasvattaa tuollaista asennetta kun oma mies haluaa eron ja katoaa myös lapsen elämästä? Mielestäni on aprempi silloin kasvattaa sellainen asenne että mähän pärjään vaikka yksin, sen sijaan että jää suremaan eikä jaksa enää yrittää. Tai että haluaa niin epätoivoisesti uuden miehen että ottaa jonkun vaan, ihan sama onko hyvä tyyppi vai ei (Näitä näkee niin paljon).
Mä ajattelen noin, koska tiedän, että se on totta. Mä olen se lapsi. Rakastan isääni ja tunnen surua siitä, että hän on niin onneton ja ongelmainen ettei halua olla tyttärensä kanssa tekemisissä. Mutta mitään en ole kyllä perheydestä menettänyt hänen takiaan. Äiti yritti kaikin puolin kannustaa isää pitämään yhteyttä ja auttoi meitä rakentamaan suhdetta. Mutta isää ei kiinnostanut.
Mun mielestä on siis vain realistista kun sanon että yksinkin pärjää (koska tiedän sen olevan totta) ja että yksi vanhempi riittää.
Ja mähän olne siis onnellisetsi naimisissa ja mun lapsilla on hyvä, läsnäoleva isä.