Pistetään pystyyn palstauskis pino

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Mä sovin avauksen määritelmään, mutten tuohon jäljempänä tulevaan tarkennukseen.
Mihin uskot?
Olen buddhalainen, uskon sielunvaellukseen.
silloin kuulut tähän ketjuun
:D Apua, olen määritelmällisesti uskis.
Vaan tottahan se on, en ole ateisti, skeptikko tahi agnostikko, vaan mulla on uskonnollinen maailmankatsomus. Hurjaa tajuta tällaisia asioita itsestään näin torstain kunniaksi. =)

:D Apua, olen määritelmällisesti uskis.
Vaan tottahan se on, en ole ateisti, skeptikko tahi agnostikko, vaan mulla on uskonnollinen maailmankatsomus. Hurjaa tajuta tällaisia asioita itsestään näin torstain kunniaksi. =)
Se on todella hurjaa :D tiedän....

Kertokaapa miten uskonto näkyy teidän elämässä?

Mut on vauvana kastettu ja uskonto on ollut osa elämää siitä lähtien. Kotona on ikoneita ja juhlapyhiä vietetään uskonnollisesta näkökulmasta. Kirkossa pysrin käymään kerran kuussa ja käyttämään myös lapset ehtoollisella. Kummit ja mun vanhemmat myös osallistuu ns. uskonnolliseen kasvatukseen. Jos meillä on juhlat (ja juu, joskus juhlitaan ihan alkoholin kanssakin) niin silloin siunataan ruoka ja juoma. Lähipiiriin kuuluu kirkon työntekijöitä, ja uskontoaiheisia keskustelujakin joskus käydään.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Kertokaapa miten uskonto näkyy teidän elämässä?
Meillä on pieni meditointialttari olkkarin nurkassa, jossa buddhapatsas, kynttilä, vuorikristalli ja viherkasveja. Me meditoidaan miehen kanssa yhdessä (nyt tosin on mennyt luvattoman kauan edellisestä kerrasta). Luen jonkin verran aiheeseen liittyvää kirjallisuutta elämäntapaoppaista kirkkohistoriaan, mua kiinnostaa hengellisyys muissakin muodoissaan. Tässä nämä varmaan näkyvimmät asiat, enimmäkseen tämä on mielensisäistä harjoitusta, pyrkimystä tyyneyteen, mielentyhjentämiseen ja egojen nitistämiseen.

Yhteistyössä