Hiushuone RAIKAS turku kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja lilahiuksinen asiakas
  • Ensimmäinen viesti
lilahiuksinen asiakas
Aattelin tänne kirjottaa kokemuksestani tässä kampaamossa joka on juuri avattu Turkuun.
Menin siis kampaamoon toiveena ihan vaalean kylmät hiukset. Kerroin kampaajalle, että raidotettaisiin tiheästi ja että yritetään tehdä niin vaaleat kuin saadaan.
Olen itse joka vuosi pari kertaa jo kymmenen vuotta raidoittanut hiukseni vaaleiksi joten prosessi on mulle tosi tuttu.
Kampaaja aloitti ja huomasin hänen raidoittavan ehkä hieman vasemmalla kädellä. Aikaisemmilla kampaajilla menee tähän montakin tuntia ja heistä näkee, että tekevät tarkkaa työtä..
No, en sitä sen enempää miettinyt, ajattelin että vaaleat raidat on helppoa tehdä kenelle vain kampaajalle.
Menimme sitten pesulle ja kampaaja laittoi sävytyksen hiuksiini jotta väri pysyisi kauemmin hiuksissani. Hän samalla kun siinä olin niin hän lähti pesualtaalta ja keskusteli toisen kampaajan kanssa ja etsiskeli jotain purkkeja sitten mielestäni selaili jotain lehteä takana varmaan etsien ohjetta mitä tehdä seruaavaksi... en itse nähnyt mutta kuulosti siltä ja minä odottelin siinä shamppoot päässä.. no, ei siinä mitään vähän niskoissa alkoi tuntumaan, mutta pian olimmekin valmiita ja kun pääsin istumaan takaisin tuolilleni, odotin näkeväni todella vaalean väriset hiukset, melkein valkoiset niin kuin aina. Tällä kertaa olinkin hyvin tumma ja huomasin lilan värisiä raitoja päässäni.. Kysäisin kampaajalta mitkä nämä lilat värit ovat ja hän kertoi, että sävytys väri olikin ottanut hiuksiini kiinni kovin, että ''hupsista''.. Sanoi kuitenkin, että lila väri hälvenee kun kuivaamme hiukset. Noh kuivattuamme huomasin olevani hyvin vaaleanpunainen ja lilahtava.. Aloimme yhdessä nauramaan kampaajan kanssa ja en itse voinut uskoa miltä näytin. Hiukseni oli muutenkin hyvin tummat ja enemmän asfaltin väriset kuin vaaleat.. Kysyin kampaajalta sitten alennusta, kun minusta niin lilahtavan värinen tuli. Kampaaja vähän ihmetteli kysymystäni ja oli heti, että ''mut, se lähtee pois''... Noh ihan sama vaikka lähtisi seuraavana päivänä pois, tällä hetkellä minulla oli lilat hiukset ja kampaaja teki virheen. Kampaaja kovin yritti selittää virhettään ja että parin pesun jälkeen kyllä lilat raidat lähtevät pois. En jaksanut siinä alkaa sitten väittelemään vastaan ja vaatimaan alennusta, kun piti töihin lähteä piakkoin. Kampaaja sitten alkoi leikata hiuksiani enkä ole koskaan nähnyt kenenkään kampaajan näin leikkaavan hiuksiani. Kaikki ovat aina tarkalleen mitannut ja katsonut edestäpäin että ovat tasaiset ja saman pituiset.. Noh siinä vaiheessa en jaksanut oikeastaan yhtään enää yrittää halusin vain päästä pois.
Maksoin täyden hinnan 140€ asfaltin lilahtavista hiuksista vaikka kylmän blondiksi pyysin. En lähtenyt kyllä hyvin mielin kampaajalta pois, käväisin kaupassa ja ostin hopea shamppoota ja kotona heti hinkkasin hiuksiani ja ekan pesun jälkeen ainakaan tuloksia en huomannut. Ystäväni sekä perheeni ihmettelivät hiusteni väriä ja naureskelivat ja kysyivät miksen vain lähtenyt kampaajalta pois? Tällä hetkellä, kun hiuksiani katson peilistä, niin olisi pitänytkin lähteä ja laittaa se raha uuteen kampaamoon jossa tiedän, että osaavat hommansa.

Jos sinulla on hyvin ohkaset vaaleat hiukset ja raidottaa haluaisit ehdotan kampaamoita Helmi sekä Studio olo. Nämä ovat minun vakio paikat, mutta heille olisin saanut monen viikon päähän aja joten siksi ajattelin kokeilla uutta. No en tänne enää mene haha. Pelästytin ehkä myös ystäväni.

Virheitä sattuu kaikille, mutta vaikka sattuu niin minulle olisi jäänyt tuhat kertaa parempi mieli jos kampaaja olisi pahoitellut virhettään ja antanut alennusta sekä tarjonnut minun pääsevän takaisin korjauttamaan hiukseni jos lila ei lähde pois....

Millaisia kokemuksia teillä on täällä ollut?
 
vierailija
Kiitos! Halusin itse myös vaaleat raidat ja kävin Turussa Hairlekiinissa. Hinta oli 150e ja väri järkyttävän virtsainen. Asiakaspalvelu jätti myös toivomisen varaa. Vakikampaaja lopetti, joten etsinnässä joku joka tekee kunnollisia raitoja. Yleisvaikutelma on nyt kaamea. Helsinki, Kaarina ja Espookin käy ja suosituksia otetaan vastaan.
 

Yhteistyössä