pitääkö kampaajalle sanoa, jos leikkaus meni pieleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tukka

Vieras
Kampaaja leikkasi hiukseni liian lyhyeksi. Ohje oli, että saa leikata (hiukset olivat lapaluihin asti), mutta hiusten pitää mennä kiinni. Nyt hiukset ovat niin lyhyet, ettei näitä saa kiinni millään. Harmikseni kampaaja aloitti leikkauksen niskasta, joten siinä vaiheessa kun hoksasin, että tulos on liian lyhyt en enää voinut asialle mitään (lisäksi olin ilman laseja, jolloin olen muutenkin umpisokea).

Aikaa on mennyt reilu viikko ja enkä edelleenkään ole tottunut hiuksiini. Viikonloppuna tuli ihan itku asiasta (ja olen sentään aikuinen ihminen!). Inhoan hiuksiani, enkä voi nyt muuta tehdä kuin odottaa syksyyn, jolloin mitta on edes siedettävä. Malli muutenkin on ihan käsittämättön ja kamala.

En uskaltanut sanoa kampaajalle mitään, vaikka jo kampaamossa tiesin, että surku tulee. En kuitenkaan halunnut valittaa. En enää oikein kehtaa valittaakaan näin jälkikäteen. Mutta kysymys kuuluu, pitäisikö asiasta heti sanoa ja mitä kampaaja voi asialle tehdä? Vai tekeekö mitään? Maksoin leikkauksesta ja väristä yli satasen, joten kuitenkin minusta minullakin on asiakkaana jotain oikeuksia.

Tiedän tunteen.. Itse leikkasin kanssa juuri pitkät hiukseni. Vein kuvan jossa selkeästi näkyy millaisen mallin haluan (edestä pidemmät) mutta tulos oli tasapitkä alle hartiapituinen todella mummomainen ja värikin keltainen. Mutta enpä tiedä mitä olisi hyödyttänyt valittaa kun ei niitä hiuksia pitemmäksi olisi voinut enää saada, paitsi lisäkkeillä. Olemme kai vaan tyypillisiä suomalaisia jotka eivät kehtaa valittaa, eli kampaajien unelma asiakkaita :(

Pitää todellakin sanoa, mutta vaikeaahan se on nätisti tehdä. Mitä jos soittaisit kampaajalle ja sanoisit, ettet vieläkään saa hiuksiasi kiinni, vaikka pituuden piti olla moinen? Eipä tuolle oikein voi tehdä muuta kuin odottaa kasvamista tai korjata mallia (juu ja pidennykset), mutta varmaan saisit rahasi takaisin.

Soittaisin kampaajalle, ja sanoisin ettei tulos ole toivottu, et saa hiuksia kiinni. Samalla voisit sanoa, että sinusta on järjetöntä maksaa iso summa kampauksesta, joka ei ollut toivotunlainen, eli et saa hiuksia kiinni. Kampaajan tulisi hyvittää sinulle asia jotenkin, ja luultavasti sinulle tarjotaan seuraavaa aikaa ilmaiseksi tai reilulla alennuksella (mikä ei tietenkään hirveästi lohduta) Hiustenpidennys on ainoa keino jolla saat pituutta takaisin hiuksiisi ennen kuin ne kasvavat.
Tässä sinulle osoite verkkokauppaan, josta saa klipsipidennyksiä (aitohiusta!) jolloin voit tehdä milloin vain hiustenpidennyksen kotona ja vieläpä helposti. Suosittelen! http://www.dreamhair.fi/clip-on-4-osiota-40cm,43.html

:hug: tsemppiä! tiedän tunteen... ja vieläpä kampaajaopiskelijakin olen ;)

Pitää sanoa heti. Tuossa tapauksessa voi sanoa asiallisesti, että tämähän on aivan liian lyhyt, ei tätä saa kiinni.

Jaloillaan voi sitten aina äänestää ja vaihtaa kampaajaa.

Ehdottomasti pitää sanoa, palautetta tulee pystyä ottamaan vastaan. Ja jos et kerro kampaajalle mitä mieltä oet leikkauksesta hän kuvittelee sen olevan ok. Kukaan ei ole ajatustenlukija.
Muistathan että aikaa tehdä valitus on kaksi viikkoa, joten ota yhteyttä kampaajaasi ja koita sopia aika jolloin voit käydä näyttämässä leikkausta ja sopia mahdolisista jatkotoimenpiteistä.

Kyllä kantsii sanoa. Itselle leikattiin ihan vinoon ja korjasi kyllä ilmaiseksi, mutta ei vieläkään tullut sellainen kun halusin. En jaksanut enää kolmatta kertaa valittaa, mutta juuri tuollaihan sen paikan maine tulee. Eli en mene uudelleen sinne ja olen kyllä sanonut muillekkin ettei kannate käydä.

Jotenkin en vaan kehtaa valittaa, eihän toinen sitä nyt tahallaan leikannut huonosti. Sähköpostia voisin ehkä laittaa, mutta se vaikuttaa niin persoonattomalta ja vähän tylyltä toiminnalta. Vaikka lupaisivat leikata uudelleen en kyllä uskaltaisi enää sinne mennä.

Yhteistyössä