Niin ohuet hiukset, etten halua kohta lähteä kotoa ulos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En kestä enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Usko pois, tuohon osaan jopa samaistua. Jouduin itse aloittamaan lihan uudestaan ja myös eron jälkeen kun stessi ja masennus söi kaiken lihan kehosta ja samoin todella suuren osan hiuksista päästä:)

Mutta kannatti! Nyt olen kunnossa :) Kaksi vuotta meni ennenkuin suht normaali elämä lähti pyörimään.

Jos syöt muute stressin takia huonosti niin ajasta kännykkääsi ruokailut äläkä luista niistä kertaakaan vaikkei olisi nälkä. Mahalaukku kasvaa ja huomaat miten ajan kuluessa alat voida paremmin ja hyvä ruoka tosiaan tekee paremman mielen ja laskee stressiä.

Pystyisitkö kalaa syömään paremmin? Sekin on hyväksi hiusten kasvuun:)

Jos ei mistään kalapuikoista puhuta :D

Mulla lähtenyt myös lihaksia aika merkittävästi.

Aion nyt ottaa käyttöön tuon vinkkisi, että ajastaan ruokailut kännykkään ja syön pakolla, vaikkei olisi nälkä, koska ruokahalu on tosiaan ollut pitkään kateissa.

Kalasta tykkään kyllä valikoiden, eli ei ollut huono ehdotus. Etenkin lohesta/kirjolohesta. Mietin, kun en kuitenkaan kovin varoissani ole, että seitikin voisi olla ihan hyvä? Ainakin olisi eläinkunnan proteiinia. Oon siinä käsityksessä, että muut kalat onkin aika kalliita... Täytynee tutustua hintoihin.

Käytän tällä hetkellä Multivitan raskausajan monivitamiinitabletteja. Niissä on biotiiniä ja rautaa (rauta-arvot mitattu ja olivat OK tämän lisäraudan kanssa/ansiosta) ja myös noita mainittuja sinkkiä, magnesiumia, B:tä, C:tä ja D:tä.

Proteiininlähteistä mietin, että kuinka hyviä maitotuotteet lopulta on? Käyttäisin niitä mielellään aika paljonkin, mutta joskus olen lukenut, että maitotuotteet jopa aiheuttaisivat hiustenlähtöä. Ja ajallisesti aloin käyttää maitotuotteita juuri silloin 2-kymppisenä, kun hiuksetkin on alkaneet huonontua. Joten vähän epäilyttää, uskaltaako niitä maitotuotteita käyttää?

No senkin paksuisista hiuksista kampaaja saa hyvät, niinkuin esimerkiksi Katri Helenalla. Tukka on ohut, mutta todella hyvin laitettu aina ja hyvältä näyttää.

Stressi voi oikeasti tiputtaa hiuksia. Hae apua jos tuntuu elämä raskaalta ja muista nauttia elämän kivoista pikku jutuista. Kampaajalle pääsykin on nautinto, mutta valitse hyvä kampaaja, sen verran kallis, että asiakas on arvostettu.

Mun ystävällä lähti tosi paljon hiuksia juuri kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi. Kannattaa siis tsekauttaa arvot. Tilanne parani, kun lääkitys saatiin kuntoon.

Toki täytyy katsoa, että saa kaikki tarvittavat ravintoaineet. Uskon kyllä, että kannattaisi tehdä kunnon tsekkaus ruokavalioon. Ruokavaliota voi ja kannattaa kuitenkin rikastuttaa muutenkin kuin pelkkää lihaa lisäämällä, puutoksia voi olla muillakin osa-alueilla. Monet kasvisruokavaliotakin suosivat saavat kyllä tarpeelliset ravintoaineet, mutta se vaatii hieman asiaan perehtymistä. :)

Ja tietenkin stressi ja huonot unet yms vaikuttavat yllättävänkin moneen asiaan. Kannattaa jutella lääkärin kanssa. Toivottavasti tilanne helpottaa. :)

Tämä täytynee teettää yksityisellä? Vai saako terveyskeskuksesta helpolla, jos sanoo, että haluaa testata oireiden takia kilpirauhasarvot?
Et varaa mitään kilpirauhasarvojen mittausta, vaan varaat ajan lääkärille tukkasi harvenemisen takia. Lääkäri tutkii ja määrää sitten tarvittavia labrakokeita, ei ainoastaan tuota kilpisrauhaskoetta, mikä kuuluu ihan ensimmäiseksi rutiiniina tuota tutkiessa.

Shampoona voin suositella
shampoo

Toimii yllättävän hyvin :) itsellä vasta n. puoli pulloa mennyt ja eron huomaa jo

Fimlabin sivuilla on kohta "oma terveys" , sieltä voi tilata itselleen vaikkapa nyt ne kilpirauhaskokeet. Toki tämä jää itselle maksettavaksi, mutta kallis tuo ei ole.

Tiedän vaan, että välillä on aika nihkeetä saada lääkäriltä lähete ko. testeihin.. että jos otattaa kokeet itse ja niissä häikkää, niin helppo lätkäistä
tulokset lääkärin nenän eteen.

Yhteistyössä