Pistetään pystyyn palstauskis pino

Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Miten ne eroaa toisistaan?
Niin helluntaikirkko ja helluntaiseurakunta muuten... Osa suomen helluntaiseurakunnista kuuluu siihen helluntaikirkkoon ja osa ei. Se on silleen suhteellisen uusi juttu ja ollaan haluttu siis helluntaiseurakunnille tällänen oma, virallinen kirkkokunta. Nythän helluntaiseurakunnat, jotka ei kuulu helluntaikirkkoon, toimii tavallaan niinkuin mikä tahansa yhdistys. Pastorilla ei ole lupa esim. vihkiä, jos ei kuulu tohon helluntaikirkkoon, eikä siis oo minkään virallisen kirkon pastori. Eli samaa lafkaa ne niinkuin kumminkin käytännössä on, mutta toi kirkkohommeli vaan tekis siitä niinkuin ihan virallisen. Ja jos mä saisin päättää, niin meidän seurakunta liittyis siihen. Varmaan ajallaan kaikki seurakunnat siihen liittyykin.

Huumekoira
Huumis: Ok. Meinaatteko te siunata oman vihkivalan helluntaikirkossa?
No siis, meidät on vihitty maistraatissa ja sit siunattu viel omassa seurakunnassa, häiden yhteydessä. Oon käsittänyt, et se on hyvin yleistä hellareilla.

Keittiönoita
challah leipä on ehkä ainut. Isoäitini kun oli vielä terve niin silloin oli tarkat vaatimukset, hän kun oli ortodoksijuutalainen.
Oukei :) Mulla on yksi keittokirja, jossa on mm israelilaisia ruokaohjeita. Siellä oli ainakin jokin sapattileipä ja jotain muitakin sapattiin liittyviä ruokia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
challah leipä on ehkä ainut. Isoäitini kun oli vielä terve niin silloin oli tarkat vaatimukset, hän kun oli ortodoksijuutalainen.
Oukei :) Mulla on yksi keittokirja, jossa on mm israelilaisia ruokaohjeita. Siellä oli ainakin jokin sapattileipä ja jotain muitakin sapattiin liittyviä ruokia.
:heart: Mistä sä sellaisen olet saanut/hankkinut? Mä en osaa puoliakaan noista ruuista tehdä :(
Yks leipä jota me syödään paljon on latkes, löytyykö sitä sieltä kirjasta?

Itse olen "keräilijä-uskovainen" eli tutustun erilaisiin uskontoihin ja etsiskelen niistä asioita, jotka sopivat itselleni ja arvomaailmaani. Tämä on tietysti kristitystä näkökulmasta ainakin ihan kamalaa, sillä eikös Raamatussa sanota, että pitää ottaa kaikki tai hylätä kaikki. No, mä en nyt vaan ole hyvä ottamaan asioita annettuina. Varsinkin kun monissa uskonnoissa on aikakausien saatossa mukaan tullutta kulttuurista hömppää, joka on ristiriidassa alkuperäisen tarkoituksen kanssa.

Oma uskonnollinen maisema vastaa paljon näitä new age- uskontoja, uskon maailman henkeen ja siihen että koko maailmankaikkeus on yksi elävä mutta myös elollista korkeampi kokonaisuus (teki mieli sanoa organismi, sillä se sana selittää asiaa hyvin, mutta ei ole ihan oikea termi kuitenkaan). Uskon siis myös uuden ajan tuloon, sekä siihen että joukossamme on korkeasti viisaampia henkisiä olentoja, jotka ovat tulleet tänne auttamaan maailmaamme muutoksen hetkellä...

Siinäpä osia mun uskonnosta. En laittanut niitä saarnatakseni tai väitelläkseni vaan antaakseni vähän kuvaa, kun en suostu laittamaan nimilappua uskoni päälle :)

Keittiönoita
:heart: Mistä sä sellaisen olet saanut/hankkinut? Mä en osaa puoliakaan noista ruuista tehdä :(
Yks leipä jota me syödään paljon on latkes, löytyykö sitä sieltä kirjasta?
Challahin ohje näkyy löytyvän, mutta ei latkesia. Kirjakaupasta olen nämä ostanut:

Eksoottisia herkkuja
Helen Flink
ISBN 951-1-13047-1

Herkkujen maailma
Liimatainen A. - RiipiH.
ISBN 951-624-277-4

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Uskon Jeesukseen :heart:
Kuulun Nokia Missio Churchiin.
Piti ihan googlata että joko ne tämmöisen Churchin on perustaneet. Ja näemmä oli, ja Happeningiäkin löytyi.

Itse ev. lut. Nokia "Missiossa" olen käynyt siihen aikaan, kun se kokoontui Nokian seurakuntatalolla., eli joskus vuonna kuokka ja kirves.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Itseensä uskova "ateisti" :wave: (kai tämäkin lasketaan :D )
humanisti-ateisti ei taida oikein olla uskis :eek:
Ellei chefin määritelmä sovi satanistiin?
Satanistiksi minäkin olisin tituleerannut... vaan onko se enemmän filosofia, kuin uskonto? Kuten buddhalaisuuskin...

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itseensä uskova "ateisti" :wave: (kai tämäkin lasketaan :D )
humanisti-ateisti ei taida oikein olla uskis :eek:
Ellei chefin määritelmä sovi satanistiin?
Satanistiksi minäkin olisin tituleerannut... vaan onko se enemmän filosofia, kuin uskonto? Kuten buddhalaisuuskin...
MITÄÄÄHHH? :eek:

Jos mä olen satanisti, niin mähän olen silloin samalla sitten saatana :eek: :eek: :eek: Siis kun uskon kerran itseeni...eikö satanistit usko saatanaan.

Keittiönoita

Jos mä olen satanisti, niin mähän olen silloin samalla sitten saatana :eek: :eek: :eek: Siis kun uskon kerran itseeni...eikö satanistit usko saatanaan.
Saatananpalvojat uskovat Saatanaan, satanistit taas eivät usko vaan uskovat itseensä.

Saatananpalvojat uskovat Saatanaan, satanistit taas eivät usko vaan uskovat itseensä.
Ai...no sitten :D

Mulla oli ihan semmonen käsitys että satanismi liityy nimenomaan saatananpalvontaan. Mutta mä siis en todellakaan ole mistään uskonnoista perillä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Piti ihan googlata että joko ne tämmöisen Churchin on perustaneet. Ja näemmä oli, ja Happeningiäkin löytyi.

Itse ev. lut. Nokia "Missiossa" olen käynyt siihen aikaan, kun se kokoontui Nokian seurakuntatalolla., eli joskus vuonna kuokka ja kirves.
Juu, onhan siitä kauan jos viimeksi olet silloin käynyt. Nyt on monessa paikkaan ympäri Suomen happeningiä itse käydään Tampereella.

Keittiönoita

Mulla oli ihan semmonen käsitys että satanismi liityy nimenomaan saatananpalvontaan. Mutta mä siis en todellakaan ole mistään uskonnoista perillä :ashamed:
Et ole ainoa, jolla on sellainen käsitys. Se käsitys vaan on väärä.

Tosta erosta ei varmaan ole perillä useimmat muutkaan, että ei kannata huomenna lasten päikkärillä ilmoitella, että oon muuten satanisti :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:

Juu, onhan siitä kauan jos viimeksi olet silloin käynyt. Nyt on monessa paikkaan ympäri Suomen happeningiä itse käydään Tampereella.
No mun tietääkseni täällä E-Pohjanmaalla ei kyseinen lahko ole pitänyt Happeningejä. Ei ainakaan meidän pikkukaupungissa. Ei edes pieniä Partyjä.

mä olen uskis jopa palstan ulkopuolella...olen ev.lut, mutta omaksunut yhtä ja toista eri uskonnoista, mutta parhaiten varmaan kuvaa sanat onnellisesti lapsen uskonsa säilyttänyt, jotenkin tässä runossa kiteytyy se mikä on mun käsitys Jumalasta:

On onnellista tietää
miten Jumala karhua rakastaa
ja saukkoa, ilveskissaa,
ja mäyrää ja oravaa
ja pöllöä tupsupäistä,
joka yöhön häviää
ja västäräkkiä pientä,
jolla kauaskatsovat silmät on,
ja punaista kärpässientä,
siinä valkeita pilkkuja on.

- H. Juvonen

Jumala on :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:

Tosta erosta ei varmaan ole perillä useimmat muutkaan, että ei kannata huomenna lasten päikkärillä ilmoitella, että oon muuten satanisti :D
:LOL: :LOL: :LOL: huomenna osi sopivasti esikon uuteen kouluun tutustuminen...jos sille opettajalle kertois, että me ollaan satanisteja ja tyttö käy sitten ET:ssä (jossa siis käy oikeestikin :LOL:

Yhteistyössä